PDA

View Full Version : Няколко проблема с моята 155-ца.



BiTurbo
22-02-2010, 01:15
Здравейте колеги,
от скоро съм притежател на Алфа Ромео 155 1.8ТС 8V. Много съм доволен от колата но има някои проблеми, за които бих се радвал да дадете малко съвети.

1. Колата ако не е загряла (да отлепи от първата чертичка) изобщо не може да върви. Дави се и не може изобщо да качи обороти. Трябва задължително да я изчакам (различно, според зависи колко градуса е вън) иначе няма как просто.
2. Когато я запаля и дам газ зад педалите се чува все едно стичане на вода. Звучи смешно, но буквално все едно имам водопад зад тях. Това се случи за пръв път след като преди 3 седмици я измих. Като загрее този проблем отминава.
3. При натискане на педала на спирачката долу някъде около него се чува съскащ звук. Нон стоп докато е натиснат педала. Доста често хлътва и трябва да го "напомпам". Това доколкото разбрах е или от въздух в системата или трябва нова спирачна помпа. Също така ако го натисна с повече зор на място колата смъква много оборотите, готова да загасне.
4. Вчера до Стара Загора ми смъкна почти половината резервоар при скорост 130-140-160 и малко 180. Също така предишния собственик беше сменил наскоро маслото, но наскоро забелязах, че го е изгълтало. Останало беше под минимума. Доляхме му, стигна почти до втората точка, и кажи речи 800 км след това беше вече една идея над първата точка!?

Извинявам се, че така съм нахвърлил проблемите. Прегледах останалите теми, но горе долу не намерих отговор на въпросите си (освен за спирачната помпа май :). Факт е, че колата ще влезне в бокса много скоро, но поне да имам идея какво ме чака и дали са разрешими всички проблеми. Да допълня, че колата е с чип.
Благодаря ви предварително.

Furious 155
22-02-2010, 01:40
Здравейте колеги,
от скоро съм притежател на Алфа Ромео 155 1.8ТС 8V. Много съм доволен от колата но има някои проблеми, за които бих се радвал да дадете малко съвети.

1. Колата ако не е загряла (да отлепи от първата чертичка) изобщо не може да върви. Дави се и не може изобщо да качи обороти. Трябва задължително да я изчакам (различно, според зависи колко градуса е вън) иначе няма как просто.
2. Когато я запаля и дам газ зад педалите се чува все едно стичане на вода. Звучи смешно, но буквално все едно имам водопад зад тях. Това се случи за пръв път след като преди 3 седмици я измих. Като загрее този проблем отминава.
3. При натискане на педала на спирачката долу някъде около него се чува съскащ звук. Нон стоп докато е натиснат педала. Доста често хлътва и трябва да го "напомпам". Това доколкото разбрах е или от въздух в системата или трябва нова спирачна помпа. Също така ако го натисна с повече зор на място колата смъква много оборотите, готова да загасне.
4. Вчера до Стара Загора ми смъкна почти половината резервоар при скорост 130-140-160 и малко 180. Също така предишния собственик беше сменил наскоро маслото, но наскоро забелязах, че го е изгълтало. Останало беше под минимума. Доляхме му, стигна почти до втората точка, и кажи речи 800 км след това беше вече една идея над първата точка!?

Извинявам се, че така съм нахвърлил проблемите. Прегледах останалите теми, но горе долу не намерих отговор на въпросите си (освен за спирачната помпа май :). Факт е, че колата ще влезне в бокса много скоро, но поне да имам идея какво ме чака и дали са разрешими всички проблеми. Да допълня, че колата е с чип.
Благодаря ви предварително.
Честита придобивка! Обаче като си купувате коли хич не обичате да гледате нали :)? И после вече като излязат нещата се тръгва по форуми да се леят проблеми... а четенето трябва да е преди това.
Сега по проблемите:
по точка 2 - вероятно има наличие на въздух в охладителната система и този звук се чува от минаващата охладителна течност през него заедно с балончета въздух. Ако не е блокиран пътя на антифриза през дроселовата клапа, би трябвало да се обезвъздуши постепенно.
по 3-та точка - съскането е от сервото и вероятно е започнало да си заминава щом влияе и на оборотите на мотора при настискане. Потъването на педала означава въздух в спирачната система - трябва си обезвъздушаване и да се провери херметичостта й, да се провери и помпата.
По точка 4 - за да гори толкова сигурно сондата е заминала, но това е добре да се види на комп. диагностика. Маслоразхода също е завишен и там причините може да са доста... включително и теч... обаче е добре и нивото на маслото всеки път да се мери на едно и също място, защото малки на вид разлики в денивелацията на колата и се оказват доста на щеката.
Добре да се огледа хубаво колата в сервиз и при хора които познават модела и особеностите му. В техническия раздел може да намериш адреси на сервизи!
Поздрави и успешна борба с проблемите!

lulin racing
22-02-2010, 06:43
По точка 1 и аз го имах тоя проблем смених бобина и ламбда сонда и се оправи.Трябва си обаче диагностика,че всяка баба различно я боли ;)

