PDA

View Full Version : Kappa ---> Alfa Romeo 166



duronman
29-03-2010, 00:00
Здравейте колеги. Както заглавието подсказва се чудя дали да не си купя 166-ца, защото гледам, че са станали по около 5-6 хиляди. Оглеждам се или за 3.0 бензин или за 2.4 дизел. Искам да ви попитам според вас какви разлики ще усетя между двете коли като цена на поддръжка, консумативи застраховки и т.н. За данък лукс няма да говоря, защото съм намерил една 3.0 която е регистрирана, като 2.4 дизел (не знам как) Също така искам да ви попитам ако търся бартер от мойта за алфа колко пари е разумно да доплатя според вас при цена на алфата 5500-6000. Благодаря и поздрави на всички

П.П. В момента карам капа 147 коня 2.0 бензин на газ и разходът ми на гориво е около 18литра градско и 12 извънградско. Какъв е приблизително разхода на дизеловата и на бензиновата алфа ?

dimo
29-03-2010, 12:48
ето една дребна разлика :
Капата отпред е със сменяеми шарнири по около 30 кинта за брой а,166 е с цели носачи парчето от 200 лв на горе

duronman
29-03-2010, 13:14
Преживява се, по-живо ме интересува разхода на гориво, честите проблеми при алфите, какво да гледам, като ходя да търся кола и т.н.

RoMAN
29-03-2010, 13:22
ето една дребна разлика :
Капата отпред е със сменяеми шарнири по около 30 кинта за брой а,166 е с цели носачи парчето от 200 лв на горе

Грешиш много. Точно, че се използват алтернативни шарнирни втулки от мерцедес които струват по 20 лв.

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 10:19 ----------



П.П. В момента карам капа 147 коня 2.0 бензин на газ и разходът ми на гориво е около 18литра градско и 12 извънградско. Какъв е приблизително разхода на дизеловата и на бензиновата алфа ?

2.4 JTD на 166 ще ти гори до 10 градско, ако я тъпчеш може и повече. Като цяло зависи от стила ти на каране и тежеста на копитото. Извънградско ще гори към 7.

duronman
29-03-2010, 13:52
Това звучи много добре. Сега намерих една 2.0 бензин 4 цилиндрова 155 коня на много добра цена. Довечера мисля да мина да я видя. Гледайки снимки си мисля, че технологично е много близка до капата. Дори термостата ми изглежда същия.

RoMAN
29-03-2010, 13:57
Това звучи много добре. Сега намерих една 2.0 бензин 4 цилиндрова 155 коня на много добра цена. Довечера мисля да мина да я видя. Гледайки снимки си мисля, че технологично е много близка до капата. Дори термостата ми изглежда същия.

С риск да ме нападнат бензинаджиите.... Ако си толкова фен на бензина по-добре си вземи 2500 или 3000 кубика V6. 2.0 155 коня грам не върви спрямо чипосан дизел и харчи минимум 14 градско. To не, че и V6-те горят по-малко ама поне знаеш защо го горят и уещаш.

dimo
29-03-2010, 13:58
Грешиш много. Точно, че се използват алтернативни шарнирни втулки от мерцедес които струват по 20 лв.

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 10:19 ----------



2.4 JTD на 166 ще ти гори до 10 градско, ако я тъпчеш може и повече. Като цяло зависи от стила ти на каране и тежеста на копитото. Извънградско ще гори към 7.
Какви втулки бе приятелю говоря ти за предни долни носачи ,а не за рециклиране на задно окачване ,чети малко по внимателно преди да пишеш глупости !Така съзнателно или не вкарваш човека в заблуда.

duronman
29-03-2010, 14:10
То хубаво 155 коня "не върви", много ми се кара голям бензин, но данък лукс на стойност 1/4 от колата почти не ми се плаща и не ми е по джоба. Ако евентуално намеря някоя регистрирана по вторич начин добре, но като се замисля може това да ми създаде проблеми за в бъдеще. За дизел определено съм съгласен, но винаги като търся кола втора употреба на първо място за мен е състоянието на автомобила и после дали е дизел или бензин.

RoMAN
29-03-2010, 14:50
Какви втулки бе приятелю говоря ти за предни долни носачи ,а не за рециклиране на задно окачване ,чети малко по внимателно преди да пишеш глупости !Така съзнателно или не вкарваш човека в заблуда.

Моя грешка, не прочетох внимателно че става въпрос за предница.

Chimev
29-03-2010, 15:22
Градско 9-10, извън градско 6-7 и с чип върви много. Иначе окачването си е занимавка, ше ти се намира с какво да се занимаваш :tooth:

qpwo
29-03-2010, 19:02
То хубаво 155 коня "не върви", много ми се кара голям бензин, но данък лукс на стойност 1/4 от колата почти не ми се плаща и не ми е по джоба. Ако евентуално намеря някоя регистрирана по вторич начин добре, но като се замисля може това да ми създаде проблеми за в бъдеще. За дизел определено съм съгласен, но винаги като търся кола втора употреба на първо място за мен е състоянието на автомобила и после дали е дизел или бензин.
Данък лукс не е ли от 3000 кубика нагоре....

EMo0o
29-03-2010, 19:15
Данък лукс не е ли от 3000 кубика нагоре....

