View Full Version : Относно нивомера за горивото
Въпросния уред, който отчита нивото на остатъчното гориво в резервоара има много странно поведение.
Често ми се случва да забележа как стрелката на този уред извършва някакви нервни движения по посока на нулата. Мислех, че проблема се проявява само когато нивото на бензина е твърде ниско, но същото явление го съблюдавах преди няколко дни, а резервоара беше наполовина празен/пълен ;).
Та имате ли и вие такива наблюдения и лекува ли се този "тик" по някакъв начин?
lulin racing
11-03-2010, 14:59
:biggrin: Като карам по неравности(павета) въпросната стрелка направо си танцува не си само ти колега. Преди да сменям бензиновата помпа почти го нямаше тоя проблем явно е от там някъде
rumenti77
11-03-2010, 15:18
Няма да се притесняваш.На мен ми показва 4етвърт(сори за 4-ката,ама някъде ми из4езна 4-то:biggrin:)резервоар и ми гасне за бензин.:big_whoops:Мисля 4е е от нивомера който е на фланеца на бензиновата помпа.
Няма да се притесняваш.На мен ми показва 4етвърт(сори за 4-ката,ама някъде ми из4езна 4-то:biggrin:)резервоар и ми гасне за бензин.:big_whoops:Мисля 4е е от нивомера който е на фланеца на бензиновата помпа.
Правилно мислиш, ама малко трудно се демонтира....и не винаги се получава правилният ефект при профилактиката....а за ремонт незнам....малко е капсолован тоя цилиндър за нивомера и при отварянето, може и да няма затваряне......:))
Нов сигурно, ще е скъпичък и едва ли си заслужава.....ако си знаеш разхода....засичаш на дневният километраж и караш....без да се съобразяваш с нивомера...:smoke:
155_8000rpm
11-03-2010, 18:34
Правилно мислиш, ама малко трудно се демонтира....и не винаги се получава правилният ефект при профилактиката....а за ремонт незнам....малко е капсолован тоя цилиндър за нивомера и при отварянето, може и да няма затваряне......:))
Нов сигурно, ще е скъпичък и едва ли си заслужава.....ако си знаеш разхода....засичаш на дневният километраж и караш....без да се съобразяваш с нивомера...:smoke:
Лошото е,че разхода на моята например е толкова необзорно понятие,че немам думи...
П.П. Аз не съм чувал за колега(със 155),който да го няма тоя проблем(вкл. и аз естествено)...И в интерес на истината не съм чувал някой да го е излекувал.
Е, тогава за фабричен дефект ли си говорим или за нещо, което се случва следствие на времето - наслагвания, налепи, корозия на някоя клема и пр.?
Питам, защото такъв проблем не бях забелязал да имам до преди няколко месеца.
... не съм чувал за колега(със 155),който да го няма тоя проблем(вкл. и аз естествено)...И в интерес на истината не съм чувал някой да го е излекувал.
18 годишната ми кошница го няма тоя проблем. Проблема си идва с течение на времето. Не е фабричен дефект. Уреда действа на принципа на реостата. Един поплавък с пластина се движи в цилиндър с намотки. По този начин променя съпротивлението. С течение на времето намотките се протриват ,патинират и окъсяват.
Сваля се лесно като действие, но както каза Боби гадното е, че като е спекла капачката се чупи. Сменявал съм на колеги и втора ръка се намират за около 20-тина лева. Лошото е, че доколко ще работят коректно е шанс 50/50. Някога мисля,че съм разглобявал, но не помня как:wallbash:
rumenti77
11-03-2010, 20:25
18 годишната ми кошница го няма тоя проблем. Проблема си идва с течение на времето. Не е фабричен дефект. Уреда действа на принципа на реостата. Един поплавък с пластина се движи в цилиндър с намотки. По този начин променя съпротивлението. С течение на времето намотките се протриват ,патинират и окъсяват.
