PDA

View Full Version : Проблем с оборотите на 164 ТС 90 г



ufo777
18-03-2010, 22:02
Здравейте колеги, от две години карам Алфа 164 туинс парк 2.0 90 година и съм от Пловдив. Карам я без проблеми до сега. Е случвало се е да изкочи нещо дребно, но за моя проблем не намерих нищо конкретно от търсачката и изчетох сумати материал. Колата взе сама да се форсира и да гасне без да има никакви проблеми с запалването. Това го прави независимо дали е топла или студена и дали е на скорост или не. След сума ти четене из форума реших да ида на диагностика и понеже съм от Пловдив реших че бош е реномирана фирма та я закарах на диогностика в бош сервиз на Скобелева майка. Зачаках си диагностиката но минаха два часа и ми казаха че май няма да е само зачистване на датчиците та се разходих. Обадиха се и казаха че са намерили проблема - изгоряла бобина 130 лева. Викам добре щом ще реши проблема действайте. Смениха я качи се собственика с мен да покарам и той взе да ми обяснява, че и свещите вече са ми за смяна, но за сега върви колата. Покарах няма и половин ден няколко кръстовища и почна отново същото. Върнах се и тогава ми казаха че трябвало да се смени задната част на едното делко, щото били износени палците и там където влизало делкото във вала бил разбит и вала към 300 лева за смяна на вал. Охо викам аз за тоя ремонт взех заем ся ново. Питам го какво можем да направим и той вика да изключим едното делко че се разминавали дъгите с повече от седем градуса. Изключил вика здравото делко и оставил разбитото. Изключил и новата бобина дето не мога да разбера дали е нова, щото като излязох втория път от сервиза колата спря да пали както трябва, а до тогава не съм имал никога проблеми с паленето. Интересно че след като изключи едното делко колата взе да мърка и не губа никаква мощност. Питох го ще се отрази ли на разход на гориво, мощност - вика не та ся върви. Но ме жегва нещо от вътре, що спря новата бобина? Знае ли къде е проблема? Когато го попитах какво ще правим с бобината след като не решава проблема - ми вика ще седи за резервни части :shoot: , все едно отидох да си купя резервни части. Помогнете колеги кажете от какво може да е проблема, четох нещо за датчих на Хол който бил под десния калник и ако е намаслен може да прави проблеми, същи и за дроселите четох. Иначе за МПХ го питах каза че са го чистили не е от него пък и на едно делко колата работи мъркащо хубаво от вътре не мога да я чуя. Стархувам се че така натоварвам нещо и ще изплющи я свещ я кабел я нещо друго. Тоя ми обясни че втората искра била за по добро изгаряне , тоест за екологията , а не че се отразява нещо мотора . Помогнете колеги имате ли идея какво може да е и какво да правя с бобината? Старата вика че я хвърлил ма като е изключил новата и ми прави проблеми с паленето може и някоя дефектна да си е изписал :shoot:?:wallbash: Колкото до дебитомера, нали ако е от него ще имам проблем и когато съм с едно делко....

didod
18-03-2010, 23:12
Не съм си правил експеримент да си спирам едната бобина, ама съм чувал, че колата не върви толкова добре. Все пак това не е новият туин спарк с една централно разположена свещ. Иди при друг някой майстор, който знае какво да прави.

ufo777
19-03-2010, 18:27
Колега благодаря за съвета, но ако тръгна да обикалям от майстор на майстор нали се сещаш , че ще е по добре да си купя нова кола. Като гледам как се работи - смени ся тва, а проблема седи, ми дай ся другото да сменим, а проблема седи. И като сменяш - ау какво чудо колата е стара и е цялата за смяна. Иначе с едно делко върви добре. Дори вътре в купето не мога да чуя двигателя като изключа скоростта, но не е редно да е така. Освен това ми прави впечатление че просто при завъртане на ключа за старт на мотора - старта е някак по плавен и тих. Друго което ми направи впечатление е, че при стартиране с ключа преди оборотомера ми показваше какво прави мотора при старт на мотора, тоест скача към 4000 оборота играе докато запали, но сега докато паля не мърда, а като запаля се държи чудесно. Не ми е толкова до оборотомера, колкото до проблема който описах в началото. Помагайте моля.

