View Full Version : 1.4 16V TS - проблем с маслена помпа
Добър ден,искам да направя едно запитване
Имам следния проблем,с Алфа ромео 145 1.4 16V Туин спарк,проблема е следния,при студено запалване в Минусови темперетури лампата на МАСЛОТО свети прекалено дълго до минута та понякога и две,закарах я в сервиз и там ми казаха че проблема е в помпата,смениха я с втора употреба,но за съжаление проблема си остана,те просто вдигат рамене и ми взеха една торба пари,та искам да Ви попитам може ли да се направи диагностика на ве4е свалената ми помпа и да се види дали тя е проблема или е не6то друго и ако е тя да се рециклира или там каквото е необходимо,Благодаря Ви предварително,ще очаквам някакъв отговор.
Колега,като за начало започни да си кръщаваш темите по-смислено.Гледам си от София бих ти препоръчал да преглегаш сервизите от Техническия раздел,100% ще намерят решение на проблема ти :)
Ето линк : http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=26
Колега, виж сервизите за италианки в обявите на форума и отзивите за тях, там ще ти направят всякаква диагностика ":) Ако имаш мерак ми пиши лично и ще те насоча къде да отидеш.
колега, накарай ги първо да ти измерят налягането на маслото, може само датчика да се ебава. маслен филтър сменял ли си. другото е цедката в картера как е.
Moris_zh
09-02-2010, 10:48
Здравей Колега
Всяка маслена помпа си има определени хлабини които трябва да се замерят и трябва да са в зададените граници. Замери свалената си помпа и ще разбереш дали е годна или има и друга причина за лошата работа. Изчисти цедката добре. Смени си масления филтър, защото често си случва самият той да е проблемен. По- точно вътре в него има едни клапанчета които може и да не работят. Това е най-общо.
astronoma
12-02-2010, 00:21
здр колега и маите е така но по доста по малко ,мисълта ми беше ,че е много важно с какво масло си аз си сипах за зимата по тънко пълна синтетика и е много по добре, не съм се заглеждал каде е датчика за маслото ако е на края на магистралата винаги ще има забявяне и т.н. и в есе пак въпреки ,че е нормалоно при теб си е доста......тракали при палене стодена и топла и кога спира да трака при стодено палене ме интересува?????
здр колега и маите е така но по доста по малко ,мисълта ми беше ,че е много важно с какво масло си аз си сипах за зимата по тънко пълна синтетика и е много по добре, не съм се заглеждал каде е датчика за маслото ако е на края на магистралата винаги ще има забявяне и т.н. и в есе пак въпреки ,че е нормалоно при теб си е доста......тракали при палене стодена и топла и кога спира да трака при стодено палене ме интересува?????
Колега извинявай ма мнението ти отрича изцяло физиката и законите за хидравлични системи особенно за автомобилни с масленно мазане ;)
защо не си смениш датчика,колега :)
Нужно е немедлено да се замери налягането,щото може да е датчик, а може и да роди мотора!
astronoma
19-02-2010, 00:07
Колега извинявай ма мнението ти отрича изцяло физиката и законите за хидравлични системи особенно за автомобилни с масленно мазане ;)
Нещо не можах да ти схвана мисълта какво искаш ди ми кажеш на мен,или искаш да обясниш на другите за колите с маслено мазане:clap::clap::clap::wow::director::notworthy: :notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notwo rthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy:: notworthy::director::smoke:
Датчикът се намира винаги на главната магистрала,която не е особенно дълга.Стои веднага след филтъра.Даже от развъртането от стартера трябва да е налице достатъчно налягане за да изгасне лампата.Маслото е флуид с пренебрежимо нисък кефициент на свиване.При здрав датчик и проходима магистрала,най-честите проблеми са от клеясала цедка и от повреден клапан за регулиране налягането на помпата.
scarface
20-02-2010, 00:15
колега щом си сменил помпата и пак го имаш проблема вземи си смени маслото и филтъра с читави такива ,а дали нямаш и лагери за смяна с това гаснене на лампата след 1-2мин скоро със сигурност ще имаш та възможните варянти за мен са
1-помпа
2-маслен филтър
3-датчик
4-лагери на кол.вал
но тези неща са ги описали и колегите по горе така че започни да ги отмятяш едно по едно успех
здр колега и маите е така но по доста по малко ,мисълта ми беше ,че е много важно с какво масло си аз си сипах за зимата по тънко пълна синтетика и е много по добре, не съм се заглеждал каде е датчика за маслото ако е на края на магистралата винаги ще има забявяне и т.н. и в есе пак въпреки ,че е нормалоно при теб си е доста......тракали при палене стодена и топла и кога спира да трака при стодено палене ме интересува?????