Точно, до 3.0 не се плаща :) Плащат данък лукс само НАД 3000cm³ ;) Но и тези над 150к.с. плащат ..

code
29-03-2010, 19:53
Моята гори 15-17газ градско и 10-12 извън. И дизела и бензина са с тежка поддръжка, така че си помисли добре. Колкото си харесвам колата, толкова я мразя :tooth:

Pepko-Bepko
29-03-2010, 20:19
Ами колега аз слязох от бензинова капа с твоя мотор...147 коня,които е и се качих на дизелова 166 пак с наи слабия мотор 136 коня.За разход двете коли изобщо не могат да се сравняват.166 дизел гори извън града от 6.5 до 7,5 нафта в града разхода е околи 9-10 зависи от стила на каране.Имаи в предвид че ще останеш малко разочарован ако слезеш от 5-ак и се качиш на 4 цилиндров бензин сложен на 166...Истината е в големите бензинови мотори ама там тряя здраво да му държиш края.
Капа и 166 са донякъде идентични автомобили....но си имат и доста разлики....Окачването си е доста по сложничко на 166 ..отпред имаш долни носачи на цени почващи от 180 лева и нагоре и горни носачи на цени от 90 лева нагоре....Имаи предвид че заради хубавите ни пътища,евтините се сменят почти всяка година :) и си е цифра.Няма го ефтния шарнир както при Капа...Истината е че 166 е по-съвременна кола от Капа и е нормално всичко да и е по-скъпо и стандартните и гуми са 16 цола спрямо 15 за капа.Капата вече изглежда малко ДЕМОДЕ.Също като слезеш от Капа и се качиш на 166 не може да не ти направи впечатление колко по трудно се върти волана и колко по тясно е отпред и отзад.Няма да ги има серино прибирането на огледалата и щорите с които няма начин да не си свикнал.
Поздрави !!!

em4o1
29-03-2010, 20:40
Точно, до 3.0 не се плаща :) Плащат данък лукс само НАД 3000cm³ ;) Но и тези над 150к.с. плащат ..

А тези със 150 коне влизат ли е теслата или ?

Колкото до харченето аз съм с тези пропорции:

- Градско - от 8,5 до 11,5
- Извън градо (до 140 км в час) 5,2, а ако не е магистрала и караш с около 90 км , съм падал и до 4,7

EMo0o
29-03-2010, 20:48
А тези със 150 коне влизат ли е теслата или ?

Колкото до харченето аз съм с тези пропорции:

- Градско - от 8,5 до 11,5
- Извън градо (до 140 км в час) 5,2, а ако не е магистрала и караш с около 90 км , съм падал и до 4,7

Само НАД 150к.с. :) Ти си точно на максимума , като изключим чипа :D

duronman
30-03-2010, 00:18
Колеги днес кум 20:30 ходих да гледам една 166ца 2001 2000 бензин от човек. Човека се оказа познат на познат в последствие, но нека да споделя какво ми направи впечатление и вие да кажете какво мислите. 1. Двигателят ми се стори леко шумен на празен ход, но работеше добре и равномерно. Като козметични забележки колата имаче счупено копче за едното ел. стъкло и развалена панта на подлакътникът между двете предни седалки. Покарах я малко и ми се стори доста стегната и добре набираща и също така загря доста бързо в сравнение с капата. При натискане на задницата с ръка ми се стори, че малко се заклаща (съмнявам се за амортисьори, но може и просто да са им меки задниците ?!?) Съединителят и спирачката бяха много меки и удобни, но скоростният лост ми се стори тегав (не че влизаха трудно скоростите, а просто лостът се движеше трудно и леко тегавичко). Ръчната се оказа, че съвсем не работи и се чудя дали това се дължи на жила или на спирачни апарати.

Ясно ми е, че без да видите колата няма как да ми отговорите със сигурност на купчината от въпроси, но просто при повечето коли има добре познати проблеми, които са известни на каращите ги и ми се иска, ако нещо от изброените от мен неща е такова да ми споделите.

Изинявам се, че продължавам и продължавам да питам във форума, но просто ви имам доверие, защото доста време сте прекарали с тези красавици и им знаете слабите места :)

За да се включа в по-горния спор данък лукс ще е за всички коли над 164 конски сили по последни данни. За справка ланча форума раздел общи.

RoMAN
30-03-2010, 00:27
1. Ако трака значи има заминал вариатор... Доколкото знам това е към 350 лв част + отделно труд при който се свалят валове и тн? Но нека бензинаджиите обеснят по-подробно.
2. Конзолите за ел. стъклата не са евтини даже и втора употреба.
3. Подлакътника може някой дето се занимава с пластмаси да ти го залепи и оправи за символична сума
4. Ако задницата се клати това ще се дължи на нещото за което говорех отначало. Разбити шарнирни втулки на задните шенкели към долните носачи. Естествено оригиналните втулки не се продават отделно и искат цели носачи да се купуват. И тук вече може да използваш от мерцедес очиларка втулките. Предполагам за този проблем говорим де. Ама тя би трябвало да ти е поднасяла през нерваностите освен ако не са и направили реглаж, който да я закърпи временно.
5. Скоростния лост някой път е така тегав, защото трябва да се долее масло в скоростната кутия. Но може и друго да е.

П.С. Не ти знам финансовите възможности, но ако си практичен човек по-добре си готви и пари за газов инжекцион, защото разхода на този двигател ще ти излезе солен.

duronman
30-03-2010, 00:33
Ами при каране беше стабилна просто натискайки я с ръка много меко и лесно се натискаше. Доста по-меко от на повечето коли. Двигателят не бих казал, че "трака" но е по-шумен от нормалните ми разбирания за бензинов мотор, ако му подам малко газ вече звучеше мекичко. Колата е тази: http://www.cars.bg/u98182 и честно казано направо ме тревожи твърде ниската цена, но тъй като намерих познат, които познава този човек ще го поразпитам. Другото което разбрах е, че този двигател е на fiat, за разлика от 6 цилиндровие. Вярно ли е това (не че сега не съм с фиатски петак). За вървене субективното ми усещане е, че е 1:1 с капата. За пространство е малко по-тясна, но определено по-съвременна. Само не мога да я преживея тази касетка... има ли къде да се сложи нормално CD MP3 ?

thecleaner
30-03-2010, 00:38
Колеги днес кум 20:30 ходих да гледам една 166ца 2001 2000 бензин от човек. Човека се оказа познат на познат в последствие, но нека да споделя какво ми направи впечатление и вие да кажете какво мислите. 1. Двигателят ми се стори леко шумен на празен ход, но работеше добре и равномерно. Като козметични забележки колата имаче счупено копче за едното ел. стъкло и развалена панта на подлакътникът между двете предни седалки. Покарах я малко и ми се стори доста стегната и добре набираща и също така загря доста бързо в сравнение с капата. При натискане на задницата с ръка ми се стори, че малко се заклаща (съмнявам се за амортисьори, но може и просто да са им меки задниците ?!?) Съединителят и спирачката беха много меки и удобни, но скоростният лост ми се стори тегав (не че влизаха трудно скоростите, а просто лостът се движеше трудно и локо тегавичко). Ръчната се оказа, че съвсем не работи и се чудя дали това се дължи на жила или на спирачни апарати.

