View Full Version : Реотани на задното стъкло
niko_iotov
11-03-2010, 03:11
Здравейте колеги!
От много време имах проблеми с реотаните на задното стъкло.Четох много из форумаи първо се оказа,че имам студена спойка на релето. Запоих го и тръгна. След това ми иЗгоря бушон.Смених го покарах малко и работеше.След няколко дена ми замириса много силно в колата на стопена пластмаса.Оказа се,че се е стопил същия бушон и гнездото на бушона(10 А).Сложих 15А и докато направих 1 кръг работеше,но го стопи за норматив(стори ми се ,че пластинката на бушона не е прекъсната,а само пластмасата му е изгоряла).Четох и за това във форума,но ако може някой да ми каже да не бъркам ампеража и за това да се получава така.Ама ме е страх така да не ми се подпали колата.ОЧАКВАМ ПОМОЩ :)!
detelazurno
11-03-2010, 08:47
Не знам колко ампера трябва да е бушона понеже моя работи, а аз съм на принципа "като работи не го барай", но в товоя случай е трябвало да намалиш ампеража на бушона, а не да го увеличаваш. Като го увеличаваш го правиш по-издържлив на големи натоварвания и вероятноста да изгори бушона при евентуален проблем е по-малка. А това естествено води до преминаване на по-големия ток (ако е в рамките на съответния бушон) и удря директно в това, което седи след него. Проблема според мен е някъде другаде. Преди бушона може би, но това го приеми просто като забележка към действията ти.
Според менюала е 30 ампера.
Бушона за здния джам е добре да е 30 ампера!
Ще се поясня защо.
Бушоните действат по два начина.Единия е да защитават консуматора, а другия захранващия кабел.
При колите, с изключение на бушони за някаква електроника, останалите винаги защитават инсталацията.На крушки,вентилатори и реотани, няма какво да им защитаваш.Или работят или горят.Като изгорат и окъсят,вече е важно колко е дебел проводника, а не колко ток консумира джаджата.
Има доста места, на които се слагат много по-мощни бушони, отколкото са необходими на пръв поглед.
Слагат се само по една причина.Да няма пад на напрежението. Има ли пад, той няма къде другаде да иде, освен в най-слабото място, а това е бушона.
За това и греят и топят гнездата.
Така, че за фарове,вентилатори и нагреватели слагайте по-яки бушони.
Захранвате ли електроника-само препоръчаните стойности!
ivan dimitrov
12-03-2010, 00:34
---
Има значение и производинелят на предпазителите. Намират се и такива които са с по тънки крачета и не контактуват добре в гнездото. Съответно си греят яко. А и самото гнездо може да е било разбрицано.
нещо подобно ми е върти и на мен в главата :) Възможно е да нямат хубав контакт крачетата към буксите и да нагрява.Нагревателя консумира много ток и бушона трябва да е по-силен(те колегите казаха,колко ампера).С нещо подходящо почисти буксите и ги присвий преди да сложиш по-силен бушон ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.