Log in

View Full Version : Засичане на разход



plamen petkov
11-03-2010, 15:03
Някой знае ли друг ефикасен начин за засичане освен /пълно-пълно/ или 5 литра и докато изгасне /и двата не ми вършат работа
1,при първия трябват много пари и голямо ходене
2,при втория мисля че не е добре за колата ако засмуче въздух
???:gruebel:

JAMAL
11-03-2010, 15:11
Човек, ти с тези разходи....
Защо първия да е скъп? Защо трябва да е пълно-пълно? Измини 100км, пълниш до горе, пак на същата бензиностация и гАтово.

The_Game
11-03-2010, 15:45
Човек, ти с тези разходи....
Защо първия да е скъп? Защо трябва да е пълно-пълно? Измини 100км, пълниш до горе, пак на същата бензиностация и гАтово.

Някой хора нямат излишни 120лв да наливат догоре.

DerMeister
11-03-2010, 15:49
Като вземат заплата, пълнят до горе и готово. Дали ще заредиш 5 пъти по 20 лв или един път 100 лв. не виждам къде е разликата? Даже ще спестиш 5 разказрвания до бензиностанцията. Естествено го има моментът, че като дадеш 100лв. на куп и ти се къса сърцето :).

morfius
11-03-2010, 15:53
Пълно-пълно е скъп само първоначално, после само от теб зависи колко често ще се отбиваш до бензиностанцията.
Ако даването на повече пари на куп те притеснява, караш до 3/4 пълен резервоар по "свръх точния" уред и зареждаш до горе отново... и така имаш на всеки 100-200 км. засечка по метода пълно-пълно.
Едит:
2 ия метод го забрави! Той само може да те извади от джобовете за горивна помпа ... а и е доста по-неточен.

JAMAL
11-03-2010, 15:53
Като вземат заплата, пълнят до горе и готово. Дали ще заредиш 5 пъти по 20 лв или един път 100 лв. не виждам къде е разликата? Даже ще спестиш 5 разказрвания до бензиностанцията. Естествено го има моментът, че като дадеш 100лв. на куп и ти се къса сърцето :).

Благодаря за разбирането;-).

S_G_M
11-03-2010, 15:58
Друг вариянт , но е неточен . Зареждаш малко и караш докато ти светне лампата , ама си светне за постоянно. Зареждаш и засичаш после , докато пак ти светне .

DerMeister
11-03-2010, 16:00
Друг вариянт , но е неточен . Зареждаш малко и караш докато ти светне лампата , ама си светне за постоянно. Зареждаш и засичаш после , докато пак ти светне .
Този вариант е много неточен, аз понякога карам няколко километра на светеща лампа, на другия ден не свети. Просто са ни много неточни нивомерите, за лапмпата да не говорим.

S_G_M
11-03-2010, 16:05
Съгласен съм , че е неточен . Аз си използвам него и ми излизат винаги доста точни сметките , средно смесения ми разход е 8,2-9 на 100км

rusiq86
11-03-2010, 17:20
Най-добрият начин е пълниш догоре, караш да речем 20, 50, 100км и отиваш пак на същата бензиностанция и пак пълниш догоре, и двата пъти можеш да пълниш или до ограничител или до капачката, като мисля до ограничител е по-добре!

AlfaMan
11-03-2010, 17:28
Аз лично го засичам по подобен начин - пълня до горе и карам до момента в който започне от време на време да присветва резвервата. Пак на същата бензиностанция и колонка се пълни догоре и се вижда. Колкто повече гориво се изразходва, толкова е по-точно измерването и затова не го препоръчвам да е на 100 км. Поне да е на 200, за да може грешката да е по-малка. Иначе с пълно-празно-пълно, се съсипва колата - като засмуче утайката и водата в резервоара и ще ти излезе през носа после.

rusiq86
11-03-2010, 17:35
Че кой чака да свърши горивото по този метод ?
Пълня догоре, след това си карам, като светне лампата винаги си карам 100км и отивам и пълня догоре отново и си засичам и разхода. Като да отбележа че след като светне лампичката има за повече от 100км, защото винаги след това я пълня с 58 литра!

plamen petkov
11-03-2010, 17:36
Замислям се за замерване по стрелката на горивото ако моят резервоар е 63л то половината е 31,5л а едно деление е 15,75л ,а половината на делението е 7,87л
Надявам се стрелката да показва правилно ,а за резервата е долу горе точна но единият ден свети другият угасва и аз съм го забелязал това

rusiq86
11-03-2010, 17:48
Стрелката не е фактор, по който можеш да съдиш. виж какво направи най-добре като не ти се дават пари:
като светне резервата отиваш и слагаш 15 литра например. Караш и като светне пак смяташ и готово, щото найстина за 100 км ако изчисляваш, ще е грешно, трябва за по-дълъг пробег.
Абе колега темата малко мина в общи, най-добре помоли някой модератор да я премести!

