PDA

View Full Version : въздушен филтър



alcatrazy
19-04-2006, 15:52
Здравейте колеги ако може мнение за:
Значи счупи ми се капака на въздушния филтър , да търса нов или да сложа спортен филтър (дали е възможно )смисал ако взема спортен тази котия става ли излишна и какви са (+вете) и (-те) благодаря предварително!!!

rtfm
19-04-2006, 19:24
кутията става излишна ама за + и - да кажат колегите. Аз ще ползвам темата да си задам и моя вапрос. Днес си смених въздушния филтър и забелязах 4е стария е целия в масло и по капака имаше доста масло. Нормално ли е и от къде може да е? Ако някои има идея да казва.


Колега ако обичаш ако имаш въпроси пусни си твоя тема а не разводнявай тези на другите потребители

Crusader
19-04-2006, 19:48
Ще дам моето скромно мнение:
На първия колега - едва ли ще има някакво съществено покачване на мощността от спортния филтър /па си и трябва изолиране на топлия въздух от ДВГ/ но за по-добър звук и по-добър "респонс" на ДВГ - да, сега за минусите - ако не се изолира топлия въздух от ДВГ ефекта може да е даже отрицателен, някои говорят че от спортните филтри се скапват дебитомерите /не мога да го твърдя - не съм го патил/, другия минус е цената на качествен филтър, но пък се избива от тва че се сервизира.

На втория колега - чувал съм че тва е признак на заминаващо си турбо, но нека се изкажат дизелджийте. Вируса ще каже най-добре, според мен.

Naso
19-04-2006, 20:22
Ще дам моето скромно мнение:
На първия колега - едва ли ще има някакво съществено покачване на мощността от спортния филтър /па си и трябва изолиране на топлия въздух от ДВГ/ но за по-добър звук и по-добър "респонс" на ДВГ - да, сега за минусите - ако не се изолира топлия въздух от ДВГ ефекта може да е даже отрицателен, някои говорят че от спортните филтри се скапват дебитомерите /не мога да го твърдя - не съм го патил/, другия минус е цената на качествен филтър, но пък се избива от тва че се сервизира.

На втория колега - чувал съм че тва е признак на заминаващо си турбо, но нека се изкажат дизелджийте. Вируса ще каже най-добре, според мен.


Това със сервизирането не е точно така. Едик комплект за почистване на филтър си е 45лв. и стига за 3 пъти, а за нас с Вальо за по един път :screwy:

Bobo
20-04-2006, 01:35
Това със сервизирането не е точно така. Едик комплект за почистване на филтър си е 45лв. и стига за 3 пъти, а за нас с Вальо за по един път :screwy:

Комплекта определено не е за 3 пъти а за повече :idea: А вие с Вальо освен клавиатура с тия леви ръце друго не требе да ви се дава :idea:

valjo
20-04-2006, 08:07
Това със сервизирането не е точно така. Едик комплект за почистване на филтър си е 45лв. и стига за 3 пъти, а за нас с Вальо за по един път :screwy:

Комплекта определено не е за 3 пъти а за повече :idea: А вие с Вальо освен клавиатура с тия леви ръце друго не требе да ви се дава :idea:
може и мишка се пак, 21век е :director: :tongue: :tongue::tongue:
но на нас верно ни стигна за 2 филтъра и половина .... и то от малките

ако ни беше попаднал на бобо прасевидния филътр, немаше да стигне само за него ... ;)

Dexer
20-04-2006, 12:04
На втория колега - чувал съм че тва е признак на заминаващо си турбо, но нека се изкажат дизелджийте. Вируса ще каже най-добре, според мен.
:th_up:

Bobo
20-04-2006, 15:34
На втория колега - чувал съм че тва е признак на заминаващо си турбо, но нека се изкажат дизелджийте. Вируса ще каже най-добре, според мен.
:th_up:

Аз не съм удебен че е от турбото по-скоро му е в повече картерната вентилация :wink:

rtfm
20-04-2006, 19:44
Ми аз питах и вируса и тои смята също че е възможно да е от картерните газове. Това как се оправя или не се оправя.

