Log in

View Full Version : Смукач на 146(не работи)



lHaNNiBaLl
16-02-2010, 17:06
Здравейте,
предполагам че смукача неми работи, защото като колата е студена и ми държи около 300 об по ниско от нормалното , става въпрос за 146 ТД. И поради тази причина колата ми гасне първите 3-4 мин, дукато не качи поне малко градус, и ми се налага или да дигна оборотите или да поддържам педела на гаста.
Дайте идея какво да правя , незнам дали има някой датчик който не е наред или някакво жило не е наред...
П.С. Колата е от скоро купена и преди зимата реших да сменя антифриза и се оказа че колата е карана само на чешмяна вода. Сменил съм датчика за перката(който е на радиатора) и термостата.

Pastora
16-02-2010, 17:16
Предполага се, че ти е заминало моторчето за празен ход, точното наименование ще го сподели някой колега. Не знам дали с потенциометър ТПС върви комплект или отделно. Пък и с дизелите не съм достатъчно в час ;)

Колега, ТД няма ТПС и моторче за празен ход ;)
tonov

kolev
16-02-2010, 17:52
тука става въпрос за ТД и устройството е малко по особено. има още един температурен датчик. ако температурата на антифриза е под 60 градуса датчика включва соленоид на помпата за високото налягане на нафтата и се променя впръскването. може и умишлено да е откачен. ето тук виж схемата за K.S.B.
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/TD%20Engine%20Control%20Devices.PDF

reptli
16-02-2010, 19:24
тука става въпрос за ТД и устройството е малко по особено. има още един температурен датчик. ако температурата на антифриза е под 60 градуса датчика включва соленоид на помпата за високото налягане на нафтата и се променя впръскването. може и умишлено да е откачен. ето тук виж схемата за K.S.B.
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/TD%20Engine%20Control%20Devices.PDF

колега ти ме вкара в шах...аз знам за обогатителя само.Моля те,ако си на ясно да ми обясниш принципът на работа :)

kolev
17-02-2010, 10:33
не разбирам много от дизели :busted_cop: соленоида когато е задействан , качва налягането в помпата и това и дава леко предварение на впръскването което подобрява студения старт и празния ход когато двигателя е под 60 градуса. тоя датчик е термо ключ който стои затворен при температура под 60 градуса и се отваря и спира соленоида над тая температура. ефекта може да го пробваш като на студен двигател издърпаш буксата на датчика докато работи колата.

reptli
17-02-2010, 12:37
много сложна става цялата работа и изникват 10000 въпроса :new_Eyecrazy: 1.на горивния филтър има датчик (нз. за какво) и още нещо(чувал съм,че е някаква подгревна свещ) 2.този селеноид къде се намира :no: и тн. и тн.

колега kolev,казах че съм в шах,защото мислех,че единствения регулатор на оборотите,е този от линка по-долу

на колегата lHaNNiBaLl предлагам да прочете тази тема.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29627&highlight=%EE%E1%EE%E3%E0%F2%E8%F2%E5%EB

kolev
17-02-2010, 15:13
ами на колегата може да му е проблемен и обогатителя. иначе тая джаджа влияе само на предварението. там в пдф-а може да погледнеш къде е соленоида и как изглежда. ако не работи , колата пушела студена много и прекъсва и гасне.
това което си оградил е термоключа и
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=7385&d=1231023415

ето тук във фиатския форум има по въпроса въпреки че не е същия
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=10883&highlight=%E0%E2%E0%ED%F1%E0%F2%EE%F0
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=14460&highlight=%E0%E2%E0%ED%F1%E0%F2%EE%F0
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=53747
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=53592

reptli
19-02-2010, 00:15
благодаря ти за инфото и за линковете :cheers: аз явно нямам проблем с него,тъй като не пуши и не гасне :)