View Full Version : сегменти
неравномерно наляганен на цилиндрите, майсторите ми казаха, че това означавало нови сегменти,фатално ли е е ако не ги сменя :shock:
Ми я кажи данните от примерването, че то може и да не е от сегменти, да речем някой клапан ако не затваря... :roll:
9,10,12,12
Кво е тва 12 :shock:
Заводската стойност не е ли 10 за TS-a?
9,10,12,12
Кво е тва 12 :shock:
Заводската стойност не е ли 10 за TS-a?
Аз доколкото знам, заводската стойност е 10:1...
А за нашите коли, дето са на по 150-200 К км, по-вероятно е да бъде 8:1... Най-вероятно на майстора "мерилото" му не е у ред ;)
да не бъркаш компресия със степен на сгъстяване :shock:
да не бъркаш компресия със степен на сгъстяване :shock:
Аз ги приемам за едно и също, да :oops: Ама каква всъщност е разликата/връзката между двете неща тогава?
Освен това досега не съм чувал в сервиз някой да е "записал" подобна рекордна стойност на компресия (освен ако не е дизеляк де). :roll:
(gps, прощавай, че ти ползвам темата за образователни цели малко настрани от конкретния ти въпрос.)
да не бъркаш компресия със степен на сгъстяване
Можеш ли да напишеш определения за тези два термина? Да не би ти да бъркаш налягане със степен на сгъстяване? Думичката "компресия" може да бъде употребена като (неправилен :!: ) синоним и вместо налягане и вместо степен на сгъстяване.
Нормална стойност за степен на сгъстяване:
1.7 TS; 1.8 TS; 2.0 TS и V6- 10:1
Q4 - 8:1
2.0 TD - 19.2:1
2.5 TD - 21:1
Който е добър в диагностиката, да тълкува резултатите на колегата.
virusalfa
28-04-2006, 12:55
Айде да не спорите за глупости-степен на сгъстяване е съотношение между обема на цилиндъра към обема на горивната камера и е абсолютна стойност, а компресията е налягането в цилиндъра ,което е относително :!:
9,10,12,12
Кво е тва 12 :shock:
Заводската стойност не е ли 10 за TS-a?
мм :)
при мен са:
1 - 13,5
2 - 13
3 - 12,5
4 - 12
Много ми е интересно как с по 0,5 спада компресията от 1 до 4 цилиндър :>
..., и дали това че гарнитурата на двигателя ми пропускаше и имах при свещите масло е имало значение за компресията.. Все тая де, скоро ще замервам пак и ще си покаже дали е било от това или ... :/
степен на сгъстяване е съотношение между обема на цилиндъра към обема на горивната камера и е абсолютна стойност, а компресията е налягането в цилиндъра ,което е относително :!:
Е тя компресията варира, когато има отклонение от оптималния режим, но иначе съвсем точно съвпада (според мен) със степента на сгъстяване: Ако при долно положение на буталото налягането е равно на атмосферното, то при горно положение ще е "смачкало" 10 единици газ до 1 единица, т.е., налягането в остатъка (горивната камера) вече ще е 10 пъти атмосферното. (тва при степен на сгъстяване 10:1). А компресията пада заради "издишане" през клапани и сегменти. Или не разсъждавам правилно?
степента на сгъстяване както е писал вируса е отношение и не се измерва с никакви единици нито се променя ако ще и без сегменти да караш. това е отношението на сгъстяване между длна и горна мъртва точка, а компресията която се мери е вече относително в зависимост колко е износен мотора клапаните как са и най вече компресомера и майстора кви са. общо взето най важното е да е еднаква на всички цилиндри
Ако степента на сгъстяване е 10:1, може компресията ти да е 12 и повече, а може и 6 (ако е издухан мотора). Мереше се в Атм, ако не се лъжа :gruebel:
:no_no_no:
Сори за офа ама не е ли по-добре да изчакаме модератор на раздел да се изкаже... Дотук никой не даде отговор само вирусо ама не по темата ами като будител :D
Изтрийте после това!