AlfaMan
11-03-2010, 17:51
Замислям се за замерване по стрелката на горивото ако моят резервоар е 63л то половината е 31,5л а едно деление е 15,75л ,а половината на делението е 7,87л
Надявам се стрелката да показва правилно ,а за резервата е долу горе точна но единият ден свети другият угасва и аз съм го забелязал това
Колега, а случайно да си забелязал, че уреда не отчита линейно - тоест, когато стрелката ти е на средата, не си с половин резервояр ;)
По този метод може да получиш най-противоречиви отчитания. По-добре не се хаби, ами послушай какво ти се казва да направиш. Както по-горе ти е писал колегата, така или иначе за един месец гориш един резервоар и дали ще сипеш 6x20 или направо цял все тая. Ама що ли си купувате коли, като не можете един резервоар да напълните?

Peter_63
11-03-2010, 17:52
По мое мнение измерване на разхода по стрелката на горивото е твърде несигурен метод, стрелката се влияе дори от наклона на терена. Но дори и двете засичания да са при идеално хоризонтална повърхност, възможността за отклонение би била толкова значима, че прави този метод безсмислен. Лично мое мнение де.
Аз винаги засичам чрез пълнене до горе, 200-300 км и пак пълнене догоре.

Tedo
11-03-2010, 18:07
Ако си държи колата пред блока колегата и аз не му препоръчвам първия метод

kilara8
11-03-2010, 18:10
Колега Алфамен айде да не се обиждаме сега а? Сега пък акто не можем да си пълним резервоарите и айде да не си купуваме коли. Ти ако си милионер ние може и да не сме. Аз съм студент в момента и вечно си карам с малко бензин. Проблем ли е това? И ако е проблем мисля че си е мой не твой. И не всеки може да отдели толкова пари наведнъж но това си е проблем на човека не ваш. Колегата само е попитал за мнения и съвет, а пък вие вече ни докарахте да си продаваме колите щом не можем да си пълним резервоарите. И не се заяждам, просто изразявам мнение, защото не мисля че сте прави. Поздрави!

plamen petkov
11-03-2010, 18:39
Наистина да дадеш 140 лв за да разбереш колко харчи е много ,за това търся алтернативен вариянт ,а никак не е зле да знаеш почти на всяко 100 км колко ти харчи до някъде по това може и да разбереш дали ти е добре колата

morfius
11-03-2010, 18:56
Колега Алфамен айде да не се обиждаме сега а? Сега пък акто не можем да си пълним резервоарите и айде да не си купуваме коли. Ти ако си милионер ние може и да не сме. Аз съм студент в момента и вечно си карам с малко бензин. Проблем ли е това? И ако е проблем мисля че си е мой не твой. И не всеки може да отдели толкова пари наведнъж но това си е проблем на човека не ваш. Колегата само е попитал за мнения и съвет, а пък вие вече ни докарахте да си продаваме колите щом не можем да си пълним резервоарите. И не се заяждам, просто изразявам мнение, защото не мисля че сте прави. Поздрави!

Колега, с подобно каране баща ми бастиса горивната помпа на Голф 3... а и не е единствения.
Реално помпите се охлаждат от горивото - извода мисля е ясен.
Никой не те кара нищо, не ни дръж такъв тон... но щом с горивото ти е трудно, да сменяш помпа ще ти дойде още по-трудно.

rossenvn
11-03-2010, 19:00
Колега Алфамен айде да не се обиждаме сега а? Сега пък акто не можем да си пълним резервоарите и айде да не си купуваме коли.

