View Full Version : Регулиране на клапани?
vaklinator
29-03-2010, 11:15
Ако някой от колегите знае, моля за хелп по темата.
Ако може с подробности или снимки :firstprize:
don_pepone
29-03-2010, 18:16
единият ред клапани серегулира с гаечно ключе и подходящата по дебелина пластинка(от луфтомера или както там се казва) за целта ,а вругият ред а с едни пулове или така наречените парички,който се свалят мерят и ти се поръчват дрги с необходимата дебелина.
Alfa User
30-03-2010, 10:51
единият ред клапани серегулира с гаечно ключе и подходящата по дебелина пластинка(от луфтомера или както там се казва) за целта ,а вругият ред а с едни пулове или така наречените парички,който се свалят мерят и ти се поръчват дрги с необходимата дебелина.
Ееййй, тва кат на 33 бре ... :bouncing_smiley:
П.П. Сори за спама :unsure:
Ако за колата от подписа иде реч - клапаните са с пулове, които са под чашките. Т.е. трябва да свалиш разпределителните валове, за да ги сменяш. Иначе самата процедура е ясна, вярвам.
WhitePower
30-03-2010, 12:02
Ако за колата от подписа иде реч - клапаните са с пулове, които са под чашките. Т.е. трябва да свалиш разпределителните валове, за да ги сменяш. Иначе самата процедура е ясна, вярвам.
и как по точно ще хванеш луфта като свалиш валовете ??????????????:paddle:
:)
Казах като ги сменя. Измерването на хлабините ще е минало вече. Ако трябва, може да опишете цялата процедура.
Ето схемичка на клапаните и пуловете.
vaklinator
30-03-2010, 13:10
Благодаря за информацията. Изгрежда, че цялата процедура се свежда до смяна на пулове или размяна на някой от тях. дано се справя. неудобното е че трябва да разглобяваш, мериш смяташ и след това с такси до магазина и става цял ден забавление:bouncing_smiley:
В магазина непременно с микрометър в ръка.
А ти мерил ли си ги, че направо на реглаж отиваш?
vaklinator
30-03-2010, 13:49
В магазина непременно с микрометър в ръка.
А ти мерил ли си ги, че направо на реглаж отиваш?
Не съм ги мерил, но като слушам какъво тракане идва от тях мога да си представя, че са за реглаж. Двигателя не е отварян никога, а вече е на 180 000. Веригите също вероятно имат нужда от смяна. Ако не ме домързи и гумичките на клапаните ще сменя.
При повечето двигатели с вериги се споменава смяната на около 300-400 хиляди километра. Вероятно и нашите имат подобен ресурс. Можеш да опънеш горната след монтажа на валовете, както и да провериш центровката им.
don_pepone
30-03-2010, 17:45
Ееййй, тва кат на 33 бре ... :bouncing_smiley:
П.П. Сори за спама :unsure:
ами на В6 мотора е така,а мисля чее същото и на 8-клапановите понеже е един принципа,но може и да греша.
155_8000rpm
30-03-2010, 19:01
Благодаря за информацията. Изгрежда, че цялата процедура се свежда до смяна на пулове или размяна на някой от тях. дано се справя. неудобното е че трябва да разглобяваш, мериш смяташ и след това с такси до магазина и става цял ден забавление:bouncing_smiley:
Ами ти си се ориентирал вече като гледам...Именно за тва става въпрос!Единственото,което остава са чашките да не са износени,при мен са леко износени(на изпускателните клапани) и си остана лек шум след смяната на пуловете...
Чашките са 40 лъва парчето,ама нямах тогава 160 излишни и така ги оставих.
ами на В6 мотора е така,а мисля чее същото и на 8-клапановите понеже е един принципа,но може и да греша.
Грешиш колегите го обесниха ясно ;)
голямата риба
30-03-2010, 23:03
не искам да те разочаровам, но се приготви за смяна на изпускателен вал
155_8000rpm
30-03-2010, 23:40
не искам да те разочаровам, но се приготви за смяна на изпускателен вал
Сори за offa,ама тва към кой се отнася...?
WhitePower
31-03-2010, 10:44
В магазина непременно с микрометър в ръка.
А ти мерил ли си ги, че направо на реглаж отиваш?
до сега съ ходил без микрометър и винаги съм бил в допуските +-0.05
иначе сигурно ще е полезен ако имат няква разлика
така или иначе пуловете вече са през 0,05
за заводските май през 0.02 или 0.01
ама заводски няма как да си купищ
Понеже човека ще е с такси, да не му се налага няколко пъти да ходи до магазина. Затова е добре да си мери на място. :)
по принцип малко трудно се намират тези пулове та иди питай първо дали ги има в магазините
virusalfa
09-04-2010, 00:23
Рядко се намират пулове за алфите с 9мм клапани.Туинспарк верижняците са с ф8 клапани и пулове се намират лесно.Да напомня на тези,които знаят само на теория,в 8мм пул не можеш да завреш всеки микрометър.Иска се малък такъв.Реглажа зависи от доставката на пуловете.Може и дни да трае.При шестаците реглажа не е с пулове.
това имам в предвид че трябва да се чака доставка евнтоално
Добре си се ориентирал да си ги правиш сам.
Ако не успееш потърси някой който го е правил.
Аз моята на 2-ма я карах и изпускателния вал сменяха и пак си трака яката. Втория уж беше по-надежден и колата няистина поотихна..... за макс. 500 км. и после пак старата песен :cry:
Иначе уж всичко както си трябва-мери, смята, поръчва... :no:
На 1.7 тс 115 коня,някой знае ли как се регулират,имам предвит само болтовете ли се натягат или се сменят накакви плочки,че за това регулиране нямам никаква представа как става.Лично аз нямах и никакво намерение да ги регулирам,ама ми казаха,че трябвало.Аз съм и минал 30 000км откакто я имам и тоя преди мен дето я е карал,нз колко време не са барани.Ако някой може да даде съвет.
Не се натягат с болтове, а хлабината се регулера с пулчетата \№11-12-13\ на картинката, която didod е пуснал \.PDF\ на предната страница. Преди това се сменяват чашките \№10\, ако има подбити. Самата процедура е свързана с доста разглобяване/сглобяване, писане и смятане.
Колеги а някой случайно дали може да ми каже откъде в Пловдив мога да си намеря парички за 164 2тs, понеже днес отварям да правя глава.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.