View Full Version : INCOTERMS въпрос
Mind_Control
09-03-2010, 13:17
Ситуацията е следната- правя доставка за Кипър (европейската част). Доставката обаче е от Япония. Кипърците са ми поискали оферта с цена CIF Кипър, като междувременно с това искат в цената да влиза и доставка до вратата им (това е противоречие, защото реално това значи DDP а не CIF). Но понеже в бланката са си написали изрищно цена CIF им давам цена CIF.
Нещото пристига на летището на митницата естествено и те трябва да си го освободят. Обаче ми пращат имейл- според офертата ви трябва да го доставиш до вратата ни. OK но в офертата ми с големи букви до цената пише CIF (даже не съм го писал аз, а просто им попълвам бланката където те са го написали). В крайна сметка са приели офертата.
Как може да ми искат цена CIF и да искат доставка до вратата същевременно?
Въпрос номер 2 ми е, как на практика става доставката DDU? В смисъл- стоката идва на митница, там кой се оправя с митническите документи? След това как практически аз си довършвам доставката до вратата им? Или по някакъв начин стоката идва пред тях без платено мито и те отиват след това в митницата да се оправят?
Как може да ми искат цена CIF и да искат доставка до вратата същевременно?
Не могат да го искат. CIF е условие до "уговорено пристанище". Но е трябвало да го уточните преди доставката.
Въпрос 2: За малки куриерски пратки се процедира както пишеш стоката пристига при тях а после те си я размитяват.
А иначе за контейнер например - шипъра с когото работиш организира транспорта до вратата и се свързва с получателя за да организират размитяването.
P.S. Сега виждам че пишеш летище. CIF e коректно да се ползва за морски транспорт само.
Mind_Control
09-03-2010, 16:21
Не могат да го искат. CIF е условие до "уговорено пристанище". Но е трябвало да го уточните преди доставката.
Въпрос 2: За малки куриерски пратки се процедира както пишеш стоката пристига при тях а после те си я размитяват.
А иначе за контейнер например - шипъра с когото работиш организира транспорта до вратата и се свързва с получателя за да организират размитяването.
P.S. Сега виждам че пишеш летище. CIF e коректно да се ползва за морски транспорт само.
Ами тъпото е че се опитах да го уточня и им обясних, че явно искат DDP цена, но те си настояваха да е CIF с доставка до тях. Ще видим какво ще излезе накрая..
Mдаа кретени има навсякъде, разбирам те напълно.
Оттук нататък е въпрос на договорка как ще процедирате.
DDP – Delivered Duty Paid (named destination place)
This term means that the seller pays for all transportation costs and bears all risk until the goods have been delivered and pays the duty. Also used interchangeably with the term "Free Domicile". The most comprehensive term for the buyer. In most of the importing countries, taxes such as (but not limited to) VAT and excises should not be considered prepaid being handled as a "refundable" tax. Therefore VAT and excises usually are not representing a direct cost for the importer since they will be recovered against the sales on the local (domestic) market.
Group C – Main carriage paid
CFR – Cost and Freight (named destination port)
Seller must pay the costs and freight to bring the goods to the port of destination. However, risk is transferred to the buyer once the goods have crossed the ship's rail. Maritime transport only.
CIF – Cost, Insurance and Freight (named destination port)
Exactly the same as CFR except that the seller must in addition procure and pay for insurance for the buyer. Maritime transport only.
...те това ако нещо ти помогне.
Mind_Control
10-03-2010, 17:19
DDP – Delivered Duty Paid (named destination place)
This term means that the seller pays for all transportation costs and bears all risk until the goods have been delivered and pays the duty. Also used interchangeably with the term "Free Domicile". The most comprehensive term for the buyer. In most of the importing countries, taxes such as (but not limited to) VAT and excises should not be considered prepaid being handled as a "refundable" tax. Therefore VAT and excises usually are not representing a direct cost for the importer since they will be recovered against the sales on the local (domestic) market.
Group C – Main carriage paid
CFR – Cost and Freight (named destination port)
Seller must pay the costs and freight to bring the goods to the port of destination. However, risk is transferred to the buyer once the goods have crossed the ship's rail. Maritime transport only.
CIF – Cost, Insurance and Freight (named destination port)
Exactly the same as CFR except that the seller must in addition procure and pay for insurance for the buyer. Maritime transport only.
...те това ако нещо ти помогне.
Да тия неща съм ги чел :) Още не са ми отговорили на имейла кипърците. Но в общи линии няма къде чак толкова да мърдат. Имат да платят едни 3,7% мито и да си взимат нещата.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.