Не, че защитавам някого, но наистина не е добре да се купува кола, като нямаш достатъчно пари за поддръжка. Още повече Алфа ;-). Днес ще спестим от бензин, утре от спирачки... и т.н. Нагледах се тази зима на хора без гуми да правят глупости. Но да не развалям темата. И за да не съм напълно офтопик ще споделя и моя опит. Нивомера си показва доста точно. Поне когато нивото е около чертите. Особено 1/2 и 3/4. Разликата е около и по-малка от литър. Често я засичам като я пълня до изключване на пистолета и после пак. Но това най-вече извънградско. Обаче, както каза един колега, ако колата е спряна под наклон, тогава изобщо не може да се вярва. Ако двигателят е по-високо, показва повече, ако е по-ниско - по-малко. А също и като се запали лекичко се повдига стрелката. Но наистина няма как да се засече абсолютно точно. Успех!

Z:)m
11-03-2010, 19:13
Предлагам един алтернативен метод за засичане на разхода на гориво, за колегите с по-скромни възможности.
Избирате си отправна точка на уреда - да речем 1/4 преди минимума на резервоара. След това пълните резервоара за 20 или 30лв и си записвате на касовата бележка показанието на километража (под километраж не визирам скоростомер). И така в продължение на 1 месец или 2 месеца (зависи колко търпение имате), пълните гориво и записвате показанията. Накрая, когато решите вече да си изчислите средния разход, сумирате налятото гориво и го разделяте на изминатите километри (в стотици). По този начин се елиминира грешката от показанието на нивомера за гориво.
Мисля, че този метод е достатъчно точен и не изисква много средства - само повечко търпение и старание ;).

souze
11-03-2010, 19:21
След като уточнихме че изброените методи не работят, предлагам друг : значи, сипваш десет лева и караш два-три, пет дни колкото там караш. В момента в който дните почнат да стават по-малко, значи колата не ти е у ред. :) Друг метод за засичане при твойте условия няма пич, може си хвърляш боб и ей такива неща, да ходиш на врачка в Подуене, да викаш стари баби да ти гледат на пълнолуние, но успеха ще бъде абсолютно същия.....:pain:

rusiq86
11-03-2010, 19:25
Колеги знаете ли имам много приятели, които не пълнят резервоара докрай защото като има мн говиро карат за удоволствие като луди и обратното.
Аз лично пълня догоре и така! Но определено като ти светне лампа, отиваш слагаш 15 литра и караш пак до лампа и го проверяваш. А за уреда на таблото, определено не показва точно!!!

Dodo 155
11-03-2010, 19:27
Замислям се за замерване по стрелката на горивото ако моят резервоар е 63л то половината е 31,5л а едно деление е 15,75л ,а половината на делението е 7,87л
Надявам се стрелката да показва правилно ,а за резервата е долу горе точна но единият ден свети другият угасва и аз съм го забелязал това
Вместо да използваш висша математика, подготви 10л. в багажника, карай докато свърши, сипи въпросните 10л. и карай докато свършат и те. Подготви пак тубата, за да не останеш на пътя в края на замерването :biggrin:
Другият вариант ти го казаха - пълен резервоар, караш поне 200-300 км и пак зареждаш до горе (до капачката). Сипвай не една и съща колонка.

Ако нямаш пари, за да напълниш резервоара има 2 варианта - продаваш колата или не правиш замерването ... и в двата случая ще си решиш проблема ;-)

plamen petkov
11-03-2010, 19:39
Виждам доста хора се заяждат на принципа / ако нямаш пари да я напълниш до горе не си за Алфа / какво искат да кажат не знам или че Алфа харчат много / което не е вярно / или трябва да си паралия :Lkingsmiley:
Аз не искам всеки път като трябва да я засичам да давам по 140 лв за това попитах за други вариянти
Моля ви по коректно не всеки е роден милионер !!!

pr_00f
11-03-2010, 19:46
Добре де колега,
Колко километра изминаваш средно на месец ?

souze
11-03-2010, 19:57
Виждам доста хора се заяждат на принципа / ако нямаш пари да я напълниш до горе не си за Алфа / какво искат да кажат не знам или че Алфа харчат много / което не е вярно / или трябва да си паралия :Lkingsmiley:
Аз не искам всеки път като трябва да я засичам да давам по 140 лв за това попитах за други вариянти
Моля ви по коректно не всеки е роден милионер !!!