Sunny
19-03-2010, 21:59
Колега благодаря за съвета, но ако тръгна да обикалям от майстор на майстор нали се сещаш , че ще е по добре да си купя нова кола. Като гледам как се работи - смени ся тва, а проблема седи, ми дай ся другото да сменим, а проблема седи. И като сменяш - ау какво чудо колата е стара и е цялата за смяна. Иначе с едно делко върви добре. Дори вътре в купето не мога да чуя двигателя като изключа скоростта, но не е редно да е така. Освен това ми прави впечатление че просто при завъртане на ключа за старт на мотора - старта е някак по плавен и тих. Друго което ми направи впечатление е, че при стартиране с ключа преди оборотомера ми показваше какво прави мотора при старт на мотора, тоест скача към 4000 оборота играе докато запали, но сега докато паля не мърда, а като запаля се държи чудесно. Не ми е толкова до оборотомера, колкото до проблема който описах в началото. Помагайте моля.

Честно смени майстора .
Пловдив - София не е много закарай я на Бобо и ще имаш кола в движение без да си купуваш резервни части .
Мойта и тя е с делката та да ти споделя впечатления със 2 и с 1 делко .
С едно делко колата не работи като хората и няма пълноценно изгаряне . Имал съм до тук изгоряла бобина - колата не е като с две здрави бобини , имал съм счупен палец - колата е спъната не е като с два и се усеща как е по-спъната и мудна .
На БОШ специалиста му кажи след като не е виждал 8v T.S. да не приказва врели некипели .

А проблема ти със скачащите обороти може да е от много работи включително и дебитомер . Така задочно през форума няма да се намери решеието . Ще ти трябва човек който е виждал Алфа . Хората виждали Алфа са в София и в техническия раздел на форума .

virusalfa
20-03-2010, 01:38
Веднъж в Бош сервиза в Дупница отидохме с една 75 1.8IE за кабели да търсим.Достатъчно беше първото изречение на инженера-"боксер ли е?"! Там са идиоти

ufo777
20-03-2010, 18:08
Честно смени майстора .
Пловдив - София не е много закарай я на Бобо и ще имаш кола в движение без да си купуваш резервни части .
Мойта и тя е с делката та да ти споделя впечатления със 2 и с 1 делко .
С едно делко колата не работи като хората и няма пълноценно изгаряне . Имал съм до тук изгоряла бобина - колата не е като с две здрави бобини , имал съм счупен палец - колата е спъната не е като с два и се усеща как е по-спъната и мудна .
На БОШ специалиста му кажи след като не е виждал 8v T.S. да не приказва врели некипели .

А проблема ти със скачащите обороти може да е от много работи включително и дебитомер . Така задочно през форума няма да се намери решеието . Ще ти трябва човек който е виждал Алфа . Хората виждали Алфа са в София и в техническия раздел на форума .


:Silent: Колега ако е дебитомера няма ли да го прави с едното делко също? Много ми се иска да ида в София щом там има разбиращи майстори, но това са допълнителни средства с които не разполагам за съжаление. Иначе нали ти казвам с едното делко почти няма разлика - единственото което контатирах е че наистина колата е леко по мудна - тоест преди я карах икономично не съм дигал повече от 2000 оборота и сменям скоростта, сега за да я карам така трябва да ръчкам скоростите като луд, но ако я сменям на 3000 оборота проблем няма само дето качва разхода вече на 12 13 а това вече е лошо. Няма начин да се ходи при друг майстор, защото като гледам как работят колегите пак повтарям смени ся тва а поблема седи :sniper:смени онова - :pfbbt: а проблема седи, и накрая я колата стара купи си нова. А корабчето си го харесвам иначе запазенко е и дота време вече две години не ми е правило мизерии. Ако се работи така със смяна ми то да взема да си купя всички части и да си ги сменям една по една току виж съм стигнал до проблема. Някой ще ми каже ли тази кола има ли датчик на Хол наистина и какво представлява той? Седял под десния калник някъде. :Silent:




---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 18:06 ----------




Веднъж в Бош сервиза в Дупница отидохме с една 75 1.8IE за кабели да търсим.Достатъчно беше първото изречение на инженера-"боксер ли е?"! Там са идиоти