Ако степента на сгъстяване е 10:1, може компресията ти да е 12 и повече, а може и 6 (ако е издухан мотора). Мереше се в Атм, ако не се лъжа :gruebel:
За по-ниска ми е ясно, но на какво се дължи по-високата компресия? Не разбирам как при при намаляване на обема в цилиндъра в съотношение 10:1 (при атмосферно пълнене де, т.е. началното налягане е една атмосфера) налягането вътре става по-високо от 10 атмосфери? Дори да приемем, че няма никаква загуба нито през сегменти, нито през клапани :roll:
Ся някой да не реши, че споря с него - просто ми е интересно :)
Kostadin
28-04-2006, 15:32
:no_no_no:
Сори за офа ама не е ли по-добре да изчакаме модератор на раздел да се изкаже... Дотук никой не даде отговор само вирусо ама не по темата ами като будител :D
Изтрийте после това!
защо пък трябва да чакаме някой модератор :?
кой каквото знае да казва, тук има много хора, които не са модератори, но знаят много :wink:
п.с.аз знам точния отговор ама нема да го кажа, понеже не съм модератор :lol:
Апък аз щото не ми се спами в технически раздел :th_up:
За да бъда по точен,сега се връщам от майстора, компресията на последните два цилиндъра ми е по 14 :? а на първи и втори 9 и 12 :gruebel: :shock:
pepo_ludia
28-04-2006, 18:25
Когато моят двигател,замина ,му измерихме компресия,с едно уредче което се навива,на мястото на свещите!Мерна еденица'' psi" та ми показа 1-ви 6psi 2-ри 5,5 3-ти 4,8 4-ти 4,7!!!!!!!
След като им сипъхме малко масалце,се увеличиха от 12,5до14,8psi!!!!!!
Е ас на това му викам здухан двигател!
А съвсем скоро имах проблем с вала на испускателните клапани,клапаните не се затваряха,и от там също ми даваше разлика да го наречем в компресията.
преди да закопаваш по сегментите смени пуловете на клапаните и им направи реглаж, ако няма ефект приготви около 1000лв за ремонтченце. принципно не е фатално да си караш така просто губиш от потенциала на двигателя
Ако са сегменти в повечето случай падането е почти еднакво тъй като се износват равномерно. докато като има големи разлики е по скоро нещо друго. Незатварящи хубаво клапани да речем. И не бъркайте степен на згъстяване с компресия :!:
virusalfa
29-04-2006, 13:05
Има право колегата Гиги-свали главата и пасни клапаните,след което -реглаж ! Мериш пуловете и първо виж дали някой може да се премести на друг клапан,след това търчи до магазина за други :idea:
Тука некой пак кза че от разпределителен вал е губел компресия което е пълна глупост :idea:
Некой пък явно карат дизели щото 14 компресия е некъв изхарчен дизел ма не и бензинова кола :idea: +Тва е нормално последните мерени цилиндри да покажат малко повече просто от въртенето се събира масло и уплътнява когато се върти на стартер :wink:
Трети пък изкара че колата му е работела на 0.5 бара налягане в цилиндъра :screwy: даже и по-малко щото 7 пси е половин бар :wink:
Като извод мога само да кажа СМЕНЕТЕ СИ МАЙСТОРИТЕ всички до един :!:
Ако са сегменти в повечето случай падането е почти еднакво тъй като се износват равномерно. докато като има големи разлики е по скоро нещо друго. Незатварящи хубаво клапани да речем. И не бъркайте степен на згъстяване с компресия :!:
Износват се равномерно когато мотора е 6 ако не е обаче си се износват на "мощностните цилиндри" и не мисля че е добра идея ако свали главата по-добре да си смени и сегментите иначе ще стане двойна работа нали бе вирус :wink:
virusalfa
29-04-2006, 16:34
Да,Бобо,така е. А има вариант,когато от много износени цилиндро-буртални групи се ка4ва много масло в цилиндара и вдига компресиата.Така на един кадет мерихме с изправен манометър 15.5 атм. :idea: Компресияата не винаги е то4ен критерии за износен мотор :idea:
Dodo 155
29-04-2006, 20:53
За да бъда по точен,сега се връщам от майстора, компресията на последните два цилиндъра ми е по 14 :? а на първи и втори 9 и 12 :gruebel: :shock:
Тази разлика най-вероятно ти идва от лягането на клапаните, но пак не може да се каже с 100% сигурност :idea: Възможно е от нагара да не лягат плътно и да дава отклонение, но това не е болка за умиране.
