PDA

View Full Version : Изпускателна система



beili
24-03-2010, 22:01
Колеги,има ли смисал от всичките гърнета които стоково са заложени в 155,с катализатора стават 4 на брой?Няма ли да е по-добре /като казвам по-добре имам предвид на мотора да му е по-леко да издиша а от там и да побягва повече/ с катализатор или резонатор плюс крайно голямо гърне?

mimouzunov
24-03-2010, 22:14
Колеги,има ли смисал от всичките гърнета които стоково са заложени в 155,с катализатора стават 4 на брой?Няма ли да е по-добре /като казвам по-добре имам предвид на мотора да му е по-леко да издиша а от там и да побягва повече/ с катализатор или резонатор плюс крайно голямо гърне?

Ако се направи като хората би трябвало да има някакъв положителен ефект ,но...
Според мен обаче изпускателната система влияе пряко и на пълненето на цилиндрите с горивната смес (колкото и шантаво да звучи) и това се отразява наи-много на високи обороти...
Ако се направи (да повторя) всичко както си трябва ,трябва да е в + операцията...
Има компетентни хора тук ,да пишат те... :scherzkeks:

Alfa User
24-03-2010, 23:39
До колкото съм чувал и чел, нищо друго освен специално разчетена генерация няма да има положителен ефект. Има се в предвид, че трябва да се прецени точно дебита на газовете през генерацията, защото инак стават грешки. По-шиорки или по-тесни тръби имат почти един и същи ефект - отрицателен. Изпускателната система е съвкупност от гърнетата и тръбите, и е разчетена заводски да осигурява нормална работа на двигателя. Ако всичко по генерацията е нормално (няма дупки или запушвания) колата би трябвало да си върви както пише по книга :)
Е, спортната генерация (пак натъртвам - специално разчетена за модела) е съвсем друго вече ... ма надали някой ще се бръкне с пари като за 1/3 от колата си за такова нещо ... Преди години попаднах в нета на обява за спортна генерация стандарт DTM за 155 - ама беше с еба.и ценатаааа :not-fair:

krasisashkov
24-03-2010, 23:55
На двигателите с вътрешно горене испускателните търби са така изчислени че да позволяват,да го наречем, насочено движение на флуида и да се получи пълно изпразване на горивната камера в следствие на увличане от потока на флуида.При промяна на тоз поток се намалява коифициента на полезно диствие на агрегата в следствие на обемен остатък в горивната камера ,от кадто следва и намалено пълнете на работния обел с необходимото количество атмосверен въздух за достигане на максимално отделена мощност от пълното изгаряне на доставеното гориво.Затова при агрегатте за постигане на максималната мощност е необходимо да се подържат обороти в порядъка на 5500...5700 при което се постига тъи наречение ''резонанс'' на агрегата,Ако някои е бил моделист и се е занимавал с двигатели за модели работещи с спирт,етър и рециново масло знае как става това максимално ''изцеждане'' на двигателчето с вкарването му в режим на ''резонанс'' и пищи на умряло с около 20.....25000 оборота :):):) и двоино конусните изпускателни търби стават червени :):):) но след състезанието става само за кофата за боклук :):)

mimouzunov
25-03-2010, 08:40
Това се опитах и аз да намекна за изпускателната система...

А тези двигателчета ги знам до болка ,баща ми преди се зенимаваше с такива моделчета...

don_pepone
25-03-2010, 18:40
Проблем си е ако се промени нещо в изпускателната система,билото спрямо налягането или скоростта на отработените газове. Аз си патих като изпразних катализатора- ламбда сондата взе да си бърка показанията защото газовете излизаха по-бързо от необходимото и сондата отчиташе бедна смес , от което следва сондата да я обогати и ефекта е високи обороти на празен ход и повишен разход.

beili
25-03-2010, 21:08
Значи тези които казват,че си правят права генерация и колата се отпушва,дрънкат глупости така ли?

don_pepone
25-03-2010, 21:51
зависи,ако преди това са имали проблем с нещо по изпскателната система,може и да им сее отпшила колата,но това не значи че върви като по "учебник" или пък повече.
А можеби и различният звук ни кара да мислим че върви повече.

Kriss_155
10-02-2013, 17:35
Кoлеги, имам два глупави вупрoса; всички ли кoлектoри за 155 са еднакви? Примернo, има ли разлика между кoлектoрите на една 155 1.7 и 1.8 ?
И другия глупав въпрoс е, мoже ли двигателя да се пoвдигне за да не кеси тoлкoва цялата изпускателна система?

TS
10-02-2013, 17:55
1,7-,1,8-2,0 8 клапана са със еднакъв колектор.

pace
10-02-2013, 19:06
Значи тези които казват,че си правят права генерация и колата се отпушва,дрънкат глупости така ли?
Ми сам прецени,значи Бай Ганьо се е сетил,че с една права тръба от скеле 'строително' може да направи колата 'крушум' :) а ония там глупаци из заводите производители ми наредили разни непотребни кюнци та сОпели колицата......

gorbi
10-02-2013, 19:11
Те тия в заводите производители мислят за много повече неща от едното "вървене". Мислят за шум, екология, резонанс...

Аз имам друго питане, леко спам, но в духа на темата - при чистия некомпютъризиран дизел нещата са доста по-прости в това отношение, предполагам ?

reloading
10-02-2013, 19:57
Колега аз съм с резонаторно гърне.. да ти кажа има май разлика в звука (май се реже повече) така я взех така че нямам наблюдение дали върви повече.. Но звука е готин ;)

mimouzunov
10-02-2013, 20:34
Колега аз съм с резонаторно гърне.. да ти кажа има май разлика в звука (май се реже повече) така я взех така че нямам наблюдение дали върви повече.. Но звука е готин ;)

Едно време (преди 5 години примерно) когато алф вървеше що годе наравно с разни нови бегачки 16 клапанови :Tease: си беше, и все още е с целия си набор от гърнета... Вместо да слагате разни измислици ги инвестираите тея пари в двигателя... (ревизия на глава, преглед смяна на сегменти лагери и тн)!

TS
10-02-2013, 20:42
Едно време (преди 5 години примерно) когато алф вървеше що годе наравно с разни нови бегачки 16 клапанови :Tease: си беше, и все още е с целия си набор от гърнета... Вместо да слагате разни измислици ги инвестираите тея пари в двигателя... (ревизия на глава, преглед смяна на сегменти лагери и тн)!

Така е.

reloading
10-02-2013, 21:02
Едно време (преди 5 години примерно) когато алф вървеше що годе наравно с разни нови бегачки 16 клапанови :Tease: си беше, и все още е с целия си набор от гърнета... Вместо да слагате разни измислици ги инвестираите тея пари в двигателя... (ревизия на глава, преглед смяна на сегменти лагери и тн)!

май не ме разбра :) , колата така я взех