View Full Version : Перката на радиатора
Kostadin
17-04-2006, 08:25
Проблема е че върти постоянно :frown: проверих релето не е в него причината, проблема май май отива към датчика, а вие как мислите?
Логично е да е датчика,щом си провелир релето,но ако не си го отварял релето може и да е то.Провери си и датчика.
Kostadin
17-04-2006, 11:03
релето е не само проверено, а даже и сменено и пак същата работа, вентлатора спира чак след като махна, която и да е от двете букси на датчика, което ме кара да си мисля на 99% че проблема идва от датчика :wink:
п.с. някой знае ли колко струва този датчик :?: :roll:
И при мен като запаля и след около 1 мин се включва вентилатора. Поработи малко и спира . Говоря за сегашните околни температури.
Kostadin
17-04-2006, 21:27
Поръчах датчика, утре смяна, след това ще пиша какво е станало :wink:
Kostadin
19-04-2006, 13:50
Поръчах датчика, утре смяна, след това ще пиша какво е станало :wink:
смяна ама пущината взе, че се оправи от самосебеси :shock: 2 дена датчика беше откачен зада не върти постоянно вентилатора и вчера по едно време рекох да го включа зада охлади малко понеже доста време работи на място и темп. взе да се покачва стремглаво, включвам охлади си вентилатора и след това си изключи като пич :shock: след това още няколко пъти, за сега няма да бързам да го сменявам ще я наблюдавам и евентулано ако пак почне да прави проблеми тогава.
Абе според мен проблема си е в релето или в управляваща маса на релето :?:
Kostadin
19-04-2006, 14:15
Абе според мен проблема си е в релето или в управляваща маса на релето :?:
тук е много възможно да си прав, понеже релето го смених, но пък и след смяната му първоначално въртеше постоянно :?
много е вероятно да е масата. аз имах подобни проблеми и се оказа лошо завита маса:))
Kostadin
19-04-2006, 16:50
а я сега ми пояснете каква е тази маса и на какво е маса тая маса :roll:а и къде се намира...:?:
И аз имах подобен проблем и се оправи сам???
Абе чета тука и си правя заключението, че посочения проблем май си е доста често явление...
Миналото лято и на мен на няколко пъти ми се случи перката да не ми изключва. Е, верно бяха изолирани случаи, но все пак каква е гаранцията, че няма да се случи пак.
Най-тревожното в случая обаче е, че и досега не е ясна причината за този проблем... само докатки и предположения :(
И аз на мойта кола имах същия проблем и се оказа реостата.Беше се леко подпалил и едната букса се беше разтопила и не даваше контакт.Сваляне почистване и смяна на кабелната обувка и се оправи всичко :wink: :wink: :wink:
Alexanderbb
21-04-2006, 16:05
При моята като я взех и още по опашките в КАТ като се включиха онези ми ти перки отпред и никакво спиране след това. Трябваше да им вадя бушоните за да не изсмучат тока от акумулатора когато оставям колата. Вечерта пред нас измъкнах релето, разглобих го, зачистих му контактите и от тогава нямам проблеми (да не чуе дявола)
При моята като я взех и още по опашките в КАТ като се включиха онези ми ти перки отпред и никакво спиране след това. Трябваше да им вадя бушоните за да не изсмучат тока от акумулатора когато оставям колата. Вечерта пред нас измъкнах релето, разглобих го, зачистих му контактите и от тогава нямам проблеми (да не чуе дявола)
...имаш предвид релето което управлява перката на радиатора ли?!
А то къде се намира? Освен това знам, че перката има две скорости - бавна и бърза... И двете скорости ли се управляват от едно и също реле? Питам, защото имам съмнения, че номера с неизключването на перката се получава само когато тя е включила на втора скорост... В останалите случаи си работи ОК.
Alexanderbb
25-04-2006, 11:37
Релето при мен е точно зад предния десен фар. Незнам коя скорост управлява. На схемата беше дадено с перка и пишеше реле за перките на радиатора.