Сваля се лесно като действие, но както каза Боби гадното е, че като е спекла капачката се чупи. Сменявал съм на колеги и втора ръка се намират за около 20-тина лева. Лошото е, че доколко ще работят коректно е шанс 50/50. Някога мисля,че съм разглобявал, но не помня как:wallbash: Преди една седмица си го разглабях моя и не беше никак трудно. Друг е въпроса че не успях да го управя.Значи как става:извжда се "матракуцката" и в долната част има едно О-пръстенче,то се маха и се разцепва цялата "матракуцка" по дължина.И те така.:big_whoops:Малии,как обяснявам...чак аз едвам си разбирам.:biggrin:
ааа според мене този нивомер си е болен още от рождение
и на мене ми светва резервата на 16 ,17 литра бензин
в началото когато я взех направо си помислих ,че сам си купил ТАНК
ааа според мене този нивомер си е болен още от рождение
и на мене ми светва резервата на 16 ,17 литра бензин
в началото когато я взех направо си помислих ,че сам си купил ТАНК
Токич, принципно датчика се регулира на какво ниво да светне лампичката. Казвам принципно, щото на практика тая регулировка е много пипкава работа.
lulin racing
12-03-2010, 16:37
Това пък за пръв път го чувам.Колега светни ме от къде се прави тая интервенция?
Този цииндър в който е поплавъка отдолу има малко черно винтче което бута една пружинка на която лежи вътрешния цилиндър и ако я навиеш при празен резервор може да ти показва 1/4 а ако я развиеш при 15 литра може да показва 0.Както каза колегата "пипкава работа си е".Ако не си го пипал - не го пипай ;)
Това с лампата няма оправия всеки го знае , просто се свиква с него.
... а бе има, послушай колегите изказали се в темата....казват доста верни неща!
... а бе има, послушай колегите изказали се в темата....казват доста верни неща!
то е така ,, ама нали знаеш като се пипне въпросното винче после за ко иде реч :screwy::bouncing_smiley:
---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:44 ----------
не му е мястото тук !!
но търся си читъв нивомер.
то е така ,, ама нали знаеш като се пипне въпросното винче после за ко иде реч :screwy::bouncing_smiley:
Аз пък съм на принципа, ако едно нещо може и без да го бараш ... НЕ ГО БАРАЙ! :lol_sign:
И при мен го има този проблем , в началото го считах за проблем, но вече не (просто му свикнах) :)
Просто си следя литража сам, знам горе долу колко има в резорвара, и си правя сам сметката, слагам си груба сметка на разхода (10л.) и така се ориентирвам (грешка няма тази процедура)
Колкото до въпросната лампичка, значи веднъж ми светна още на изхода на София (посока В.Търново), свърши магистралата и стигнах шел-а на Ябълница (При моста на разклона Варна-Плевен) и тя все си светеше ха-ха-ха -тогава карах на Бензин-
Но ако толкова ви дразни лампичката решението е просто, карате винаги с полу пълен резорвар и готово. Аз принципно карам на Газ и винаги имам около 20-30 литера в наличие. И така си менка м/у газ и бензин, че колата да не забравя да кара на бензин :D
Не мисля, че трябва да се омаловажава ролята на нивомера. Всеки знае, че нашите коли не са първа младост, а освен всичко друго, ни е ясно и какво е качеството на гумените маркучи за бензинопроводите. Историята помни случаи, в които заради такива нацепени маркучи може да се окаже, че с половин резервоар (около 30л), може да изминеш едва 50-60км. На никой няма да му е приятно да остане насред път, защото му е изтекъл бензина. Не ми се иска да ставам параноик и на всеки "порив" на стрелката на нивомера да чукне нулата, аз да навирам глава в коша, при двигателя и да ревизирам де що маркучлета има.
А факт е, че при почти преполовен резервоар, стрелката на нивомера от време на време се закотвя на нулева позиция.
В града не ме бърка, но на извънградско ми създава излишни негативни емоции.
колега аз съм със две алфи 156 една 1,8 и една 2,0 и на двете имам същият проблем като вашия сипвам бензин за 40лв минавам 50км и лампата светва мн стряскащо ми беше първия път помислих както каза колегата че съм си купил :tank: или че ми е пробит резервоара ако можете да ме насочите към някой които да оправи този проблем защото мен лично ме дразни много и нз кога ще хода с шишето за бензинец
колега аз съм със две алфи 156 една 1,8 и една 2,0 и на двете имам същият проблем като вашия сипвам бензин за 40лв минавам 50км и лампата светва мн стряскащо ми беше първия път помислих както каза колегата че съм си купил :tank: или че ми е пробит резервоара ако можете да ме насочите към някой които да оправи този проблем защото мен лично ме дразни много и нз кога ще хода с шишето за бензинец
решението ..е да си купим по една застава:coolio:
Furious 155
20-03-2010, 09:46
решението ..е да си купим по една застава:coolio:що??? - бензиномер-а да не е същия :BIGsmile:
при мен лампата зимата може да светна на 1/3 от резервоара. Лятото е по-добре :). Иначе стрелката се влияе от резки спирания и остри завои!
