Log in

View Full Version : как да разбирам грешката: heated lambda probe



beili
14-02-2010, 17:55
Как да го тълкувам това :като прекъснат кабел към сондата,прегрята или не работеща сонда?Преди тази грешка ми излизаше REGULATION OF LAMBDA PROBE а сега е HEATED LAMBDA PROBE .

forza_italia
14-02-2010, 18:06
В превод от английски си означава "сгорещена,прегрята ламбда сонда “...... От тук нататък ти си решаваш какво и как да го правиш. Успех.

don_pepone
14-02-2010, 18:09
не работи подгрева на сондата,дали от прекъснат кабел или изгорял подгрев ще разбереш само с проба. замери напрежението на кабелчетата за подгрева на сондата( ако е с четири кабела са тези два с еднакъв цвят) трябва да е колкото динамото зарежда. ако стига до тях напрежение и не виждаш нарушена изолация по кабелите,значи има шанс да е от сондата.

beili
14-02-2010, 18:19
В превод от английски си означава "сгорещена,прегрята ламбда сонда “...... От тук нататък ти си решаваш какво и как да го правиш. Успех.

Знам как се првежда и не за превод съм пуснал темата.

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 16:16 ----------


не работи подгрева на сондата,дали от прекъснат кабел или изгорял подгрев ще разбереш само с проба. замери напрежението на кабелчетата за подгрева на сондата( ако е с четири кабела са тези два с еднакъв цвят) трябва да е колкото динамото зарежда. ако стига до тях напрежение и не виждаш нарушена изолация по кабелите,значи има шанс да е от сондата.

Ще замеря колега.Благодаря за съвета.

don_pepone
16-02-2010, 21:14
дано да съм помогнал :)

beili
19-02-2010, 09:17
Днес ми остана време да замеря сондата и се разбра,че не стига никакъв ток до подгрева.Откачих буксата,кабелите които отиват към ламбдата показват 6.1 ома,а на другата част от буксата 0волта и това мерене беше на загрят и работещ двигател/не знам дали е от значение/.
От къде идва захранването на подгрева,има ли предпазител или нещо друго за да търся къде се крие проблема?

Furious 155
19-02-2010, 09:36
Днес ми остана време да замеря сондата и се разбра,че не стига никакъв ток до подгрева.Откачих буксата,кабелите които отиват към ламбдата показват 6.1 ома,а на другата част от буксата 0волта и това мерене беше на загрят и работещ двигател/не знам дали е от значение/.
От къде идва захранването на подгрева,има ли предпазител или нещо друго за да търся къде се крие проблема?
бушона за подгрева на сондата мисля е един от 3-те под дебитомер-а! дали не беше 15А-то?

beili
21-02-2010, 08:33
При мен са три бушона и три релета.Кой от тях е точно и предполагам,че има и бушон и реле за сондата?
Някой не се ли е занимавал с тях и да знае със сигурност, какво е предназначението на трите бушона и релетата?

robygas
21-02-2010, 09:05
Eдното е за фазите на бобините,или нещо такова,като го извадиш- няма палене/става добре за прекъсване на запалването/, второто е за бензиновата помпа, като го извадиш колата припалва с остатъчното гориво и гасне, третото е подгрева на сондата, като го извадиш -нищо не се случва/най много да светне чека/. Ако ти е по-лесно може да го направиш и с бушоните.

beili
21-02-2010, 10:50
Eдното е за фазите на бобините,или нещо такова,като го извадиш- няма палене/става добре за прекъсване на запалването/, второто е за бензиновата помпа, като го извадиш колата припалва с остатъчното гориво и гасне, третото е подгрева на сондата, като го извадиш -нищо не се случва/най много да светне чека/. Ако ти е по-лесно може да го направиш и с бушоните.

Благодаря за отговора,точно това ме интересуваше.
Вече разбрах,че проблема ми е в релето за подгрева.Намират ли се лесно тези релета,има ли нещо по-специфично в тях,за да знам какво да търся?

TRENDi
21-02-2010, 14:15
1.7 - 3 релета(30А) и 3 бушона;
1.8 и 2.0 8V - 4 релета(30А) и 3 бушона;

Реле 1 - ЕКУ
Реле 2 - ЕКУ (дали някое от 2-те е за фази на бобини или други дивотии - не знам)
Реле 3 - бензинова помпа
Реле 4 - вариатор (Само при моторите с такъв, естествено)

Бушон 1 - безнинова помпа (7.5А)
Бушон 2 - ЕКУ(не знам)
Бушон 3 - Ламбда сонда(не знам)

П.С. На моята сонда грешката е
REGULATION OF LAMBDA PROBE....

