View Full Version : Диагноза на Турбина помощ колеги
мойта кола харчи на 1000км 1 лт масло синтетик , на 10000км 10лт
Castrol Edge 5W-40 ,и туй масло го губи от турбото според мен, Оказа се, че няма аксиален луфт, но има малък радиален. Ха сега кажете да карам или да сменям?има луфт на око около 0,3мм може да е и 0,2мм
колата е V6 2.0 turbo 1994 , турбото Мitsubishi TD05H-12B
А защо решаваш, че е от турбото? Отделно за повечето турбокомпресори е допустимо да имат луфт радиално. И така 'на око' не е много истинско, знаеш...
Отвори турбината откъм топлата страна - ако харчи то турбината ще имаш видимо теч на масло в аспуха от топлата част ;)
trustworthy
18-03-2010, 20:31
Ако няма видим теч на масло по двигателя от някъде, не виждам откъде другаде може да дойде такъв разход на масло, освен от турбината.
Отвори турбината откъм топлата страна - ако харчи то турбината ще имаш видимо теч на масло в аспуха от топлата част ;)
там демонтирах гумената тръба ама спрях защото видях че интеркулера по всички странични шевове е омаслена ,значи идва масло че чак от кулера избива ,
иначе си върви от 7000км тъй ъа карам доливам масло ,па и хубаво върви 1 бар налягане прави
най горната снимка турбото не е от мойта кола не я сложих за нагледност
там демонтирах гумената тръба ама спрях защото видях че интеркулера по всички странични шевове е омаслена ,значи идва масло че чак от кулера избива ,
иначе си върви от 7000км тъй ъа карам доливам масло ,па и хубаво върви 1 бар налягане прави
най горната снимка турбото не е от мойта кола не я сложих за нагледност
Откъм топлата страна няма гуми и тем подобни! В кулера маслото най-вероятно е от картерна а не от турбината ;) Или обеснявай както трябва или ползвай твои снимки.
virusalfa
19-03-2010, 06:40
Колега,пробвай първо с друга марка масло.
Колега,пробвай първо с друга марка масло.
Колега че мu взе думата от устата :smile: , да предu
десетuна днu вземах Mobil1 10W-60 u него ще пробвам , а другото Gastrol 5w-40 съм uзмuнал едва 1000км най лошuя случай ше я слагам на темпра'та
---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 17:28 ----------
Откъм топлата страна няма гуми и тем подобни! В кулера маслото най-вероятно е от картерна а не от турбината ;) Или обеснявай както трябва или ползвай твои снимки.
топлата страна е трудна за отваряне най краен ше я видя
снимки ще има днеска докараха ми турбо 2 ръка и аз я демонтирах до основи ,,
като запаля колата малко слаб синкаф дим има
миналата зима 30мин загрявах колата , след туй на пътя колата пусна гъста димна завеса гъста шашнах се направо мъгла
А ако не,на мен ми се търкаля една перфектна турбинка за 164 за продан :metal:
попаднах на антикварни части ,
2 турбини MHI TD05H-12b + 3'та с изронена перка на топлата част и без охлюва на топлата но с много здрава перфектна средна част и здрава перка на студената част,
и още оригинална част
с номер 71711996 вътре с щампа Valeo 235 мм комплект диск 2001 година произв , и в много добро състояние турбопътища с щампата на Алфа почти неизползвани ,и 6 лайсни с гумите , и бонус заглушител малко ръжд боядисах го
попаднах на антикварни части ,
2 турбини MHI TD05H-12b + 3'та с изронена перка на топлата част и без охлюва на топлата но с много здрава перфектна средна част и здрава перка на студената част,
и още оригинална част
с номер 71711996 вътре с щампа Valeo 235 мм комплект диск 2001 година произв , и в много добро състояние турбопътища с щампата на Алфа почти неизползвани ,и 6 лайсни с гумите , и бонус заглушител малко ръжд боядисах го
Незнам за кой път ма айде пак - всяка турбина върви по следния начин - топлата част заедно с оста вървят комплект сваляема е само студената част ! И след такава интервенция дори си трябва баланс! По друг начин казано колега от турбината която си намерил е използваема само студената перка ;)
След като изгледах
http://www.youtube.com/watch?v=PNlKPgrgwgw&feature=PlayList&p=902798CFBCE56ECC&index=0
http://www.youtube.com/watch?v=zmZ5fpfDCB4&feature=PlayList&p=902798CFBCE56ECC&index=1&playnext=2&playnext_from=PL
Много лесно се демонтират турбите за броени минути
Незнам за кой път ма айде пак - всяка турбина върви по следния начин - топлата част заедно с оста вървят комплект сваляема е само студената част ! И след такава интервенция дори си трябва баланс! По друг начин казано колега от турбината която си намерил е използваема само студената перка ;)
Баланс трябва да прав си(здрава топлата част заедно с оста я имам от 3 третата турбина ) , ами сега аз имам 4 турбини ,едната в колата бачка , другата в добро състояние няма да го пипам ( а от 3'та кородиралата картридж и 4 та с задралата топла перка (перката като че ли е разбито от метална част дошло от вънка)) ше правя 3 трета made in alex37 :cry:
virusalfa
21-03-2010, 16:25
Турбокомпресор само нов!В БГ няма кой да ремонтира качествено такива части.Стават,но не издържат много.При здрав охлюв на компресора и турбината,може да се монтира нов картридж,но струва към 800лв.
---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:15 ----------
Баланс трябва да прав си , ами сега аз имам 4 турбини ,едната ж колата бачка , другата в добро състояние няма да го пипам ( а от 3'та кородиралата и 4 та с разбитото топла перка (перката като че ли е разбито от метална част дошло от вънка)) ше правя 3 трета made in alex37 :cry:Не мисля,че ще излезе добър резултат.ама изкарай си мерака!
Засега има снимки само ,
сега предстои да отида на баланс 50 искат ,
мисля че старите оригинални оринги, лагери ще се справят с работата
1 снимка топлата турбина на смет
2 снимка жълтата е силиконова (нов) , другата обикновена (нов),
3 снимка резервна перка
4 студената страна баланс ще отива
5 топлата страна
6,7 общ изглед
монтирах всичко на място , оказа се че луфта е нормални стойности(отидох там де продават турбини и ремонтират те имат повече луфт от моя) , стана хубаво нещо засега да стои в резерва ,
Колега, може ли един въпрос - ти ли си прави всичко, без баланса, имам в предвид - разглабяне, избиване на втулките...
Колега, може ли един въпрос - ти ли си прави всичко, без баланса, имам в предвид - разглабяне, избиване на втулките...
Колега да но 1 първо гледах от www.youtube как раглобяват за боени минути и квото те правят същото направих за само действах внимателно (линковете ги има в 12тия ми пост , аз както разбрах от цялата работа , 2'ро тез турбо ремонтите и клима помпа ремонтите и тем подобни са за манипулации отворени от страна на турбо майстори защото там държат един своеобразен монопол цялата магия те ще я знаят нали пари ще печелат семейство ще хранят, ако немаш доверени хора те изгарят, и така отидох в тези места и тъй или иначе не ми направиха баланс на турбото защото плащането за баланса е малко 50 кинта и искат да не успея , аз гледах и техните турбота (луфтовете ) разбрах че моите са здрави ,и от тука дойдох до извода че баланса е необходим ако си поставиш нови перки , наште в завода (вярвайте на марката (Mitsubishi- правят турбини надхвърлящи живота на двигателя) ги правят баланс един път след туй може и без него , дано съм бил полезен , аз нямам проблем с турбото на мойта кола но , но чисто просто за дребни пари си взех втора и третата си я направих от 3 и 4 тата турбина , :)
virusalfa
05-04-2010, 15:01
Ся да видим колко ще изкара
Ся да видим колко ще изкара
смятам че нема стане :noooo: страшно от мойте рукавели :jumping: много неща са станали ехтра качество през лятото сложих и Q2 диференциал повдигнах колата на 40см от земята и работих легнал страшничко беше :goodnight: ама стана супер но за Q2 то е най добре в сервиз защото е опасно :saint:
смятам че нема стане :noooo: страшно от мойте рукавели :jumping: много неща са станали ехтра качество през лятото сложих и Q2 диференциал повдигнах колата на 40см от земята и работих легнал страшничко беше :goodnight: ама стана супер но за Q2 то е най добре в сервиз защото е опасно :saint:
И Q2-то с кви луфтове го монтира?
И Q2-то с кви луфтове го монтира?
гледах manual repair в pdf формулата :
стандартна формула за шима S=P-N+0.12mm
измерих P-N=1,27 мм според формулата
S=1,27+0.12mm= 1,39mm требва
моя шим S=1,35mm P-N=1,27mm+0.08mm
неми стигнаха 0.04mm , шима трябваше да ми бъде :whistle: 1,39мм , като помислим и топлиното разширяване не е лошо лагерите нови ги сложих :smile:
гледах manual repair в pdf формулата :
стандартна формула за шима S=P-N+0.12mm
измерих P-N=1,27 мм според формулата
S=1,27+0.12mm= 1,39mm требва
моя шим S=1,35mm P-N=1,27mm+0.08mm
неми стигнаха 0.04mm , шима трябваше да ми бъде :whistle: 1,39мм , като помислим и топлиното разширяване не е лошо лагерите нови ги сложих :smile:
Тая формула е за монтаж на стандартни диференциали - от къв менюал я взе? И топлинното разширение е сметнато вътре в хлабината няма нужда ти да си оставяш запас :smile:
Тая формула е за монтаж на стандартни диференциали - от къв менюал я взе? И топлинното разширение е сметнато вътре в хлабината няма нужда ти да си оставяш запас :smile:
да вярно е топлинното разширение е вътре , ех само 0,04мм допуск :smile: ами ако вземем за сравнение стария диференциял (и вътре и вън от диференцияла )там направо хлабините бяха огромни ,, :smile:
сложих Мобл 1 10w-60 , засега 580км минах ще я видим ,,, още не съм мерил нивото на маслото
пробег 750км да подобрение има измерих щеката на маслото намаляла е с 20% , 1/5 или по точно 200 мл
Ако бе (старото масло 60% , 3/5 или по точно 600 мл ),
туй означава ,е на 1000км ше харчи около 300мл напълно си е нормално ,:handshake: намален ие с 70% измерванията ше продължат ;)
Днеска като ускорявах И уреда показа над 20 PSI (над него немаше друга цИфра ) налягане на турбото малко претресе ,досега не беше мИнавал 15 PSI
15.5 PSI = 1 bar
КолегИ МненИя защо тъй стана :smile:
Карай така.Мойта съм я надул на 1,3 бара, а трябва да е 0,9 бара и върви много.:spiteful:
Карай така.Мойта съм я надул на 1,3 бара, а трябва да е 0,9 бара и върви много.:spiteful:
вредно е за двигателя ше детонира :new_Eyecrazy: , претресването е доказателството :yes:
Мисля, че имаше клапанче, което управлява турбото. Възможно ли е то да ти е дало проблем?
А датчик за детонации няма ли?:roll:
Мисля, че имаше клапанче, което управлява турбото. Възможно ли е то да ти е дало проблем?
Да възможно е преди проблема пръсках електрическите връзки на Пиербурга с омаслител против ръжда, и забелязах че и малките маркучи излизащи от клапата са с трещина ше ги сменя да видя след туй как ще се представи :notify:
Пробег 1000км маслото намаля 350мл доволен съм от Мобил1 10W-60 synt, преди беше 1л с гастрол 10W-40 synt,
Колега докъде стигна с ремонта на турбото.А също така интересува мв от къде си набави частите за турбото
virusalfa
27-08-2010, 12:04
Пробег 1000км маслото намаля 350мл доволен съм от Мобил1 10W-60 synt, преди беше 1л с гастрол 10W-40 synt,Сериозен разход на масло.Турболадер проблеме.....
---------- Post added at 09:04 ---------- Previous post was at 09:02 ----------
Незнам за кой път ма айде пак - всяка турбина върви по следния начин - топлата част заедно с оста вървят комплект сваляема е само студената част ! И след такава интервенция дори си трябва баланс! По друг начин казано колега от турбината която си намерил е използваема само студената перка ;)Това значи друга турбина.Няма кой в БГ да ти я балансира ида изкара 300000км.Нищо не е като оригиналното.
няма проблеми проблеми засега колеги карам с старата турбина (на 1000км 250-300мл масло-нормално си е) другИте две турбокомпресори са в резерва ми ,
В тези дни се занимавам с боядисване на траверса резервна , от вчера и то е в резерва ми
А датчик за детонации няма ли?:roll:
преди 2,3 дена правих профилактичен преглед на ел.
инсталацията и по случайност открих че щепселите на
2'ия детонационен сенсор и сенсора за височинна
коректировка(алтиметър на турбото са разменени , и цели 10000км съм я карал тъй, ама че здравИ са тез турбо шестаци
Такива си ти работи (ше пиша какви са впечетленията)
днес гледах и видях че Wastegate клапата е заяла металната пръчка е крива и допира главата , като тест дадох налягане с крачната помпа не се отвори , Оправих
го супер стана ,сега отваря , монтирах го ,
предИ беше стигнало дори 20psi (за части от секундата) okolo 1.3 -1.4 bara и имаше детонации и след това загуба на мощност ,
сега колкото И да натискам педала не минава 7-8psi около 0.5 bar ,
туй че малко долу остава и не достига до 15psi около
1bar , по всяка вероятност Има проблем в детонационния датчик
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.