View Full Version : Проблем с парното и степените
AntiLuuP
04-03-2010, 22:36
Алфата е 146 1.6 т.с ако има някакво значение.
Вентилатора на парното работи само на 4та степен, на 1-2-3 не отбелязва... реших че е от потенциометъра и затова разглобих таблото(само средната конзола) разглобих и потенциометъра (мъката по сглобяването му беше голяма) ама не е там проблема. При разглобен потенциометър замерих и когато дам на степен-0 и степен-4 си дава 12,** и нещо ви волта , а когато замеря на степен-0 и степен- 1,2 или 3 дава 0, и нещо волта.. т.е. тока малко липсва, евентуално ако може да ме насочита какво да търся и къде :?
А да и нещо друго не всеки път като цъкна стрелкичката за да прекарва въздуха през филтъра на купето става номера... от 15 натискания 1 да стане .... Чува се че цъка някво реленце и евентуално като зацепи се чува някво моторче и работата се оправи ...
п.п Страшно го обясних дано някой нещо е разбрал
ivan dimitrov
05-03-2010, 00:23
---
AntiLuuP
05-03-2010, 14:28
Има някаква логика ама днес е много студ да ходя да го гледам ... приемам още идеи :)
то друго няма. това е. 3 големи резистора и термобушон който при теб е изгорял /струва лев-два/. пробвай от пасажерското място има една пластмаса отляво. ако може от там да се стигне. някъде съм гледал и упътване как се стига до него,но не помня къде. иначе ето го тука на 59-та страница - Q5
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF
AntiLuuP
05-03-2010, 16:20
Благодарско отивам да гледам кво е положението ...
AntiLuuP
05-03-2010, 19:08
Мился че го открих "нещото" то си е прикрепено на вентилатора поне като гледах цветовете на кабелите така излезе ама започна да става тъмно и се отказах... закрепено е грамотно с два винта звезда намира се в под жабката отляво в дъното абе 8 часа работа с гайка на кофти място .... и трябва да се махне капачето през което духа топло парното, закрепено е на 2 винта звезда :) Дано успея да го оправя че само на 4та степен изтъпявам ....
От това е колега. При мен се получи когато един приятял се прави на майстор същия проблем.
AntiLuuP
05-03-2010, 20:37
От това е колега. При мен се получи когато един приятял се прави на майстор същия проблем.
И проблема се намира на онова място което съм описал нали :? :dunno: Дано мога да го оправя .... И едно голямо мерси, никога нямаше да се сетя затва нещо без да съм разглобил цялото табло
И проблема се намира на онова място което съм описал нали :? :dunno: Дано мога да го оправя .... И едно голямо мерси, никога нямаше да се сетя затва нещо без да съм разглобил цялото табло
При мен просто си висеше...
AntiLuuP
06-03-2010, 15:41
Хмм май аз нещо съм в грешка, на снимката вижда ли се проблема и ако може, да ми го оградиш, а такава зелена букса и аз имам която не е закачена за нищо просто си стои така свободна .
Не ръчкай там!Тая е за други работи,които може и да ги нямаш!По принцип на всички коли,терморезисторите са при вентилатора , та да се охлаждат!Те не се запояват , а се пресоват!Казвам ти го, да не направите някоя простотия!
AntiLuuP
07-03-2010, 00:58
Ok ще го имам предвид, а нали имало и някъв бушон уж нещо, абе дори и цялата системка ако трябва ще я купя въпроса е да духа и на ниските степени, че тази 4та не е от най полезните :)
ivan dimitrov
07-03-2010, 02:16
---
AntiLuuP
07-03-2010, 16:43
Успях да сваля тая идиотщина, само проблема остава един, от къде да си намеря термо бушона или термо резистора нз кво се води или цялото нещо се сменя с ново. Ограденото в червено (на втората снимка) е изгоряло и от там се прецаква всичко, а когато направя мост за директен контакт т.е. заобикалям "нещото" степените си бачкат идеално, но не знам дали е добре(по скоро не) да му направя такъв мост и да го връщам обратно на мястото :) На първата снимка се вижда от къде е изкарано :)
Трудно се намира, но го има. А и трудно се монтира, не трябва да се запоява. Но може и без него.
vlado_iv
07-03-2010, 20:10
Става и без него,иначе в някой сервиз за електроника могат да го имат.На всички духалки и конвектори и т.н.слагат такива защити,аз лично на моята печка съм го махнал преди 3год.
AntiLuuP
07-03-2010, 20:40
Е добре а колко дебела жичка за мост да му сложа да не вземе да стане някой гаф :? Аз си мисля и в някоя морга да проверя ако са навити да ми го дадат без вентилатора за приемлива сума :)
ivan dimitrov
07-03-2010, 20:54
---
Намира се , но е безсмислено!Няма да можете да го смените!Счупи го и използвай крачетата му, за да стиснеш с тях проводника с който ще го окъсите.
AntiLuuP
07-03-2010, 23:36
Всъщност си мисля че с добре зачистени планки и здраво нагорещен поялник с който за секунда да се топне ще стане, утре ще погледна тук там и евентуално в някоя морга, ако нищо не излезе правя моста с по тънка жичка от колкото е жичката предвидена за съпротивление на 3та степен и кво стане ... Или пак ще разглобявам или ще държи ...
Проблема със запояването е, че термобушона гори при нагряване, т.е. голяма вероятност има да го стопиш докато го монтираш. Не знам колко е мястото, но ако има, може да пробваш един друг начин за монтаж. Взимаш най-малката лустер-клема, която можеш да намериш и вадиш металната част. Режеш стария термобушон максимално близо до корпуса, за да останат дълги крачета. За тях с лустер клемата захващаш крачетата на новия. Без спойка ;)
AntiLuuP
08-03-2010, 00:00
За тва нещо не се бях сетил, и мисля че ще стане дори мисля че имам и такива клеми малки ... А какви са му параметрите на този бушон, че на него почти нищо не се разчита от написаното
AntiLuuP
08-03-2010, 00:17
хич идея нямам :(
Тва значи ли че трябва да търся термо бушон за 90 градуса :?
Стигнете ли до блокчето ще видите и бушончето.Мъничък метален цилиндър .За 90 +- 5 гр е.
ivan dimitrov
08-03-2010, 01:24
---
AntiLuuP
08-03-2010, 11:24
Само остава проблема от къде да го намеря тва "животно"
термобушона не се запоява. можеш да го хванеш с лустер клейма. както казаха по-горе - има ги във всички магазини за електроника, във всяка печка се монтират и се купуват на градуси. много вероятно е и новия да изгори съвсем скоро след като го сложиш щото пакета с резисторите е поостарял и отделя повечко топлина. ако питаш мене,слагай една медна жица 1 квадрат без изолацията и си гледай кефа.
AntiLuuP
08-03-2010, 15:28
В крайна сметка го направих с "права генерация" след разни размисли и страсти - 1кв медна жичка запоена. ПЪрвоначалният план беше да го направя с лустер клемички и жичка, но в последствие размислих и реших, че ще по добре да го запоя и така ако достигне някакви космически температури тинола/калая/ ще се разтопи и ще прекъсне връзката :) Да се надявам че до там няма да се стигне :)
Благодаря за съветите на всички :)
Ето това нещо се получи, даже вече го монтирах и си бачка екстра поне засега :)
AntiLuuP
09-03-2010, 23:04
Днес го тествах парното в ниските степени 1-2 ... е няма такъв кеф вътре топло още в ниските градуси на колата, никакво бучене на вентилатора ... щастие .. Много съм благодарен за помощта :)
Колега, поне четирима души ти казахме да не го запояваш,ама кой да слуша!Не случайно ти писах да го строшиш и да му използваш крачетата за да защипеш с тях един кабел!