Crusader
20-04-2006, 19:52
Ми аз питах и вируса и тои смята също че е възможно да е от картерните газове. Това как се оправя или не се оправя.

Бе чувал съм че на капака на клапаните имало някаква решетка /не съм разглабял такъв ДВГ/ на която кондензирали картерните газове и кат се натрупала с мизерия /нагари и такива разни отлагания/ почвала да изплюва картерни газове с доста масълце в тях във тръбата от филтъра към двигателя.
Ако е това според мен решението е сваляне на капака на клапаните и със паростуйката...
Друг вариант са добавките за прочистване на ДВГ-то от отлагания - наливат се преди смяна на маслото , караш няколкостотин километра и сменяш маслото - ма за тва дали става точно така няма гаранция

Yon
21-04-2006, 09:12
Разглабял си, я недей лъга твоята е от тях 16V ts :D :D

Crusader
21-04-2006, 12:17
Разглабял си, я недей лъга твоята е от тях 16V ts :D :D

На колегата е дизелова, а Twin spark през живота си съм жиждал само на катринки :wink: :lol:
След обяд ще погледна у манюала дали дизела има ткъв уловител на маслото от картерните газове

Mury
21-04-2006, 16:19
Колеги аре стига :offtopic: :offtopic: :offtopic: дотук нито един не даде свестен отговор на момчето а само спамите по неква друга тема :evil: :evil: :evil: А колкото до смяната на филтъра точно за този двигател поне според мен не е удачно да се слага конус просто защото няма ка да се изолира от топлия въздух и лятото колата наистина губи от мощността си.Аз съм сменил и двата вида филтри имах конус сега съм със риплейсмънт и мисля че разлика няма но поне риплейсмънта не се цапа толкова и е много по лесно да докараш студен въздух до него :wink: :wink: :wink: Ако ти трябва капак на кутията звънни на Данчо от Перник той мисля че имаше 0898 21 46 81 :th_up: Успех

alcatrazy
22-04-2006, 01:13
Колеги аре стига :offtopic: :offtopic: :offtopic: дотук нито един не даде свестен отговор на момчето а само спамите по неква друга тема :evil: :evil: :evil: А колкото до смяната на филтъра точно за този двигател поне според мен не е удачно да се слага конус просто защото няма ка да се изолира от топлия въздух и лятото колата наистина губи от мощността си.Аз съм сменил и двата вида филтри имах конус сега съм със риплейсмънт и мисля че разлика няма но поне риплейсмънта не се цапа толкова и е много по лесно да докараш студен въздух до него :wink: :wink: :wink: Ако ти трябва капак на кутията звънни на Данчо от Перник той мисля че имаше 0898 21 46 81 :th_up: Успех


сложих спортен за сега е супер а до колкото за този топъл въздух ми казаха че няма такова нещо пък и аз не сам забелязал падане на мощността даже обратното ,и се пак благодаря за препоръката за капака, но първо сам по Пловдив
пък и щом 1ин път го е счупело то това значи че ще има още (заради АГУ'то)

Crusader
22-04-2006, 09:05
.....сложих спортен за сега е супер а до колкото за този топъл въздух ми казаха че няма такова нещо ....


Ми не знам кой ти го каза, ма му кажи да си хвърли дипломата през прозореца :!:
И защо по дяволите слагаш спортен филтър на кола с АГУ :haha: Отделно дето колата ще почне да ти гасне при висока скорост по инерция щото ще обеднява сместа.

alcatrazy
22-04-2006, 14:21
Ми не знам кой ти го каза, ма му кажи да си хвърли дипломата през прозореца :!:
И защо по дяволите слагаш спортен филтър на кола с АГУ :haha: Отделно дето колата ще почне да ти гасне при висока скорост по инерция щото ще обеднява сместа.[/quote]


Ми щото не ми се купува всеки месец пласт масови капаци не знам ще пробвам така известно време ако се получи така като казвате пак ще сложа пластмасите и ще му мисля все пак благодаря