ALFA33S16V
25-04-2006, 12:16
Поръчах датчика, утре смяна, след това ще пиша какво е станало :wink:
смяна ама пущината взе, че се оправи от самосебеси :shock: 2 дена датчика беше откачен зада не върти постоянно вентилатора и вчера по едно време рекох да го включа зада охлади малко понеже доста време работи на място и темп. взе да се покачва стремглаво, включвам охлади си вентилатора и след това си изключи като пич :shock: след това още няколко пъти, за сега няма да бързам да го сменявам ще я наблюдавам и евентулано ако пак почне да прави проблеми тогава.
Сменяй го!!!
korn_val
10-10-2007, 15:45
А на алфа 156 2.4ЖТД къде и се намира този датчик/реле? На една колежка перката и се включва твърде рано и не може да и загрее колата като хората...дали това реле ще е проблема или датчик за температура? И къде се намират тези релета/датчици?
А на алфа 156 2.4ЖТД къде и се намира този датчик/реле? На една колежка перката и се включва твърде рано и не може да и загрее колата като хората...дали това реле ще е проблема или датчик за температура? И къде се намират тези релета/датчици?
къде е колата?
кой град?
коя модификация на 2.4?
но без диагностика няма да се мине
korn_val
10-10-2007, 17:22
Колата е в София модификацията не я знам...но е най-слабия двигател...136 коня ли е там колко е ... те нали са 3 двигатела другите два са по над 140 коня...този е 130+ конйеве :D 98г е май....
ясно
да ми се обади ще я оправим - нема сми да пишем на изуст по нета - и само аз инфо - няма нищо общо със 155;)
korn_val
11-10-2007, 11:32
ясно
да ми се обади ще я оправим - нема сми да пишем на изуст по нета - и само аз инфо - няма нищо общо със 155;)
Толкова съм погледнал как се казва темата :D Просто видях проблемите...по търсачката и да алфа-та е 156 :oops:
nikkysix
02-12-2007, 17:36
имах същия проблем но от релето към климатроника-под кората с регулирането на фаровете. зачистваш с фина шкурка контактните повърхностина релето и готово
При моята като я взех и още по опашките в КАТ като се включиха онези ми ти перки отпред и никакво спиране след това. Трябваше да им вадя бушоните за да не изсмучат тока от акумулатора когато оставям колата. Вечерта пред нас измъкнах релето, разглобих го, зачистих му контактите и от тогава нямам проблеми (да не чуе дявола)
...имаш предвид релето което управлява перката на радиатора ли?!
А то къде се намира? Освен това знам, че перката има две скорости - бавна и бърза... И двете скорости ли се управляват от едно и също реле? Питам, защото имам съмнения, че номера с неизключването на перката се получава само когато тя е включила на втора скорост... В останалите случаи си работи ОК.
Стара работа , но да се знае.
Август смених датчик на радиатора /Евро 07/- изкара цял половин ден и залепна . С бой нов .
След това вадене на релето -от пластмасовата кутия което е на радиатора.
Релето е най-голямото и вътре има изненада - платка и SMD монтаж. Една по- голяма лупа и изследване на спойките . Имаше 3-4 съмнителни - с напукани контури.Презапояване и опаа вече сме наред!
...имаш предвид релето което управлява перката на радиатора ли?!
А то къде се намира? Освен това знам, че перката има две скорости - бавна и бърза... И двете скорости ли се управляват от едно и също реле? Питам, защото имам съмнения, че номера с неизключването на перката се получава само когато тя е включила на втора скорост... В останалите случаи си работи ОК.
:D
В 1 кутия на радиатора - в ляво като гледаш срещу колата. Но това е необикновенно реле :D .ПНай -голямото в кутия и , когато се свали капака на самото реле има изненада :shock: реле и платка с SMD монтаж. Налага се помощ от лупа и миниатюрен поялник. :wink:
Айде и аз със същия проблем :-) Правила ми го беше преди време, ма докато си говорех с Венци по телефона и тя се опрай сама.
