PDA

View Full Version : Проблем с парното и степените



AntiLuuP
04-03-2010, 22:36
Алфата е 146 1.6 т.с ако има някакво значение.
Вентилатора на парното работи само на 4та степен, на 1-2-3 не отбелязва... реших че е от потенциометъра и затова разглобих таблото(само средната конзола) разглобих и потенциометъра (мъката по сглобяването му беше голяма) ама не е там проблема. При разглобен потенциометър замерих и когато дам на степен-0 и степен-4 си дава 12,** и нещо ви волта , а когато замеря на степен-0 и степен- 1,2 или 3 дава 0, и нещо волта.. т.е. тока малко липсва, евентуално ако може да ме насочита какво да търся и къде :?
А да и нещо друго не всеки път като цъкна стрелкичката за да прекарва въздуха през филтъра на купето става номера... от 15 натискания 1 да стане .... Чува се че цъка някво реленце и евентуално като зацепи се чува някво моторче и работата се оправи ...


п.п Страшно го обясних дано някой нещо е разбрал

ivan dimitrov
05-03-2010, 00:23
---

AntiLuuP
05-03-2010, 14:28
Има някаква логика ама днес е много студ да ходя да го гледам ... приемам още идеи :)

kolev
05-03-2010, 14:53
то друго няма. това е. 3 големи резистора и термобушон който при теб е изгорял /струва лев-два/. пробвай от пасажерското място има една пластмаса отляво. ако може от там да се стигне. някъде съм гледал и упътване как се стига до него,но не помня къде. иначе ето го тука на 59-та страница - Q5
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF

AntiLuuP
05-03-2010, 16:20
Благодарско отивам да гледам кво е положението ...

AntiLuuP
05-03-2010, 19:08
Мился че го открих "нещото" то си е прикрепено на вентилатора поне като гледах цветовете на кабелите така излезе ама започна да става тъмно и се отказах... закрепено е грамотно с два винта звезда намира се в под жабката отляво в дъното абе 8 часа работа с гайка на кофти място .... и трябва да се махне капачето през което духа топло парното, закрепено е на 2 винта звезда :) Дано успея да го оправя че само на 4та степен изтъпявам ....

kocta
05-03-2010, 20:15
От това е колега. При мен се получи когато един приятял се прави на майстор същия проблем.

AntiLuuP
05-03-2010, 20:37
От това е колега. При мен се получи когато един приятял се прави на майстор същия проблем.
И проблема се намира на онова място което съм описал нали :? :dunno: Дано мога да го оправя .... И едно голямо мерси, никога нямаше да се сетя затва нещо без да съм разглобил цялото табло

kocta
06-03-2010, 00:25
И проблема се намира на онова място което съм описал нали :? :dunno: Дано мога да го оправя .... И едно голямо мерси, никога нямаше да се сетя затва нещо без да съм разглобил цялото табло
При мен просто си висеше...

AntiLuuP
06-03-2010, 15:41
Хмм май аз нещо съм в грешка, на снимката вижда ли се проблема и ако може, да ми го оградиш, а такава зелена букса и аз имам която не е закачена за нищо просто си стои така свободна .

mordohy
06-03-2010, 20:11
Не ръчкай там!Тая е за други работи,които може и да ги нямаш!По принцип на всички коли,терморезисторите са при вентилатора , та да се охлаждат!Те не се запояват , а се пресоват!Казвам ти го, да не направите някоя простотия!

AntiLuuP
07-03-2010, 00:58
Ok ще го имам предвид, а нали имало и някъв бушон уж нещо, абе дори и цялата системка ако трябва ще я купя въпроса е да духа и на ниските степени, че тази 4та не е от най полезните :)

ivan dimitrov
07-03-2010, 02:16
---

AntiLuuP
07-03-2010, 16:43
Успях да сваля тая идиотщина, само проблема остава един, от къде да си намеря термо бушона или термо резистора нз кво се води или цялото нещо се сменя с ново. Ограденото в червено (на втората снимка) е изгоряло и от там се прецаква всичко, а когато направя мост за директен контакт т.е. заобикалям "нещото" степените си бачкат идеално, но не знам дали е добре(по скоро не) да му направя такъв мост и да го връщам обратно на мястото :) На първата снимка се вижда от къде е изкарано :)

tonov
07-03-2010, 19:18
Трудно се намира, но го има. А и трудно се монтира, не трябва да се запоява. Но може и без него.

vlado_iv
07-03-2010, 20:10
Става и без него,иначе в някой сервиз за електроника могат да го имат.На всички духалки и конвектори и т.н.слагат такива защити,аз лично на моята печка съм го махнал преди 3год.

