PDA

View Full Version : Предното стъкло се мокри отвътре.



RahzeL
08-03-2010, 19:45
Колеги, не видях подобна тема и не съм много сръчен с търсачката. Искам да ви питам тука в последно време при по мокричко време се стичат капки по скълото от вътрешната страна по-средата при огледалото. Мисля че е от антената, но в това скапано време днес направо цялото стъкло се беше изпотило от горната страна сякаш не е уплътнено добре. Някой да се е сблъсквал с такъв проблем или да знае решение за него?

kolev
09-03-2010, 10:04
а конденза мазен ли е или е чиста вода.

Blade
09-03-2010, 11:04
И аз имах такъв проблем тая зима при много минусовите температури. Само че при мен нямаше теч, а сутринта имаше замръзнал конденз по цялата вътрешна част, голям зор докато го разтопя. Обаче не знам на какво се дължи колега, сигурно някое от уплътненията куца... :depressed:

detelazurno
09-03-2010, 11:20
Добре де, а какви темеператури правите е тая кола? Конденз можеш да получиш ако навън вали, а вътре е много топло. Демек отвън стъклото непрекъснато се охлажа, а отвътре духалката непрекъснато го обдухва с много топъл въздух. Предполагам си забелязал, че при това положение там където не чистят чистачките ако ще и на 300 да сложиш врътката за парното все си е леко запотено. Та точно от там започва лека полека да кондензира и да се стичат капчици ако има големи разлики в температурата. Същите тези капчици ви замръзват като паркирате колата.

markoff
09-03-2010, 11:20
При мен също протича. От антената е. Мъчих го с черен силикон, ама резултата е нулев.

Mind_Control
09-03-2010, 11:34
Конденз можеш да получиш ако навън вали, а вътре е много топло.


Това е вярно, но трябва да се допълни.. За да се получи конденз трябва и влажността на топлия възхух да е над определено ниво. Затова най- добре не си оставяйте обдухването на рециркулация, че няма от къде да влиза сух въздух и проблемът със запотяването се задълбочава :)

Blade
09-03-2010, 11:37
Това е вярно, но трябва да се допълни.. За да се получи конденз трябва и влажността на топлия възхух да е над определено ниво. Затова най- добре не си оставяйте обдухването на рециркулация, че няма от къде да влиза сух въздух и проблемът със запотяването се задълбочава :)

Никаква рециркулация! Само в тунелите и зад тировете :hehehm:

chico
09-03-2010, 12:18
Ако прецените, че е от антената - тя се сваля като се започне с плафона (2 винта), развива се една гайка под него, която крепи антената за тавана, и после се притяга още една гайка, която е в основата на антената. Сглабяне по обратния ред като се внимава с притягането... Това е по спомени, от "ремонта" насам не е текло от там...
А иначе при повечко конденз или замъгляване по предния джам си проверете филтъра за купето (отпред пред пътника). Ако не е той причината, значи ще да е радиаторчето на парното, което се сваля :wallbash:

zdravio
09-03-2010, 12:31
А също проблема може да е в клапата циркулация на въздуха, ако се е счупила.

RahzeL
09-03-2010, 19:24
а конденза мазен ли е или е чиста вода.
Чиста вода е и отначало е само в средата но постепенно се разтяга по цялата дължина на джама, което ме навежда на мисълта че не от антената. Тези дни не беше много студено пък и не обичам да е сауна в колата и не пускам да топли много и си мисля че не би трябвало да става чак такъв конденз... Незнам и аз вече... А това за циркулацията пък почти не го пипам да е пуснато...

tonov
09-03-2010, 19:37
Чиста вода е и отначало е само в средата но постепенно се разтяга по цялата дължина на джама, което ме навежда на мисълта че не от антената. Тези дни не беше много студено пък и не обичам да е сауна в колата и не пускам да топли много и си мисля че не би трябвало да става чак такъв конденз... Незнам и аз вече... А това за циркулацията пък почти не го пипам да е пуснато...

А дали работи? Имам предвид дали наистина обръща, или само светва лампичката?