Не искам да ставам адвокат на никой, но май няма някой да се заяжда в темата ти, уважаеми колега. Просто въпроса, който си задал е с прекалено много условия, уловки и т.н. Решенията, които биха могли да свършат работа ти самия си отхвърлил в първото си изречение. Никой от тук присъстващите не е казал, че е милионер, изводите си ги правиш сам... Ако не можеш да си сипеш цял резервоар-недей, но не се ебавай с хора здравомислещи, като задаваш въпроси без отговор.!!!!

П.П Имам чувството, че това е поредната ти тема, която ще бъде заключена по-бързо, отколкото е създадена

plamen petkov
11-03-2010, 19:59
Колата се кара малко, и ако я напълня до горе ще има и за другата година само че бензина ще изветрее и ще затворя едни пари според мен този метод не е удачен за това питам за друг

Естествено е че може да бъде заключена ако има още хора със безпочвени заяждания !

pr_00f
11-03-2010, 20:02
Ами точно за това те питах.
Ако един резервоар ти стига за "една година" не би следвало да ти пука дали гори 5 или 15 на 100.
А бензина няма да изветрее толкова бързо :)

А ако искаш да разбереш дали колата е наред ти трябва диагностика.
Метода за диагностика по разход на гориво изобщо няма как да ти свърши работа ако колата се кара малко.

kilara8
11-03-2010, 20:04
Колеги на никой не държа тон, просто си изразих мнението. И не казвам че си карам колата само на резерва. Но все пак друго е да има по около 10 литра поч4и постоянно, друго е по 50. Пък и бензинова помпа не си отива чаааак толкова лесно, все пак не е кашкавалена. По въпроса - и аз мисля че с малко бензин горе долу може човек да се ориентира (само горе - долу), а и наистина ако се кара почти по един и същи маршрут, и колата почне да харчи повече за определено време значи нещо не е наред (мое мнение). Мисля че това в някой случаи поне временно върши работа като ориентир.

tanatos
11-03-2010, 20:07
Аз засичам разхода по следния начин: На ШЕЛ "Зеленчукова Борса" - Варна, слагам за 50 лв бензин, докато се прибера на село (където живея) около 10 км от шела, бензина е свършил.Спирам на селския Шел, слагам още 50 лв и слагам джипа на N за да се пусна по инерция до вкъщи.Това се прави с цел, сутринта да мога отново да ситгна до работа.Следователна колата гори 50лв на 10 км.

Това което написах е според Мирела

Сега сериозно (не че горното не беше), няма по сигурен начин от това да напълниш резервора да минеш N брой километра и да да долееш. Това с пъния резервор един път градско и един път извънградско.Мисля, че всеки може поне един път да си напъллни резервоара. Само не ми е ясно защо ще му е на някой всеки ден да си мери разхода..

търтей
11-03-2010, 20:09
Твоя кошник няма ли разходомер бе?

DarkKnight
11-03-2010, 20:10
Виждам доста хора се заяждат на принципа / ако нямаш пари да я напълниш до горе не си за Алфа / какво искат да кажат не знам или че Алфа харчат много / което не е вярно / или трябва да си паралия :Lkingsmiley:
Аз не искам всеки път като трябва да я засичам да давам по 140 лв за това попитах за други вариянти
Моля ви по коректно не всеки е роден милионер !!!

Колега аз сипвам до горе от край време (е аз си минавам 600-700км в Сф) ако искаш точно замерване дори 1 път да го направиш пълно-празно-пълно пак няма да е точно (в подписа ми можеш да видиш колко варира цифрата) Така че сам си преценяваш ;) Но за мен е простотия да се обиждаш - ами не не просто за алфа, а за всяка кола. Не схващам какво е страшното да напълниш един резервоар - след това или продължаваш да караш по 150-200км и пак зареждаш (в този случай малко ги губиш тия пари защото са ти нон-стоп в колата) или просто почваш празно пълно нон-стоп и тогава повярвай ми е по удобно. Един приятел още откакто бяхме ученици слага по 10-20 лв. Преди изкарваше по една седмица ама сега ходи по 3-4 пъти на седмица до бензиностанцията - направи сметка сам колко пари губиш от гасене и палене на двигателя и колко гориво за да стигнеш до там. Сега ако минаваш 100 или 200 км за 1 месец си прав ама тогава какво те боли колко харчи. Та не искам да се обиждате ама да искате да си засечете колко ви харчи колата и да ви се свидят пари за 2 резервоара (като никой не ви ги взима тия пари, нали пак вие ще си ги изхарчите) е несериозно. А относно алфите - купете си 1 голф 3-ка и тогава резервоара ще ви е 80 лв до горе (дано не обидя никой и аз си имам един, но когато го карах можех да си позволя да му напълня резервоара до горе). Или просто приемате, че не ви интересува колко харчи и си свиркате. П.П. Надявам се да не съм обидил някой :)

plamen petkov
11-03-2010, 20:14
Аз не искам да спестявам от гориво просто искам да разбера информативно колко гори извънградско не е лошо да знаеш клко долу горе ще ти изгори според мен е ~ 8 но колко +/- може и да е литър че и повече

rossenvn
11-03-2010, 20:21
Не схващам какво е страшното да напълниш един резервоар - след това или продължаваш да караш по 150-200км и пак зареждаш (в този случай малко ги губиш тия пари защото са ти нон-стоп в колата)

В рамките на шегата, но при пълен резервоар колата е по-тежка, а следователно и харчи повече. А и по-мудна става :biggrin:

Mirela
11-03-2010, 20:37
Аз засичам разхода по следния начин: На ШЕЛ "Зеленчукова Борса" - Варна, слагам за 50 лв бензин, докато се прибера на село (където живея) около 10 км от шела, бензина е свършил.Спирам на селския Шел, слагам още 50 лв и слагам джипа на N за да се пусна по инерция до вкъщи.Това се прави с цел, сутринта да мога отново да ситгна до работа.Следователна колата гори 50лв на 10 км.

Това което написах е според Мирела



Грях ти на душата ако кажеш, че не съм праваhttp://s18.rimg.info/027875891622abcfb63252b91c58c70c.gif

CrazyElement
11-03-2010, 20:41
Някой знае ли друг ефикасен начин за засичане освен /пълно-пълно/ или 5 литра и докато изгасне /и двата не ми вършат работа
1,при първия трябват много пари и голямо ходене
2,при втория мисля че не е добре за колата ако засмуче въздух
???:gruebel:

Засичай по стрелката на таблото :)

DarkKnight
11-03-2010, 21:09
Аз не искам да спестявам от гориво просто искам да разбера информативно колко гори извънградско не е лошо да знаеш клко долу горе ще ти изгори според мен е ~ 8 но колко +/- може и да е литър че и повече

А за горе-долу и по уредите можеш да се ориентираш ;)


В рамките на шегата, но при пълен резервоар колата е по-тежка, а следователно и харчи повече. А и по-мудна става :biggrin:

Тогава и течност за чистачки няма да сипвам, а и има по-голямо налягане в резервоара и на горивната помпа и е по-лесно (прав си важно е бъзик да става)
:rotfl:

radiboy
11-03-2010, 21:40
Колеги(и колежки),метода(пълно-пълно),безспорно е най-добрият,но(винаги има едно "но"),трябва да имате еталонна мярка.Защо ли? Защото пълните до горе(да предположим,че имате белязка),карате "X"км.Добавяте гориво за 50 лв.(примерно 25лтр.),и засичате.Искам само да попитам,Вие тези 25лтр.видяхте ли ги,и ако да те толкова ли бяха?Или може би бяха 22???

rusiq86
11-03-2010, 21:47
Пълниш до ограничител, караш си до резерва и после пак пълниш до ограничител. делиш заредените литри на изминатите км и готово! Тея колонки на бензиностанциите са калибрирани!!!!

plamen petkov
11-03-2010, 22:01
Да по принцип са калибровани но ми се случи и да налея 4,8 л 98 в 4 л туба и имам чуството че когато се пълни до капачката т,е, с много изключвания колонката допуска грешки

souze
11-03-2010, 22:32
Да по принцип са калибровани но ми се случи и да налея 4,8 л 98 в 4 л туба и имам чуството че когато се пълни до капачката т,е, с много изключвания колонката допуска грешки

Да споделиш къде е тва, да не стъпваме там?

tanatos
11-03-2010, 22:35
Да по принцип са калибровани но ми се случи и да налея 4,8 л 98 в 4 л туба и имам чуството че когато се пълни до капачката т,е, с много изключвания колонката допуска грешки