Ясно ми е, че без да видите колата няма как да ми отговорите със сигурност на купчината от въпроси, но просто при повечето коли има добре познати проблеми, които са известни на каращите ги и ми се иска, ако нещо от изброените от мен неща е такова да ми споделите.

Изинявам се, че продължавам и продължавам да питам във форума, но просто ви имам доверие, защото доста време сте прекарали с тези красавици и им знаете слабите места :)

За да се включа в по-горния спор данък лукс ще е за всички коли над 164 конски сили по последни данни. За справка ланча форума раздел общи.

2.0 ТС не е мотора за 166. Както искаш така ме разбирай. Ръчната на 166 ците по принцип си е проблемна от към жилата. Подлакътниците на почти всички са счупени. Мотора ти се чува шумен защото вероятно вариатора е последен сезон. Пак ти казвам ако искаш добра динамика и нисък разход на гориво за тоя клас кола потърси JTD. Ако искаш яко вървене от 166 по спирачните апарати ще ги познаеш :)

qpwo
30-03-2010, 00:43
Точно, до 3.0 не се плаща :) Плащат данък лукс само НАД 3000cm³ ;) Но и тези над 150к.с. плащат ..
Така и не разбрах - Ще плащам ли данък ,, Лукс''?...
Тези които са над 3000 кубика или тези които са над 150 коня... или трябва да са и двете заедно .... или трябва да е едно от двете.... Всеки ден чувам противоречия... - Ще плащат Тия с луксозните коли... , но моята е луксозна... , ще плащат Тия със скъпите коли, Но моята е евтина.... :?

duronman
30-03-2010, 00:47
По последни данни ВСИЧКИ КОЛИ над 121 киловата което май е 164 конски сили. Дали ще е така никой не знае, но това е последната информация. Макар, че всеки май си намира някакви странни начини да регистрира колата по-малко коне от колкото е...

ACEHOB
30-03-2010, 08:47
2.0 ТС не е мотора за 166. Както искаш така ме разбирай. Ръчната на 166 ците по принцип си е проблемна от към жилата. Подлакътниците на почти всички са счупени. Мотора ти се чува шумен защото вероятно вариатора е последен сезон. Пак ти казвам ако искаш добра динамика и нисък разход на гориво за тоя клас кола потърси JTD. Ако искаш яко вървене от 166 по спирачните апарати ще ги познаеш :)

Подкрепям с две ръце!

code
30-03-2010, 09:03
Тука никой не говори за бензин, поне аз така си мисля. Вече са малко бензиновите Алфи всичко е дизел и газ:innocent: Съмнява ме и колегата да не и сложи веднага газ. И ако погледнем така нещата разхода е на кантар.:biker:
ПП Не бих посъветвал никой да си вземе 166, каквато и да е и това го казвам с ръка на сърцето:oops: Освен ако не е в бизнеса . .
ПП2 Ако мислиш да пътуваш често извън града, не си вземай 2,0TS

dimo
30-03-2010, 10:11
Тука никой не говори за бензин, поне аз така си мисля. Вече са малко бензиновите Алфи всичко е дизел и газ:innocent: Съмнява ме и колегата да не и сложи веднага газ. И ако погледнем така нещата разхода е на кантар.:biker:
ПП Не бих посъветвал никой да си вземе 166, каквато и да е и това го казвам с ръка на сърцето:oops: Освен ако не е в бизнеса . .
ПП2 Ако мислиш да пътуваш често извън града, не си вземай 2,0TS

освен ако не е с 6 скорости

zdravio
30-03-2010, 10:41
Дали е с 5 или 6 е същия **й При една и съща скорост еднакви обороти. :hehe:

duronman
30-03-2010, 11:19
Карането ми е основно извънградско (60-70%) от общите километри, което обикновенно е една втора от общото гориво. Правя около 15-20 хиляди годишно и реално извънградско карам 90-130 (рядко малко повече по магистрала) До сега съм карал все колис газ, но май ако си купя пак бензин няма да слагам. Не за друго, никоя от 3-те ми коли не е имала проблеми с газта или поне не сериозни, но като сипвам и карам и на бензин от време на време излиз апочти същото (не съм от хората, които забравят да карат и на бензин, просто защото за мен това е издевателство да се пали на газ и подобни изпълнения) Много бих се радвал, ако когато дойде момента да взимам кола някой от вас прояви желание срещу заплащане да дойде да я види с мен, но ми се иска да е собсвеник на 166...

dimo
30-03-2010, 11:24
Карането ми е основно извънградско (60-70%) от общите километри, което обикновенно е една втора от общото гориво. Правя около 15-20 хиляди годишно и реално извънградско карам 90-130 (рядко малко повече по магистрала) До сега съм карал все колис газ, но май ако си купя пак бензин няма да слагам. Не за друго, никоя от 3-те ми коли не е имала проблеми с газта или поне не сериозни, но като сипвам и карам и на бензин от време на време излиз апочти същото (не съм от хората, които забравят да карат и на бензин, просто защото за мен това е издевателство да се пали на газ и подобни изпълнения) Много бих се радвал, ако когато дойде момента да взимам кола някой от вас прояви желание срещу заплащане да дойде да я види с мен, но ми се иска да е собсвеник на 166...