---------- Post added at 18:06 ---------- Previous post was at 18:03 ----------

Ми колега няма как. Благодаря за споделеното, но вече си има комисия за защита на потребителите, а и можеш да направиш рекламация на услугата, тоест да ти върнат всички пари и да ти възтановят колата до предишното състояния - плюс гаранцията която трябва да ти дадат, в противен случай взимай им разрешителното със съд по добре е от колкото да има хиляди сервизи в които отиваш и вместо да ти свършат работа за която съответно да си платиш, да се чудат как да те удерат или ощипят. Като не разбират - да сменят професията, но това вече е друга тема - манталитета ние разбираме от всичко без да учим ..... Само, че вече сме в Европа и имаме права просто трябва да си ги търсим

Da_Fuse
21-03-2010, 14:50
Колега, датчикът на хол чете от шайбата на ремъците за алтернатор, хидравлика и т.н. на коляновия вал, но не вярвам проблемът да ти е от него, защото той дава информация и на двете делка, изобщо на цялата електроника за положението на коляновия вал. По скоро проблемът ти е от дебитомер или ламбда сонда, като второто важи само, ако я караш на бензин(ако я караш на аз няма как да ти мени оборотите от ламбда сонда освен при някой газови инжекциони, но не вярвам да си с такъв). :) Друг вариянт е да е натрупал грешки компютъра и по тази причина от време на време да дава отклонение в подаването на гориво. Може да е и да речем и от бензинов регулатор дори. Трябва си кадърна диагностика, за да се разбере проблема, иначе тук само ще си гадаем. Консултирай се в общ технически раздел с други колеги от Пловдив къде правят качествена диагностика там. :)

Sunny
21-03-2010, 17:35
По скоро проблемът ти е от дебитомер или ламбда сонда, като второто важи само, ако я караш на бензин(ако я караш на аз няма как да ти мени оборотите от ламбда сонда освен при някой газови инжекциони, но не вярвам да си с такъв). :) Друг вариянт е да е натрупал грешки компютъра и по тази причина от време на време да дава отклонение в подаването на гориво. Може да е и да речем и от бензинов регулатор дори. Трябва си кадърна диагностика, за да се разбере проблема, иначе тук само ще си гадаем. Консултирай се в общ технически раздел с други колеги от Пловдив къде правят качествена диагностика там. :)

@Da_Fuse
Няма ламбда сонда 164-ката от 90-а година .
Мотора е почти 1 към 1 с този от Алфа 75 2.0 T.S. така , че проблемите му са като във вашите коли .
И аз си мисля за дебитомер ,че може да му е проблема защото съм имал ядове с него и отчитанията му .. ;)
Затова го засилих да бяга до София защото повечето като видят 164-ка в сервизите и си мислят ,че е като останалите алфи а до 93та моторите са си от Алфа 75 .
За T.S. само говорим .

ufo777
21-03-2010, 23:56
Добре де всички с тоя дебитомер, колата я карам само на бензин, нали ви казвам, че няма проблем когато е с едно делко. Няма ли ако е дебитомера проблема да остане дори и с едно делко?

Da_Fuse
22-03-2010, 01:31
Грешката за сондата е моя, извинявам се за което!
Колкото до дебитомера, колега, по принцип си прав, че неможе да има влияние след като нещата са добре с откачена бубина, но кола няма как да се форсира сама от повреда по единия чифт свещи, може там да си има друг проблем. Най-добре си е читава диагностика. Може да е някой датчик, чиято букса да са ти почистили и сега да е ок. Ти пробва ли пак да си включиш и втората бубина и да видиш дали нещата все още са зле? :prescription:

ufo777
23-03-2010, 12:51
Грешката за сондата е моя, извинявам се за което!
Колкото до дебитомера, колега, по принцип си прав, че неможе да има влияние след като нещата са добре с откачена бубина, но кола няма как да се форсира сама от повреда по единия чифт свещи, може там да си има друг проблем. Най-добре си е читава диагностика. Може да е някой датчик, чиято букса да са ти почистили и сега да е ок. Ти пробва ли пак да си включиш и втората бубина и да видиш дали нещата все още са зле? :prescription:

