Log in

View Full Version : Кавитация в двигателя?



The blue
30-01-2010, 21:15
Сутрин, когато е студено след палене се чува някакво хъркане или стържене от двигателя, като че ли меля лед или се смесват някакви вещества в течна и газова фаза под налягане или, че в някаква течност има газова фаза без мястото да и е там. Двигателят си работи. Ако форсирам се форсира и шума. Така няколко минути и спира да се чува.

Палих 1 година без такова чудо и при -20°C. Така е от 2 години всеки път застудеее ли. Не е задължително температурата да е под 0°C, за да го прави. Сменил съм антифириза и свещите. Ефект 0.

Имал ли е някой подобен проблем и има ли идея от какво е?

Колата е само на бензин.

П.С. Ходих на диагностика. Диагностиката е перфект (ламбда сондата е аут, но ако беше от нея си мисля, че нямаше да спира 3 минути след палене). Но диагностиката се прави при топла кола. Казаха, че е кавитация. Дано грешат, че тя кавитацията скапва яко.

trustworthy
30-01-2010, 22:26
А дали не ти е духнала съвсем леко гарнитура - колкото да ти надува откъм цилиндрите, докато е студена, а като се постопли, да се разширяват главата и блока и да спира да надува?

Щото се чудя къде антифризът може да достигне скорост, при която да възникне кавитация.

Abar7h
31-01-2010, 11:26
А като смени антифриза обезвъздуши ли хубаво, понеже аз имам същия звук при студена кола, а не съм много сигурен дали обезвъздуших правилно след смяната на антифриза...ако има вече тема за това как се обезвъздушават ТС моторите нека някои даде линкче! :thumbup:

The blue
31-01-2010, 16:50
А дали не ти е духнала съвсем леко гарнитура - колкото да ти надува откъм цилиндрите, докато е студена, а като се постопли, да се разширяват главата и блока и да спира да надува?

Щото се чудя къде антифризът може да достигне скорост, при която да възникне кавитация.
За гарнитура не е изключено. От 2 години картера е омаслен. В Тех-кото казаха, че е гарнитура на капак на клапани, но нямало нужда да се сменя. В Динекспрес казаха, че тече от основата на щеката на маслото и му сложиха силикон. Най-важното за мен- маслото не намалява за 10 000км и не доливам изобщо. Антифриз също не губи изобщо.
За обезвъздушаването ще кажа, че започна да шуми изведнъж без да съм правил нищо. След това при смяната на антифриз в Динекспрес казаха, че са обезвъздушили много добре (не им вярвам). Крепи ме мисълта, че се прокрадват слухове, че и да не е добре обезвъдушена след известно шофиране системата се обезвъдушава сама?

BillyBoy`
31-01-2010, 20:10
Най добре не ходи във ДинЕкспрес.

detelazurno
31-01-2010, 22:32
А като смени антифриза обезвъздуши ли хубаво, понеже аз имам същия звук при студена кола, а не съм много сигурен дали обезвъздуших правилно след смяната на антифриза...ако има вече тема за това как се обезвъздушават ТС моторите нека някои даде линкче! :thumbup:


..... системата се обезвъдушава сама?

:thumbup:

Това с кавитацията доста смело ми се вижда. Все пак казваш, че е от 2 години така, а не от днес или вчера, което още повече ме кара да си мисля, че не е това. За 2 години все щеше да е кривнало нещо ако е кавитация, а стане ли това със съгурност ще разбереш. Аз залагам на гарнитурките.

didko_boy
01-02-2010, 17:04
Абе що не си махнеш пистовия ремък и да я запалиш на студено САМО ЗА ПРОБАТА тея ролки лагери и други въртящи се елементи им се появяват луфтове от студеното (метала се свива) и като се стопли сичко се оправя. Много филми гледате ,кавитации :calc: издухани гарнитури големи сте песимисти

drigata
01-02-2010, 20:07
Двигателя обслужен ли е(ремъци и ролки),и ако да ,водната помпа кога е сменена за последно????

The blue
01-02-2010, 23:15
Най добре не ходи във ДинЕкспрес.

Това го разбрах, макар и малко късно, но досега не е имало случай да отида някъде в Пловдив и да не са счупили нещо:sad:. Но в Динекспрес определено са най-некомпетентните.


:thumbup:

Това с кавитацията доста смело ми се вижда. Все пак казваш, че е от 2 години така, а не от днес или вчера, което още повече ме кара да си мисля, че не е това. За 2 години все щеше да е кривнало нещо ако е кавитация, а стане ли това със съгурност ще разбереш. Аз залагам на гарнитурките.

Колега съгласен съм, че за толкова време все нещо трябваше да изпляка, ако проблемът е толкова сериозен. С бабешко каране дава и добър разход:dunno:.


Абе що не си махнеш пистовия ремък и да я запалиш на студено САМО ЗА ПРОБАТА тея ролки лагери и други въртящи се елементи им се появяват луфтове от студеното (метала се свива) и като се стопли сичко се оправя. Много филми гледате ,кавитации :calc: издухани гарнитури големи сте песимисти

Амииииии, то ся чак да махам ремъци:gruebel:...Правил съм го само на Москвич. Засега ще се въздържа.


Двигателя обслужен ли е(ремъци и ролки),и ако да ,водната помпа кога е сменена за последно????

Всичко е сменено преди 25 000км.

Най-клоня към мнението на Abar7h (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=11529), че е въздух в охладителната система. След, като се поразмислих и разрових какво съм правил по колата и се оказа старото правило, че никое зло не идва само:wallbash:. Бинго:wow:- около 1 година след началото на експлоатацията и точно около появата на шума съм сменил термостата пак при "капацитетите" от Динекспрес. detelazurno (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=4185) сигурен ли си, че се обезвъздушава сама? През капачката на разширителния съд ли?
Антифризът е Парафлу, но вода в сервизите навсякъде слагат обикновена.

BillyBoy`
02-02-2010, 12:54
Ако се обезвъздушаваше сама както твърдят някои, хората нямаше да сложат пластмасовата пробка във горния краи на радиатора:)

assassin's
02-02-2010, 14:15
а ако губи хидравлична течност нали знаете кви шумове са тогава?

detelazurno
02-02-2010, 14:45
..... detelazurno (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=4185) сигурен ли си, че се обезвъздушава сама? През капачката на разширителния съд ли?
Антифризът е Парафлу, но вода в сервизите навсякъде слагат обикновена.

От личен опит го казвам. Аз като сменях термостата не съм обезвъздушавал и проблеми не съм имал.


Ако се обезвъздушаваше сама както твърдят някои, хората нямаше да сложат пластмасовата пробка във горния краи на радиатора:)

От съвсем набързо прегледаната охладителна система съм ситгнал до извода, че е устроена, така че въздуха да излиза. Естествено това не означава, че някъде не може да се затвори някой въздушен джоб. Вероятноста е съвсем малка дори нищожна мен ако питаш, но пробката е за такива случаи. Но тя не може да бъде гаранция тъй като разширителния съд е на по-високо ниво от нея. Не е лошо като идея да се отвърти и да се налива докато не потече от нея, но пак казвам, че тя е по-ниско от разширителниа съд. Все пак ако се направи номера с пробката улеснявате малко работата и скоростта на самообезвъсдушаване.

oem
02-02-2010, 14:53
Определено може да остане въздух. Въпреки, че има система за самообезвъздушаване. Най-добре за да е сигурно пали се колата да работи докато включи перката като преди това отвиваме капачката на казанчето и я оставяме на страни. Трябва през горното маркуче да тръгне да тече в казанчето лека струйка. И щом термостата отвори може да се отвие пробката на радиатора леко докато излезе въздуха ако има такъв.

phoenix
03-02-2010, 17:38
айдеееее, сега па кавитация в мотора.:prescription::prescription:
то така без да го преслуша мотора, някой дето е по-в час, няма да стане. И боб да хвърлим, все тая и накрая ще се окаже, нещо съвсем различно от това което тук гадаем.
Кавитация няма да е, а и първо трябва да изясним какво означава тази сложна думичка....
Аз почвам една левитация и след няколко часа с няколко шишета, ще ми се избистри проблема. Все пак поразпитай за някой майстор препоръчан от форума и пак поверете на какво се дължи странния шум. Да не се окаже някоя гайка разхлабена да дрънчи в нещо?

Ivo_888
03-02-2010, 21:05
Колата Т.С. ли е или боксер мотора.Ако е Т.С. може да има проблем с вариатора....

detelazurno
03-02-2010, 22:03
айдеееее, сега па кавитация в мотора.:prescription::prescription:
то така без да го преслуша мотора, някой дето е по-в час, няма да стане. И боб да хвърлим, все тая и накрая ще се окаже, нещо съвсем различно от това което тук гадаем.
Кавитация няма да е, а и първо трябва да изясним какво означава тази сложна думичка....
Аз почвам една левитация и след няколко часа с няколко шишета, ще ми се избистри проблема. Все пак поразпитай за някой майстор препоръчан от форума и пак поверете на какво се дължи странния шум. Да не се окаже някоя гайка разхлабена да дрънчи в нещо?

Че ние не му набиваме такива мисли в главата. Това за кавитацията са му го казали в сервиза. До тук не видях някой от нас да го е потвърдил - напротив, всички отрекоха. Иначе какво има да си я изясняваме тая думичка? Който не му е ясно какво се крие под тая думичка предполагам няма и да се обади хич. Как иначе ще потвърди или отхвърли нещо с което не е наясно?!


Колата Т.С. ли е или боксер мотора.Ако е Т.С. може да има проблем с вариатора....

Вариатора не звучи така!

The blue
04-02-2010, 20:19
а ако губи хидравлична течност нали знаете кви шумове са тогава?

Колега хидравлична течност не губи.



От личен опит го казвам. Аз като сменях термостата не съм обезвъздушавал и проблеми не съм имал.

Как източи стария антифриз, от някаква нарочно предвидена пробка(или 2 пробки за големия и малкия кръг) или от маркуч на радиатора? Остави ли я да поработи няколко минути без охладителна течност да източи всичкия стар антифриз?


[QUOTE=oem;636288]Определено може да остане въздух. Въпреки, че има система за самообезвъздушаване. Най-добре за да е сигурно пали се колата да работи докато включи перката като преди това отвиваме капачката на казанчето и я оставяме на страни. Трябва през горното маркуче да тръгне да тече в казанчето лека струйка. И щом термостата отвори може да се отвие пробката на радиатора леко докато излезе въздуха ако има такъв.

Това ще е следващата стъпка, само трябва да открия пробката.



айдеееее, сега па кавитация в мотора.:prescription::prescription:
то така без да го преслуша мотора, някой дето е по-в час, няма да стане. И боб да хвърлим, все тая и накрая ще се окаже, нещо съвсем различно от това което тук гадаем.
Кавитация няма да е, а и първо трябва да изясним какво означава тази сложна думичка....
Аз почвам една левитация и след няколко часа с няколко шишета, ще ми се избистри проблема. Все пак поразпитай за някой майстор препоръчан от форума и пак поверете на какво се дължи странния шум. Да не се окаже някоя гайка разхлабена да дрънчи в нещо?

По принцип майсторите говорят доста глупости и "кавитация" в този случай си го превеждам, като: Не ме занимавай с този проблем, не виждам как да го реша бързо и лесно и да взема добри пари, оправяй се!

За майстор от форума си много прав. Като да сменям термостата преди 2 години отидох при Боби и Хари, завод Устрем, добри хора, коректни, но казаха 100лв (термостат тогава беше 40-60лв) и няма да стане днеска. Сега разбирам, че може би си е заслужавало всички пари, нерви, ходения, но...
Кавитация:
http://bg.wikipedia.org/w/index.php?action=edit&title=%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%86%D 0%B8%D1%8F



Сега за съжаление логична теория:horror::noooo:, оня ден ми я цъкна едно старо фиатаджийче:yes:: Има много лек пробив в охладителната система (само на студено и свит метал) и като запаля оттам смуче въздух, антифризът е с по голяма плътност и оттам не може да изтече. Следвайки теорията наtrustworthy (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=231) като загрее съвсем малко и металът изпълни температурните си разширения и се затваря тая супер малка дупка-спира да влиза въздух, междувременно колата работи и по теорията на detelazurno (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=4185) и колата поработва няколко минути и се обезвъздушава сама- шумът изчезва. С оглед на смяната на термостата точно по време на поява на проблема, значи термостатът не е добре уплътнен към блока на двигателя (другите връзки са маркучи) (насрали са гарнитурата при монтажа, макар, че сложиха нова:furious:)

Решение от фиатаджийчето: Караш така докато започне да тече и да видиш дали може да се забележи откъде тече. И да видиш и да не видиш откъде наливаш боза за 20лв в охладителната система да уплътни.

detelazurno
04-02-2010, 21:14
Не съм я оставял да раобти. Разкачих маркуча който се пада най-долна точка и го наведох надолу докато изтече. Може и да е останало някакво количество, но то е прекалено малко, че да окаже каквото и да е влияние върху новоразреденатат ти смес. Може и капачката на разширителния съд да отвориш, за да уелсниш натиска върху течността и съответно по-бързото и изтичане. После като наливаш антифриза за всеки случай отвий пробката на радиатора и като протече от нея запушваш и доливаш спрямо маркерите на разпирителния съд. Естествено след цялата тая операция не забравяш да проверяваш нивото, за да видиш кога трябва да долееш и едновременно с това като индикация дали не тече от някоя от връзките, които си барал по време на смятана. А пробката се намира в горния ляв ъгъл на радиатора (като си с лице към колата) от към мотора - малка пластмасова джвъчка с удобни пера за развиване на ръка.