PDA

View Full Version : За 145т.с. смукателна колекторна тръба?



astronoma
27-01-2010, 23:53
колеги интересуваме на алфа ромео 145 1.4т.с. 2000г феислифт ставали колекторната траба стария двигател която е аломиниева маи,а на моита е пласмасова????благодаря ви предварително!!!

abart_
28-01-2010, 00:17
предполагам имаш впредвид всмукателния колектор колега ;) попринцип става,но с леки преправяния за да пасне твоя дросел на металния колектор

astronoma
28-01-2010, 00:34
ок ,значи ако ми изпадне колектор от стария двг да го взимам!!!

acko88
02-02-2010, 13:00
Тя че може да се сложи може,но не е добре и колата няма да върви както с пластмасовия.

abart_
02-02-2010, 22:19
Тя че може да се сложи може,но не е добре и колата няма да върви както с пластмасовия.

Що? кой каза.....и по каква причина не е добре:?
аз лично не виждам (усещам) разлика във вървенето с двата вида колектори

acko88
03-02-2010, 14:16
Що? кой каза.....и по каква причина не е добре:?
аз лично не виждам (усещам) разлика във вървенето с двата вида колектори

Ами от Бобо съм го чувал,че на пластмасовия има някаква система ли датчик ли е някав (Виса) даже незнам дали е правилно като найменование,но това нещо го няма на алуминиевия и от там идва проблемацията.Той ако погледне темата ще обясни по ясно че аз нищо непомня.

chico
03-02-2010, 14:43
Предполагам имаш предвид VIS (Variable Intake System)... Което доколкото знам е електро-механична система (няма датчици) и не е проблем да се "премахне", ползвайки алуминиев колектор без такава система... Най-добре да каже някой който е подменял пластмасов с алуминиев колектор.

mordohy
03-02-2010, 18:25
А на мене защо ми се струва,че Астронома ще си слага обикновена газова:screwy:!

acko88
03-02-2010, 19:59
А на мене защо ми се струва,че Астронома ще си слага обикновена газова:screwy:!

Не той си имаше вече газова и явно е имало и детонация,днес разбрах че си е сложил алуминиев колектор.

abart_
04-02-2010, 18:22
... Най-добре да каже някой който е подменял пластмасов с алуминиев колектор.

Ми аз точно по тая причина писах в темата ;) няколко поста по-нагоре съм споменал че не виждам разлика във вървенето,а преправянето не е нищо сложно

toto99
05-02-2010, 09:29
Много добре си става, аз съм с обикновена газ и с метален колектор....и тази сутрин запали на газ, сигурно беше около 0.......да му мислят тия с газовите инжекции
А за 1.4, 1.6 и 1.8 колектора е еднакъв.... само четирите всмукателни тръби бяха с 0.5мм по-теснички...

zdravio
05-02-2010, 09:46
Предполагам имаш предвид VIS (Variable Intake System)... Което доколкото знам е електро-механична система (няма датчици) и не е проблем да се "премахне", ползвайки алуминиев колектор без такава система... Най-добре да каже някой който е подменял пластмасов с алуминиев колектор.

VIS - при Фиат и Ланча, а както му викаме ние на Т.С.-а вариатор.

toto99
05-02-2010, 11:14
VIS = Variable Induction System
Variable Valve Timing
Двете системи са съвсем различни.

tonov
05-02-2010, 11:38
VIS - при Фиат и Ланча, а както му викаме ние на Т.С.-а вариатор.

Съвсем различно е. Вариатора променя фазите на газоразпределение на чрез завъртане на смукателния вал. VIS променя дължината на смукателния колектор. От него е разликата в конете при ТС 1,8 и 2,0 - 140/144 и 150/155 коня. Тия които го имат, са повече коне (на книга). Ролята му е не толкова да увеличава конете, а да подобри кривата на въртящия момент в ниските обороти, чрез оптимизиране на пълненето.

От всичко казано дотук излиза, че няма да се получи нищо фрапантно при замяна на пластмасов колектор с алуминиев.

zdravio
05-02-2010, 12:11
Съвсем различно е. Вариатора променя фазите на газоразпределение на чрез завъртане на смукателния вал. VIS променя дължината на смукателния колектор. От него е разликата в конете при ТС 1,8 и 2,0 - 140/144 и 150/155 коня. Тия които го имат, са повече коне (на книга). Ролята му е не толкова да увеличава конете, а да подобри кривата на въртящия момент в ниските обороти, чрез оптимизиране на пълненето.

От всичко казано дотук излиза, че няма да се получи нищо фрапантно при замяна на пластмасов колектор с алуминиев.

Съжалявам, че щях да излъжа колегаите. Чувал съм за промяна дължината на смуквателя, но не знаех, че го има при Алфа ромео, благодаря за просветлението.

Bobo
07-02-2010, 03:35
Ми аз точно по тая причина писах в темата ;) няколко поста по-нагоре съм споменал че не виждам разлика във вървенето,а преправянето не е нищо сложно

Явно 10 киловата във високите обороти за теб не са проблем че ги няма :metal: Да наистина няма ги само над 5800 оборота ма диното си показва че ги няма ;) 2000 кубика атмосверка със 155 коня не е въобще лесно да се държи в час - то затва гледам из форума разни рацери ги лупат кат маче от дирек секви бараки :crybaby:

abart_
07-02-2010, 12:35
К'ви 10 киловата к'ви динота,къде отиде човек-става въпрос за ежедневки 1.4 ,1.6 на газ..... :mrgreen:
Инъче е ясно че истината за атмосф. "бегачка" е в ITB

acko88
08-02-2010, 17:19
К'ви 10 киловата к'ви динота,къде отиде човек-става въпрос за ежедневки 1.4 ,1.6 на газ..... :mrgreen:
Инъче е ясно че истината за атмосф. "бегачка" е в ITB

Говориме принципно,то иначе на кола с газова доста неща ней трябват (дебитомер,ламбда и др.) Става въпрос че има разлика в двата колектора или по точно в КПД-то им.

abart_
08-02-2010, 18:03
Темата си беше точно дали са заменяеми двата вида колектори(мисля че това го интересуваше колегата),а не кой е с по-голямо КПД примерно.....
всеки да си мисли каквото си иска,аз споделих от опит-не ми се спори повече ;)

astronoma
12-02-2010, 00:47
Благодаря ви за информацията колеги вече всичко е точно с аломиниевия колектор даже върви доста по добре на газ на бензин няма как да разбера защото още на първата седмица при слагането на газ ми се преебаха дюзите и не върви както трябвана бензин...междо другото всичко ми пасна идеално само дупките от доло 2 на брои имаше разминаване(те държът колектора към блока,2 болчета) и съм отрезъл от колктора по 2см ,сложих 2 голями шаиби и една шина от горе на колектора за всеки случаи....работа за 30мин........:bg:

---------- Post added at 00:47 ---------- Previous post was at 00:34 ----------


Явно 10 киловата във високите обороти за теб не са проблем че ги няма :metal: Да наистина няма ги само над 5800 оборота ма диното си показва че ги няма ;) 2000 кубика атмосверка със 155 коня не е въобще лесно да се държи в час - то затва гледам из форума разни рацери ги лупат кат маче от дирек секви бараки :crybaby:


ХАХАХАХ въпроса беше много прост става или нестава ,а на тая кола 103 к.с вече останали около 65 мислишли че има значение,плюус това ако исках бърза кола щях да си купа... а аз съм на тема мпс с 2 колела,тази кола ми е за зимата само ........но все пак отново ви благодаря за обърнатото внимание върху темата ми!!!!!

zaryto
12-02-2010, 02:06
Газ и смяна на колектор и то на Лимитед 500 :Suicide:
Икономия и Алфа :screwy:
АМИН :priest:

astronoma
12-02-2010, 19:31
минала е покраи лимит500:-):-):-):-):-):bg:

astronoma
02-03-2010, 23:56
Ключ....