PDA

View Full Version : Спирачен път като на влак



ivl
17-02-2010, 11:33
Моля някой да сподели мнение по следния въпрос.Онзи ден смених предни дискове (талянски и накладки Бендикс) на 156, 1,8 ТС, до тука ОК.
Обаче тръгвам майстора вика -няколко км. трудно ще спира и после ке се оправи, ама вече 100км. и и ми идва да слезна в движение от колата като заспирам, това не ми е първата смяна и горе долу знам че е така.Обаче ми направи впечатление че накладките не опират равномерно на дисковете и на двата диска има белези каде и колко опират (на външния край на дисковете по една лента с широчина към 2-3 см.).ТОВА НОРМАЛНО ЛИ Е ЗА НОВИ НАКЛАДКИ И ДИСКОВЕ ИЛИ ДА СЕ ВЪРНА И ДО МАГАЗИНА И СЕРВИЗА.

ФЕРАРИСТ
17-02-2010, 11:36
Колега бегом обратно, щото трябваше да почнеш да спираш нормално досега, има проблем някакав......а и инфо оттука за това никой не мое да ти даде.....

ivl
17-02-2010, 11:40
Добре де то се видя , ама да разбирам ли че куцат дисковете и/или накладките

oem
17-02-2010, 11:58
Колега минимум 200 км им трябват за да се напаснат добре. Покарай още 100 и ползвай спирачките по-често за да ускориш процеса. 100 км може да са нужни на някое пунто 1.1 дето накладките са с много по-малкаплощ.

Един въпрос само за уточнение. Преди да сглобитре финално обезмаслихте ли дисковете с кореселин? Ако не сте е хубаво да го направиш.

Карай си колата внимателно и ще се оправят. Ако сте сложили правилните накладки и сте монтирали дисковете плътно да легнат на главината не трябва да има проблеми.

Моите ги кандилках 300 км докакто започне да спира както трябва. И пак на няколко пъти като внимавам да не ги прегрея съм натискал спирачка и газ едновременно както казах да ускоря процеса. Като караш на прав път леко натискай спирачката от време на време докато подаваш газ колкото да опре в диска накладката. Без голям натиск разбира се.

При мен предните дикове се полираха едва на 300 км. а задните след около 500. Тях пък докато карах из града от време на време чуквах 1 зъб на ръчната. Особено сега като е хладно времето не е много опасна тази процедура. :)

ivl
17-02-2010, 12:04
ИЗВИНЯВАМ СЕ - Забравих да кажа че майстора ги обесмасли с шпрей -ИЗВИНЯВАМ СЕ и почистени главини дето лягат дисковете.
Питах щото се надявах че като са нови трябва да си пасват почти идеално а не да опират накладките първоначално само във външния край на диска-ама в БГ всичко е възможно.
ЩЕ ИЗТЪРПЯ ОЩЕ МАЛКО ,АМА И ПОСЛЕ НЕ СЕ ЛИ ОПРАВЯТ.......


МНОГО БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА ОТГОВОРИТЕ

Smeshnika
17-02-2010, 12:04
То зависи и накладките,някои са по-меки от другите !
Да речем на PAGID накладките се водят за някви що годе меки. :new_Eyecrazy:

oem
17-02-2010, 12:29
Колега аз съм с Феродо Премиер. И в началото и аз имах такива линии и то не само във външната част на диска, но и в средата, и към главината... имах няколко такива. Нормално е. Не се шашкай, карай си колата полекичка и ще се напаснат. Ако имаш упътване към накладките прочети го. Там обикновено пише минимум 200 км., но производителя няма как да знае ти колко често натискаш да спираш. За това са много относителни тези км :) Зависи и колко е меко феродото както каза колегата.

ФЕРАРИСТ
17-02-2010, 12:38
Обаче ми направи впечатление че накладките не опират равномерно на дисковете и на двата диска има белези каде и колко опират (на външния край на дисковете по една лента с широчина към 2-3 см.).
100-200 км все тая, но това не е нормално да е така, ако е описано правилно от колегата.....

SPEEDY-SD
17-02-2010, 12:48
Извинавам се!не разбирам толкова много но възможно ли е майстора да не ги е сложил правилно.Все пак това са нови дискове и накладки,не би трябвало да има такива проблеми или бъркам?
сори за спама!

ivl
17-02-2010, 13:03
Ето и снимки на ляво и дясно сами вижте , ако не съм ги описал правилно МНОГО се ИЗВИНЯВАМ

ЛЯВО ДЯСНО

ФЕРАРИСТ
17-02-2010, 13:12
Обратно в сервиза......ако някой наскоро ти е казвал че си късметлия, да знаеш че не те е излъгал......вентилирани ли са или не, между другото.....

ivl
17-02-2010, 13:20
НЕ са вентилирани , кажи какво може да е

fiore
17-02-2010, 13:21
я виж дали "майстора" ти е закачил пружините на апаратие. това са едни телени нещица. Тази следа по диска ме кара да мисля че е забравил. като ги пипнеш с ръка хлопат ли?