Преди да мериш компресия виж как харчи гориво колата и колко масълце си лапва за 1000км :wink: Сигурен съм, че при теб всичко е ОК, но си тръгнал да се притесняваш много. Защо мериш компресията, какво искаш да рабереш с това :?: :roll: :?
Моят съвет е да си караш колата спокойно и да не навлизаш в дълбоки размисли :wink:
И както каза Бобо си смени майстора :idea:
Да,Бобо,така е. А има вариант,когато от много износени цилиндро-буртални групи се ка4ва много масло в цилиндара и вдига компресиата.Така на един кадет мерихме с изправен манометър 15.5 атм. :idea: Компресияата не винаги е то4ен критерии за износен мотор :idea:
Да ма в тоя случей ще пуши повече от варбург и ще има половин бар картерна вентилация :wink:
Ако са сегменти в повечето случай падането е почти еднакво тъй като се износват равномерно. докато като има големи разлики е по скоро нещо друго. Незатварящи хубаво клапани да речем. И не бъркайте степен на згъстяване с компресия :!:
Износват се равномерно когато мотора е 6 ако не е обаче си се износват на "мощностните цилиндри" и не мисля че е добра идея ако свали главата по-добре да си смени и сегментите иначе ще стане двойна работа нали бе вирус :wink:
Това е така, но разликата не е фрапираща а и е най лесно ,според мен ,ако се свали главата да се премери какъв ключ прават сегментите и да се прецени колко животец още имат.
virusalfa
30-04-2006, 20:22
E какъв е смисъла да се мери клю4а на сегментите,като е по-лесно с микрометри4ен вътромер да се премери цилиндъра в три т04ки,а има ли нагар по буталата говори добре за заминали маслени сегменти,а от сегментите пурво те умират :idea:
ALFA33S16V
30-04-2006, 21:19
Нормалната компресия е 10:1. При всичко нормално повече не може да се вдигне защото започват да изпускат сегментите. Но когато вътре в цилиндъра попадне масло, компресията се вдига над нормалното, защото маслото служи като допълнителен уплътнител вече. Ако клапаните са наред (защото маслото уплътнява и малки пролуки в тях) сегментите са за смяна. НО, трябва да се провери износването на цилиндрите - дали не са придобили сферична форма. Тогава смяната на сегменти помага само за малко и след това наново
(От опит)
Нормалната компресия е 10:1. При всичко нормално повече не може да се вдигне защото започват да изпускат сегментите. Но когато вътре в цилиндъра попадне масло, компресията се вдига над нормалното, защото маслото служи като допълнителен уплътнител вече. Ако клапаните са наред (защото маслото уплътнява и малки пролуки в тях) сегментите са за смяна. НО, трябва да се провери износването на цилиндрите - дали не са придобили сферична форма. Тогава смяната на сегменти помага само за малко и след това наново
(От опит)
Колега слушам само от колегите какви компетентни мнения даваш по въпроси дет хич не са ти ясни :idea: Ма тука и в тая тема гледам се обади неподготвен :idea: КОМПРЕСИЯ и СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ СА ДВЕ РАЗЛИЧНИ НЕЩА :!: От тук нататък каквото и да си писал поста ти е безмислен защото човек не правещ разлика от тези две неща трябва да седне и да прочете всички книги за ДВГ (Двигатели с Вътрешно Горене) и тогава да пише и да дава акъл у форума, особено да казва "от опит" :idea: Явно опит без знания никакви :idea:
На сичкото отгоре аКО БЕШЕ ПРОЧЕЛ ТЕМАТА преди да спамиш щеше да видиш че тази забележка бате ти Вирусо вече я прави един път, така че явно си спамиш и без да четеш :idea:
EvgeniiM
01-05-2006, 02:06
:clapping:
75 2.0 turbo
01-05-2006, 11:37
ма защо се опитвате да разберете непонятни вам неща :shock: и колко глупости се изговориха :screwy: па на пи4а с проблема земи брато си смени маистора тои два пъти една и съща компресия не ти измери ако трябва и тои да ти прави мотора моите съболезнования :shocked:
ALFA33S16V
01-05-2006, 12:40
Нормалната компресия е 10:1. При всичко нормално повече не може да се вдигне защото започват да изпускат сегментите. Но когато вътре в цилиндъра попадне масло, компресията се вдига над нормалното, защото маслото служи като допълнителен уплътнител вече. Ако клапаните са наред (защото маслото уплътнява и малки пролуки в тях) сегментите са за смяна. НО, трябва да се провери износването на цилиндрите - дали не са придобили сферична форма. Тогава смяната на сегменти помага само за малко и след това наново
(От опит)
Колега слушам само от колегите какви компетентни мнения даваш по въпроси дет хич не са ти ясни :idea: Ма тука и в тая тема гледам се обади неподготвен :idea: КОМПРЕСИЯ и СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ СА ДВЕ РАЗЛИЧНИ НЕЩА :!: От тук нататък каквото и да си писал поста ти е безмислен защото човек не правещ разлика от тези две неща трябва да седне и да прочете всички книги за ДВГ (Двигатели с Вътрешно Горене) и тогава да пише и да дава акъл у форума, особено да казва "от опит" :idea: Явно опит без знания никакви :idea:
На сичкото отгоре аКО БЕШЕ ПРОЧЕЛ ТЕМАТА преди да спамиш щеше да видиш че тази забележка бате ти Вирусо вече я прави един път, така че явно си спамиш и без да четеш :idea:
Извинявай Майсторе. Сбъркал съм една дума - вместо степен на сгъстяване съм написал компресия. Но останалото е вярно за компресията де
/офф
НО, трябва да се провери износването на цилиндрите - дали не са придобили сферична форма.
А това изобщо можеш ли да си го представиш :wink: .
Просто отбелязвам, нищо лично.
/офф
Извинявай Майсторе. Сбъркал съм една дума - вместо степен на сгъстяване съм написал компресия. Но останалото е вярно за компресията де
ООО от майстор съм много далече ма поне чета и се рова по колите и не говоря глупости на изуст :idea: А това че си сбъркал една дума не е хич добре за майстор представяш ли си да сбъркаш така като правиш некоя кола - горкият човечец :idea:
ALFA33S16V
01-05-2006, 15:12
/офф
НО, трябва да се провери износването на цилиндрите - дали не са придобили сферична форма.
А това изобщо можеш ли да си го представиш :wink: .
Просто отбелязвам, нищо лично.
/офф
ГРЕШКААААААА! МОЛЯ ЗА ИЗВИНЕНИЕ!!!
Имам впредвид елипсовидна.
Дължа ти една хубава бира!
ALFA33S16V
01-05-2006, 15:14
Извинявай Майсторе. Сбъркал съм една дума - вместо степен на сгъстяване съм написал компресия. Но останалото е вярно за компресията де
ООО от майстор съм много далече ма поне чета и се рова по колите и не говоря глупости на изуст :idea: А това че си сбъркал една дума не е хич добре за майстор представяш ли си да сбъркаш така като правиш некоя кола - горкият човечец :idea:
ЕЕЕЕ, понякой път като пишеш и те разсейва нещо странично и хубаво ;) стават и грешки. Но като работя - грешки не допускам. Поддържам апаратури някои от които струват стотици хиляди левове и ....
