PDA

View Full Version : Проблем с перката на радиатора



dMg
12-02-2010, 15:50
Здравейте колеги..Търсих във форума,но не намерих решение.Та проблема е следния:днес забелязах че перката на радиатора се включва на 81 гр.,при положение че лятото се включваше на 91-92.Със сменен термостат съм преди 15000км,колата загрява нормално.помогнете ако можете!Предварително благодаря!!!

vankata_ll
12-02-2010, 15:58
Напиши, че си 1.6 Боксер, за да не трябва хората, които искат и могат да ти помогнат да трябва да го търсят в профила ти ;-)

dMg
12-02-2010, 16:10
Съжалявам.Колата е 1.6 Боксер.

alfonco147GTA
12-02-2010, 16:31
колега нормалната работна температура е 80 градуса, кажи като пусне перката и уреда ти покаже 80 градуса спира ли да работи тя? имаш ли климатик също важен фактор...

dMg
12-02-2010, 16:44
Колега,колата има климатик,на 81-82 гр. се включва перката,докато не стигне 80 и се изключва.

alfonco147GTA
12-02-2010, 17:04
работи си идялно, остави я на едно място и ще видиш 4е ще дигне преди 100 ;) нямаш ядове колега, си4ко е ток и жица :wow:

markoff
12-02-2010, 18:10
Колеги, каква температура ви държат боксерите на извънградско?

При мен стои на първата бяла чертичка след 40.

Нормално ли е?

dMg
12-02-2010, 19:14
Ами благодаря alfonco.Да се надяваме че всичко е ок.А относно температурата,не е нормално.НЕ ТРЯБВА ДА ПАДА ПОД 80 гр. при никакви положения.Значи има някакъв проблем-най-вероятно термостат.

mordohy
12-02-2010, 22:28
Всичко ви е ОК,момчета,но има и положения,когато боксерите спадат и под 80 градуса.Това събитие се случва при много ниски температури и спускане на дълго нанадолнище.Според мен,обяснението е, че боксерите отдават повече топлина от корпуса на мотора,а и от картера, отколкото редовите мотори.

Satanism
12-02-2010, 23:11
Колеги, каква температура ви държат боксерите на извънградско?

При мен стои на първата бяла чертичка след 40.

Нормално ли е?

Според теб? :)

Смени си термостата или развалените датчици ;)

alfonco147GTA
12-02-2010, 23:25
Ами благодаря alfonco.Да се надяваме че всичко е ок.А относно температурата,не е нормално.НЕ ТРЯБВА ДА ПАДА ПОД 80 гр. при никакви положения.Значи има някакъв проблем-най-вероятно термостат.''

когато колата се движи при си4ки положения треа да е заковала 80 или +- 80 :) евтуално може да падне под 80 ако истине в движение на празен ход(по нанадолно)


Колеги, каква температура ви държат боксерите на извънградско?

При мен стои на първата бяла чертичка след 40.

Нормално ли е?


виж си датчиците и термостата, като за начало термостата, ако не и мине настинката тогава и датчика на радятора

ivan dimitrov
13-02-2010, 01:53
---

yo
13-02-2010, 06:57
Колеги, каква температура ви държат боксерите на извънградско?

При мен стои на първата бяла чертичка след 40.

Нормално ли е?

нормално е! И при мен при минусови температури и парно на макс и при скорост 100-120 км/ч седи на чертата след 40 градуса!

и така от 6 години насам (датчиците са сменяни 2, термостат 1 път и винаги е така)

mordohy
13-02-2010, 13:01
Датчика за перката няма отношение към загряването,а към прегряването!Ако термостата не изпуска и държи температура, перката и постоянно да е включена няма да даде отражение.Само с радиатора на парното няма как да отнемеш цялата топлина от мотора при скорост 10-120 км/ч.По-скоро изпуска термостата.Аз бях така.След смяната му и при -15 загрява до около 85-90 градуса.А със стария,който изпускаше съвсем малко, ситуацията беше точно както я описвате!

reptli
13-02-2010, 23:43
нормално е! И при мен при минусови температури и парно на макс и при скорост 100-120 км/ч седи на чертата след 40 градуса!

и така от 6 години насам (датчиците са сменяни 2, термостат 1 път и винаги е така)

ами ако сложиш един картон пред радиатора всичко ще се оправи ;) не може тази температура да е нормална според мен :roll: :)

ivan dimitrov
14-02-2010, 08:14
Датчика за перката няма отношение към загряването!

Абе не е баш така!При затворен термостат и включена перка теоретично трябва да загрява по бързо:tongue2:.Друг е въпросът че тая ситуация не трябва да се получава.
В студовете явно моторчето(зъбчатката) на клапата за рециркулация даде фира.Клапата се мъндахерца безпомощно и като пуснах парното на макс(кранчето отворено докрай и вентилаторът на 4), от 82г отидохме на малко над 60.това при работа на празен ход.
Колегата reptli трябва да сменя термостат още веднъж, и тоя път с изправен.

BaiJedi
14-02-2010, 09:20
Датчика за перката няма отношение към загряването,а към прегряването!Ако термостата не изпуска и държи температура, перката и постоянно да е включена няма да даде отражение.Само с радиатора на парното няма как да отнемеш цялата топлина от мотора при скорост 10-120 км/ч.По-скоро изпуска термостата.Аз бях така.След смяната му и при -15 загрява до около 85-90 градуса.А със стария,който изпускаше съвсем малко, ситуацията беше точно както я описвате!

Точно така е! И при мен с новия термостат температурата не пада под 85 градуса. Никога. Парното духа много по-топло от преди,а изпарителя на газовата е много по-горещ. Относно въпроса на колегата dMg има два варианта. Датчик на радиатора или грешни показания на термометъра на таблото.

dMg
14-02-2010, 13:16
Колега BaiJedi,благодаря за отговора!!!По между другото как мога да разбера кой от тези варианти е ???да отида на сервиз,или мога да разбера сам...защото вчера като ходих да я мия,перката пак ми се включи на 82 гр.,а изключи на 80...направо луда работа:not-fair::surrender:

BaiJedi
15-02-2010, 21:58
Ами аз те съветвам да отидеш в добър сервиз! ;)

soldier81
10-03-2012, 16:56
За да не отварям нова тема,ще питам тук,надявам се автора да няма нищо против.

Отнася се за 146цата 1,6 Боксер.
Щом дадох контакт ми се включи перката(мисля че на втората степен),включва се само едната(като застана срещу двигателя отляво),колата не е палена от вчера.

Дайте някакви идеи от какво може да е.До вчера си работеше перфектно,сега какво и стана не знам.

mordohy
10-03-2012, 22:27
Залепнало реле!:gruebel:

soldier81
10-03-2012, 22:43
Залепнало реле!:gruebel:


И аз така предположих,но не знам къде да го търся.:gruebel:

kolev
11-03-2012, 08:19
по-скоро се ориентирай към датчици пресостати или кабелаци. едва ли е реле.