А да ви кажа че Galfer-а си спира перфектно и не са му нужни хиляди километри да улегне

ivl
17-02-2010, 13:25
не не хлопат, сложени са ,видях ги ,а да ли са правилно сложени е.....

БЛАГОДАРЯ ВИ , ще има посещение на добра воля :chair:

zdravio
17-02-2010, 13:45
не не хлопат, сложени са ,видях ги ,а да ли са правилно сложени е.....

БЛАГОДАРЯ ВИ , ще има посещение на добра воля :chair:

Или някакви адски криви накладки :chair: или много некъдърен майстор, но толко да е некъдърен, че да направи невъзможното... незнам едва ли. Бягай в сервиза да те отремонтират.

oem
17-02-2010, 13:46
Какви накладки си сложил? Не трябва чак толкова да няма допир с диска от вътрешната страна. Най-вероятно майстора не ти е зачистил леглата на супортите където външната накладка се закача и се е изтривила.

ivl
17-02-2010, 13:51
За Бендикс ми ги пробутаха

Novachev
17-02-2010, 15:29
90 процента съм сигуренче майстора ти е сложил телчетата скобичките дето държат апарата да не хлопа на неправилно място и за това се получава това нещо другото което вероятно наблюдаваше че колата няма инерция нали.Просто трябва да се премястят телчетата на правилните позиции.

fiore
17-02-2010, 15:35
Какви накладки си сложил? Не трябва чак толкова да няма допир с диска от вътрешната страна. Най-вероятно майстора не ти е зачистил леглата на супортите където външната накладка се закача и се е изтривила.

малко вероятно. широка е следата. По скоро съм склонен на варианта на новачев за който и аз намекнах.


90 процента съм сигуренче майстора ти е сложил телчетата скобичките дето държат апарата да не хлопа на неправилно място и за това се получава това нещо другото което вероятно наблюдаваше че колата няма инерция нали.Просто трябва да се премястят телчетата на правилните позиции.

oem
17-02-2010, 16:00
малко вероятно. широка е следата. По скоро съм склонен на варианта на новачев за който и аз намекнах.

Възможно е, но те скобите ако не се сложат както трябва на първото спиране и ще се извадят сами. Ако не са защипали накладката... но е възможно. Но има проблем де. След като видях снимките... то така става... едно е да го четеш, друго е да го видиш.

zatopol
17-02-2010, 16:20
вупрос зашто не ги сравни с старите? и друго проверихте ли дали не са ти блокирали водачите на апарата?

vovata
17-02-2010, 18:07
Нека и аз да кажа - накладките са твърди и скоро няма да се напаснат и ще почнат да ядът диска !

П.П.
Накладки АТЕ на 20-тия км. бяха напаснали,проверено при две коли.
Две други марки,първата на над 100км беше като на колегата (не лягат хубаво),вторите 20 000км бяха като нови а диска изяден !

myato
17-02-2010, 18:16
Колега,от снимките се вижда,че накладките не лягат челно към дисковете,а натискат в периферията.Най-малкото са блокирани под ъгъл върху водачите.Ревизирайте ги по-скоро,защото накладките вече може да са износени неравномерно,а има голяма вероятност да е..те м...та и на новите дискове.

nellavy
17-02-2010, 21:19
Колега , и аз имах същия проблем и се оказа че има два модела накладки с различна геометрия , при което ако не е точно твоят модел се получава ефект като на твоята снимка .... вземи старите накладки и си вземи нови по мостра.

Novachev
18-02-2010, 07:39
Възможно е, но те скобите ако не се сложат както трябва на първото спиране и ще се извадят сами. Ако не са защипали накладката... но е възможно. Но има проблем де. След като видях снимките... то така става... едно е да го четеш, друго е да го видиш.

Нама да излезнат ще кара без проблем и така но при неправилно сложени скоби накладката стой на една страна и при движение се опитва да се заклини за това са и светлите ивици според мен. Виждал съм същото нещо както при колегата износени по същия начин дискиве и накладки започнати да се изтриват на една страна. По принцип като се натиснат спирачките накладката се изправя и при спиране си застава както трябва но като има износване на една страна площтра на накладката коятон спира е много по малка и за това спирането е незадоволително.
Предлагам на колегата да направи снимки на спирачните си апарати и да се изясни дали това е бедета.

ivl
18-02-2010, 10:54
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ - ако не бях питал тука във форума сигурно още щях да си карам така,та значи ситуацията е следната,след обстойно разследване от нсбоп,интерпол,европол и всички подобни организации с трибуквени означения се оказа че проблема е в накладките и по точно че са сложени накладки за модели от 2001г и т.н..
Разликата е само във формата на външната накладка(металната подложка) и други белези като разположение на феродото и т.н.
Проблема е че като ги взехме от магазина сравнихме само буксата за кабела на вътрешната накладка (иначе всичко е като по книга 156 ТС 1,8 ).
А при монтажа всичко се монтира без проблем -цилиндър и т.н. само че- като се стягат болтовете на спирачнич цилиндър е тогава се посуква целия апарат и бозата е тотална и резултата е като на снимките по горе и апарата стърчи навън от диска.
Абе не е за разказване.

ОЩЕ ВЕДНЪЖ - БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ

rusiq86
18-02-2010, 11:54
Грешка на магазинера :) но мн кофти грешка, в тея условия само това липсва да ти прецакат спирачките...Винаги само меки накладки и точните за модела. Аз съм открил накладките за мен, меки, спират,м не свирят...

Smeshnika
18-02-2010, 13:42
Ега магазинерите :hump: !
Има си каталози,даже повечето работят на TecDoc ,то това се едно раглеждаш енциклопедия и пак да не разбираш нищо :chair: . :(
Инак да се надяваме в бъдеще да нямаш проблеми със спирачките :asthanos:

sp_romeo1
18-02-2010, 15:26
Майстора е бил кьорав....

haljscho
18-02-2010, 20:58
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ - ако не бях питал тука във форума сигурно още щях да си карам така,та значи ситуацията е следната,след обстойно разследване от нсбоп,интерпол,европол и всички подобни организации с трибуквени означения се оказа че проблема е в накладките и по точно че са сложени накладки за модели от 2001г и т.н..
Разликата е само във формата на външната накладка(металната подложка) и други белези като разположение на феродото и т.н.
Проблема е че като ги взехме от магазина сравнихме само буксата за кабела на вътрешната накладка (иначе всичко е като по книга 156 ТС 1,8 ).
А при монтажа всичко се монтира без проблем -цилиндър и т.н. само че- като се стягат болтовете на спирачнич цилиндър е тогава се посуква целия апарат и бозата е тотална и резултата е като на снимките по горе и апарата стърчи навън от диска.
Абе не е за разказване.

ОЩЕ ВЕДНЪЖ - БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ

Б***и мърлящината...........
И кво вика майстора, "ми ти ми донесе такива и аз ги сложих":big_whoops:
Аз не бих се върнал втори път при него..............
Си прай експерименти с живота на хората.......

raiders
19-02-2010, 01:03
Тази грешка е голяма, играете си със съдбата на хората, но щом всичко е наред вече се радвам, браво на колегата, че е усетл нещо нередно.

digitalundgrd
19-02-2010, 01:16
А аз забелязах това, че на задните дискове остава 1см, който явно няма контакт с накладката:

http://img22.imageshack.us/img22/2346/18022010971.th.jpg (http://img22.imageshack.us/i/18022010971.jpg/)

Понеже не ми даваше мира...намерих една 147-ца спряла на улицата и снимах и нейния заден диск... Той също беше така...
http://img6.imageshack.us/img6/6718/18022010973.th.jpg (http://img6.imageshack.us/i/18022010973.jpg/)

Та съвпадение или просто така са си по принцип задните дискове или по-скоро накладките са по тесни на 147-ците

plamen76
19-02-2010, 01:26
Тази грешка е голяма, играете си със съдбата на хората, но щом всичко е наред вече се радвам, браво на колегата, че е усетл нещо нередно.

