AlfaFen145
04-03-2010, 22:22
За някои зеленият бизнес е само израз или мода. Те мисля, че зеленият бизнес не може да съществува, защото философията му противоречи на „ здравата бизнес логика” - бърз бизнес и , който да носи много пари, без да се вземат под внимание нито закона, нито моралните съображения и ценности. ”Класическият бизнес” се интересува само от печалбите на всяка цена, а в българският си вариант и от външното си изражение – големи автомобили, непременно скъпи, непременно немски и жени, непременно млади, непременно фолк певици. С какво тогава се различава зеления бизнес – по света и у нас?
В България все още не е ясно какво е това „зелен бизнес” и има ли той почва у нас?! –модерен, все по ясно става, че пари може да се правят и по този начин. . Почти всички гледат Дискавъри и Нешънъл Географик, чували са вече за енергийна ефективност, за възобновяеми енергийни източници, за нови технологи, за парниковите газове, внедряването на нови технологии за намаление на парниковите газове в атмосферата, и др. Всички гледаме и реклами, а зеления бизнес е и там. А щом нещо влезе в рекламите, значи в него има смисъл. Такива са поне правлита на света, в който живеем. Всички знаем, че рекламите струват много пари и щом зеленият бизнес е в рекламите, значи в него има пари. Все повече компании и у нас предприемат така наречените „зелените” мерки - обучение на персонала, развитие на нови ценности, опазване на природата и други. Можем да засечем зеленият бизнес на щандовете в „Била” или „Метро”. Зеленият бизнес е все по-куул – и по света, и у нас! Ето и няколко примера. Чували сме за праха за пране „Ариел” и за компанията, която го произвежда – „Проктъл и Гембъл”, една от най-големите в света. Тази компания обяви началото на кампания, която се казва "Do a Good Turn", в която клиентите се призовават да перат дрехите си на 30 градуса, както и дава други идеи как да спестят енергия и пари. Същата компаня чрез продукта си „ Ленор” пък пусна серия от билбордове, които убеждават, че ако всеки използва концентрирана перилна течност това означава 14, 000 камиона по пътищата по-малко, т.е спестяват се тонове парникови газове в атмосферата. Въпреки това, в тези кампании не се засяга темата за произхода на химикалите в „Ариел” и „Ленор” и тяхното въздействие върху човешкото здраве. Аз знам едно – малкият ми брат имаше сериозна алергия и от най-скъпите перилни препарти. Излекува се след като вместо скъпи прахове за пране, наши познати във Франция започнаха да ни изпращата обикновен марсилски сапун на прах. Зелен бизнес ли е това?! Да... но не съвсем......
Повечето компании започват да използват зелената идея само като ракета носител, за да засилят маркетинговия ефект за своите продукти, но постепенно това започва да се променя. Живеем във век, в който промените в климата все повече се усещат от всички. Аз и вие знаем и виждаме, че вече няма четири сезона, а само два, а баща ми е разкавал, че когато той е бил дете, това не е така. Това са само някакви си 30-40 години, а климатът се е променил толкова много!! Затова все повече чуваме за информираните потребители, които изискват по-голяма отговорност от страна на бизнеса, искат да знаят какво ядат и пият. За всички нас е все по-важно да знаем, че ядем и пием здравословни продукти. Но не е само това.
Гражданите на 21 век се вълнуват и дали при производството на определен продукт се използват възобновими или невъзобновими ресурси. Всички знаят колко много неща се се правят от петрол, който на практика е изчерпаем ресурс и затова цената му непрекъснато се покачва. В същото време съществуват суровини на растителна или минерална основа, които са биоразградими, неизчерпаеми и възобновими, а това дава широко поле от възможности.
Изчерпването на природните ресурси води до прoмени в мисленето, . Това от своя страна кара все повече мултинационални компании да правят , немислими за тях само преди няколко години. Екологичната криза поставя сериозни предизвикателства, но и предлага огромни възможности за тези, които знаят как да ги използват.
Искам съвсем накратко да ви разкажа за една компания, която е пример за това как се прави зелен бизнес. И не само това, тази компания прави зелен бизнес от много години. Става въпрос за компанията за спортни дрехи "Патагония". Тя произвежда едни от най-качаствните и скъпи спортни дрехи и обувки в света.Напишете „патагония” в Гугъл и ще видите какво ще излезе. Тази американска компаия разбива всички клишета за успешен бизнес и показва (вече близо 50 години) как хем може да се печелят пари, хем дасе прави много за спасяването на планетата. „Патагония” прави бизнеса си в синхрон с природата и се старае да прави така, че да намалява до минимум вредите, които се нанасят на природата. „Патагония” използва само еко-материали, не използва химикали, които са токсични, рециклира старите си продукти, и така спестява енергия. Още от 1985 г. всяка година "Патагония" дарява 10% от печалбата си или 1% от продажбите си на различни еко-организации, посветили се на спасяването на планетата. Този “данък Земя” е пример, който показва, че всеки бизнес е длъжен да запази природните ресурси, за да произвежда продуктите си. Досега Патагония е дарила около 25 милиона долара.
„Патагония” например набира средства за изкупуване на земя в Южна Америка, и по-специално, по Атлантическото крайбрежие на Аржентина. Тези земи са нужни за спасяване на единствените в света Магеланови пингвини и южноамериканските морски лъвове, тези земи са нужни и за оцеляването на местните индианци. За много от нас това са пари, хвърлени на вятъра, защото с тях могат да се купят доста аудита и беемвета, доста телефони и доста други неща. Но нито едно ауди, нито един айфон не могат да изкарат вечно, а земята, горите и животните трябва са вечни. Ако ги няма тях, нама да ни има и нас.
От 1993 г. Компанията „Патагония” започва данабира доброволци сред служителите си и да ги праща да работят за някоя екоорганизация в продължение на два месеца. За това време те получават заплатите си.
Последната кампания на”Патагония” е посветена на океаните. Целта е колкото може повече хора да видят това, което е под водата – че там съществува един цял друг свят, че ятото риба тон е като стадото бикове, че взривяването на дъното заради няколко риби е като отсичането на цяла гора заради едно дърво.
Или казано накратко, компанията ” Патагония” доказва, че зеленият бизнес не е експеримент, а е печелившата карта на бъдещето, и че тези бизнесмени, които заложат на тази карта, ще спечелят Важно е и това, че в ежегодният си доклад за 2007 година американското правителство посочва, че компаниите, които залагат в бизнеса си на зелената идея както и на в социалната си политика водят и на стоковия пазар средно с 25% - тоест техните акции са по-скъпи.
И накрая – всички ние можем да станем успешни бизнесмени като заложим на зелената идея.
..часът на прозрението :)22:22 :)( хахаха
В България все още не е ясно какво е това „зелен бизнес” и има ли той почва у нас?! –модерен, все по ясно става, че пари може да се правят и по този начин. . Почти всички гледат Дискавъри и Нешънъл Географик, чували са вече за енергийна ефективност, за възобновяеми енергийни източници, за нови технологи, за парниковите газове, внедряването на нови технологии за намаление на парниковите газове в атмосферата, и др. Всички гледаме и реклами, а зеления бизнес е и там. А щом нещо влезе в рекламите, значи в него има смисъл. Такива са поне правлита на света, в който живеем. Всички знаем, че рекламите струват много пари и щом зеленият бизнес е в рекламите, значи в него има пари. Все повече компании и у нас предприемат така наречените „зелените” мерки - обучение на персонала, развитие на нови ценности, опазване на природата и други. Можем да засечем зеленият бизнес на щандовете в „Била” или „Метро”. Зеленият бизнес е все по-куул – и по света, и у нас! Ето и няколко примера. Чували сме за праха за пране „Ариел” и за компанията, която го произвежда – „Проктъл и Гембъл”, една от най-големите в света. Тази компания обяви началото на кампания, която се казва "Do a Good Turn", в която клиентите се призовават да перат дрехите си на 30 градуса, както и дава други идеи как да спестят енергия и пари. Същата компаня чрез продукта си „ Ленор” пък пусна серия от билбордове, които убеждават, че ако всеки използва концентрирана перилна течност това означава 14, 000 камиона по пътищата по-малко, т.е спестяват се тонове парникови газове в атмосферата. Въпреки това, в тези кампании не се засяга темата за произхода на химикалите в „Ариел” и „Ленор” и тяхното въздействие върху човешкото здраве. Аз знам едно – малкият ми брат имаше сериозна алергия и от най-скъпите перилни препарти. Излекува се след като вместо скъпи прахове за пране, наши познати във Франция започнаха да ни изпращата обикновен марсилски сапун на прах. Зелен бизнес ли е това?! Да... но не съвсем......
Повечето компании започват да използват зелената идея само като ракета носител, за да засилят маркетинговия ефект за своите продукти, но постепенно това започва да се променя. Живеем във век, в който промените в климата все повече се усещат от всички. Аз и вие знаем и виждаме, че вече няма четири сезона, а само два, а баща ми е разкавал, че когато той е бил дете, това не е така. Това са само някакви си 30-40 години, а климатът се е променил толкова много!! Затова все повече чуваме за информираните потребители, които изискват по-голяма отговорност от страна на бизнеса, искат да знаят какво ядат и пият. За всички нас е все по-важно да знаем, че ядем и пием здравословни продукти. Но не е само това.
Гражданите на 21 век се вълнуват и дали при производството на определен продукт се използват възобновими или невъзобновими ресурси. Всички знаят колко много неща се се правят от петрол, който на практика е изчерпаем ресурс и затова цената му непрекъснато се покачва. В същото време съществуват суровини на растителна или минерална основа, които са биоразградими, неизчерпаеми и възобновими, а това дава широко поле от възможности.
Изчерпването на природните ресурси води до прoмени в мисленето, . Това от своя страна кара все повече мултинационални компании да правят , немислими за тях само преди няколко години. Екологичната криза поставя сериозни предизвикателства, но и предлага огромни възможности за тези, които знаят как да ги използват.
Искам съвсем накратко да ви разкажа за една компания, която е пример за това как се прави зелен бизнес. И не само това, тази компания прави зелен бизнес от много години. Става въпрос за компанията за спортни дрехи "Патагония". Тя произвежда едни от най-качаствните и скъпи спортни дрехи и обувки в света.Напишете „патагония” в Гугъл и ще видите какво ще излезе. Тази американска компаия разбива всички клишета за успешен бизнес и показва (вече близо 50 години) как хем може да се печелят пари, хем дасе прави много за спасяването на планетата. „Патагония” прави бизнеса си в синхрон с природата и се старае да прави така, че да намалява до минимум вредите, които се нанасят на природата. „Патагония” използва само еко-материали, не използва химикали, които са токсични, рециклира старите си продукти, и така спестява енергия. Още от 1985 г. всяка година "Патагония" дарява 10% от печалбата си или 1% от продажбите си на различни еко-организации, посветили се на спасяването на планетата. Този “данък Земя” е пример, който показва, че всеки бизнес е длъжен да запази природните ресурси, за да произвежда продуктите си. Досега Патагония е дарила около 25 милиона долара.
„Патагония” например набира средства за изкупуване на земя в Южна Америка, и по-специално, по Атлантическото крайбрежие на Аржентина. Тези земи са нужни за спасяване на единствените в света Магеланови пингвини и южноамериканските морски лъвове, тези земи са нужни и за оцеляването на местните индианци. За много от нас това са пари, хвърлени на вятъра, защото с тях могат да се купят доста аудита и беемвета, доста телефони и доста други неща. Но нито едно ауди, нито един айфон не могат да изкарат вечно, а земята, горите и животните трябва са вечни. Ако ги няма тях, нама да ни има и нас.
От 1993 г. Компанията „Патагония” започва данабира доброволци сред служителите си и да ги праща да работят за някоя екоорганизация в продължение на два месеца. За това време те получават заплатите си.
Последната кампания на”Патагония” е посветена на океаните. Целта е колкото може повече хора да видят това, което е под водата – че там съществува един цял друг свят, че ятото риба тон е като стадото бикове, че взривяването на дъното заради няколко риби е като отсичането на цяла гора заради едно дърво.
Или казано накратко, компанията ” Патагония” доказва, че зеленият бизнес не е експеримент, а е печелившата карта на бъдещето, и че тези бизнесмени, които заложат на тази карта, ще спечелят Важно е и това, че в ежегодният си доклад за 2007 година американското правителство посочва, че компаниите, които залагат в бизнеса си на зелената идея както и на в социалната си политика водят и на стоковия пазар средно с 25% - тоест техните акции са по-скъпи.
И накрая – всички ние можем да станем успешни бизнесмени като заложим на зелената идея.
..часът на прозрението :)22:22 :)( хахаха