BiTurbo
22-02-2010, 12:46
Благодаря ви за отговорите. Колата е гледана и е от приятел. Явно просто и е дошло времето за тези неща. Като я оправя ще пиша какво е било ;)

robygas
22-02-2010, 14:16
Т. 1.- температурен датчик.

dimo
22-02-2010, 15:54
Температурен датчик ,ламбда сонда и евентуално спирачна помпа(или спукана мембрана на сервото) , но мисля че колата не е гледана ,защотото не може всичко да се скапе изведнъж , а за разхода на масло ако няма течов значи сегменти и ако всички предположения се окажат верни по добре си вземи мотор втора употреба защото ще ти легне много по евтино .

kavalista
22-02-2010, 17:46
дебитомер може да е ;)

don_pepone
22-02-2010, 19:27
това за не-вървежа може да е от разбутан дебитомер наистина и аз имах този проблем, за спирачките сигурно помпата или някой маркуч изпуска масло а след това смуче и въздух вероятно, за разхода вероятно сондата,която е и втора причина за не-вървежа на колата, а може и от дебитомера да харчи така. А балбукането на течност си е 100% въздух в системата.

155_8000rpm
22-02-2010, 19:30
Честита придобивка! Обаче като си купувате коли хич не обичате да гледате нали :)? И после вече като излязат нещата се тръгва по форуми да се леят проблеми... а четенето трябва да е преди това.
Сега по проблемите:
по точка 2 - вероятно има наличие на въздух в охладителната система и този звук се чува от минаващата охладителна течност през него заедно с балончета въздух. Ако не е блокиран пътя на антифриза през дроселовата клапа, би трябвало да се обезвъздуши постепенно.
по 3-та точка - съскането е от сервото и вероятно е започнало да си заминава щом влияе и на оборотите на мотора при настискане. Потъването на педала означава въздух в спирачната система - трябва си обезвъздушаване и да се провери херметичостта й, да се провери и помпата.
По точка 4 - за да гори толкова сигурно сондата е заминала, но това е добре да се види на комп. диагностика. Маслоразхода също е завишен и там причините може да са доста... включително и теч... обаче е добре и нивото на маслото всеки път да се мери на едно и също място, защото малки на вид разлики в денивелацията на колата и се оказват доста на щеката.
Добре да се огледа хубаво колата в сервиз и при хора които познават модела и особеностите му. В техническия раздел може да намериш адреси на сервизи!
Поздрави и успешна борба с проблемите!
Не забравяй,че най-накрая споменава колегата,че имала чип колата...това,заедно с разхода на масло ме навежда на мисълта,че тая кола е мачкана яко до ламарината...
Но всичко е поправимо...80% от форумните 155-ци са минали през точно тези проблеми-така си мисля...

BiTurbo
22-02-2010, 19:57
Благодаря ви отново колеги. Малко да се видя в пари и я пращам на доктор. Ако обяви някоя интересна цифра ще го мисля как да стане :)

dimo
22-02-2010, 20:16
Не забравяй,че най-накрая споменава колегата,че имала чип колата...това,заедно с разхода на масло ме навежда на мисълта,че тая кола е мачкана яко до ламарината...
Но всичко е поправимо...80% от форумните 155-ци са минали през точно тези проблеми-така си мисля...

моята никога не е имала подобни проблеми .....:plane:

155_8000rpm
22-02-2010, 21:01
моята никога не е имала подобни проблеми .....:plane:
Ти си изключение,твойта я изкопа отнякъде почти нова,ако не се лъжа...пожелавам ти и да нямаш за в бъдеще такива проблеми!
Да ни извини колегата за спама.

dimo
22-02-2010, 21:12
Ти си изключение,твойта я изкопа отнякъде почти нова,ако не се лъжа...пожелавам ти и да нямаш за в бъдеще такива проблеми!
Да ни извини колегата за спама.

съмнявам се нищо не е вечно но за се га е ок

arieca155
22-02-2010, 21:47
мойта също ми е правила какви ли не номера,но точно тези четирите все още не!
пази боже!!!

BiTurbo
27-02-2010, 15:00
Значи сервото е заминало, спирачната помпа също. Оказа, че генерацията не е оригиналната и като са я правили са сложили ламбдата твърде далеч от двигателя за да отчита вярно независимо дали работи добре или не. И също така тази ламбда не е за този модел :) В момента я карам с изключена ламбда и проблема с придръпването незагряла изчезна. Паля и заминавам без грам колебание в оборотите. Та четвъртък влиза за серво, помпа, предница и накладки :) Интересно ми е как ще го изиграем с лабдата, това не го уточнихме с майстора. Нова генерация от някоя на части как ви звучи?

milenamr
27-02-2010, 15:24
И също така тази ламбда не е за този модел :) В момента я карам с изключена ламбда и проблема с придръпването незагряла изчезна.
Това, че не е за този модел ламбда сондата не е проблем и на мен като ми я сменяха, се оказа, че старата е била за Ланча Капа 5 цилиндрова с турбо, но въпреки това става.
Оказва се, че почти всички ламбда сонди за Фиат , Ланча и Алфа стават.