Ми той колегата усетил щото гледа какво става,ама тоз у. х. сефте ли сменя накладки.Че са и бая такива-мале-мале.

vovata
19-02-2010, 07:33
задните дискове остава 1см, който явно няма контакт с накладката

При мен лягат плътно.

oem
19-02-2010, 09:19
А аз забелязах това, че на задните дискове остава 1см, който явно няма контакт с накладката:

http://img22.imageshack.us/img22/2346/18022010971.th.jpg (http://img22.imageshack.us/i/18022010971.jpg/)

Понеже не ми даваше мира...намерих една 147-ца спряла на улицата и снимах и нейния заден диск... Той също беше така...
http://img6.imageshack.us/img6/6718/18022010973.th.jpg (http://img6.imageshack.us/i/18022010973.jpg/)

Та съвпадение или просто така са си по принцип задните дискове или по-скоро накладките са по тесни на 147-ците

И при мен са така отзад. Накладката е по-тясна.

mirchozo
19-02-2010, 09:25
Това е защото са различни марки, виждал съм еднакви по каталог накладки а феродото на едната беше с почти 1см повече.
Затова винаги с "юрнек" (мостра или старата накладка в случая) в магазина, просто тия магазинските програми са много претрупани и трябва магазинер който е много в час с тия неща.

oem
19-02-2010, 09:27
Ми 3, 4 вида марки накладки гледахме и всичките са с този размер.

mirchozo
19-02-2010, 09:32
Не ме разбра колега, той номера по каталог е един и същ, но когато сложиш едната до другата накладка се виждат разликите във феродата, просто са на различни производители.
В мазата имам едни цигулки Симер които бяха по същия начин както на снимката по-горе, вс по каталог си излиза за моя автомобил, но..., сега съм с някакви други(не помня какви вече), пак със същия номер по каталог, но си лягат перфектно и на цяло.

fiore
19-02-2010, 10:06
Това е защото са различни марки, виждал съм еднакви по каталог накладки а феродото на едната беше с почти 1см повече.
Затова винаги с "юрнек" (мостра или старата накладка в случая) в магазина, просто тия магазинските програми са много претрупани и трябва магазинер който е много в час с тия неща.

я гледайте пак!

oem
19-02-2010, 10:08
Всъщност няма как да с по-големи размери тъй като супорта е такъв. Не може да се сложи по-широка накладка.

fiore
19-02-2010, 10:10
Възможно е, но те скобите ако не се сложат както трябва на първото спиране и ще се извадят сами.

Точно, и няма да придържат.

mirchozo
19-02-2010, 10:22
Говоря за феродото, не за металната част която го държи, тя си е 1/1 . Ей ще ме накарате да сляза до мазата и да снимам. Не претендирам че тия накладки са добри, но съществуват такива варианти.
Да уточня малко, карал съм с въпросните накладки 1-2 месеца, лягат си перфектно в апаратите, имат си датчик, всичко е абс еднакво като на тези които свалих, с изключение на феродото, просто си бяха спестили около 0,5см от всички страни, съответно веднага се появи ръжда по диска там където накладката вече не трие също като на 1-та снимка... Както се сещате спирането също не беше на нивото на предните които свалих, и по тая причина сега си стоят в мазата почти новички.

oem
19-02-2010, 10:40
Не колега. При мен металната част на накладката е също толкова голяма колкото и феродото. От всички страни. може би феротото е с по 1 мм по-малко от всяка от страните, но не повече. Аз съм с ФЕРОДО Премиер и това беше размера. Гледах и АТЕ, и Техстар и още кви други бяха, защото на пръв поглед като ми ги дадоха ми се сториха много мънички. Викам на продавача "да няма грешшка" и той извади още 5, 6 марки и ги маерихме, и като слязох при колата като ги наложих на старите се оказа, че са същите и това е размера. Няма накладка за задните дискове които да лягат плътно от край до край за тези апарати.

За отпред е същата работа при невентилираните дискове.

Само за вентилираните накладката ляга от край до край на диска и е нвъзможно да направи ръб дори. :)

Jivko7777
19-02-2010, 12:17
А аз забелязах това, че на задните дискове остава 1см, който явно няма контакт с накладката:

http://img22.imageshack.us/img22/2346/18022010971.th.jpg (http://img22.imageshack.us/i/18022010971.jpg/)

Понеже не ми даваше мира...намерих една 147-ца спряла на улицата и снимах и нейния заден диск... Той също беше така...
http://img6.imageshack.us/img6/6718/18022010973.th.jpg (http://img6.imageshack.us/i/18022010973.jpg/)

Та съвпадение или просто така са си по принцип задните дискове или по-скоро накладките са по тесни на 147-ците

Аз днес погледнах моите на 156-цата, та и те са така с около 1 см., може би е така, също погледнах на един Голф 4 и той беше така, но мисля че трябва да лягат плътно и не трябва да е така...

oem
19-02-2010, 12:23
Нормално е да е така. Задните колелета не спират. Те само помагат. Не се шашкайте. Не можете да сложите по големи накладки. Забележете, че самия супорт е толкова широк.

myato
19-02-2010, 21:54
Колеги,на всички автомобили остава около 5мм в периферията и м/у 20 и 40мм към главината.