решението ..е да си купим по една застава:coolio:
..ако те чуе Ваклинатора ще те подкрепи :unsure:
п.п.добре е, че бирата няма нивомер:cheers:
що??? - бензиномер-а да не е същия :BIGsmile:
при мен лампата зимата може да светна на 1/3 от резервоара. Лятото е по-добре :). Иначе стрелката се влияе от резки спирания и остри завои!
И при мен е подобно положението макар че не съм със 155-ца.....
случвало ми се е на завой стрелката да падне от 1/4 до 0 при това без да светва лампата
при по-рязки ускорения е същата работа ......няма оправия :ranting:
..ако те чуе Ваклинатора ще те подкрепи :unsure:
п.п.добре е, че бирата няма нивомер:cheers:
еееееее то ако имаше и тамммм нямаше да ми светне лампата никога:jumping:
И при мен е подобно положението макар че не съм със 155-ца.....
случвало ми се е на завой стрелката да падне от 1/4 до 0 при това без да светва лампата
при по-рязки ускорения е същата работа ......няма оправия :ranting:
Има оправия - един кондензатор, свързан паралелно на нивомера успокоява поведението на стрелката.
don_pepone
31-10-2011, 09:56
Сега да съживя темата малко :)
Той проблема е всеобщ,но освен че ми трепери стрелката ( отскоро) имам и друго явление,а именно, стрелката показва почти половин резервоар а лампата свети. И странното е че свети и при половин резервоар, някога при показания на стрелката - перва чертичка ( или четвърт резервоар) , понякога под пярвата черта, абе общо взето когато си иска тогава свети. А нали уж стрелката и лампата се командват ( ако мога така да го нарека ) от едни и същи показания( едно и също съпротивление) на поплавъка,та как може стрелката да показва 30л а лампата да светид
Онзи ден лампата светеше, стрелката беше точно на втората чертичка от ляво надясно, сиреч ми оставаше едно отделение. И сипах 42 литра. Доколкото знам резервоара е 60 тъй че съм имал поне за 150 км бензин. Луда раота :)
Използвайте дневният брояч на км......ако горе долу знаете колко ви харчи....иначе оправия няма, освен някой ако е измислил нещо ново.........тоя нивомер до 5- годин показва вярно...след това...ходи го разбери....минавал съм 100км. градско на постояно светеща лампа...и след като изгасна стигнах до тоя извод:))
don_pepone
01-11-2011, 18:44
А на някой да му се намира развален нивомер,който да не му треба че искам си направя малко експерименти
и ако успея щее революция за модела :Д
Добре де, наистина ли няма лечение за този проблем? В началото като я взех си мислех, че всичко е ОК, но след 2рото ми гаснене, поради недостиг на бензин се обърках тотално. Стрелката трябва да е почти на средата за да изгасне проклетата лампа... После минавам 20 км и стрелката пада до 1/4 и ходи се чуди имаш ли бензин или не? Е в крайна сметка по груби засичания колата си харчи 10/100, но искам тая джаджа да си работи, защото никак не е приятно наистина.
Furious 155
02-11-2011, 09:28
Аз лампата я игнорирам и карам до 0-ла на нивомера. В града слагам 40лв бензин и знам че мога да мина 150-70км.
Ако случайно по-раничко се спусне стрелката, сипвам по-рано и така. Без бензин досега не съм оставал.
Аз лампата я игнорирам и карам до 0-ла на нивомера. В града слагам 40лв бензин и знам че мога да мина 150-70км.
Ако случайно по-раничко се спусне стрелката, сипвам по-рано и така. Без бензин досега не съм оставал.