krasisashkov
28-02-2010, 19:01
В всички модели агрегати се поставят едни и същи кислородни сонди,Роберт Бош изкарва различни пари в зависимост от кабела и буксата, с която се подвръзват към ЕЦУ-то.Сондите са :0-1 ;0-5 ;0,8-1,6 волта (прави и инвертни,с нагревател и без нагревател,с маса на корпус и отделно изведена на кабел).От това, което написах излиза ,че каквато и сонда 0-1 волта ,права,с нагревател и отделен кабел за маса да се монтира на 155 работи .Аз в момента сам с сонда от Японец 0-1 V с отрязани и наставени кабели и мирясах от смяна на сонди от Роберт....:):):)

don_pepone
01-03-2010, 18:14
колега от какъв японец по-точно :) ?
а на колегата с проблема за генерацията и сондата ще кажа че може да се изреже само мястото с леглото на сондата и да се завари на правилното място на неговата кола, примерно на моята е след двете меки връзки (отдолу) преди катализатора, на четири цилиндровите незнам къдее.

krasisashkov
01-03-2010, 18:17
чесно казано незнам от каква кола е ,но е от 0-1 волта ,с 4 кабела,тънка някаква.

BiTurbo
01-03-2010, 21:50
Мдам, май този вариант с изрязването е приложим. Принципно без ламбда сонда как е да се кара? Някои казват, че специално тези модели си имат някакви "настройки по подразбиране" и могат и без нея да работят. Има ли уловки?

arieca155
01-03-2010, 22:14
Мдам, май този вариант с изрязването е приложим. Принципно без ламбда сонда как е да се кара? Някои казват, че специално тези модели си имат някакви "настройки по подразбиране" и могат и без нея да работят. Има ли уловки?

това е като да ти унищожат нервните окончания в стомаха и да не знаеш колко си изял или колко си гладен и колко трябва да изядеш."настройки по подразбиране"-и да си на диета колкото да си жив.:calc:

BiTurbo
02-03-2010, 08:13
това е като да ти унищожат нервните окончания в стомаха и да не знаеш колко си изял или колко си гладен и колко трябва да изядеш."настройки по подразбиране"-и да си на диета колкото да си жив.:calc:

Бях длъжен да попитам :D

don_pepone
02-03-2010, 18:32
ариеца е доста прав колега, тя колата ще върви ама как ще харчи си е въпроса,защото да не се лъжем ама наще алфи си похарчват и със читави сонди а камоли без ламбда да ги караме;-)

Max
02-03-2010, 23:23
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=39516&highlight=%F0%E0%E7%F5%EE%E4&page=2

Роби го е казал достатъчно ясно за откачената ламбда.

robygas
03-03-2010, 17:40
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=39516&highlight=%F0%E0%E7%F5%EE%E4&page=2

Роби го е казал достатъчно ясно за откачената ламбда.
Ей... това пък от къде го изрови ???

BiTurbo
06-03-2010, 00:35
Такаа.. взех си колата. Доста неща по предницата, сменена спирачна помпа, серво(това което намерих е по-малко от мойто, от 155-ца с АБС), накладки. Сега спира доста добре, но нещо ме притеснява. Като натисна педала на спирачката се чува едно такова като тракане долу от педала. Точно както преди това се чуваше съскане, сега се чува леко бързочестотно тракане. Някакви идеи? Майстора го нямаше като я взимах да го питам какво е?

thecleaner
06-03-2010, 01:29
Такаа.. взех си колата. Доста неща по предницата, сменена спирачна помпа, серво(това което намерих е по-малко от мойто, от 155-ца с АБС), накладки. Сега спира доста добре, но нещо ме притеснява. Като натисна педала на спирачката се чува едно такова като тракане долу от педала. Точно както преди това се чуваше съскане, сега се чува леко бързочестотно тракане. Някакви идеи? Майстора го нямаше като я взимах да го питам какво е?

Да не ти се включва АБС а случайно. :)

Furious 155
06-03-2010, 01:33
Да не ти се включва АБС а случайно. :)
на такова прилича... иначе ако е със скорост може и крив диск да ти пулсира на педала...

BiTurbo
06-03-2010, 08:34
Не се изразих много правилно :) Значи седя си на едно място, натискам педала и почва въпросния звук. Пускам педала, 2 секунди след това звука изчезва. И така. Проблеми със самото спиране нямам. Но натисна ли педала почва да цъка нещо до педала.

Bobo
08-03-2010, 01:09
Да не е релето за стоповете :devil:

don_pepone
10-03-2010, 19:06
чесно казано незнам от каква кола е ,но е от 0-1 волта ,с 4 кабела,тънка някаква.
колега а тази сонда новали я взе или е свалена от някаде че ми стана любопитно

krasisashkov
10-03-2010, 20:31
Помолих приятели да ми донесат генерация за витарата от европа,че ми се бе пукнала и ми донесоха 3...4 ,че незнаеха коя ще стане и от тез генерации е смъкнах.