AntiLuuP
07-03-2010, 20:40
Е добре а колко дебела жичка за мост да му сложа да не вземе да стане някой гаф :? Аз си мисля и в някоя морга да проверя ако са навити да ми го дадат без вентилатора за приемлива сума :)

ivan dimitrov
07-03-2010, 20:54
---

mordohy
07-03-2010, 22:47
Намира се , но е безсмислено!Няма да можете да го смените!Счупи го и използвай крачетата му, за да стиснеш с тях проводника с който ще го окъсите.

AntiLuuP
07-03-2010, 23:36
Всъщност си мисля че с добре зачистени планки и здраво нагорещен поялник с който за секунда да се топне ще стане, утре ще погледна тук там и евентуално в някоя морга, ако нищо не излезе правя моста с по тънка жичка от колкото е жичката предвидена за съпротивление на 3та степен и кво стане ... Или пак ще разглобявам или ще държи ...

tonov
07-03-2010, 23:48
Проблема със запояването е, че термобушона гори при нагряване, т.е. голяма вероятност има да го стопиш докато го монтираш. Не знам колко е мястото, но ако има, може да пробваш един друг начин за монтаж. Взимаш най-малката лустер-клема, която можеш да намериш и вадиш металната част. Режеш стария термобушон максимално близо до корпуса, за да останат дълги крачета. За тях с лустер клемата захващаш крачетата на новия. Без спойка ;)

AntiLuuP
08-03-2010, 00:00
За тва нещо не се бях сетил, и мисля че ще стане дори мисля че имам и такива клеми малки ... А какви са му параметрите на този бушон, че на него почти нищо не се разчита от написаното

tonov
08-03-2010, 00:03
хич идея нямам :(

AntiLuuP
08-03-2010, 00:17
хич идея нямам :(

Тва значи ли че трябва да търся термо бушон за 90 градуса :?

Стигнете ли до блокчето ще видите и бушончето.Мъничък метален цилиндър .За 90 +- 5 гр е.

ivan dimitrov
08-03-2010, 01:24
---

AntiLuuP
08-03-2010, 11:24
Само остава проблема от къде да го намеря тва "животно"

kolev
08-03-2010, 11:29
термобушона не се запоява. можеш да го хванеш с лустер клейма. както казаха по-горе - има ги във всички магазини за електроника, във всяка печка се монтират и се купуват на градуси. много вероятно е и новия да изгори съвсем скоро след като го сложиш щото пакета с резисторите е поостарял и отделя повечко топлина. ако питаш мене,слагай една медна жица 1 квадрат без изолацията и си гледай кефа.

AntiLuuP
08-03-2010, 15:28
В крайна сметка го направих с "права генерация" след разни размисли и страсти - 1кв медна жичка запоена. ПЪрвоначалният план беше да го направя с лустер клемички и жичка, но в последствие размислих и реших, че ще по добре да го запоя и така ако достигне някакви космически температури тинола/калая/ ще се разтопи и ще прекъсне връзката :) Да се надявам че до там няма да се стигне :)
Благодаря за съветите на всички :)

Ето това нещо се получи, даже вече го монтирах и си бачка екстра поне засега :)

AntiLuuP
09-03-2010, 23:04
Днес го тествах парното в ниските степени 1-2 ... е няма такъв кеф вътре топло още в ниските градуси на колата, никакво бучене на вентилатора ... щастие .. Много съм благодарен за помощта :)

mordohy
10-03-2010, 15:27
Колега, поне четирима души ти казахме да не го запояваш,ама кой да слуша!Не случайно ти писах да го строшиш и да му използваш крачетата за да защипеш с тях един кабел!
Другите ти дадоха идеята с клемата и тях не послуша!
Ако пък си го запоил с "хубав"тинол-ПОК 90, а не с такъв за тенекии,много скоро пак ще го сваляш.Сега поне имаш опит как става това!