virusalfa
01-05-2006, 17:26
Зна4и,още един път ше се намеся в дебата за цилиндрите.Мери се в горната,средната и долната 4аст на цилиндъра.Замерването става с микр.вътромер,като се мери в надлъжно и напре4но направление спрямо оста на мотора.Ако разликата е пове4е от 0.1 мм(една десета)-или набиване на нови гилзи,или хонинговане до подходящия ремонтен размер.Ако не са 4ак толко зле цилиндрире откъм износване,но няма хонингови следи по тях и са гладки,препоръ4ително е с шкурка около 330-350 да се направи на ръка хонинг под 45-60 градуса,за да приработят сегментите по-добре.Надявам се да има сегменти на Дружба -Разград и за другите мотори,не само за VM,по-ка4ествени са от другите на пазара! Цената е около 60лв. :idea:
Зна4и,още един път ше се намеся в дебата за цилиндрите.Мери се в горната,средната и долната 4аст на цилиндъра.Замерването става с микр.вътромер,като се мери в надлъжно и напре4но направление спрямо оста на мотора.Ако разликата е пове4е от 0.1 мм(една десета)-или набиване на нови гилзи,или хонинговане до подходящия ремонтен размер.Ако не са 4ак толко зле цилиндрире откъм износване,но няма хонингови следи по тях и са гладки,препоръ4ително е с шкурка около 330-350 да се направи на ръка хонинг под 45-60 градуса,за да приработят сегментите по-добре.Надявам се да има сегменти на Дружба -Разград и за другите мотори,не само за VM,по-ка4ествени са от другите на пазара! Цената е около 60лв. :idea:
Съгласен - само две забележки :lol: - При различните мотори допуските за износване са различни :wink: И тва с шкурката - ако си има добър хонинг по-добре да не се пипа с шкурката, а ако няма добър хонинг по-добре да се направи хонинг :wink:
virusalfa
02-05-2006, 11:21
Приемам забележките за допуските,то е нормално за различните типове мотори да са различни.А относно хонинга,много ясно-ако има хонинга най-добре цилиндъра да не се пипа :idea: Горе долу правилно си ме разбрал,Бобо :wink: :lol:
Dodo 155
02-05-2006, 23:32
Малеее :shock: :shock:
Вие му разглобихте, шлайфахте и ремонтирахте целият мотор на момчето :lol: :lol: :lol:
Евала на Бобо и Вируса, че вкараха малко яснота по въпроса :wink: 8)
Моля колегите, без да се обижда никой, да не пишат глупости (макар и от объркване) защото съм се смял
15 мин. докато четях някои мнения :lol: :lol: :lol: "...маслото уплътнява клапаните...", "...сферична форма на цилиндъра..." и в този ред на мисли :idea: Ако не знаете нещо, по-добре не пишете - като мен :wink: Аз когато не съм сигурен на 100% не се обаждам, за да не разсмивам другите без повод :idea:
ALFA33S16V
03-05-2006, 16:32
Малеее :shock: :shock:
Вие му разглобихте, шлайфахте и ремонтирахте целият мотор на момчето :lol: :lol: :lol:
Евала на Бобо и Вируса, че вкараха малко яснота по въпроса :wink: 8)
Моля колегите, без да се обижда никой, да не пишат глупости (макар и от объркване) защото съм се смял
15 мин. докато четях някои мнения :lol: :lol: :lol: "...маслото уплътнява клапаните...", "...сферична форма на цилиндъра..." и в този ред на мисли :idea: Ако не знаете нещо, по-добре не пишете - като мен :wink: Аз когато не съм сигурен на 100% не се обаждам, за да не разсмивам другите без повод :idea:
Сложи един комресомер на развален цилиндър (с по възможност крив клапан), измери му компресията, след това му капни малко масло, виж резултата и се СМЕЙ. А за другото съм казал извинявай и съм се поправил, смешко.
ОЩЕ ЕДНО ПОДОБНО ИЗКАЗВАНЕ И ПОЛУЧАВАШ БАН!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.