Не не съм пробвал, въпреки, че мога , но това не е мой проблем, а на сервиза. Притеснявам се, че ако я пусна ще спре да пали. Забелязах, че е базикната нещо, щото взе да гори по 16 17 на градско. Две години я карам и никога не ми е горяла повече от 9 10 при умерено каране. Иначе в бош ми върнаха парите за диагностиката и за сложената част и за труда, но това все още не е повод да се радвам, защото не знам какво са омазали. Дайте съвет къде да ида на диагностика в Пловдив?!? Помощщщщщщ:busted_cop:
ПАЗЕТЕ АЛФИТЕ СИ ОТ ДИАГНОСТИКА В БОШ !!!

1912
23-03-2010, 14:03
ела на някоя от срещите в неделя на пловдив стадиона
от 16 часа да ти обясня

ufo777
01-04-2010, 20:43
Колеги помагайте. Къде в Пловдив има свестен сервиз за моята кола? Ония от сервиза дето ми смениха бобината ми върнаха парите за часта , труда, и за диагностиката, обаче колата ми имаше много хубава возия. В тоя сервиз им казах просто да видят що свети датчика на накладката, не стига че не направиха нищо по него, но ми казаха и че вътрешните ми кормилни щанги са разбити. Не съм усещал никакво тресене по волана и не съм имал проблеми с возията, возеше меко и хубаво. Но след като ми смениха щангите минах си стенда и колата взе да вози като трактор - дрънка чука нещо ту от ляво ту от дясно ужас. Викам тука нещо става огледах видимо е изтървал дясния амортисьор, обаче защо тази промяна става след смяната на щангите? Дали не ми скопиха нещо в сервиза? Дайте съвет кво може да е станало и да ходя ли да си искам парите плюс гаранционне ремонт, щото си имам бележка, че са ми правили ремонт, но не мога да разбера кво става с колата.... :machinegunner: ще ги застрелям вече там БОш БОШ БОШ. И преди съм имал изтървал амортисьор и съм го сменял, но чак такава промяна във возията да дрънка и да подскача като откачена навсякъде не е било?!?

Sunny
02-04-2010, 10:21
1912 e твоя човек за информация .
От Пловдив е .
Караше 164-ка .

Сервизите на БОШ са за :prison: не знам на какво отгоре имат самочувствието на най великите .

1912
03-04-2010, 20:57
дам пиши ми на скайпа ако искаш
krasaveca1912
имам ся тамън една 164 ка на части на символични цени....

Sunny
03-04-2010, 21:42
имам ся тамън една 164 ка на части на символични цени....

:offtopic:


Aма дебитомера не ти остана нали ?
Че моя нещо ме предава напоследък .


:offtopic:

1912
03-04-2010, 21:50
имам сичко но ся прговарям за една глава и ще се събере сиг мотора
от купето имам бая работи,,,,,
имам и една портвана глава с валове за хвърляне някой ако я иска за 50 кинта...

BLUE1
03-04-2010, 23:18
Иди в сервиз меджик кар в двора на аптечно, търси Коцето и му я остави да я види, ако не ти я поправи , пари няма да ти вземе, не му давай зор за бърз ремонт и мисля няма да съжаляваш.

alfaracer
04-04-2010, 20:27
Ще ти дам един съвет като майстор ,защото и аз ремонтирам коли пък и карам кола като твоята.Значи преди година и половина имах следния проблем.Колата палеше трудно, гърмеше на газ, прекъсваше, нямаше много мощност.И покрай олекотяването на колата си махнах алуминиевия декоративен(излишен) капак над свещите.И какво се получи, колата спря да пали, отварям предния капак -- пали, затварям капака угасва.Ебаси!!!
Вкарах я в сервиза с отворен капак, угасих сички лампи и какво да видя, по сички кабели пробягват мълнии.Появяват се искри между кабелите и двигателя, и най-якото ,ако щете вярвайте имаше и искри между датчика на хол и ремъците.Тай ли айде нови кабели, после си смених и свещите щото си бяха износени, айде и капачки и палци.И сега а, няма мълнии, няма прекъсване, ах колко лесно и бързо пали, и почна повече да върви.Един майстор на времето каза ,че колата била палела бавно защото била такава, сложен двигател, той така бил направен ,че да повърти малко за да се развъртял и после палел.

