PDA

View Full Version : Alfa Romeo Pandion Bertone Concept



AR147
17-02-2010, 09:31
http://news.automedia.bg/read/8978.html

Това не видях да е пускано,а случайно попаднах тази сутрин на него.Преди малко си говорихме за хищни физиономии в една друга тема,та викам да се пренесем тук с нещо свежо ,което така и така няма да види бял свят,но пък може да даде линия на бъдещи модели.
Какво мислите?

bass
17-02-2010, 10:37
Има ли случай в историята Бертоне да са направили нещо, поне малко в духа на Алфа?! Години наред ги канят за концепти и през цялото време създават самоцелни изроди тип тийнейджърска радост - нищо, нищо, което да прави колата разпознаваема Алфа (решетката не се брои)...
Са отивам да си припомня дали има сериен модел Алфа с дизайн на Бертоне.

pooh
17-02-2010, 10:48
...

ne0
17-02-2010, 11:40
Има ли случай в историята Бертоне да са направили нещо, поне малко в духа на Алфа?! Години наред ги канят за концепти и през цялото време създават самоцелни изроди тип тийнейджърска радост - нищо, нищо, което да прави колата разпознаваема Алфа (решетката не се брои)...
Са отивам да си припомня дали има сериен модел Алфа с дизайн на Бертоне.

а ти си фен на алфа или бъркам... :):):)

ne0
17-02-2010, 11:45
нещo експресно и си връщай думите бързо

39963
39964

Доко
17-02-2010, 12:15
Задната част е уникален шедьовър на искуството, от студиото на "Бертоне" май са взаимствали от Джордж Лукас, напомня ми на крайслер кръстосвач от Star Wars. :pimp:

mim
17-02-2010, 12:21
Басс, ето едно много алфенско бертоне :whip:
http://farm4.static.flickr.com/3236/2709049304_6ec64ee586.jpg

имат страшни концепти (и в двата смисъла), а не се сещам за серийно бертоне, което да не е красиво

Stoyan Georgiev
17-02-2010, 13:01
колата е страшна, предницата носи духа на 159, а задницата както каза доко си е произведение на изкуството

целта на концептите е да се лансират дизайнерски елементи, които в последствие да се представят в цялата гама, а не да се построи кола от тях !

bass
17-02-2010, 13:22
Басс, ето едно много алфенско бертоне :whip:...
имат страшни концепти (и в двата смисъла), а не се сещам за серийно бертоне, което да не е красиво

Нда, тука нямам какво да кажа (и на Нено за примера) :-) И действително работите им за масови модели последните години са си ОК.


От последните Алфа GT
Тук вече увяхвам напълно.


Може би само скорошните им концепти да са офтопик (и затва да не виждат бял свят, алилуя), но горната жлъчна забележка съм почвал да я пиша поне три пъти през последните 1-2 години (само дето този път натиснах "Публикувай" :-P )

AR147
17-02-2010, 13:26
Нда, тука нямам какво да кажа (и на Нено за примера) :-) И действително работите им за масови модели последните години са си ОК.

Може би само скорошните им концепти да са офтопик (и затва да не виждат бял свят, алилуя), но горната жлъчна забележка съм почвал да я пиша поне три пъти през последните 1-2 години (само дето този път натиснах "Публикувай" :-P )
Да не забравяме и Lancia Stratos ,както и другите модели правени от тях в Групата Фиат,за повече информация тук:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bertone

morfius
17-02-2010, 13:42
На мен пък ми харесва... има стил за разлика от маспродукцията напоследък. 8-)

bass
17-02-2010, 14:17
Не бе, то и на мен ми харесва да я гледам, извадена от контекста и сама по себе си. И задницата наистина е произведение на изкуството.... именно на изкуството, предвид вероятната липса на всякаква функционалност из всички тия пластинки и джунджурийки (каквито са любими на всички начинаещи 3D-ентусиасти при първия им макет на космически кораб).

Може би след излизането на варианта на Пининфарина ще е по-ясно какво имам предвид (или поне се надявам).
Вероятно липса на "конкретност" е това, което ме дразни в подхода на Бертоне - раздават го независими артисти, един вид :-).

Stoyan Georgiev
17-02-2010, 14:26
Вероятно липса на "конкретност" е това, което ме дразни в подхода на Бертоне - раздават го независими артисти, един вид :-).

е и ? как иначе да се дърпа дизайна напред ?

bass
17-02-2010, 14:57
е и ? как иначе да се дърпа дизайна напред ?

Дизайнът е да направиш нещо така, че максимално да отговаря на определeно изискване. Красотата идва като резултат, а не е самоцел (при художниците може и да е единствена цел де, но не и при дизайнерите).
Предните спойлери във Формула 1 са не по-малко футуристични и бъкани с детайли от задницата на бертонския концепт, но е ясно защо са точно такива и стоят адекватно там. Мега яки. Странно защо не ги слагат и на Ярис.
Ефектните прагове и спирачни апарати също не са направени да радват окото на селския тунер (нищо, че масово се ползват за тва).
Тъй че работата на концепта е да покаже колко съвършена може да е една кола в това, за което е предназначена.

...после идват производствените мениджъри, счетоводителите, юроенкап, зелените активисти, сдружението на майките-феминистки и разказват играта на концепцията...

Stoyan Georgiev
17-02-2010, 15:04
Дизайнът е да направиш нещо така, че максимално да отгаваря на определно изискване. Красотата идва като резултат, а не е самоцел (при художниците може и да е единствена цел де, но не и при дизайнерите).
Предните спойлери във Формула 1 са не по-малко футуристични и бъкани с детайли от задницата на бетонския концепт, но е ясно защо са точно такива и стоят адекватно там. Мега яки. Странно защо не ги слагат и на Ярис.
Ефектните прагове и спирачни апарати също не са направени да радват окото на селския тунер (нищо, че масово се ползват за тва).
Тъй че работата на концепта е да покаже колко съвършена може да е една кола в това, за което е предназначена.

...после идват производствените мениджъри, счетоводителите, юроенкап, зелените активисти, сдружението на майките-феминистки и разказват играта на концепцията...

дизайнерите също така могат да си позволят и да правят точно това, което си поискат също като художниците... кой ще им реализира проекта е друг въпрос.

ти ли им плащаш и толкова ли си навътре в нещата, че да определяш кое е актуално и кое не, кое е съществено и кое не ? (не го възприемай като лична нападка, говоря по принцип)

дизайнът МОЖЕ и да бъде самоцел ;)

bass
17-02-2010, 15:25
дизайнът МОЖЕ и да бъде самоцел ;)

Вярно е, че може - наблюдаваме резултати от такъв дизайн нявсякъде около нас. Тва балюстрадки, тва арчици, тва сферични надстройчици на бизнес сгради... (да дам малко по-общ пример).

Много са ни различни изходните позиции и тва обезсмисля дискусията по детайлите май.

Stoyan Georgiev
17-02-2010, 15:29
Много са ни различни изходните позиции и тва обезсмиля дискусията по детайлите май.

явно ;)


само да вметна нещо - и фаровете на твойта 155 са безсмислено детайлизирани с излишни чупки и т.н.

логиката, която следваш се осланя на това да не се "прекалява"... ако правилно съм те разбрал... е... "прекаляването" е чисто субективно.


пък и може да са някаква еко-шитня а произвеждане на елетричество по някакъв магически начин, знаем ли ? :hump:

bass
17-02-2010, 15:46
пък и може да са някаква еко-шитня а произвеждане на елетричество по някакъв магически начин, знаем ли ? :hump:

Ако е тва, си зиам думите отведнъж :tooth: Остава въпросът за кво са му тез грамадни кюнци, ако ще е еко, ма тва са издребнявания :-)

B. Stamatov
17-02-2010, 16:08
На мен ми напомня за работите на една от най- известните архитектки в момента Заха Хадид. Тя разработва проектите си по подобен начин. На мен ми харесва като произведение на дизайна- интересн и иновативен подход. За сравнение една смимка.....http://static.dezeen.com/uploads/2008/04/squzha_guggenheim-hermitage.jpg

pooh
17-02-2010, 18:16
...

bass
18-02-2010, 09:09
Заха Хадид

...висшата мода...
Идеалните паралели :thumbup:
Супер атрактивни неща за зяпане по изложенията и почти никакъв шанс за ползване - предполагаемата функция е само формален повод за създаването им.

То леко неудобно в присъствието на архитект да давам подобни примери :-P, но ето я Хадидката с концепция за правителствения център на Цариградско шосе. Красота, какво да се каже...

Stoyan Georgiev
18-02-2010, 09:49
та както каза концептуалното дърпа напред

не е нужно творението да е 100% приложимо, просто изследва възможности и идеи ;)

иначе нямам нищо против да осъещствят идеята за правителствения комплекс, само ми се види, че много сенчесто ще бъде ;D ;D

bass
18-02-2010, 10:06
иначе нямам нищо против да осъещствят идеята за правителствения комплекс, само ми се види, че много сенчесто ще бъде ;D ;D

Последната ти забележка е това, което ни сближава позициите :-) Може и да не е сенчесто, а примерно да няма къде чиновниците да си трупат бумагите в тия криви пространства. Или да няма паркинг за гражданите в/около гмежта от сгради - все основни функции на обекта. Или кофражистите да почнат масово да се самоубиват. Но какво е един кофражист или чиновник пред полета на въображението :-D