по добре я закарай в някой от сервизите на форума ;)

duronman
30-03-2010, 11:30
Имам близък в ауто италия, може там...

zdravio
30-03-2010, 11:45
Имам близък в ауто италия, може там...
Ако отидеш във форумните сервизи няма да сгрешиш, никой няма да те излъже, а те са виждали какви ли не случай... :magic: ПП: Напомня ми за случая с заварения вариатор.

duronman
30-03-2010, 11:54
Ако ми препоръчате някой сервиз ще ви послушам ! А ако работи и в събота... еха :D

Коки
30-03-2010, 13:34
Ако ми препоръчате някой сервиз ще ви послушам ! А ако работи и в събота... еха :D

Иди ТУК (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=31010). Почти няма човек, който да разбира от тия коли повече от Бобо. Работи и в събота.

---------- Post added at 13:24 ---------- Previous post was at 13:17 ----------


...Съединителят и спирачката беха много меки и удобни, но скоростният лост ми се стори тегав (не че влизаха трудно скоростите, а просто лостът се движеше трудно и локо тегавичко)...

Лостът е с по-спортна настройка: движи се по-стегнато от другите коли и по-отчетливо "щраква" като вкараш предавката. Аз лично много се кефя на това.


...Ръчната се оказа, че съвсем не работи и се чудя дали това се дължи на жила или на спирачни апарати...

Жила.

---------- Post added at 13:34 ---------- Previous post was at 13:24 ----------


...по-живо ме интересува разхода на гориво...


...винаги като търся кола втора употреба на първо място за мен е състоянието на автомобила и после дали е дизел или бензин.

Не може хем живо да те интересува разхода, хем изборът "дизел-бензин" да ти е на второ място. При 166 говорим за огромни разлики. Ако наистина караш 90-130 извънградско, разходът с дизела ще ти е около 6. На магистралата с такава скорост може и до 5 и нещо да падне. Градското много зависи от стила на каране, но при всичките ми простотии по улиците не съм стигал повече от 12 и нещо и то през зимата. Иначе средно ми дава около 9-10 през лятото и 10-11 през зимата.

Нямам преки наблюдения, но със сигурност 2.5 и 3.0 бензинките никога няма да достигнат този разход.

duronman
30-03-2010, 13:42
Сега видях, че съм написал "беха" вместо "бяха" :D за което се извинявам. Много ти благодаря за изчерпателния отговор. Разходът естествено ме интересува, като всеки нормален човек, но просто наистиан държа колата да ми хареса като състояние. За бензина ми е ясно мин 15 градско, защото карам къси курсове и около 8-10 извънградско. За този 2.0 наистина не чувам много добри неща, но по-големите май-май ще ги удари кофти данакът а да купя 3.0 и да му слагам газ май е смешно. Остава ми 2.0 или дизел. Сега тия дни ще гледам да намеря време да закарам колата да я видя, ако реша че ще е тя и ще пиша какво е станало. :) Надявам се скоро да стана пълноправен член на форума и клуба. Някой от вас случайно да е виждал колата която гледах (по-назад в темата съм дал линк).

RPWWD
30-03-2010, 17:42
А тези със 150 коне влизат ли е теслата или ?

Колкото до харченето аз съм с тези пропорции:

- Градско - от 8,5 до 11,5
- Извън градо (до 140 км в час) 5,2, а ако не е магистрала и караш с около 90 км , съм падал и до 4,7

2,0 TS 155 к.с. попада под теслата.

duronman
31-03-2010, 01:08
След малко гледане из мрежата и търсене на името на човека стигнах до извода, че колата която гледах е обсъждана по съвсем друг повод във форума, а именно

http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=564790

http://news.automedia.bg/serial/10/7337.html&cp=5

Мисля, ако всичко е ОК да ходя пак да я гледам в събота, така, че ако някой знае нещо за тази кола моля да казва докато е време :D

П.П. Продавачът е същият от клипчето.

RoMeO_156_GTA
31-03-2010, 13:18
Колата вече е разгадана :D А ако съдя по лепенката под номера е поддържана в "Лисан сервиз" http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=54 . Най-добре пиши на Лисан и го питай него :D

А за дилемата бензин/дизел и разход има купища теми из раздела :)

duronman
31-03-2010, 14:22
Звъннах, но не се сети човека. Сега ще му изпратя и снимки и евентуално при него ще я закараме, като дойде момента.

Алфист11
31-03-2010, 19:04
Какъе данък лукс ви гони..............
От юни ще се плаща данък лукс само за коли,които са оценени за над 70 000 лв.

leshoiad
02-04-2010, 09:34
Има право колегата!!!

BIzZkIt4o
03-04-2010, 14:04
Имам капа 2.4 tds и алфа 166 2.0 и трябва да си призная че капата е с едни гърди пред алфата при возията и вървежа...понеже патувам доста и ги редувам просто капата си е по голям кораб от алфата.

RoMAN
03-04-2010, 14:15
Имам капа 2.4 tds и алфа 166 2.0 и трябва да си призная че капата е с едни гърди пред алфата при возията и вървежа...понеже патувам доста и ги редувам просто капата си е по голям кораб от алфата.

Интересно... Kappa TDS ? От там нататъка спирам да чета мнението, понеже ми е ясно колко е достоверно. :jason2:

EMo0o
03-04-2010, 14:27
Имам капа 2.4 tds и алфа 166 2.0 и трябва да си призная че капата е с едни гърди пред алфата при возията и вървежа...понеже патувам доста и ги редувам просто капата си е по голям кораб от алфата.

Аз пък искам да ти кажа, че трябва да попътуваш с 2.4 "TDS"(извинявам се ама не можах да се сдържа :D:D ) 166-ца .. нормално с дизела да се пътува по-леко на дълъг път. Аз като човек, който е пътувал и с двете (2.4JTD) искам да ти кажа, че Капата не може да стъпи на малкия пръст на 166-цата по вървеж, нито по поведение на пътя .. още повече по возия ;)

ne0
03-04-2010, 15:07
Интересно... Kappa TDS ? От там нататъка спирам да чета мнението, понеже ми е ясно колко е достоверно. :jason2:

За твое съжаление е достоверно, престани да даваш откровено некомпетентни мнения. Те Де Ес мотора на капа е много хубав и надежден мотор. Динамиката му съшо е добра.

nicks1
03-04-2010, 16:02
Аз пък искам да ти кажа, че трябва да попътуваш с 2.4 "TDS"(извинявам се ама не можах да се сдържа :D:D ) 166-ца .. нормално с дизела да се пътува по-леко на дълъг път. Аз като човек, който е пътувал и с двете (2.4JTD) искам да ти кажа, че Капата не може да стъпи на малкия пръст на 166-цата по вървеж, нито по поведение на пътя .. още повече по возия ;)

Блажени са вярващите.....

RoMAN
03-04-2010, 16:37
За твое съжаление е достоверно, престани да даваш откровено некомпетентни мнения. Те Де Ес мотора на капа е много хубав и надежден мотор. Динамиката му съшо е добра.

TD може , ама това побългареното TDS. :torch: Да не караме БМВ. Пък и ако сег кажеш, че има по-добра динамика от JTD направо ще съм безмълвен.

duronman
03-04-2010, 17:48
След като покарах няколко 166-ци мога и аз да кажа едно мнение:

166 - по-спортен дух, по стабилна в завои, по силно усещане за ускорение, макар реално да не е по бърза със 2.0 двигателя.

Капа - Кола с по-спокоен дух, с усещане за по тежка кола и смного по слабо усещане за силите на ускорение и спиране. Като вътрешно пространство е по-ретро, но е чувствително по-широка.

Двете коли просто са различни като усещане, но за сега продължава да ми се кара 166, просто защото ми поомръзна капата за 2 години и около 25 хиляди километра.

nicks1
03-04-2010, 18:15
След като покарах няколко 166-ци мога и аз да кажа едно мнение:

166 - по-спортен дух, по стабилна в завои, по силно усещане за ускорение, макар реално да не е по бърза със 2.0 двигателя.

Капа - Кола с по-спокоен дух, с усещане за по тежка кола и смного по слабу усещане за силите на ускорение и спиране. Като вътрешно пространство е по-ретро, но е чувствително по-широка.

Двете коли просто са различни като усещане, но за сега продължава да ми се кара 166, просто защото ми поомръзна капата за 2 години и около 25 хиляди километра.

Точно си усетил двата автомобила.

---------- Post added at 18:15 ---------- Previous post was at 18:08 ----------


TD може , ама това побългареното TDS. :torch: Да не караме БМВ. Пък и ако сег кажеш, че има по-добра динамика от JTD направо ще съм безмълвен.

Колега, както Нео ти каза спри да пишеш като не рабираш. От 94-та до средата на 98-ма, Капата се призвежда с обикновен 2,4 турбодизел, чието означение е точно TDS.

RoMAN
03-04-2010, 18:25
Колега, както Нео ти каза спри да пишеш като не рабираш. От 94-та до средата на 98-ма, Капата се призвежда с обикновен 2,4 турбодизел, чието означение е точно TDS.

Прости незнанието ми, но би ли ми посочил някъде линк, където е означена като TDS. Ама нещо така по официално, а не някой търговец български.

RoMeO_156_GTA
03-04-2010, 18:47
Прости незнанието ми, но би ли ми посочил някъде линк, където е означена като TDS. Ама нещо така по официално, а не някой търговец български.

А какво ли пише на самия мотор или като се отворят обявите за Капа дизел до 98г :roll:

А до колегата duronman - ясно е , че иска 166 8-)

nicks1
03-04-2010, 18:49
На предните калници пише или 2,4TDS или 2,4JTD.
Ще ти потъся и снимки.

EMo0o
03-04-2010, 19:06
И аз си мислех, че няма, но сега след като проверих се оказа, че наистина е така и имат такъв мотор Капите :)

RoMAN
03-04-2010, 19:17
А какво ли пише на самия мотор или като се отворят обявите за Капа дизел до 98г :roll:

А до колегата duronman - ясно е , че иска 166 8-)

Е не е TDS. Т.ТDS e :spam_laser:
Интересното, че само обяви от БГ ми излязоха с това название, нито един сайт на английски не се спомена TDS.

ne0
03-04-2010, 19:58
Мотора е те де ес, престани да спамиш ами вземи чети като се пишеш за компетентен.

RoMAN
03-04-2010, 20:10
Мотора е те де ес, престани да спамиш ами вземи чети като се пишеш за компетентен.

Щях да се съглася с хората по-горе ама понеже си много знаеш, аз пък казвам че не е TDS, а Т.DS


И за да не съм офтопик. Колега duronman последно сега на дизела ли се спря или бензина?

Sunny
03-04-2010, 20:20
Аз като един пълен лаик на тема дизел да попитам каква е разликата между TDS и T.DS ?
Не се базикам - питам .. :wallbash:

duronman
03-04-2010, 22:03
По въпроса за дизела и бензина изгледах 15 алфи с какви ли не двигатели, но всичките бяха в много кофти състояние (на пръв поглед много лъснати), но на повечето имаше проблеми с климатици, кофти салони омазани със силикон за да блестят и т.н. и т.н. да не говорим за двигатели ала ермомелки. В крайна сметка във вторник ще водя на сервиз 2.0 бензинката, която гледах от познат и на фона на всички други ми се струва най-запазена. Да разбрах, че това не е най-подходящият двигател за тази кола, но ако се окаже най-запазената бройка и то на добра цена просто мисля, че няма какво да му мисля ! За съжаление не знам колко време ще ми отнеме да си продам ланчата, защото като гледам има по-евтини, но не мисля да си давам перфектно гледаната и пазена кола за 2000лв. В крайна сметка ако алфата ми хареса я капарирам и така :)

BIzZkIt4o
04-04-2010, 14:19
Голям смях... да не знаете че капата има tds motor като отвориш капака на мотора с големи букви пише TDS а на калника пише 2.4TD... то това си е нормалния дизелов двигател преди jtd-to

EMo0o
04-04-2010, 21:32
Голям смях... да не знаете че капата има tds motor като отвориш капака на мотора с големи букви пише TDS а на калника пише 2.4TD... то това си е нормалния дизелов двигател преди jtd-to

Приятелю.. тук не е Lancia форум и не е смешно, че не знаем моторите на марката(поне за мен) ;) голям смях е да ми кажеш, че Капата е по-динамична, по-удобна и по-устойчива от 166-цата :D:D Аз от моторите на Lancia не се интересувам и е нормално да не знам.. но ти си карал и двете! Така че ако обичаш недей да се правиш на голям професор, защото подвеждаш колегата при избора му.

ПП- нищо лично и няма да коментирам повече по темата ;)

nicks1
04-04-2010, 22:06
Приятелю.. тук не е Lancia форум и не е смешно, че не знаем моторите на марката(поне за мен) ;) голям смях е да ми кажеш, че Капата е по-динамична, по-удобна и по-устойчива от 166-цата :D:D Аз от моторите на Lancia не се интересувам и е нормално да не знам.. но ти си карал и двете! Така че ако обичаш недей да се правиш на голям професор, защото подвеждаш колегата при избора му.

ПП- нищо лично и няма да коментирам повече по темата ;)

А също така не знаеш колко динамична, удобна и устойчива е Капата.
Колегата DURONMAN точно е усетил двете коли, така че изборът си е
изцяло негов.

EMo0o
04-04-2010, 22:10
А също така не знаеш колко динамична, удобна и устойчива е Капата.

Колега.. прочети по-горе какво съм писал - пътувал съм и с Капа 2.4 и с мойта 166-ца 2.4 еднакви години , еднакви мотори ;) Докарай ми Капа 2.4 99-та година стокова дето да ме бие , било то на укорение или устойчивост.. стига сте говорили глупости.

Pepko-Bepko
04-04-2010, 22:18
Нормално е тук хората които не са имали или карали Капа да я подценяват...То винаги подценяваме неща които не сме имали и не сме били близо до тях.За мен лично Капата е по-добра кола...!Просто вече е стара и си е доста ДЕМОДЕ.

EMo0o
04-04-2010, 22:19
Ще се радвам тук да се намеси колегата Любо - leketo84 , той има и двата автомобила.. ;) Защото аз нямам желание да повтарям едни и същи неща по 100 пъти.

nicks1
04-04-2010, 22:19
С кой мотор е твоята 166-ца? Сток ли е?

EMo0o
04-04-2010, 22:24
Нормално е тук хората които не са имали или карали Капа да я подценяват...То винаги подценяваме неща които не сме имали и не сме били близо до тях.За мен лично Капата е по-добра кола...!Просто вече е стара и си е доста ДЕМОДЕ.

По-добра по отношение на ?

---------- Post added at 20:24 ---------- Previous post was at 20:20 ----------


С кой мотор е твоята 166-ца? Сток ли е?

2.4 JTD 136коня , абсолютно сток ;) и съм се пускал не 1 път с не 1 Капа.. резултата винаги е един и същ - до 2-ра сме на равно и от 3-та нагоре дърпам с доста. На бул. Тодор Александров от светофар до светофар съм една кола отпред :)

nicks1
04-04-2010, 22:28
Със старият дизел може. Но със жтд много се съмнявам.
При положение, че всичко им е еднакво. Разликата може да дойде само от шофьора.

duronman
04-04-2010, 22:30
Нека и аз малко да се намеся :) Това което видях при 166-цата като изработка в купето и т.н. наистина е малко по-зле. Говоря за това например, че много детайли са пластмасови, на 10 алфи, които гледах не им се отваряше това за очилата в средата на таблото, на почти всички имаше счупени копчета за ел стъкла, на много им беше счупен подлакътникът и т.н. и т.н. Първо искам да кажа, че нито прехвалвам капата, нито подценявам алфата като автомобил. Може окачването, шасито и двигателите да са толкова здрави колкото при капата, може и повече. За съжаление алфата тъй като е по-нова като концепция много интериорни детайли са спестени като здравина и тежест - първо за да е малко по-лека колата и второ за да се произвежда малко по-евтино.

Пак казвам - говоряя за козметики, защото нямам поглед върху друго по тази кола (за сега).

За колегата с дърпането - при капата има 2 скоростни кутии - POWERDRIVE и COMFORTDRIVE и от това много зависи как се е представила капата. Освен това мисля, че капата е малко по-тежка.

Pepko-Bepko
04-04-2010, 22:30
Ами за мен управлението и е по-истинско при КАПАТА /самия волан като се върти/!!!Обяснявам си го по това,че в тампона на амортисьора има лагер.А при 166 няма такова нещо .....Волана на 166 е като на спортна кола...един такъв директен...и не подхожда на класа автомобил....За динамики няма нужда да се спори щот са си почти еднакво тежащи и с почти еднакви мотори.....
За вътрешните размери не искам да говорим...щото няма смисъл....С 44-номер обувки съм и винаги цапотя седалките и отпред като се качвам и отзаде като се качвам....Да не говорим че почти ми опират колената в седалките като седна отзад!Няма какво да си кривим душите Алфата е хубава кола но е с нереално вътрешно пространство спрямо външните си размери.Капата е просто по стара....

nicks1
04-04-2010, 22:34
Ами за мен управлението и е по-истинско при КАПАТА /самия волан като се върти/!!!Обяснявам си го по това,че в тампона на амортисьора има лагер.А при 166 няма такова нещо .....Волана на 166 е като на спортна кола...един такъв директен...и не подхожда на класа автомобил....За динамики няма нужда да се спори щот са си почти еднакво тежащи и с почти еднакви мотори.....
За вътрешните размери не искам да говорим...щото няма смисъл....С 44-номер обувки съм и винаги цапотя седалките и отпред като се качвам и отзаде като се качвам....Да не говорим че почти ми опират колената в седалките като седна отзад!Няма какво да си кривим душите Алфата е хубава кола но е с нереално вътрешно пространство спрямо външните си размери.Капата е просто по стара....

:cheers:

EMo0o
04-04-2010, 22:41
Със старият дизел може. Но със жтд много се съмнявам.
При положение, че всичко им е еднакво. Разликата може да дойде само от шофьора.

Колите са с абсолютно еднакви мотори, а момчето с което се пусках си кара колата доста от преди мен .. :) Също така колата му определено беше по-поддържана от моята :)

Не обиждам Капата , нито казвам лошо за нея - НАПРОТИВ - прекрасна кола е, но в случаите с които съм се сблъсквал до момента за мен превъзхожда 166-цата единствено с пространство вътре в купето, наистина е много просторна!

Нямам нищо лично нито към колегите, нито към колите! :cheers: Поздрави

leketo84
05-04-2010, 13:47
Ще се радвам тук да се намеси колегата Любо - leketo84 , той има и двата автомобила.. ;) Защото аз нямам желание да повтарям едни и същи неща по 100 пъти.

Значи всяка си има с какво да превъзхожда другата и това е нормално ! На капата ламарините и са по-здрави (разбрах го след градушката :surrender: ) , но везните поне за мен клонът към Алфата не случайно съм с нея , а всеки си има право на избор и мнение ! :smile:

leshoiad
05-04-2010, 20:08
Успокоихте ли духовете вече. Докато ви четох, повече ми приличахте на келеши от които всяко си дърпаше към детското камионче. Разбира се, че всяка от колите си има своите достоинства. Все пак ако не беше така, щеше да има само една марка и тя да се казва......някак си! Аз също съм имал удоволствие да карам Капа 2.0 V.I.S смятам, че парвилно го написах и трябва да ви кажа, че по нищо не отстъпва на 2.0 TS дори като, че ли в някои моменти в различните скорости се държи по-добре от 2.0 TS. За дизел не ми се говори по принцип (извинявам се на колегите с дизелови агрегата, просто лоши спомени) но така или инъче, нека да обобщя. Един калас автомобили проектирани за хора с различни вкусове!!!

BO
05-04-2010, 23:07
Колите са с абсолютно еднакви мотори, а момчето с което се пусках си кара колата доста от преди мен .. :) Също така колата му определено беше по-поддържана от моята :)

Не обиждам Капата , нито казвам лошо за нея - НАПРОТИВ - прекрасна кола е, но в случаите с които съм се сблъсквал до момента за мен превъзхожда 166-цата единствено с пространство вътре в купето, наистина е много просторна!

Нямам нищо лично нито към колегите, нито към колите! :cheers: Поздрави

Да, с еднакви мотори, но с различни скоростни кутии.
Това ти дава предимството, което го описа.

Единствения проблем при Капата е, че е по-стара. Друго няма. Просто се вижда в дизайна, че има едно поколение разлика. Другото си е въпрос на избор.

duronman
06-04-2010, 20:51
Колеги днес гледахме алфата на сервиз. С 2 думи колата е запазена и добра, но е за вариатор, 2 предни носача, заден амортисьор и нов акомулатор + стандартните масла и филтри. По груби сметки за още 1500 ще стане слънчице. За проверка на реални киилометри показа 108 ?!?, като на таблото пише 118 ?!?!??!, но това дори не мисля да го разсъждавам. Като сложа и ремонта на ръчната + още няколко дреболии и прехвърляне нещата клонят около 6000лв, което май е доста добре за такава кола, но просто трябва да видя дали ще намеря парите.

leshoiad
06-04-2010, 23:54
Братле, след толкова години съм разбрал едно нещо, няма значение за каква сума ше си купиш колата, тя винаги си идва на парите ;) Късмет с новата придобивка и само безавариини километри!

BIzZkIt4o
07-04-2010, 10:05
Капата за цената си е просто автомобил слънце даже сигнализира за заледяване по пътя когато температурата падне до 0 градуса ;)

duronman
07-04-2010, 11:38
Ако трябева да сме точни го показва между +4 и 0 :)

duronman
10-04-2010, 01:24
Сега, като гледам темите за родени бутала на 2.0 и ми става малко зле... дано 6 скоростната кутия малко превантивно да предотвратява този проблем, че след тази снимка http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=6256&d=1228956469 :pirate:

thecleaner
10-04-2010, 02:05
Сега, като гледам темите за родени бутала на 2.0 и ми става малко зле... дано 6 скоростната кутия малко превантивно да предотвратява този проблем, че след тази снимка http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=6256&d=1228956469 :pirate:

Ти не слушаш какво ти пее радиото и после ще е зора.
Довечера ще ти пусна едно линкче да видиш нещо :-D

166 2,0ТС е с 5 скорости.

duronman
10-04-2010, 11:25
Тази която глрдах е с 6. Трети път.

thecleaner
10-04-2010, 17:24
Тази която глрдах е с 6. Трети път.

Коя година е тая дето си гледал.

duronman
10-04-2010, 17:31
Краят на 2001-ва. Днс гледах още една 2001-ва и пак беше с 6 скорости.

thecleaner
10-04-2010, 17:47
Краят на 2001-ва. Днс гледах още една 2001-ва и пак беше с 6 скорости.

Така е 2001 ва почват с 6 скорости да ги правят, но пък ако не се лъжа(найстина не съм сигурен) излиза ЦФ3 мотора. Е за този двигател ще имаш 3 ламбда сонди, запушени пред катализатори и т.н. Пак казвам внимавай с ТС ка да не се наскачаш.

duronman
10-04-2010, 19:47
Ами както писах по-назад в темата, ако взимам кола за добро или лошо ще е тази от линка по-напред в темата, която водихме и в сервиз и т.н. дори съм писал и при прегледа и диагностиката какво излезе. Сега намерих една мого добра 3.0 и наистина много ме блазни, но при нея опциите са 2: карам на бензин и ми отиват огромна част от доходите за да храня 3.0 с поне 20 градско и опция 2 набивам и газова, но това да купя 3.0 и да му сложа газова малко перверзно ми се струва...

RoMAN
11-04-2010, 02:35
карам на бензин и ми отиват огромна част от доходите за да храня 3.0 с поне 20 градско и опция 2 набивам и газова, но това да купя 3.0 и да му сложа газова малко перверзно ми се струва...

Газовата уредба винаги според мен си е било смърт за двигателя, но от друга гледна точка ти няма да я караш тая кола до края на живота си, нали? А и ако поставиш качествен газов инжекцион ( не някой за 500 лв. ) и с нужните настройки хем ще си икономичен, хем няма да губиш много от вървежа си. Прасваш го на мястото на резервната гума и капачката за пълнене при тази за бензина и няма и да те бъзикат, че си V6 на газ. Само ти ще си знаеш. :bouncing_smiley: Пък вече, като я продаваш следващия собственик да му мисли с вредите които ще е нанесла газта по клапани и другите неща. Погледни снимката, която е резултат след газ и си помисли колко време ще бъде тази кола с теб.

duronman
11-04-2010, 11:13
Така е, аз дори не мисля, че газта вреди, защото съм виждал двигатели на по 500 000 на газ и реално нищо им нямаше, защото бяха добре поддържани. В момента капата ми е със газова сложена при излизането и от завода и за сега това не ми е създало никакви проблеми и колата на газ-бензин е с почти еднаква мощност. Проблемът е, че е странно да си вземеш V6 и да му сложиш газ, ама може и до там да се стигне :)

leketo84
12-04-2010, 21:33
Газ за мен никога на никоя кола , вярно че разхода ми идва доста , но аз кола бомба не искам да карам !!! :pokey:

didod
12-04-2010, 22:19
С много по-голям кеф ще си караш 200 и... коньовата кола на газ, отколкото 155 на бензин.

Затова - колега, мятай се на 3.0! :)

Ilko Ivanov
12-04-2010, 22:51
Газовата уредба винаги според мен си е било смърт за двигателя, но от друга гледна точка ти няма да я караш тая кола до края на живота си, нали? А и ако поставиш качествен газов инжекцион ( не някой за 500 лв. ) и с нужните настройки хем ще си икономичен, хем няма да губиш много от вървежа си. Прасваш го на мястото на резервната гума и капачката за пълнене при тази за бензина и няма и да те бъзикат, че си V6 на газ. Само ти ще си знаеш. :bouncing_smiley: Пък вече, като я продаваш следващия собственик да му мисли с вредите които ще е нанесла газта по клапани и другите неща. Погледни снимката, която е резултат след газ и си помисли колко време ще бъде тази кола с теб.
Ако искаш мога да ти постна доста снимки на клапани и глави дето не са помирисвали газ и изглеждат по-зле...
Примери в двете посоки има доста.
Иначе по темата - големия мотор винаги изглежда съблазнително при покупка, но все пак колега прецени си и възможностите за обслужване и подържане в бъдеще.
От личен опит мога да кажа, че и 2.0 Т.С. в 166 си върви много прилично стига да е наред всичко по него. Ако караш предимно по магистрала и държиш да подържаш скорост от 170-180 км/ч. по-добре търси дизел.
Успех с покупката, каквото и да избереш.

RoMAN
13-04-2010, 02:58
Ако искаш мога да ти постна доста снимки на клапани и глави дето не са помирисвали газ и изглеждат по-зле...
Примери в двете посоки има доста.

Идеята е че крайния резултат след газта винаги е такъв. Така, че това дали може ми покажеш двигатели в по-лошо състояние не виждам как променя нещата.

duronman
13-04-2010, 22:05
Отклонявам темата, но...

Газта не е лоша за двигателя ! Лоша е зле поставена газова уредба, неподдържана такава, газ на кола на която въздушният филтър и е на 50 000км и свещите на 100 000 и т.н. София е пълна с таксиджии с кали с газови на по 600 000 - 700 000 и нищо им няма. Ключовият момент е да се поддържа и колата и газовата и няма да има проблеми. Хора, които слгат нормална газова на коли с пластмасови колектори и после си правят грешни настройки на ухо и гърмят какви ли не неща... еми няма как да нямат проблеми с газта.

По темата за 166-цата ще пиша веднага, като станат нещата с подробности :) За каране със 170-180 по магистралата го практикувам за 1-2 киломерта обикновенно карам със 100-120 за да можем да си говорим, слушаме музика и въобще да пътуваме приятно и да стигнем :)

RoMAN
13-04-2010, 22:09
Везните към кой двигател клонят за сега? :)

EMo0o
13-04-2010, 22:24
За каране със 170-180 по магистралата го практикувам за 1-2 киломерта обикновенно карам със 100-120 за да можем да си говорим, слушаме музика и въобще да пътуваме приятно и да стигнем :)

Аз си карам с толкова и пак си слушам музика и си говоря с останалите :D

gigi
14-04-2010, 00:25
Аз си карам с толкова и пак си слушам музика и си говоря с останалите :D
Е да ама това е само при JTD-то. При бензиновите си е шумничко. :laughing1:

EMo0o
14-04-2010, 00:31
Е да ама това е само при JTD-то. При бензиновите си е шумничко. :laughing1:

Това имах впредвид :D

qpwo
14-04-2010, 17:13
Е да ама това е само при JTD-то. При бензиновите си е шумничко. :laughing1:
Правилното е : ,,При бензиновите е Малко по-шумничко...''

duronman
15-04-2010, 01:22
Колеги сдобих се с втора ланча - този път либра с бежов кожен салон и автоматик 2.0 5.20 Ето такава http://www.netcarshow.com/lancia/2002-lybra_executive/1600x1200/wallpaper_06.htm http://www.netcarshow.com/lancia/2002-lybra_executive/1600x1200/wallpaper_04.htm Въобще не търсех либра, но тази кола ме грабна и сега съм с 2 черни ланчи :) Някой ден може и да имам алфа и ще споделя. Този път със 166-цата просто нещо не си паснахме. Желая на всички много хубави моменти с италиянските красавици и много много безаварийни километри !

pr_00f
15-04-2010, 10:42
Честито.
Добре дошъл в отбора на грозните либрони :)

duronman
15-04-2010, 11:03
Като е черен металик и шампанско кожа се преживява :D