Crusader
22-04-2006, 14:52
Решението на проблема с "кихане-то" на ДВГ, по познато като детонация е кихаща клапа монтирана на капака на въздушния филтър, а още по-додбрия вариант е смесителната ти плочка да има такава клапа - не са скъпи у се монтират лесно!

alcatrazy
23-04-2006, 20:22
Решението на проблема с "кихане-то" на ДВГ, по познато като детонация е кихаща клапа монтирана на капака на въздушния филтър, а още по-додбрия вариант е смесителната ти плочка да има такава клапа - не са скъпи у се монтират лесно!

И такова имах на капака метална клапа той газаджията е сложи ама не е помогнала явно щото на 2-3 пъти яко гръмна и тогава е станал гафа !

Crusader
23-04-2006, 22:43
......по-додбрия вариант е смесителната ти плочка да има такава клапа .....

А ти гърми щото не ти е направен и регулирана уредбата както трябва!
1. Никога не я пали на газ - сложи си автоматичен ключ газ-бензин!
2. Закарай я да ти настроят изпарителя на газанализатор!
3. Клапата дето ти говорих по горе!


Моята за 5000 км. не е гръмнала нито веднъж а съм TS, да не говорим за Уно-то и при него не съм чувал детонация, друг е въпроса че Алфа-та ме сцепи от разход, който никой не можа да оправи!

alcatrazy
23-04-2006, 22:56
......по-додбрия вариант е смесителната ти плочка да има такава клапа .....

А ти гърми щото не ти е направен и регулирана уредбата както трябва!
1. Никога не я пали на газ - сложи си автоматичен ключ газ-бензин!
2. Закарай я да ти настроят изпарителя на газанализатор!
3. Клапата дето ти говорих по горе!


Моята за 5000 км. не е гръмнала нито веднъж а съм TS, да не говорим за Уно-то и при него не съм чувал детонация, друг е въпроса че Алфа-та ме сцепи от разход, който никой не можа да оправи!



Ми аз съм с автоматичен ключ и газ анализатор е минала и газаджията е един от най добрите в П-В и клапа имаше ,но тези детонации станаха зимата в големият студ
не знам толкова ли е кофти да карам с тоя филтър за сека много прилично се държи
и друго като бях с обикновения филтър до 2500 3000 оборота някак си не вървеше и след това зацепва а сега това изчезна .А за разхода няма да говоря ти знаеш.с 11 литра минавам към 60- 70 км. Като я изпъвам по малко

Crusader
24-04-2006, 09:04
Баси всичките ли горят кат лами тая газ?!? Аз мойта последно като я минах на газанализатор обедних сместа /горе-долу 16:1/ и като че ли падна разхода/обаче вървежа си е същия/ но не съм много сигурен още последно минах 100 км. с 11 литра газ като 50 от тях градско и 50 на дълго, но все още не съм 100% сигурен, но пък аз смених изпарителя /бях с REG-OMVL/ като се поразрових открих че тоя изпарител го дават повече на метан, открих и други дето плачат от висок разход с тоя изпарител /в Рено форума/ и понеже ми се намираше електрически изпарител Тартарини /свален кой знае кога от мой приятел от кола в Италия/ го сложих само за проба - за сега като че ли съм по-доволен, но ще видим по натам кво ще стане.
Сега мисля да преместя смесителната плочка точно преди дроселовата клапа, щото мойта е точно след дебитомера и да и оставя само 1 захранващ маркуч - ей тъй за проба.
А бе ако не се оправи разхода ще разкарам уредбата и ще карам на бенз.
Колега я ако обичаш ми прати снимка на двигатрелния ти отсек за да видя как и къде са монтирани частите на уредбата.
Благодаря предварително!