Между другото (обещавам последен офтопик), познатите, които ходиха на представянето на проектите, са останали изненадани от добрата градоустройствена обосновка на точно този.
Може пък и Бертоне да имат кво да кажат по въпроса с тенекийките отзад, но дотогаваа... са самоцелна финтифлюшка :-P

B. Stamatov
18-02-2010, 10:08
Тъй де, да се върнем към коментара за задницата на Пандиона на един от колегите по-горе, че ще ни пляскат за офтопик иначе :-)

Да прощавайте за отклонението. Но я публикувах тази снимка, защото съм убеден, че всеки, който харесва Алфа Ромео се увлича от формата, дизайна и естетиката като цяло.

lyuli
18-02-2010, 20:00
мен ме кефи!
и още 2 линк-а :)))

http://www.hicomm.bg/bg/articles/hiauto/9551/Изтекоха-изображения-на-концептуалния-Alfa-Romeo-Pandion/

http://rumors.automobilemag.com/6642201/news/stile-bertone-alfa-romeo-pandion-concept-leaks-before-geneva-debut/index.html

pooh
02-03-2010, 13:42
...

B. Stamatov
02-03-2010, 14:12
Страхотна е.......... Произведение на дизайна от най- висока класа..............

morfius
02-03-2010, 14:34
Малко са се уляли с тия врати, инак изглежда чудесно :devil:

B. Stamatov
02-03-2010, 14:44
Малко са се уляли с тия врати, инак изглежда чудесно :devil:

Е все пак е концепция.... Нормално е да има и такива волности.... Сега като я гледам в детаили, интериора е добър но лично аз малко по различен го виждам. Но за сметка на това задницата, светлините, джантите са наистина уникални. Това е изключително новаторски подход в автомобилния дизайн, макар и концептуален.....

Stoyan Georgiev
02-03-2010, 15:04
става

bass
02-03-2010, 15:14
Ако не бях проверил изрично след забележката на pooh (мерси за снимките от салона!), никога нямаше да допусна, че Alfa GT и тва нещо са излезли от едно и също студио...
http://static.blogo.it/autoblog/bertone-pandion-salone-di-ginevra-live-2010/BertonePandion_Ginevra2010_28.jpg

Поне са последователни в кича де - отвътре е на същото високо ниво :-P

pooh
02-03-2010, 19:13
...

pooh
02-03-2010, 21:23
...

Stoyan Georgiev
02-03-2010, 21:47
Официален сайт на BERTONE PANDION (http://www.bertone.it/pandion/pandion.htm) (за дизайнерите може би ще е интересно)

40871

:static::Yeeeehaaa::big_bow_down: данке

скиците са ценното !


само тези ин-ян шитни.... трябваше ли......

StarChild
02-03-2010, 22:06
Яко много яко!

Gh0stRider
02-03-2010, 22:12
След като разгледах скиците и брошурата нещата се поосмислят :) в началото ми стоеше малко като изсмукано от пръстите

bass
03-03-2010, 18:26
На мен пък от "записките" ми се потърдиха подозренията за самоцелно формообразуване - за задницата "дематериализация и пикселизация" (как са изпуснали моушън блъра!?!?!?!), за интериора - автоматично генерирани форми с архитектурен софтуер...

Все едно са пуснали новобранците във фирмата, дето още не са се нарадвали на фотошопа и макса.
Съзнавам, че май съм единственият с откровено негативно отношение, но всичко изглежда адски несериозно и банално - включително графичното оформление на презентацийката.

Бях писал по-горе, че сигурно позицията ми ще стане по-ясна с излизането на кабриото на Пининфарина - еми тва е за мен конкретно решение на конкретна поставена задача. Хората там са събрали огромно количество стари разработки, идеи и история, осмислили са ги и са почнали да изхвърлят, изхвърлят, изхвърлят докато остане абсолютната есенция.
С Пандиона обратното - почват да драскат на компа и чакат да излезе някоя "интересна" формичка. И за по-сигурно оставят по няколко от така генерираните форми - за всеки случай.

Flame
03-03-2010, 23:57
На мен по-скоро ми седи като склуптура,има плавно преливане на формите и накъсани и разбити парчета в задницата,идеята за движение в покой,от друга страна плавното движение на формите в интериора е хармонично.

Jivko7777
04-03-2010, 08:35
Е това вече е кола :) Просто е невероятна дано някой ден се появи това чуди на бял свят...или поне части от дизайна му да се взаимстват от сериен модел.

Stoyan Georgiev
04-03-2010, 11:18
На мен пък от "записките" ми се потърдиха подозренията за самоцелно формообразуване - за задницата "дематериализация и пикселизация" (как са изпуснали моушън блъра!?!?!?!), за интериора - автоматично генерирани форми с архитектурен софтуер...

Все едно са пуснали новобранците във фирмата, дето още не са се нарадвали на фотошопа и макса.
Съзнавам, че май съм единственият с откровено негативно отношение, но всичко изглежда адски несериозно и банално - включително графичното оформление на презентацийката.

Бях писал по-горе, че сигурно позицията ми ще стане по-ясна с излизането на кабриото на Пининфарина - еми тва е за мен конкретно решение на конкретна поставена задача. Хората там са събрали огромно количество стари разработки, идеи и история, осмислили са ги и са почнали да изхвърлят, изхвърлят, изхвърлят докато остане абсолютната есенция.
С Пандиона обратното - почват да драскат на компа и чакат да излезе някоя "интересна" формичка. И за по-сигурно оставят по няколко от така генерираните форми - за всеки случай.

пропсукаш КОНЦЕПЦИЯТА - могат да правят каквото си искат, колкото смело искат ;) изследват форми, идеи и прочее.

pooh
04-03-2010, 11:55
...

bass
04-03-2010, 16:26
пропсукаш КОНЦЕПЦИЯТА - могат да правят каквото си искат, колкото смело искат ;) изследват форми, идеи и прочее.

По повод на "каквото си искат" нали установихме, че сме на фундаментално различни позиции :-)

Тва с изследването е по-скоро експеримент, не концепция (и се прави в обедната почивка между кафетата или, както в Гугъл, през определен процент от работното време). Някак си не е редно да се занимаваш с експерименти от общ характер през времето, за което някой клиент очаква да му решиш конкретна задача (каквато е концепция за непосредствен наследник на съществуващ модел).

Пак казвам - като за концепт, сам по себе си, Пандион е интересен, но не е решение на поставената задача.

(Надявам се фразата "Аз мисля, че" се подразбира нявсякъде - не пиша тия неща от позицията на някаква последна инстанция.)

п.с. Я, pooh бил по-бърз, че и покрива неща, за които не посмях да пиша, щото не бях сигурен (тва с решетката ме чопли откак излезе кабриото).

Stoyan Georgiev
04-03-2010, 17:00
разбирам вашите аргументи напълно, и не споря с тях.

единственото, което казвам е, че ако го няма експериментът прогрес бива забавен. неможе всеки един модел да е пряк наследник на даден модел. нужно ли е всяка алфа ромео да носи външните белези на модел от миналото?

pooh
28-12-2010, 16:39
...

Furious 155
28-12-2010, 17:49
видео обиколка (http://www.youtube.com/watch?v=iSSgZebYo3E&NR=1)

VFTI
28-12-2010, 18:37
Първо човек вижда нещо ново- уау супер..ехаа..концепция....
После чете мненията на потребители, които разбират доста...
После си изгражда или леко променя нагласата си за концепта, отново...
После вижда реклама на концепта?!? И точно тази реклама, ме накара да вържа всичко и от противоречиви и смесени чувства да мина към пълно одобрение на идеята...Ето че доста ме жегна и се наложи да го постна и като мнение...ами достатъчно...

Кефи ме...а от рекламата настръхвам :):D

mochko1
28-12-2010, 22:29
The dreams of yesterday, are the hopes of today and the reality of tomorrow.... Това ми звучи като вдъхновение за следващите модели на Алфа Ромео ,което няма да е зле ми се струва :grin:

Vesko84
03-01-2011, 15:21
Страхотно видео. Едно не мога да разбера - изглежда като реклама на Алфа Ромео, а пък от Алфа изобщо не са показвали, че това може да бъде техен бъдещ модел. Не би ли трябвало да бъде по-скоро реклама на Бертоне? Опитвам се да разбера какво означава инвестицията в едно такова професионално и подозирам далеч не евтино видео и кой е направил инвестицията - Алфа или Бертоне.

А до колегата bass исках да кажа, че до голяма степен е прав, макар че според мен ако се пусне тази кола без промени в дизайна в ограничена серия ще се продаде като топъл хляб. Но дори да не се произведе, ползата от такива прототипи според мен е огромна. Я ще ползват предницата, я страничната линия в следваща алфа. Алфа не бива да залага само на дизайн, обърнат към миналото. Даже в една от изтеклите снимки за бъдещата Джулия се вижда че са взаимствали извивките на предните калници именно от Пандиона, и точно този мотив най-много ми хареса в снимката.

t-1000
03-01-2011, 19:00
Предницата прилича на шлемовете на клонираните от междузвезни воини.:starwars: много яко http://www.geekalerts.com/star-wars-clone-trooper-captain-helmet-replica/