AntiLuuP
10-03-2010, 20:37
Нямам представа с какъв тинол съм го направил тъй като го изкарах от архивите... абе не е първа младост .... И не е окончателно решение това което направих, като си намеря бушонче ще си го преправя как си трябва. Аз горе писах че пробвах с лустер клемички но пресованата спойка всъщност не се оказа много здрава и беше малко неуспешен опита, затова го запоих :)

detelazurno
11-03-2010, 09:13
Малко късно се включвам по темата, но ето ти един магазин (виж картата) в който можеш да си намериш термобушон. От Мария Луиза като завиеш надясно (ако идваш от ЦУМ към Сливница) по Поп Богомил вървиш още 10-20 метра и в дясно има една оранжева врата. Ако не си разчел какво пише върху него си го носи да им го покажеш.

kolev
11-03-2010, 12:47
Колега, поне четирима души ти казахме да не го запояваш,ама кой да слуша!Не случайно ти писах да го строшиш и да му използваш крачетата за да защипеш с тях един кабел!
Другите ти дадоха идеята с клемата и тях не послуша!
Ако пък си го запоил с "хубав"тинол-ПОК 90, а не с такъв за тенекии,много скоро пак ще го сваляш.Сега поне имаш опит как става това!

не му се карай на човека бе :-P , може пък и да държи и работи без проблем. мен ми е чудно как е хванал калая за тенекията, пък ако се наложи , следващия път ще го смъкне за 5 минути :smoke:

AntiLuuP
11-03-2010, 17:49
Малко късно се включвам по темата, но ето ти един магазин (виж картата) в който можеш да си намериш термобушон. От Мария Луиза като завиеш надясно (ако идваш от ЦУМ към Сливница) по Поп Богомил вървиш още 10-20 метра и в дясно има една оранжева врата. Ако не си разчел какво пише върху него си го носи да им го покажеш.
Мерси като намеря свободно време ще отскоча :)
А колкото до разчитането виждат се едва едва някви букви и цифри нещо от сорта на Тр 184С, което ако значи че на 184 градуса изпушва си имам фурна в колата :D


не му се карай на човека бе :-P , може пък и да държи и работи без проблем. мен ми е чудно как е хванал калая за тенекията, пък ако се наложи , следващия път ще го смъкне за 5 минути :smoke:

Калая хвана прилично понеже го дърпах и държеше, а на местата които го запоих бяха двата края на термобушона и имаше две медни точки... леко прешкурване, почистване и хвана, но докога не се знае, пък и аз така няма да го оставям - някой слънчев ден ще си монтирам термобушонче :)

dudeslav
13-03-2010, 19:26
Успях да сваля тая идиотщина, само проблема остава един
Това чудо(тремобушона) на техниката къде точно е завряно и възможно ли е от нея да не ми работи 4та степен(другите си бачкат нормално) и някой друг съвет за сваляне на радиаторчето,че днес го гледах като голям камък

AntiLuuP
13-03-2010, 22:45
Това чудо(тремобушона) на техниката къде точно е завряно и възможно ли е от нея да не ми работи 4та степен(другите си бачкат нормално) и някой друг съвет за сваляне на радиаторчето,че днес го гледах като голям камък
Принципа би трябвало да е същия като моя. 4та степен няма нищо общо с термо бушона, но пак е на същото гадно място. При мен е долу в ляво от жабката в дъното, ако искаш утре мога да ти направя снимки. 4та степен е директна и влиза директно във вентилатора, а 1-2-3 минават първо през тази "простотия" която мен ме измъчи :)... Един съвет мога да ти дам не разглобявай потенциометъра за степените със сигурност не е от него и се сглобява трудно и изнервящо :) По скоро може да ти е прекъснат кабела за 4та степен :)

mordohy
14-03-2010, 01:41
не му се карай на човека бе :-P , може пък и да държи и работи без проблем. мен ми е чудно как е хванал калая за тенекията, пък ако се наложи , следващия път ще го смъкне за 5 минути :smoke:
Калая се хваща лесно, като вместо колофон се използва цинков двухлорид!

dudeslav
14-03-2010, 10:29
Принципа би трябвало да е същия като моя. 4та степен няма нищо общо с термо бушона, но пак е на същото гадно място. При мен е долу в ляво от жабката в дъното, ако искаш утре мога да ти направя снимки. 4та степен е директна и влиза директно във вентилатора, а 1-2-3 минават първо през тази "простотия" която мен ме измъчи :)... Един съвет мога да ти дам не разглобявай потенциометъра за степените със сигурност не е от него и се сглобява трудно и изнервящо :) По скоро може да ти е прекъснат кабела за 4та степен :)
Цъкни някоя снимчица ако не е проблем...

AntiLuuP
14-03-2010, 18:43
Цъкни някоя снимчица ако не е проблем...
Ок няма проблем, ама тва чак сега го виждам явно ще остане за утре на светло понеже и грамотен апарат нямам. Дано не е проблем :)

dudeslav
14-03-2010, 19:03
Ок няма проблем, ама тва чак сега го виждам явно ще остане за утре на светло понеже и грамотен апарат нямам. Дано не е проблем :)
Не е проблем... Ако ми кажеш и къде влизат кабеляците(за 4 степен) в тоя вентилатор,че голямо г.зене вчера и видях къде е моторчето за клапата за въздух(дето не ми работи)
На 156цата станах цар, ама ...

AntiLuuP
14-03-2010, 22:12
Не е проблем... Ако ми кажеш и къде влизат кабеляците(за 4 степен) в тоя вентилатор,че голямо г.зене вчера и видях къде е моторчето за клапата за въздух(дето не ми работи)
На 156цата станах цар, ама ...
Тва моторче и на мен ми се е*ава ама не му е дошло времето на него ... ще ти снимам всичко кое къде влиза

kolev
14-03-2010, 22:20
щом само 4-та степен не работи със сигурност проблема е в ключа.

AntiLuuP
14-03-2010, 22:50
Ама колега аз тва нещо го разглобявах и няма как да е от него, вътре са 5 пластини за всяка степен по една + нулата, една пружинка една сачма върху пружинката и още 2 пластинки или беше една забравил съм точно как беше, но там няма какво да се развали или ако се развали нещо няма да е само едната степен ами всичките. А свалянето от конзолата, с жилата и всичките му там гадости и след което следва отваряне на потенциометъра, ок отваря се лесно ама трябва да се внимава да не изхвърчи пружинката щото при мен така стана, след което констатирах че проблема не е там и всъщност от там много трудно може да се появи проблема и последва гадната част сглобяването, много мъка е но не е невъзможно трябва добра координация и никакви нерви. Жалко че не го снимах ;) Не че е невъзможно там да е проблема но сега след като съм го отварял и видях за кво става дума тва би било последното място в кото бих търсил причината за неработенето :) По скоро прекъснат кабел - оранжевия :)

kolev
15-03-2010, 10:55
ами много лесно се проверява дали е от врътката. вади и се буксата и с един кабел се съединяват 1-во и последно краче докато е на контакт колата. ако завърти - врътката е виновна. тия пластинки които си видял нагарят щото на 4-та степен минава най-голям ток от там.