ALFA33S16V
24-04-2006, 09:51
Колеги аре стига :offtopic: :offtopic: :offtopic: дотук нито един не даде свестен отговор на момчето а само спамите по неква друга тема :evil: :evil: :evil: А колкото до смяната на филтъра точно за този двигател поне според мен не е удачно да се слага конус просто защото няма ка да се изолира от топлия въздух и лятото колата наистина губи от мощността си.Аз съм сменил и двата вида филтри имах конус сега съм със риплейсмънт и мисля че разлика няма но поне риплейсмънта не се цапа толкова и е много по лесно да докараш студен въздух до него :wink: :wink: :wink: Ако ти трябва капак на кутията звънни на Данчо от Перник той мисля че имаше 0898 21 46 81 :th_up: Успех


сложих спортен за сега е супер а до колкото за този топъл въздух ми казаха че няма такова нещо пък и аз не сам забелязал падане на мощността даже обратното ,и се пак благодаря за препоръката за капака, но първо сам по Пловдив
пък и щом 1ин път го е счупело то това значи че ще има още (заради АГУ'то)

Ми за да не ти чупи капака си сложи предпазна клапа на въздуховода след дебитомера щом имаш АГУ - за да я пазиш от детонации.. А за омасляването на филтъра - ако не ти е турбото, по-добре все пак си провери и компресията. При счупени маслени сегменти се получава това (от опит с друга кола, не с моята)

alcatrazy
24-04-2006, 19:58
Колеги аре стига :offtopic: :offtopic: :offtopic: дотук нито един не даде свестен отговор на момчето а само спамите по неква друга тема :evil: :evil: :evil: А колкото до смяната на филтъра точно за този двигател поне според мен не е удачно да се слага конус просто защото няма ка да се изолира от топлия въздух и лятото колата наистина губи от мощността си.Аз съм сменил и двата вида филтри имах конус сега съм със риплейсмънт и мисля че разлика няма но поне риплейсмънта не се цапа толкова и е много по лесно да докараш студен въздух до него :wink: :wink: :wink: Ако ти трябва капак на кутията звънни на Данчо от Перник той мисля че имаше 0898 21 46 81 :th_up: Успех


сложих спортен за сега е супер а до колкото за този топъл въздух ми казаха че няма такова нещо пък и аз не сам забелязал падане на мощността даже обратното ,и се пак благодаря за препоръката за капака, но първо сам по Пловдив
пък и щом 1ин път го е счупело то това значи че ще има още (заради АГУ'то)

Ми за да не ти чупи капака си сложи предпазна клапа на въздуховода след дебитомера щом имаш АГУ - за да я пазиш от детонации.. А за омасляването на филтъра - ако не ти е турбото, по-добре все пак си провери и компресията. При счупени маслени сегменти се получава това (от опит с друга кола, не с моята)


Имах такава клапа

alcatrazy
24-04-2006, 20:06
Баси всичките ли горят кат лами тая газ?!? Аз мойта последно като я минах на газанализатор обедних сместа /горе-долу 16:1/ и като че ли падна разхода/обаче вървежа си е същия/ но не съм много сигурен още последно минах 100 км. с 11 литра газ като 50 от тях градско и 50 на дълго, но все още не съм 100% сигурен, но пък аз смених изпарителя /бях с REG-OMVL/ като се поразрових открих че тоя изпарител го дават повече на метан, открих и други дето плачат от висок разход с тоя изпарител /в Рено форума/ и понеже ми се намираше електрически изпарител Тартарини /свален кой знае кога от мой приятел от кола в Италия/ го сложих само за проба - за сега като че ли съм по-доволен, но ще видим по натам кво ще стане.
Сега мисля да преместя смесителната плочка точно преди дроселовата клапа, щото мойта е точно след дебитомера и да и оставя само 1 захранващ маркуч - ей тъй за проба.
А бе ако не се оправи разхода ще разкарам уредбата и ще карам на бенз.
Колега я ако обичаш ми прати снимка на двигатрелния ти отсек за да видя как и къде са монтирани частите на уредбата.
Благодаря предварително!




Направих снимки само да ме светнеш как да ги пусна тук!?