Днес обаче не щееееее.
Отварям кутията, на капака има означения кое реле за какво е. Обаче там, където е показана голяма перка, няма реле! Празните куплунги са даже два. Извадих едно по едно всички релета, но ефектът беше нулев :shock: Пробвах да сложа едно от релетата в някое от празните гнезда - пак нищо. Сега съм извадил направо буксата дето е зад перката, та да ми остане малко акумулатор за утре :-)
За беля нямам подръка ПДФ-ите, та да прегледам дали на реглетата под волана няма некво реле... ще ровя из форума, мяй някой беше пуснал скрийншот.
и аз имам проблем с перката, но при мен е друг.постояно загрява (нли м/у 90 и 130 градуса има черти4ка стои някаде там ) смених термостат, бушон и датчика и пак като стигне до там стрелка( татова стана онзи ден) м/у 90 и 130 вдигнах капака и перката не работе6е. после провериь перката и работе6е на 1 и 2 скорост.ако някои мойе да помогне да се обади
този проблем е рутинен за модела след някакви километри, мъчих се цяла година и смених всичко по веригата, няма и няма също като колегата. проблема се реши след като един приятел със същата кола и проблем ме светна, просто слагаш датчик, който включва по рано, 1 скорост 82 и 2 скорост 92, а оригиналните датчици са 1 скорост 92, сега стрелката седи на 90 градуса и немърда, по рано си седеше на 110 антифриза не загряваше но колата се мъчеше , направо си прегряваше мотора, сега нямам такъв проблем
Аз затова съм с датчик от Лада - включва на 86-87 градуса. Няма реостати, няма първа степен, няма излишни дивотии и проблеми. Включва, премигват ми лампите на таблото, врътва мах 10 секунди и изключва. Стандартна температура 87 гр. В мега задръствания и жеги 90. И те така...
Да споделя решението на проблема с неспиращата перка в моя случай.
Първо, след справка с ПДФ-ите се оказа, че от някой си сериен номер нагоре релето за перката е на допълнителна бушониера В КУПЕТО - под волана, над основната бушониера, пада се под лявата част на кората на таблото. Второ, много трудно се вижда и напипва, а за бърникане трябва да се свали въпросната "коричка". В ПДФ-ите е показано отлично тва, ма кой да прочете... Мързи ме да качвам извадки, ама ако някой даде зор, ще го направя.
Релето имаше нагар и беше залепнало, както можеше да се предположи.
Да споделя решението на проблема с неспиращата перка в моя случай.
Първо, след справка с ПДФ-ите се оказа, че от някой си сериен номер нагоре релето за перката е на допълнителна бушониера В КУПЕТО - под волана, над основната бушониера, пада се под лявата част на кората на таблото. Второ, много трудно се вижда и напипва, а за бърникане трябва да се свали въпросната "коричка". В ПДФ-ите е показано отлично тва, ма кой да прочете... Мързи ме да качвам извадки, но ако някой даде зор, ще го направя.
Релето имаше нагар и беше залепнало, както можеше да се предположи.