Моят съвет е да откачиш работещото делко и да закачиш неработещото да видиш как ще се държи и симптомите ще са си като на кола с 4 свещи и така всеки мислеш автомонтьор ще ти я оправи.

155_8000rpm
05-04-2010, 12:03
Здравейте колеги, от две години карам Алфа 164 туинс парк 2.0 90 година и съм от Пловдив. Карам я без проблеми до сега. Е случвало се е да изкочи нещо дребно, но за моя проблем не намерих нищо конкретно от търсачката и изчетох сумати материал. Колата взе сама да се форсира и да гасне без да има никакви проблеми с запалването. Това го прави независимо дали е топла или студена и дали е на скорост или не. След сума ти четене из форума реших да ида на диагностика и понеже съм от Пловдив реших че бош е реномирана фирма та я закарах на диогностика в бош сервиз на Скобелева майка. Зачаках си диагностиката но минаха два часа и ми казаха че май няма да е само зачистване на датчиците та се разходих. Обадиха се и казаха че са намерили проблема - изгоряла бобина 130 лева. Викам добре щом ще реши проблема действайте. Смениха я качи се собственика с мен да покарам и той взе да ми обяснява, че и свещите вече са ми за смяна, но за сега върви колата. Покарах няма и половин ден няколко кръстовища и почна отново същото. Върнах се и тогава ми казаха че трябвало да се смени задната част на едното делко, щото били износени палците и там където влизало делкото във вала бил разбит и вала към 300 лева за смяна на вал. Охо викам аз за тоя ремонт взех заем ся ново. Питам го какво можем да направим и той вика да изключим едното делко че се разминавали дъгите с повече от седем градуса. Изключил вика здравото делко и оставил разбитото. Изключил и новата бобина дето не мога да разбера дали е нова, щото като излязох втория път от сервиза колата спря да пали както трябва, а до тогава не съм имал никога проблеми с паленето. Интересно че след като изключи едното делко колата взе да мърка и не губа никаква мощност. Питох го ще се отрази ли на разход на гориво, мощност - вика не та ся върви. Но ме жегва нещо от вътре, що спря новата бобина? Знае ли къде е проблема? Когато го попитах какво ще правим с бобината след като не решава проблема - ми вика ще седи за резервни части :shoot: , все едно отидох да си купя резервни части. Помогнете колеги кажете от какво може да е проблема, четох нещо за датчих на Хол който бил под десния калник и ако е намаслен може да прави проблеми, същи и за дроселите четох. Иначе за МПХ го питах каза че са го чистили не е от него пък и на едно делко колата работи мъркащо хубаво от вътре не мога да я чуя. Стархувам се че така натоварвам нещо и ще изплющи я свещ я кабел я нещо друго. Тоя ми обясни че втората искра била за по добро изгаряне , тоест за екологията , а не че се отразява нещо мотора . Помогнете колеги имате ли идея какво може да е и какво да правя с бобината? Старата вика че я хвърлил ма като е изключил новата и ми прави проблеми с паленето може и някоя дефектна да си е изписал :shoot:?:wallbash: Колкото до дебитомера, нали ако е от него ще имам проблем и когато съм с едно делко....

Колега не искам да ти пълня главата с глупости за това какъв може да ти е проблема....факта е,че тук във форума трудно ще се намери решение на проблема ти.Затова ще ти кажа къде в Пловдив да идеш и да ти оправят колата...тва е единствения сервиз за диагностика и елкон в този град,където са виждали коли като нашите и знаят какво да правят.
Сервиза се нарича Перфект и се намира на бул.6-ти септември като се движиш по-посока от центъра към столипиново преди М.Бриколаж в дясно(на 100-тина метра преди бриколажа)...Иван се казва човека и кара една червена 33-ка и просто си разбира много от работата...
Аз имах проблем 2 години почти,с който се борих и сам и с майстори и не можах да го разреша и именно този човек ми оправи колата.Давам ти и телефон да се разберете:0888715796;0899595113.Бул."6-ти септември" №242 е адреса.
Успех и стискам палци!