Това мисля, че ще даде отговори на въпроса ти за разходите в една предна тема...

plamen petkov
11-03-2010, 22:45
Забележи 98 а не дизел или 95
това изопщо не пречи на сеат крдоба 1,6 да даде 8 л на 100 или на пасат 1,6 10 л извънградско
а моята макар че не съм я засичал / пълно -пълно / ще клони повече към 8л

rusiq86
11-03-2010, 22:48
Пич стига с тея разходи отново!
Казахме ти 10 начина да си замериш разхода, стига вече с тия глупости. Ако се беше поинтерсовал от материи и полимери, щеше да знаеш, че поради тази причина пластмасовите туби са забранени, разширяват се, за разлика от металните. Почети за полимерите и ще стигнеш сам до въпроса, хората не са те излагали!!!
Не разбрах какво ти е смешно, това че не си добре осведомен ли нещо...:big_whoops:

plamen petkov
11-03-2010, 22:52
:rotfl:

Dodo 155
11-03-2010, 22:53
Да по принцип са калибровани но ми се случи и да налея 4,8 л 98 в 4 л туба и имам чуството че когато се пълни до капачката т,е, с много изключвания колонката допуска грешки
Това е 20% "допустима" грешка и няма значение дали ще сипеш 10 или 100 л. ... разликата е константна.
Затова ти предложих варианта с 10л. в тубата, ама ти много сериозно си приел упрека за колата ;-)
Ако караш х 1 резервоар годишно ... защо ти е кола?
Имаш 100 лв. данък + 150 лв. ГО + 50 лв. преглед + 120 лв. гориво ... ами то по-добре се движи с такси, ще ти излиза по-евтино.

btw ... от къде започна и къде ще свърши тая тема ... като всяка една :boo:

rusiq86
11-03-2010, 22:56
Е как къде ще свърши темата бе колега. Тая тема е като: как да си налея чаша вода без да разливам, чудя се и немога да се сетя!!

Sm0k
12-03-2010, 02:50
Голям проблем стана с пълния резервоар и 100-те лева. В края на краищата един път ги даваш и после доливаш, така след първото даване после пак плащаш по малко. И правим следното упражнение: на всеки 100-200 км доливаш догоре и си нулираш дневния километраж. При следващото доливане гледаш колко си налял и колко ти пише на километража, смяташ и пак нулираш. По тоя начин хем постоянно си следиш разхода, хем не ти струва по 120 лв. всеки път , хем поради честото провеждане на експеримента се елиминира възможността да попаднеш на неправилно отчитаща бензиноколонка. Щото ако пълниш всеки път до горе трябва да си ебати каръка все да нацелваш грешните колонки :) Туй е цялата работа :) И в общи лини, метода пълно-пълно може и да си има някои недостатъци, ама за кола без компютър който да ти показва разхода нищо по-добро не е измислено :)

И за колегите, които се обидиха - нищо обидно не виждам във въпроса "що си купувате коли, като не можете да им напълните резервоара". Факт е, че разходите за гориво не са единственото, което харчите по тая кола (като вземем застраховки, данъци и консумативи и евентуално накое ремонтче), така че във въпроса има известен смисъл. Приказките за милионери и затваряне на пари в резервоара не са сериозни ;) Аз тез пари дето ги затварям в моя резервоар, ако знаете после колко бързо ги отварям... Само да подам газ и Алфата е развързала затворената сума за нула време ;)

AntiLuuP
12-03-2010, 16:34
Кво толкова мерите тва гориво, сипваш за колкото решиш като светне лапмата пак сипваш и тва е ... колкото толкова, а като започне да гори като зил като мойта в големите студуве търсиш причината... аз я намерих термостат...
Попринцип също не карам с пълен резервоар освен ако не излизам на дълго
Първо вижда ми се много наведнъж да ги там тези пари не че не ги давам на 2 седмици примерно но не наведнъж и второ, като имам много гориво не слизам от колата и горивото което харча за 2 седмици го харча за 1 :)

Dodo 155
12-03-2010, 21:03
Само ще ви кажа, че за 500-600км, разликата м/у борд компютъра ми и колонката е 0,0-0,1л/100км така, че мога да смятам колонките, от които зареждам, за нормално работещи.
Ясно е как се засича най-сигурно така, че за мен :Topic-is-closed-bg: