PDA

View Full Version : Омасляване от отдушника на картера 145 2.0 TD



rumata
19-03-2010, 12:29
Имам я от около 2 години и половина. Започна да цапа почти веднага след като я обслужих. Карах я и не и обръщах внимание, докато тази зима започна да пали трудно и всякаш на 2 - 3 цилиндъра. Сложих и една нова присадка и нещата се пооправиха, в смисъл че проблема с паленето отпадна, но продължава да цапа смукателния колектор. Мисля че може би имам проблем със сепаратора на отдушника, но той така е заврян че не се пипа. Ако някой патил може да посъветва ще съм благодарен.

kolev
19-03-2010, 14:43
какво масло си сложил. май проблема ти е в него.

reptli
19-03-2010, 15:44
какво масло си сложил. май проблема ти е в него.

аз от доста време съм с 15W40 на Валволин (червената опаковна,с някакви добавки била)и го имам този проблем,както и горене на масло при по-големи натоварвания(и то не винаги).Дали да не пробвам 10W40 :-|.Проблема с омасляването го реших като разглобих маркуча и го пуснах на долу а дупката след въздушния филтър я запуших :)

ves_v8
19-03-2010, 17:49
аз от доста време съм с 15W40 на Валволин (червената опаковна,с някакви добавки била)и го имам този проблем,както и горене на масло при по-големи натоварвания(и то не винаги).Дали да не пробвам 10W40 :-|.Проблема с омасляването го реших като разглобих маркуча и го пуснах на долу а дупката след въздушния филтър я запуших :)
Колега с масло с вискозитет 10W40 ще ти го изгаря дори повече. Когато започне да гори масло трябва да се ориентираш към по-гъсто масло, някаква добавка или основен ремонт - по твое усмотрение. Баща ми има една кола дето понагаря масълце и й сипахме мотул 15W50 и сега работи добре, не го пипа и грам. а това че си запушил отдушника на картера не е много добре, защото картерните газове трябва да излизат все от някаде.

rumata
19-03-2010, 17:58
ESSO 10 W 40. Сега погледнах и ме е срам, колата е 146. Няма смисъл да слагам минерално масло, защото компресията ми се вдигна на 32 - 33 след присадката. В сервиза на Дидо на Орехчето я измериха и казаха че е ОК. И те ми предложиха да отведа отдушника под купето, но ми се вижда тъпо- това не е Жигули. Между две смени наливам по- малко от 1 литър масло - не мисля че гори много

virusalfa
19-03-2010, 19:15
ESSO 10 W 40. Сега погледнах и ме е срам, колата е 146. Няма смисъл да слагам минерално масло, защото компресията ми се вдигна на 32 - 33 след присадката. В сервиза на Дидо на Орехчето я измериха и казаха че е ОК. И те ми предложиха да отведа отдушника под купето, но ми се вижда тъпо- това не е Жигули. Между две смени наливам по- малко от 1 литър масло - не мисля че гори многоЕsso 10w40 е прилично масло,а при разход около литър на 10000км не ти е за отваряне мототра.

rumata
19-03-2010, 19:28
Еsso 10w40 е прилично масло,а при разход около литър на 10000км не ти е за отваряне мототра.
Досега бях на SELENIA но нямаха в сревиза и налях каквото има.

soldier
19-03-2010, 22:26
ESSO 10 W 40. Сега погледнах и ме е срам, колата е 146. Няма смисъл да слагам минерално масло, защото компресията ми се вдигна на 32 - 33 след присадката. В сервиза на Дидо на Орехчето я измериха и казаха че е ОК. И те ми предложиха да отведа отдушника под купето, но ми се вижда тъпо- това не е Жигули. Между две смени наливам по- малко от 1 литър масло - не мисля че гори много

Аз съм същия двигател и не искам да ти казвам колко доливам :shoot:
Но при мен проблема е в турбото и като я държа дълго на високи обороти харчи и то здраво

reptli
19-03-2010, 22:48
Колега с масло с вискозитет 10W40 ще ти го изгаря дори повече. Когато започне да гори масло трябва да се ориентираш към по-гъсто масло, някаква добавка или основен ремонт - по твое усмотрение. Баща ми има една кола дето понагаря масълце и й сипахме мотул 15W50 и сега работи добре, не го пипа и грам. а това че си запушил отдушника на картера не е много добре, защото картерните газове трябва да излизат все от някаде.

при масло 10W40 в характеристиките му пише,че е по-издражливо при големи натоварвания...а мойта точно в такива моменти го гори... Отдушника не е запушен ами е отведен на долу...малко тъпа работа но по-добре така,от колкото да ми цапа филтъра и да ми хвърля по турбо пътищата :)

rumata
20-03-2010, 17:38
Никой ли не се е пробвал да свали и почисти сепаратора на отдушника на картера? Днес го гледах и ми се струва че ако се свали стартера ще има някакъв достъп. Питам дали ме чака някаква изненада след като го сваля, защото по метода на изключването ми се струва че той е виновника за омасляването.:unsure:

soldier
03-10-2010, 19:54
Ето колко се омаслява мойта след 13хил км. Почвам да се замислям и да правя като reptli :hi_temerature:

ogi100
04-10-2010, 11:05
Ето колко се омаслява мойта след 13хил км. Почвам да се замислям и да правя като reptli :hi_temerature:
уау, а аз си мислех, че няколкото капки на филтъра трябва да ме притесняват...
ти колко масло доливаш от смяна до смяна?

soldier
04-10-2010, 18:33
уау, а аз си мислех, че няколкото капки на филтъра трябва да ме притесняват...
ти колко масло доливаш от смяна до смяна?

Бая, зависи колко я настъпвам. Ако я настъпвам здраво стигам литър на 1000км, по магистралата. Иначе 4-5литра на смяна, като не сменям на 10хил, а на 11-12 зависи кога съм на кеф :D

GALIN4O
04-10-2010, 19:08
сепаратора и всички прилежащи маркучи се чистят а варианта да се отведат газовете някъдеси не е желателен поне според мен

reptli
05-10-2010, 10:48
сепаратора съм го виждал на скици и не представлява нищо особено!Кое ти се струва нередно,колега? :)

soldier,гледката ми е позната но вече е забравена тема ;)

ogi100
05-10-2010, 13:00
сепаратора съм го виждал на скици и не представлява нищо особено!Кое ти се струва нередно,колега? :)

soldier,гледката ми е позната но вече е забравена тема ;)
Еми все пак живеем в екологичен век, прав е колегата :)
иначе и твоята ли гори колкото на soldier? Предполагам, че при него проблема е от турбинката както е написал

reptli
06-10-2010, 00:42
Преди изчезваше на поразия но се оказа,че ми тече масленото радиаторче.Когато и е кеф,тогава гълта.Един и същи курс(извънградско)-единият път ми гори,другият път,не ми гори:dunno:

carcass1968
06-10-2010, 11:28
Aбе всички сме най малко за сегменти ама ще караме така докато може.:go:

---------- Post added at 11:15 ---------- Previous post was at 11:01 ----------

Турбината не може да цапа въздушния филтър.Повишеното картерно налягане сещате се откъде идва-покрай цилиндъра и буталото.Не е гаранция че ще падне много компресията но ще цапа смукателните тръби и в.филтър

---------- Post added at 11:28 ---------- Previous post was at 11:15 ----------

Има едни маслоуловители по50лв.ама не знам дали вършат работа.По сайтовете за тунинг може да ги намерите .