Furious 155
21-02-2010, 15:19
Бушон 1 - безнинова помпа (7.5А)
Бушон 2 - ЕКУ(3А)
Бушон 3 - Ламбда сонда(15А)


да допълня горното в него! Така са големините на бушоните при мен.

beili
21-02-2010, 16:17
Подгрева вече работи,проблема не беше в релето а в бушона 7.5А.Вече не ми дава грешка HEATED LAMBDA PROBE а ми остана REGULATION OF LAMBDA PROBE.
А тя на какво се дължи знае ли някой?

TRENDi
21-02-2010, 16:25
Ами предполагам (само предполагам), че е "ленива" вече сондата. Понеже моята като я купих я закачих на ВИЗА-та и здраво и играеха показанията, т.е. както си трябва. Не знам дали има и 15 хил. км колата с нея, но миналата седмица, когато пак я закачах, показанията и се меняха супер флегматично. Миливолтовете се движеха в много малки граници, за сметка на това бавно, не както преди - постоянно. Та, така, според мен поредния боклук на "Робърт", който съм си купил от нашите търгаши... Ако някой може по-точно да каже какво е, нека го напише в темата, за да се знае.

don_pepone
22-02-2010, 19:46
колега има шанс ако си махал гарнета или катализатор това да бърка сондата,аз имах проблем след като изпразних катализатора сондата полудя в следствие накоето падна вървежа а разхода скочи.

TRENDi
23-02-2010, 03:26
При мен и при 2-та теста генерацията е мека връзка, резонатор - на мястото на катализатора(ламбада е преди него), тръба и задно гърне...

beili
23-02-2010, 18:34
И при мен е премахнат катализатора и е заменен с резонатор,иначе лятото си смених цялата генерация,комплект вървеше три гърнета плюс резонатора стават четири.Проблема обаче си е от преди да ги сменя.

Z:)m
24-02-2010, 16:50
Подгрева вече работи,проблема не беше в релето а в бушона 7.5А.Вече не ми дава грешка HEATED LAMBDA PROBE а ми остана REGULATION OF LAMBDA PROBE.
А тя на какво се дължи знае ли някой?

Ако ти е стара сондата, може да се дължи на това.
Най-добре проблема може да се хване ако вържеш сондата към осцилоскоп или към диагностичен уред, който може да хване управляващите импулси на сондата. На първо време обаче, можеш с мултицет (някакъв по-прецизен) да видиш на двете кабелчета (сив и бял предполагам) дали напрежението се мени от 0 до 1 V.
Най вероятно обаче е дошло времето за смяна на сондата. Все пак и тя е с определен "живот".

beili
24-02-2010, 17:44
Ако ти е стара сондата, може да се дължи на това.
Най-добре проблема може да се хване ако вържеш сондата към осцилоскоп или към диагностичен уред, който може да хване управляващите импулси на сондата. На първо време обаче, можеш с мултицет (някакъв по-прецизен) да видиш на двете кабелчета (сив и бял предполагам) дали напрежението се мени от 0 до 1 V.
Най вероятно обаче е дошло времето за смяна на сондата. Все пак и тя е с определен "живот".

Че е стара сондата съм съгласен,аз лично не съм я сменял а и не се знае кой и кога я е сменял/не знам кой собственик съм на колата :) /.Така че ще замеря с мултицета и ще видя какво ще покаже макар,че с това мерене почти нищо няма да разбера за работата на сондата.

Bobo
24-02-2010, 18:37
Ако ти е стара сондата, може да се дължи на това.
Най-добре проблема може да се хване ако вържеш сондата към осцилоскоп или към диагностичен уред, който може да хване управляващите импулси на сондата. На първо време обаче, можеш с мултицет (някакъв по-прецизен) да видиш на двете кабелчета (сив и бял предполагам) дали напрежението се мени от 0 до 1 V.
Най вероятно обаче е дошло времето за смяна на сондата. Все пак и тя е с определен "живот".

Със сигурност с мултицет работата няма да стане но остави това ами и сигналния кабел на сондата в никакъв случей не е бял - белите са за подгряването ;)

don_pepone
24-02-2010, 18:49
дааам двата бели са за подгрев а сивият е маса, черният сегнален.