Другите ти дадоха идеята с клемата и тях не послуша!
Ако пък си го запоил с "хубав"тинол-ПОК 90, а не с такъв за тенекии,много скоро пак ще го сваляш.Сега поне имаш опит как става това!
AntiLuuP
10-03-2010, 20:37
Нямам представа с какъв тинол съм го направил тъй като го изкарах от архивите... абе не е първа младост .... И не е окончателно решение това което направих, като си намеря бушонче ще си го преправя как си трябва. Аз горе писах че пробвах с лустер клемички но пресованата спойка всъщност не се оказа много здрава и беше малко неуспешен опита, затова го запоих :)
detelazurno
11-03-2010, 09:13
Малко късно се включвам по темата, но ето ти един магазин (виж картата) в който можеш да си намериш термобушон. От Мария Луиза като завиеш надясно (ако идваш от ЦУМ към Сливница) по Поп Богомил вървиш още 10-20 метра и в дясно има една оранжева врата. Ако не си разчел какво пише върху него си го носи да им го покажеш.
Колега, поне четирима души ти казахме да не го запояваш,ама кой да слуша!Не случайно ти писах да го строшиш и да му използваш крачетата за да защипеш с тях един кабел!
Другите ти дадоха идеята с клемата и тях не послуша!
Ако пък си го запоил с "хубав"тинол-ПОК 90, а не с такъв за тенекии,много скоро пак ще го сваляш.Сега поне имаш опит как става това!
не му се карай на човека бе :-P , може пък и да държи и работи без проблем. мен ми е чудно как е хванал калая за тенекията, пък ако се наложи , следващия път ще го смъкне за 5 минути :smoke:
AntiLuuP
11-03-2010, 17:49
Малко късно се включвам по темата, но ето ти един магазин (виж картата) в който можеш да си намериш термобушон. От Мария Луиза като завиеш надясно (ако идваш от ЦУМ към Сливница) по Поп Богомил вървиш още 10-20 метра и в дясно има една оранжева врата. Ако не си разчел какво пише върху него си го носи да им го покажеш.
Мерси като намеря свободно време ще отскоча :)
А колкото до разчитането виждат се едва едва някви букви и цифри нещо от сорта на Тр 184С, което ако значи че на 184 градуса изпушва си имам фурна в колата :D
не му се карай на човека бе :-P , може пък и да държи и работи без проблем. мен ми е чудно как е хванал калая за тенекията, пък ако се наложи , следващия път ще го смъкне за 5 минути :smoke:
Калая хвана прилично понеже го дърпах и държеше, а на местата които го запоих бяха двата края на термобушона и имаше две медни точки... леко прешкурване, почистване и хвана, но докога не се знае, пък и аз така няма да го оставям - някой слънчев ден ще си монтирам термобушонче :)
dudeslav
13-03-2010, 19:26
Успях да сваля тая идиотщина, само проблема остава един
Това чудо(тремобушона) на техниката къде точно е завряно и възможно ли е от нея да не ми работи 4та степен(другите си бачкат нормално) и някой друг съвет за сваляне на радиаторчето,че днес го гледах като голям камък
AntiLuuP
13-03-2010, 22:45
Това чудо(тремобушона) на техниката къде точно е завряно и възможно ли е от нея да не ми работи 4та степен(другите си бачкат нормално) и някой друг съвет за сваляне на радиаторчето,че днес го гледах като голям камък
Принципа би трябвало да е същия като моя. 4та степен няма нищо общо с термо бушона, но пак е на същото гадно място. При мен е долу в ляво от жабката в дъното, ако искаш утре мога да ти направя снимки. 4та степен е директна и влиза директно във вентилатора, а 1-2-3 минават първо през тази "простотия" която мен ме измъчи :)... Един съвет мога да ти дам не разглобявай потенциометъра за степените със сигурност не е от него и се сглобява трудно и изнервящо :) По скоро може да ти е прекъснат кабела за 4та степен :)
не му се карай на човека бе :-P , може пък и да държи и работи без проблем. мен ми е чудно как е хванал калая за тенекията, пък ако се наложи , следващия път ще го смъкне за 5 минути :smoke:
Калая се хваща лесно, като вместо колофон се използва цинков двухлорид!
dudeslav
14-03-2010, 10:29
Принципа би трябвало да е същия като моя. 4та степен няма нищо общо с термо бушона, но пак е на същото гадно място. При мен е долу в ляво от жабката в дъното, ако искаш утре мога да ти направя снимки. 4та степен е директна и влиза директно във вентилатора, а 1-2-3 минават първо през тази "простотия" която мен ме измъчи :)... Един съвет мога да ти дам не разглобявай потенциометъра за степените със сигурност не е от него и се сглобява трудно и изнервящо :) По скоро може да ти е прекъснат кабела за 4та степен :)
Цъкни някоя снимчица ако не е проблем...
AntiLuuP
14-03-2010, 18:43
Цъкни някоя снимчица ако не е проблем...
Ок няма проблем, ама тва чак сега го виждам явно ще остане за утре на светло понеже и грамотен апарат нямам. Дано не е проблем :)
dudeslav
14-03-2010, 19:03
Ок няма проблем, ама тва чак сега го виждам явно ще остане за утре на светло понеже и грамотен апарат нямам. Дано не е проблем :)
Не е проблем... Ако ми кажеш и къде влизат кабеляците(за 4 степен) в тоя вентилатор,че голямо г.зене вчера и видях къде е моторчето за клапата за въздух(дето не ми работи)
На 156цата станах цар, ама ...
AntiLuuP
14-03-2010, 22:12
Не е проблем... Ако ми кажеш и къде влизат кабеляците(за 4 степен) в тоя вентилатор,че голямо г.зене вчера и видях къде е моторчето за клапата за въздух(дето не ми работи)
На 156цата станах цар, ама ...
Тва моторче и на мен ми се е*ава ама не му е дошло времето на него ... ще ти снимам всичко кое къде влиза
щом само 4-та степен не работи със сигурност проблема е в ключа.
AntiLuuP
14-03-2010, 22:50
Ама колега аз тва нещо го разглобявах и няма как да е от него, вътре са 5 пластини за всяка степен по една + нулата, една пружинка една сачма върху пружинката и още 2 пластинки или беше една забравил съм точно как беше, но там няма какво да се развали или ако се развали нещо няма да е само едната степен ами всичките. А свалянето от конзолата, с жилата и всичките му там гадости и след което следва отваряне на потенциометъра, ок отваря се лесно ама трябва да се внимава да не изхвърчи пружинката щото при мен така стана, след което констатирах че проблема не е там и всъщност от там много трудно може да се появи проблема и последва гадната част сглобяването, много мъка е но не е невъзможно трябва добра координация и никакви нерви. Жалко че не го снимах ;) Не че е невъзможно там да е проблема но сега след като съм го отварял и видях за кво става дума тва би било последното място в кото бих търсил причината за неработенето :) По скоро прекъснат кабел - оранжевия :)
ами много лесно се проверява дали е от врътката. вади и се буксата и с един кабел се съединяват 1-во и последно краче докато е на контакт колата. ако завърти - врътката е виновна. тия пластинки които си видял нагарят щото на 4-та степен минава най-голям ток от там.
AntiLuuP
15-03-2010, 16:50
Виж за нагар не ми беше минало през ума. Може и тва да е, но друго няма какво
Иначе ето ги снимките. Дебелия оранжев кабел е 4та степен който влиза директно в перката заедно с дебелия черен :) А там където са 4 кабела един до друг и влизат в зеленикавото "нещо" са 1-2-3 степен, при мен проблема беше там :)
dudeslav
15-03-2010, 17:59
Мерси за инфото.Утре пак ще лежа под любимата...