Crusader
25-04-2006, 08:27
Прати ми ги на мейла:
arden1@abv.bg

ALFA33S16V
25-04-2006, 12:14
......по-додбрия вариант е смесителната ти плочка да има такава клапа .....

А ти гърми щото не ти е направен и регулирана уредбата както трябва!
1. Никога не я пали на газ - сложи си автоматичен ключ газ-бензин!
2. Закарай я да ти настроят изпарителя на газанализатор!
3. Клапата дето ти говорих по горе!


Моята за 5000 км. не е гръмнала нито веднъж а съм TS, да не говорим за Уно-то и при него не съм чувал детонация, друг е въпроса че Алфа-та ме сцепи от разход, който никой не можа да оправи!

Гърми и ако има проблем със запалването, нЕкой клапан не е У час и т.н. А и не всички свещи стават за газ - тя гори при по-висока температура и НЯМА детонации. Това БУХАНЕ е от неизправност или нерегулиране

Crusader
25-04-2006, 15:40
Гърми и ако има проблем със запалването, нЕкой клапан не е У час и т.н. А и не всички свещи стават за газ - тя гори при по-висока температура и НЯМА детонации. Това БУХАНЕ е от неизправност или нерегулиране

Тцъ, не баш тъй няма много общо с клапаните, за свещите кво да ти кажа, щом става за бензин 100% става и за газ /другото са пазарни трикове/ газта не гори при по-висока температура а гори по-бавно /те за туй на колите с делко им се дава малко предварение/ иначе и губиш мощност и ти изгарят бързо клапаните, а на наще няма нужда от предварение ЕКУ-то измества момента на запалването. А за детонации че има - има! Не мое го отречеш /пък ти си го наричай както щеш - бухане, клопане -> все тая/ И не се хващай като всички пишман газджии в кабелите. Кабелите може да предизвикат запалване на газта само ако колата е на място и има теч от системата, иначе не виждам как точно искра по кабела ще запали газта движеща се в смукателния колектор. Иначе при нерегулиран изпарител сместа идва или бедна или богата и се получават детонации /ма не мога да го обясня що/

И последното което до сега не смеех да споделя /реди да покарам 300-400 км./ е че СВАЛИХ РАЗХОДА на колата на 10/100 средно /и то с юркане/ Работата излезе от изпарителя. Бяха ми сложили OMVL REG -90 който след проучване установих че се препоръчва повече за метанови уредби и на пропан не може да се регулира добре. Намираше ми се едно електрическо Тартарини и го сложих ей тъй само за проба и VOILA - колата си тръгна идеално, разхода си падна на 8/100 на дълго със 130-140 км. и климатик и на 12/100 у града пак с климатик. Баси чак не смея да се радвам, обаче нещата се наредиха - направо ми идва да удуша идиотите от фирма "Олимпик" В. Търново - създадоха ми куп ядове с тяхната некомпетентност, за малко да махна газовата /за радост на Бобо :wink: / Обаче как ми е кеф сега да ходя и да се върна за 8 лв. до Плевен - не е истина.


И на поеследно място благодаря на колегите от Рено форума, където открих информация къде може да ми е проблема и от къде ми иде разхода, е има и поука де НЕ ПОЛЗВАЙТЕ ИЗПАРИТЕЛИ OMVL - REG 90 за пропан

alcatrazy
26-04-2006, 17:06
И последното което до сега не смеех да споделя /реди да покарам 300-400 км./ е че СВАЛИХ РАЗХОДА на колата на 10/100 средно /и то с юркане/ Работата излезе от изпарителя. Бяха ми сложили OMVL REG -90 който след проучване установих че се препоръчва повече за метанови уредби и на пропан не може да се регулира добре. Намираше ми се едно електрическо Тартарини и го сложих ей тъй само за проба и VOILA - колата си тръгна идеално, разхода си падна на 8/100 на дълго със 130-140 км. и климатик и на 12/100 у града пак с климатик. Баси чак не смея да се радвам, обаче нещата се наредиха - направо ми идва да удуша идиотите от фирма "Олимпик" В. Търново - създадоха ми куп ядове с тяхната некомпетентност, за малко да махна газовата /за радост на Бобо :wink: / Обаче как ми е кеф сега да ходя и да се върна за 8 лв. до Плевен - не е истина.

Бараво !!! :wink: Снимките сам ти ги пратил ама сигорно няма да имаш нужда от тях :lol:

Mind_Control
27-04-2006, 20:26
И последното което до сега не смеех да споделя /реди да покарам 300-400 км./ е че СВАЛИХ РАЗХОДА на колата на 10/100 средно /и то с юркане/ Работата излезе от изпарителя. Бяха ми сложили OMVL REG -90 който след проучване установих че се препоръчва повече за метанови уредби и на пропан не може да се регулира добре. Намираше ми се едно електрическо Тартарини и го сложих ей тъй само за проба и VOILA - колата си тръгна идеално, разхода си падна на 8/100 на дълго със 130-140 км. и климатик и на 12/100 у града пак с климатик. Баси чак не смея да се радвам, обаче нещата се наредиха - направо ми идва да удуша идиотите от фирма "Олимпик" В. Търново - създадоха ми куп ядове с тяхната некомпетентност, за малко да махна газовата /за радост на Бобо :wink: / Обаче как ми е кеф сега да ходя и да се върна за 8 лв. до Плевен - не е истина.
Бараво !!! :wink: Снимките сам ти ги пратил ама сигорно няма да имаш нужда от тях :lol:



Вие луди ли сте.... как ще ти харчи 8 извънградско на газ :shock: при това със 140??? на мен на бензин ми харчи над 8... А пък това за 10 градско са някакви научни фантастики.. Кажете ми как да си смъкна разхода на 10 градско и никога няма да ми мине и мъсил за газова..

Crusader
27-04-2006, 20:41
И последното което до сега не смеех да споделя /реди да покарам 300-400 км./ е че СВАЛИХ РАЗХОДА на колата на 10/100 средно /и то с юркане/ Работата излезе от изпарителя. Бяха ми сложили OMVL REG -90 който след проучване установих че се препоръчва повече за метанови уредби и на пропан не може да се регулира добре. Намираше ми се едно електрическо Тартарини и го сложих ей тъй само за проба и VOILA - колата си тръгна идеално, разхода си падна на 8/100 на дълго със 130-140 км. и климатик и на 12/100 у града пак с климатик. Баси чак не смея да се радвам, обаче нещата се наредиха - направо ми идва да удуша идиотите от фирма "Олимпик" В. Търново - създадоха ми куп ядове с тяхната некомпетентност, за малко да махна газовата /за радост на Бобо :wink: / Обаче как ми е кеф сега да ходя и да се върна за 8 лв. до Плевен - не е истина.
Бараво !!! :wink: Снимките сам ти ги пратил ама сигорно няма да имаш нужда от тях :lol:



Вие луди ли сте.... как ще ти харчи 8 извънградско на газ :shock: при това със 140??? на мен на бензин ми харчи над 8... А пък това за 10 градско са някакви научни фантастики.. Кажете ми как да си смъкна разхода на 10 градско и никога няма да ми мине и мъсил за газова..


Ми никой не те кара да вярваш - не ми плащаш ти горивото :wink: , то никой не ми вярваше и като гореше 15-18/100 /че и 22/ма тва не и пречеше да гори толкова. А и ако четеш внимателно ще видиш че градският разход е 12/100 а 10 е средният, прочем днес ми се потвърди още веднъж че разхода градско е 12/100 със 11.36 литра газ /а бе са 10 кинта/ минах 95 км - казвам го с такава точност щото колата още в тест драйв за изпитване на новият изпатител!
А бе всеки сам си решава в кво да вярва нали :wink:

П.П. А карането градско при мен /града е разположен в равнина и нама задръствания/ и в София е доста различно нали :lol: Не че се хваля ма в града няма и много дупки, най голямата опасност са легналите полицаи :lol: