PDA

View Full Version : Предимство при кръстовище с кръгово движение



Pages : 1 2 [3]

harabadabar
27-10-2013, 14:22
В момента уча за шофьорски изпит и четейки ЗДП ми направи впечатление колко непрактичен е законът относно кръстовищата с кръгово движение, та така стигнах до тая тема.

Очевидно на нерегулирано кръгово законът дава предимство на дясностоящия. Не мисля, че някой може да спори с това. Въпросът е, че така се създава предпоставка за пълното блокиране на кръстовището при натоварено движение и спазване на правилото на десния. Всеки на входа на кръстовището ще навлезе, независимо че то вече е пълно, при което ще блокира следващия изход вдясно. Има много хубава статия по въпроса с изследване, симулация и т.н - http://www.spik-bg.org/doc/articles/roundabouts_traffic_man1.pdf. Макар че и само разумни разсъждения стигат, за да се види дефекта в закона.

Повтарям - законът е ясен и дава предимство на десния и това определено осигурява безопасност на движението.

Но ако с предимство беше навлезналият в кръга (по презумция, дори без знаци), движението пак щеше да е безопасно. Но освен това и щеше да е невъзможно да се блокира кръстовището.

Извод:
Предимството на десния е кофти при кръговото движение, но трябва да се спазва закона, колкото и глупав да е той.

За щастие май няма нерегулирани кръгови. И то не случайно...

dimitar_vd62
28-10-2013, 22:04
Ми както беше казал някой, "нямам произшествия защото не съм се възползвал от предимството си".Демек, това че някой е с предимство не му осигурява безопасно преминаване, понякога трябва да не се възползваш от предимството си, ако не искаш да сменяш фацата на колата.В смисъл да отстъпиш предимството си на колегата който вече е в кръговото с цел да се итегли по-бързо за да не се получи задръстване или предпоставка за ПТП.Ма не сме дорасли за такава колегиалност.

nikolaaaay
29-10-2013, 00:00
Ми както беше казал някой, "нямам произшествия защото не съм се възползвал от предимството си".Демек, това че някой е с предимство не му осигурява безопасно преминаване, понякога трябва да не се възползваш от предимството си, ако не искаш да сменяш фацата на колата.В смисъл да отстъпиш предимството си на колегата който вече е в кръговото с цел да се итегли по-бързо за да не се получи задръстване или предпоставка за ПТП.Ма не сме дорасли за такава колегиалност.
То си е до култура. В Италия например са като нас. Там мигачът не значи нищо. В Германия като дадеш мигач, всичко живо отзад спира и ти дава път. Без значение дали са с предимство или не.

dimitar_vd62
29-10-2013, 21:44
Ми не знам какво значи мигача, ма у нас за да се престроиш тряа караш черна Алфа, да си с черни очила , черно кожено яке и да имаш физиономия на човек със страшен зъбобол за да ти дадат път.

Бобби
30-10-2013, 22:10
[QUOTE=dimitar_vd62;1264693]Ми не знам какво значи мигача, ма у нас за да се престроиш тряа караш черна Алфа, да си с черни очила , черно кожено яке и да имаш физиономия на човек със страшен зъбобол за да ти дадат път.[/QUOTE
А...Митак и с Камаз става по потник и добре изпотен:)))
п.п. едно време като карах камион....нямах такива проблеми....

dimitar_vd62
31-10-2013, 20:02
А...Митак и с Камаз става по потник и добре изпотен:)))
п.п. едно време като карах камион....нямах такива проблеми....

Като оня виц, дето една мутра засякла един тир и си обелила калника на мерника и спрял да се разправя.Обаче като видял каква бабанка е шофьора на тира, смънкал - аз такова, тряа ми ключ 19.Нямам, рекъл тираджията, аз до 27 ги завивам с пръсти.