при мен днес се появи този проблем не работи на 1,2,3 а само на 4-та степен прочетох темата но неможах да разбера къде точно се намира тоя термобушон ако правилно съм разбрал трябва да сваля от пасажерската страна долу в краката платмасата която е за духалката ли.. друго нещо? :)
badmadafaka
27-06-2011, 18:44
...прочетох темата но неможах да разбера къде точно се намира тоя термобушон...
А като я прочете забеляза ли ей това мнение на страница 3..?
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=665077&postcount=45
По-ясно от това, поне аз не мога да си представя как би могло да стане... :neko:
да видях го отивам да го правя ;)
vlado_iv
27-06-2011, 20:56
bobi_kz -Ако ще слагаш нов,само не запоявай с поялник.Това е термозащита,можеш да сложиш направо една жица на нейно място за мост.
да да няма да запоявам ще го направя със жичка ама без спойка ;) а може направо да купя от някъде такъв резистор ли как се води :) хах
vlado_iv
27-06-2011, 21:26
75554 Това под серпентините е термозащитата ,но това е от друга кола.
значи немога да се ориентирам нещо по тия снимки сори ама не съм някъв майстор та въпроса ми е централната конзола маха ли се и тя за да мога да махна пластмасата която е с жапката?? иначе махнах отдолу пластмасата но там няма такова нещо да не би при мен да не е там или да не е същото?
свалих въпросния бушон при мен по скоро мяза на тоя по-горе който колегата vlado_iv е качил махнах тоя резистор сложих медна жичка тръгна в момента си върти на всички степени въпроса ми е има ли значение каква е жичката ако е по-тънка възможно ли е да върти по-слабо на 1 2 и 3 степен или няма значение? :)
в тая джаджа имаш 3 мощни резистора вързани последователно. на първа степен захранването минава и през 3-те транзистора, на 2-ра минава през 2 , а на 3-та през 1. на 4-та цялото нещо се байпасва.
за да не ти работят 1,2 и 3-та степен имаш тия възможности :
1- изгорял термобушон /ти казваш че си го сменил/
2- прекъснало мощно съпротивление и то това между 1-ви и 2-ри крак на кутийката което е общо и за 3-те степени
3- проблем в ключа или инсталацията
по точка 2 може да провериш резисторите с мултицет или направо да провериш точка 3. това става като на буксата която влиза в таблото окъсиш пин 1 и 4, после 1 и 3 и после 1 и 2 като и в същото време завърташ врътката на съответните позиции. ако е наред инсталацията и ключа и в 3-те случая вентилатора ще се включи на макс. след това ще си сигурен че проблема ти е в резистора по точка 2.
проблема при мен е решен оправих го в момента работят всички степени.. ;) ама се чудя дали да не намеря такъв резистор щото в момента съм сложил медна жичка пречи ли нещо?
vlado_iv
30-06-2011, 21:10
проблема при мен е решен оправих го в момента работят всички степени.. ;) ама се чудя дали да не намеря такъв резистор щото в момента съм сложил медна жичка пречи ли нещо?
Можеш и така(побългаряване е),желателно е да се направи както е оригинално.В завода е мислено,проектирано,изчислявано,пробвано,изпробван о и..........
Мой съвет,носи го на някой ЕЛ техник,да ти го направи,но носи и този изгорелия за да му види параметрите.Иначе термозащитата струва около(по спомен) 1-3лв.
П.П. Аз от 4год.ползвам 2 духалки за топлене зимата без такава защита.
Дано да съм бил изчерпателен и полезен.:busted_cop:
ivan dimitrov
08-10-2011, 16:04
---
Иван Томов
06-06-2012, 20:14
Колеги благодаря за съветите! :cheers:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.