А за моя модел дали пак е там , щото и моя вентилатор не спира и незнам какво да правя , защото така може да си отиде и акумулатора ми
братоци здравейте. и аз го закъсах с тия перки и двете работят и не спират.откачах реостата,и буксите на перките и не ще да се оправи. зачетох за някаква маса.къде се намира?? ааааааааа и релето къде е че тези до акумулатора не са. не съм свалял още датчика да го видя и него.абе направо не знам alfa romeo 145 1.7 16v
Нека да споделя и моя проблем с тоя пуст вентилатор. Значи загрява си колата стига до около 92-95 гр. и в момента който се включва перката върти някъде около 10 сек. (първо започва да върти на първа степен а след 5-6сек минава на втора) и изключва, при положение че не е охладила колата до 87гр. както го дават по каталог. Пробвах и с климатика - при пуснат климатик по принцип трябва да върти посточнно на първа степен пак си прави същия номер. Включва си вентилатора почва на първа минава на втора и се изключва и така си включва изключва докато не изключа климатика. Какво съм сменял- датчик на радиатора(предния беше издал багажа и включваше на 97 гр. а новия си включва на 92. Пробвано с мултицет), термостат, релетата са проверени и си работят. Като дадем на късо от кабелите на датчика перката си върти нормално без да се изключва. Някакви идеи от какво може да е проблема защото ако не го реша скора слагам един ключ вътре и няма auto режим и готово.:heavy_cry:
virusalfa
05-03-2009, 13:22
Абе според мен проблема си е в релето или в управляваща маса на релето :?:Ако не се губи маса някъде,не е италианска кола:upsidedwnsmiley:
моята перка неиска да включи въобще , бушоните са си наред ! Дайте идея какво да проверявам , освен бушона и релето има ли някъква друга защита ?
моята перка неиска да включи въобще , бушоните са си наред ! Дайте идея какво да проверявам , освен бушона и релето има ли някъква друга защита ?
И мойта от вчера е така! Релето прещраква, но перката не тръгва!?
Alexanderbb
11-05-2009, 11:57
Вируса ви казва вижте си масите, Ако обаче тока идва до перката а масата е наред има и изгорели електромотори на този свят
Нека да споделя и моя проблем с тоя пуст вентилатор. Значи загрява си колата стига до около 92-95 гр. и в момента който се включва перката върти някъде около 10 сек. (първо започва да върти на първа степен а след 5-6сек минава на втора) и изключва, при положение че не е охладила колата до 87гр. както го дават по каталог. Пробвах и с климатика - при пуснат климатик по принцип трябва да върти посточнно на първа степен пак си прави същия номер. Включва си вентилатора почва на първа минава на втора и се изключва и така си включва изключва докато не изключа климатика. Какво съм сменял- датчик на радиатора(предния беше издал багажа и включваше на 97 гр. а новия си включва на 92. Пробвано с мултицет), термостат, релетата са проверени и си работят. Като дадем на късо от кабелите на датчика перката си върти нормално без да се изключва. Някакви идеи от какво може да е проблема защото ако не го реша скора слагам един ключ вътре и няма auto режим и готово.:heavy_cry:
Някой да има идеи по моя проблем? Ключа си го сложих вече няма на къде, че в тия жеги ще стане белята ама не си е работа! Нещо почнах да се съмнявам, че водната помпа ми прави мизерии и не върти водата както трябва и затова перката се включва и изключва преди да охлади мотора. Иначе ключето го свързах на белия и черния кабел на датчика на радиатора и като го включа си върти без да спира. Давайте идеи, че не ми се сваля водна помпа само заради спорта:cry:
Furious 155
13-05-2009, 14:01
Е перката спира, като сигнала от датчика стане такъв че да спре - т.е. антифриза се е охладил толкова колкото трябва - това че на стрелката на таблото не е баш така е друга тема - там датчика е другаде!
Някой да има идеи по моя проблем? Ключа си го сложих вече няма на къде, че в тия жеги ще стане белята ама не си е работа! Нещо почнах да се съмнявам, че водната помпа ми прави мизерии и не върти водата както трябва и затова перката се включва и изключва преди да охлади мотора. . Давайте идеи, че не ми се сваля водна помпа само заради спорта:cry:
На прав път си. Ядох го през жегите август 2007 .
Напукана турбинка на водната помпа. Материала е някава пластмаса и беше напука на на 3 места където е набита в остта на помпата. В резултат турбината приплъзва и няма добър дебит, резултат слаба циркулация на антифриза и вдигане на температури.
Идва лято съвет към колегите да се подготвят за смяна на водни помпи.
Явно от старост материала се напуква , а каляските са 2-3 младост.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.