трака когато е студена и спира когато загасне лампата
---------- Post added at 19:09 ---------- Previous post was at 18:59 ----------
[QUOTE=Zafo_84;649057]
естествено 4е съм сменил маслото с 5w40 пробвах със 3 4 вида разли4ни марки филтри и съ6тата работа,до колкото за дат4ика тои се намира под колекторните тръби на главата,сменчх го 2 пъти,налчгането веднага след като запали студена е 4 атмосфери и като загрее пада на 3.5,3.2 барира,а сега кажете какъв и е проблема маи е божа работ:director::no_no_no::no_no_no::no_no_no::no_n o_
секи от майсторите иска да сменя не6то и да експериментира,даже съм обеден 4е и моита помпа не е била при4ина,а до колкото за сервизи,знаете ли не6то за този в люлин сервиз алфа фиат лан4ия
мерси:heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry:: heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry::heavy_cry:
Колега,ако показанията ,които даваш са верни, ти е заминал датчика,който струва няколко лева!Чукането на студено може да е и от повдигачите!Това не е много голям проблем,но не е за пренебрегване!Не е за пренебрегване и факта , че тука пишем на кирилица и има букви Ш и Ч!
Мордохай!
astronoma
02-03-2010, 23:37
по принцип всички алфи т.с. са така,на повечко лиляди са и то без добро обслужване....защо при следващата смяна на маслото не направиш една хубава промивка на двг...особенно на тези т.с. им се отразява много добре!!!!!;-);-);-)
колеги всичките тези неща които ги пишете съм ги направил и ефекта е нулев,минавам по 100 000 км. на година и още не е родил,така че нещо ме навява на мисълта че е някакво запушване ако някои е промивал да ми каже с какво да го направя,има налягане 4 атм на студено и 3.5 на топъл мотор,не е датчик,с хубаво синтетично масло съм,филтър с 3 клапана ,е сега ако някои ми каже от какво е съм ви признал за разбира4и и черпя много яко,просто ми писна да давам пари излишно,зашото секи само разбира да взима кинтите а аз съм доста грамотен технически,и вече не мога да вярвам на никои,помогнете ако мижете сега,това е добро предизвикателство!!:sayjin::sayjin::sayjin::sayjin ::sayjin:
detelazurno
08-11-2010, 11:25
......защо при следващата смяна на маслото не направиш една хубава промивка на двг...особенно на тези т.с. им се отразява много добре!!!!!;-);-);-)
Обикновено толкова добре им се отразява, че после повече никога не ти се налага да се занимаваш с тоя мотор :innocent:
колеги всичките тези неща които ги пишете съм ги направил и ефекта е нулев,минавам по 100 000 км. на година и още не е родил,така че нещо ме навява на мисълта че е някакво запушване ако някои е промивал да ми каже с какво да го направя,има налягане 4 атм на студено и 3.5 на топъл мотор,не е датчик,с хубаво синтетично масло съм,филтър с 3 клапана ,е сега ако някои ми каже от какво е съм ви признал за разбира4и и черпя много яко,просто ми писна да давам пари излишно,зашото секи само разбира да взима кинтите а аз съм доста грамотен технически,и вече не мога да вярвам на никои,помогнете ако мижете сега,това е добро предизвикателство!!:sayjin::sayjin::sayjin::sayjin ::sayjin:
Вземи един мултицет и направи следната пробичка:Разкачаш кабела от датчика и на негово место закачаш едната клема на мултицета,другата на маса.При загасен мотор трябва да има верига.Ако със запалването веригата се прекъсне,значи датчика работи и за да не гасне индикатора,има окъсяване на веригата преди датчика.
Всичко това е валидно,ако си сигурен в наляганията,които сочиш и са мерени с манометър на местото на датчика.
.......
Колега, аз така и не разбрах дали в крайна сметка си сменил датчика? Това е най-първото, което е трябвало да направят/проверят.
проблема вече е решен,просто изкривен картер,които е запушил цедката на сондата на помпата и не може да дърпа като маслото е студено,и така зарварям темата !!!
Майко мила, егати здравата кола, така като гледам си я карал повече от една година с тоя проблем :idea2:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.