Работата е там, че аз изгаснах, защото и стрелката ме подведе... Седеше си между първата и втората стрелка... Дори като нямаше бензин, пак стрелката показваше, че има.... Абе луда работа :S
don_pepone
13-11-2011, 20:20
Колеги Ариеца ми прати един нивомер,но още нямам много време да се позанимавам с него,но единственото което видях е че ш......ят нивомер е произведен от " марвел електроникс" Франция :) .... едно френско нещо в алфата и то за нищо не става :-D
Иначе на пръв поглед забелязах че тънката медна жичка която се движи с поплавъка вече е загубила лаковото си покритие и има голям шанс да опира по оста по която се движи ( желязната пръчка с навитата реостатна жица по нея) и оттам да се шашка здраво стрелката и лампата.
Второто забелязано е че вероятно се ебава контакта на двете пластинки които стоят на поплавака и всъщност установвяват контакта към намотките.
За разни замърсявания не може да се говори защото все пак това е потопено в бензин и се движи постоянно и почти няма как да се наслоят мръсотии ( пак зависи кой откаде сипва бензин :-D )
Ако може 1-2 снимчици на проблемните места според теб, защото нещо не вдявам аз, а съм го свалял моя. :)
don_pepone
15-11-2011, 19:50
може разбирасе, евентуално утре вечер ще ровя някой работи из гаража и ще го нащтракам (със GSM-a) да видим какво мислите и вие ;)
don_pepone
16-11-2011, 23:13
Ето обещаните снимки, дано сега се проясни какво имам предвид ;)
Сажалявам за качеството,но телефона ми е малко кофти :(
За съжаление не се виждат добре металните пластинки на самият поплавък
Това след това има ли сглобяване..?
don_pepone
17-11-2011, 18:34
да има ,само трябва да се внимава при отварянето на пластмасовият корпус,че има едни гадни чопчета,които като се напънат и се пука корпуса :)
Иначе нее нищо сложно ;)
Сега съм в търсене на подходящо лаково покритие за медната жичка , което да е бензиноустойчиво и като намеря ще пробвам и ще дам резултати
А каква е ролята на медната жичка - имаш ли идея?
Не може ли същата да се замени с някое кабелче с изолация?
don_pepone
18-11-2011, 19:40
Ами единият и край е на поплавъка,а другият отива на клемичката на капачката на нивомера ( тази медна жичка е с почти нулево съпротивление) и практически играе ролята на проводник на съпротивлението което отчита нивомера в дадената си позиция ( май малко сложно го обясних).
И да може да се замени с каква да е подобна жичка но не с изолация,защото всяка промяна в съпротивлението при движението на поплавъка ще доведе до отклонение в данните му. Не съм сигурен колко ще изкара жичка с обикновенно лаково покрити,предвид че щее потопена в бензин,затова търся подходящ лак който да е устойчив .
Добре де,как успявате да развиете нивомера преди да извадите горивната помпа.Ей сега исках да извадя цялата помпа и да огледам как са нещата,но не можах да развия нивомера.Съответно помпата не можа да излезе от резервоара.Не стига това,ами се отчупи парченце от горната част на нивомера.С какво се развива тая гад,че сега ще трябва да го сменям май.... :heavy_cry:
dani_ku4eto
19-11-2011, 17:57
Добре де,как успявате да развиете нивомера преди да извадите горивната помпа.Ей сега исках да извадя цялата помпа и да огледам как са нещата,но не можах да развия нивомера.Съответно помпата не можа да излезе от резервоара.Не стига това,ами се отчупи парченце от горната част на нивомера.С какво се развива тая гад,че сега ще трябва да го сменям май.... :heavy_cry:
отвива се много лесно,с две яки отверки слагаш ги в дупките на нивомера по средата як върток и одвиваш.
трябва да мръдне малко само да освободи зъбчетата и го издръпваш нагоре
AnastasKOSTOV-REX
19-11-2011, 23:02
отвива се много лесно,с две яки отверки слагаш ги в дупките на нивомера по средата як върток и одвиваш.
трябва да мръдне малко само да освободи зъбчетата и го издръпваш нагоре
Па не е ли по лесно например с едни отворени клещи.Ма трябваше при 3 от свалянията да се мъча и на четвъртото да нямам трета отверка,че да ми дойде на акъла:screwy:.
Ба вие сте гениални...благодаря ви!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.