RahzeL
09-03-2010, 19:45
А дали работи? Имам предвид дали наистина обръща, или само светва лампичката?
Ми лампичката светва и се променя шума от парното в смисъл като че ли почва да духа малко по-слабо на същата степен. То всъщност каква функция изпълнява и при какви условия се ползва ?

tonov
09-03-2010, 20:01
Има клапа, която променя потока на въздуха към вентилатора на парното. Дали да дърпа свеж въздух отвън, или да върти само този в купето.
Ползва се примерно ако караш зад някой камаз на 40 години и искаш да запазиш белите си дробове. Или пък си по тунелите на Витиня. А през лятото климатикът охлажда по-бързо първоначално, ако е включено на вътрешна циркулация.
Когато не работи, клапата застава на едно положение независимо какво си натиснал. Но щом при тебе звука се променя, явно твоята работи.

RahzeL
09-03-2010, 20:07
Има клапа, която променя потока на въздуха към вентилатора на парното. Дали да дърпа свеж въздух отвън, или да върти само този в купето.
Ползва се примерно ако караш зад някой камаз на 40 години и искаш да запазиш белите си дробове. Или пък си по тунелите на Витиня. А през лятото климатикът охлажда по-бързо първоначално, ако е включено на вътрешна циркулация.
Когато не работи, клапата застава на едно положение независимо какво си натиснал. Но щом при тебе звука се променя, явно твоята работи.
Аха, значи като карам зад някой вагон дето чади яко цъкам и клапата се затваря и почва да върти въздоха който е в купето. Благодаря за пояснението колега !

Perdaha
09-03-2010, 20:29
Неискам да те плаша или нещо такова просто защото скоро го претърпях....не е задължително да е мазна влагата провери си все пак нивото на антифриза.....
Неискам съм лош прурок но за твое успокоение...

Pastora
09-03-2010, 21:08
Когато караш само на рециркулационен въздух( тоест върти въздуха в купето само), тогава се задържа и влагата, дори се вдига нивото и, защото пътниците дишат(съответно отделят влага и топлина). Иначе не вярвам да е от радиаторчето или зацапан филтър, намажи с черен силикон около антената, но при по-топло време.

V@K@T@
09-03-2010, 21:36
Такааа колега аз имам същият проблем и е точно така както го обясняваш и не е от конденз или антената ами просто стъклото ти се е отлепило ( поне при мен е така ) забележи дали когато караш и навън е мн. студено ( както сега лед навсякъде ) като минаваш през дупките ( има ги мн. ) стъклото дали скърца ... ако скърца значи трябва да ти го залепят наново ( ама като се стопи снега ) . Също можеш да пробваш ( когато покрей стъклото няма лед или нещо което да го притиска към колата ) да го натиснеш в единия край с пръст отвътре на вън НО ВНИМАТЕЛНО да не вземе да се пукне ... аз разпитах колко пара излиза да ми го залепят наново казаха 50 лв. ;) дано да съм помогнал

RahzeL
09-03-2010, 22:53
Стигнах до извода, че просто си прави конденз от парното а не пропуска от антени или олепили се стъкла. Нямам представа какво е общото, но и антифриза ми е наред. Карал съм в страшни дъждове (при по топло време) и не съм имал такъв проблем. Ако правилно разсъждавам това си е конденз? И ако е конденз има ли някаква опастност и ако да - как да го предотвратя?

detelazurno
10-03-2010, 10:22
То във всеки един случай, е конденз. Въпроса е дали се получава от напълно естествена температурана разлика или имяш някой от изброените проблеми. Така че "просто си прави конденз" нито е някакъв нов извод нито е решение.

Sergey_gigov
10-03-2010, 11:09
дааа и аз си мислих че е от антената - някокко пъти я лепих - най накрая отидох и взех нова - намазах я с едно водоустойчиво лепило и шока беше пълен на следващия дъжд ,когато видях че пак мокри - оказа се че е от уплътнението на джама :depressed:

Pastora
10-03-2010, 15:17
Прегледай си филтъра, възможно е да задържа влагата в купето, ако е замърсен. Принципно сега влажността е много висока 80-98% и е възможно това да засилва ефекта на проблема ти. Тия неща с влагата са основно от 4 неща:
1. Спукан радиатор на отоплението (може почти незабележимо да спада нивото на антифриза, както при мен).
2. Зацепила клапа за рециркулация (върти само въздуха в купето).
3. Влиза влага отвън през уплътнения, пукнатини и хиляди дреболийки.
4. Мръсен филтър за пресен въздух.