Log in

View Full Version : Да попитам......



krasisashkov
04-02-2010, 20:15
Колеги, искам да попитам по-знаещите и мисля ,че няма нищо убидно да си признаеш, че не знаеш.И така :имам 155 1,8 ТС и по тазни морги в Италия намирам 155 ,но на капака им има едно Q4,тамошните хора ми обяняват че това е с 6 цилиндров мотор и задвижване 4х4.Та питането ми такова, ако си ''домъкна'' от там такава разнебитена железариика, ще могали да си сменя скоросната кутия (тяе с междинен деферинциал в комплект които се намира зад двигателя),полуоските на предния мост,картана и задния деферинциал (заедно с окачването отзад),идеята ми това нещо ще можели да се прехвърли на моита 155 и дали ще пасне на двигател 1,8 като камбана ,съединител,скоросна кутия или трябва да се преправя нещо. Не ми се влиза в ''енциклопедия'' по разглабяне,проби и наново връщане на старото ,ако нестане нещо .
Ако якои знае нещо ще съм му много благодарен,да ме ''светне'' по моита налудничева идея де имам в главата.
Когато човек няма работа си намира занимавка.....:drunk:

Alfa User
04-02-2010, 23:58
Q4 не е шест-цилиндрова, а 2.0 с 4 цилиндъра и турбо.
Много ме съмнява частите да паснат при теб, защото почти всичко по мотора и задвижването е различно ... Мотора е всеизвестния на Ланча, задвижването е с 3 (три) диференциала, окачването също мисля че има разлики ... Ще се вкараш в голямо приключение, но пък ако успееш да присадиш всичко, ще имаш кола, доставяща невероятно удоволствие !

krasisashkov
05-02-2010, 00:12
Тия ''жабари'',какво ми фантазират тогава ,че са 6 цилиндрови моторите .намерил сам 3...4 такива 155 хвърлени в морги с скапани мотори и нищо неставащи купета и затова си мисля да им смъкна само ходовата част и да е надена на моята ,една бе с колелата на горе и като е гледах мисля, че всичко от долу ще стане,само таз скоросна кутия .....малко ме притеснява дали ще се надене на блока на 1,8....загадка ?

lulin racing
05-02-2010, 06:14
Първото и последно нещо заради,което неможеш е,че просто нямаш тунел за кардана ;)

krasisashkov
05-02-2010, 09:42
Аз както казах имам 155, а не Варбург,тунел колкото искаш ...... даи да бъдем сериозни .Попитах за компетентен отговор.

don_pepone
05-02-2010, 12:19
колега мисля че ще имаш мноого ядове ако започнеш с тази авантюра,а и мисля че с този твоят мотор колата ще стане малко тромава ако успееш с присаждането, но все пак успех :)
П.С. ако ходиш до италия и не ти е проблем смъкни едни задни пружини от такава Q4, че не мога да си намеря в българия,а искам да подсиля моето окачване отзад.

krasisashkov
05-02-2010, 20:17
След като от един месец само чета ръководства за ремонт и обслужване на 155,над 1900 страници имам такава библиотека вече.Всичко, което сравних до момента е взаимо заменяемо на купето,което имам.Единственото нещо, което все още не мога да се орентирам е дали ''камбаната'' на скоросната кутия на Q4, която се монтира на агрегат AR67203 ,ще пасне на моя агрегат ,които е AR67102 .ДРугото ми опасение дали междинния деферинциал няма да опре в картера.

Bobo
07-02-2010, 04:28
След като от един месец само чета ръководства за ремонт и обслужване на 155,над 1900 страници имам такава библиотека вече.Всичко, което сравних до момента е взаимо заменяемо на купето,което имам.Единственото нещо, което все още не мога да се орентирам е дали ''камбаната'' на скоросната кутия на Q4, която се монтира на агрегат AR67203 ,ще пасне на моя агрегат ,които е AR67102 .ДРугото ми опасение дали междинния деферинциал няма да опре в картера.

Да ти помогна "междинния диференциал" е раздатъчната кутия и ще опре не само в картера ;) А кво правиме със задния диференциал ? а когато камбаната е друга и наклона на кутията е друг кво правиме? Ами как ли ще ни се наместят полуоските? И дали колегата дето попита откъде ще мине кардана не енаясно поне малко и затова пита? А дали тая кутия е със същия избирач като нашата ?

Alexanderbb
07-02-2010, 09:30
Колегата има мечта. А както знаем всичко е възможно но си има цена. Ако някой вземе че му преправи купето, смени му мотора що пък да не сложи ходова част от Q4. Иначе между двете коли общото е само емблемата отпред на решетката

krasisashkov
07-02-2010, 10:43
Деферинциала с полуоските и кардана вече е на колата .По купето си има всичко.Заварени фабрично гайки.Ще се наложи да се промянят само изпускателните търби защото бяха в тунела,а там вече е кардана.Имам дуг блок и вече сам го наденал на скоросната кутия и всичко става .Нямам картер,но след скоро един приятел ще ми донесе и ще видя да ли няма да опре.Но.....ако трябва ще си намеря картер от 67203 мотор,жабарите ми кааха, че блока е на Фиат и всичко е взаимо заменяемо и ставало на моя блок,нощо че е 1,8.Обясниха ми ,че блоковете били еднакви,разлика имало само в ризите и главите.Като го пробвам ,ще разбера.До сега това де ми казаха излезе правилно и всичко се прехвърли без проблем .Скоросните кутии с 5 предавки били еднакви на двете коли и можело на моита кутия да се прекачи междинния деференциал,така като ги гледам от долу на колата и таз кутия те е на пода в сервиза нямат разлика .....но докато не се проба незнам .Моя картер е щял алуминиев,а на др мотор е от 3 части и на него с 2 планки се е ловил меж.дференциал от долу,а готе се ливи за блока с една Г-образна планка,на моя блик има тез дупки с резби бе да се хване таз планка между стартера и междинния лагер на десната полуоска (но тоз лагер и таз полуоска се сменят с другата която се хваща директно на деферинциала и няма междинен лагер ).
Преди 2 години повлече биелен лагер на колата на синът ми ,а тя е 156 1,8 и коляновия вал можеше да се шлаифа само до 2 ремонт защото нямаще лагери за 3 ремонт,тогава тез жабари ме открехнаха да си купя лагери от Темпа 1.8 от 1985 година и да си шлаифам вала на 3 ремонт по спецификациите на таз Темпа,защото всичко било еднакво .Направих го и колата вече е над 100 хил,км и малкия дава газ колкото може ...:):):):):) Всичко тогава го направих за по-малко от 100 лева,като части:биелни,основни и аксиални,шлаифане,гарнитури и не купувах др вал :):) Работата бе от мен.

голямата риба
07-02-2010, 17:47
колега ние не ядем "колците с доматите"
искам да видя снимка на кутия от Q4 захваната за блока на 1.8 8 клапана без преправяне.

иначе на въпросите ти
да на 1.8 и 2.0 ТС обаче 16 клапановите мотори, скоростната кутия може да стане
от там за да получиш нещо ти трябват страшно много преправяния
за да закачиш обаче 8 клапанов мотор трябва да ползваш части от скоростна кутия на 164
и след това също ти трябват много доработки

относно купетата то те изобщо не са еднакви има незначителни но важни разлики, които също не са не преодоломи, но все пак няма да стане като конструктор ЛЕГО


П.П. и на кой капак го има това Q4 е много важен въпрос:)