AntiLuuP
15-03-2010, 16:50
Виж за нагар не ми беше минало през ума. Може и тва да е, но друго няма какво
Иначе ето ги снимките. Дебелия оранжев кабел е 4та степен който влиза директно в перката заедно с дебелия черен :) А там където са 4 кабела един до друг и влизат в зеленикавото "нещо" са 1-2-3 степен, при мен проблема беше там :)

dudeslav
15-03-2010, 17:59
Мерси за инфото.Утре пак ще лежа под любимата...

bobi_kz
27-06-2011, 18:31
при мен днес се появи този проблем не работи на 1,2,3 а само на 4-та степен прочетох темата но неможах да разбера къде точно се намира тоя термобушон ако правилно съм разбрал трябва да сваля от пасажерската страна долу в краката платмасата която е за духалката ли.. друго нещо? :)

badmadafaka
27-06-2011, 18:44
...прочетох темата но неможах да разбера къде точно се намира тоя термобушон...
А като я прочете забеляза ли ей това мнение на страница 3..?
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=665077&postcount=45
По-ясно от това, поне аз не мога да си представя как би могло да стане... :neko:

bobi_kz
27-06-2011, 19:00
да видях го отивам да го правя ;)

vlado_iv
27-06-2011, 20:56
bobi_kz -Ако ще слагаш нов,само не запоявай с поялник.Това е термозащита,можеш да сложиш направо една жица на нейно място за мост.

bobi_kz
27-06-2011, 20:58
да да няма да запоявам ще го направя със жичка ама без спойка ;) а може направо да купя от някъде такъв резистор ли как се води :) хах

vlado_iv
27-06-2011, 21:26
75554 Това под серпентините е термозащитата ,но това е от друга кола.

bobi_kz
27-06-2011, 22:43
значи немога да се ориентирам нещо по тия снимки сори ама не съм някъв майстор та въпроса ми е централната конзола маха ли се и тя за да мога да махна пластмасата която е с жапката?? иначе махнах отдолу пластмасата но там няма такова нещо да не би при мен да не е там или да не е същото?

bobi_kz
30-06-2011, 17:26
свалих въпросния бушон при мен по скоро мяза на тоя по-горе който колегата vlado_iv е качил махнах тоя резистор сложих медна жичка тръгна в момента си върти на всички степени въпроса ми е има ли значение каква е жичката ако е по-тънка възможно ли е да върти по-слабо на 1 2 и 3 степен или няма значение? :)

kolev
30-06-2011, 17:49
в тая джаджа имаш 3 мощни резистора вързани последователно. на първа степен захранването минава и през 3-те транзистора, на 2-ра минава през 2 , а на 3-та през 1. на 4-та цялото нещо се байпасва.
за да не ти работят 1,2 и 3-та степен имаш тия възможности :
1- изгорял термобушон /ти казваш че си го сменил/
2- прекъснало мощно съпротивление и то това между 1-ви и 2-ри крак на кутийката което е общо и за 3-те степени
3- проблем в ключа или инсталацията

по точка 2 може да провериш резисторите с мултицет или направо да провериш точка 3. това става като на буксата която влиза в таблото окъсиш пин 1 и 4, после 1 и 3 и после 1 и 2 като и в същото време завърташ врътката на съответните позиции. ако е наред инсталацията и ключа и в 3-те случая вентилатора ще се включи на макс. след това ще си сигурен че проблема ти е в резистора по точка 2.

bobi_kz
30-06-2011, 18:12
проблема при мен е решен оправих го в момента работят всички степени.. ;) ама се чудя дали да не намеря такъв резистор щото в момента съм сложил медна жичка пречи ли нещо?

vlado_iv
30-06-2011, 21:10
проблема при мен е решен оправих го в момента работят всички степени.. ;) ама се чудя дали да не намеря такъв резистор щото в момента съм сложил медна жичка пречи ли нещо?

Можеш и така(побългаряване е),желателно е да се направи както е оригинално.В завода е мислено,проектирано,изчислявано,пробвано,изпробван о и..........
Мой съвет,носи го на някой ЕЛ техник,да ти го направи,но носи и този изгорелия за да му види параметрите.Иначе термозащитата струва около(по спомен) 1-3лв.
П.П. Аз от 4год.ползвам 2 духалки за топлене зимата без такава защита.
Дано да съм бил изчерпателен и полезен.:busted_cop:

ivan dimitrov
08-10-2011, 16:04
---

Иван Томов
06-06-2012, 20:14
Колеги благодаря за съветите! :cheers: