PDA

View Full Version : Въпрос за бушони



soldier81
30-03-2010, 10:34
Здравейте,значи проблема е следния:
Зад акомулатора има някакъв 20А бушон(поне такъв е сложен при мен),който го намерих почти стопен в гнездоно,смених го с нов 20А,след 2-3 дни същата работа,пластмасата пак се разтекла,но бушона не е изгорял.Та въпроса ми е за какво е бушона и какъв може да е проблема че да го стопява така,страх ме е да не се запали инсталацията.
Благодаря предварително!!!
п.п.Алфата е 1.8ТС8В

ivangenchev
30-03-2010, 12:43
Бушона е за перката на радиатора.

mimouzunov
30-03-2010, 15:09
Бушона е за перката на радиатора.

Зад акумулатора има принципно 4 релета (без 1.7 тс там са 3 релетата) и 3 бушона!!!
Бушоните са за бензиновата помпа ,подгряването на ланда сондата а последния е за "компютъра" на колата!!!
Щом ти се топи пласмасата а реално бушона е здрав ,просто му зачисти контактните пластина и толкова... :magic:

vj_kenetik
31-03-2010, 20:19
Та така колега ако е бошона на вентилатора както всички знаем това е болка за умиралка на 155те казвам ти го от личен опит защото го изживях! трябва да си смениш двигателчето на вентилатора а не бошона таикато лагерите на ротора са се износили и той е взел да опира във статора. Всеки двигател си има въздушна хлабина от порядака на някви стотни та ако тя се увеличи или се повишава консумцията или става късо.Та проблема със обувките на бушона ти е най малкия направо мисли от каде да си намериш двигател. А и ако перката е (GATE) значи съм 100% сигурен:respect:

mimouzunov
01-04-2010, 10:47
Та така колега ако е бошона на вентилатора както всички знаем това е болка за умиралка на 155те казвам ти го от личен опит защото го изживях! трябва да си смениш двигателчето на вентилатора а не бошона таикато лагерите на ротора са се износили и той е взел да опира във статора. Всеки двигател си има въздушна хлабина от порядака на някви стотни та ако тя се увеличи или се повишава консумцията или става късо.Та проблема със обувките на бушона ти е най малкия направо мисли от каде да си намериш двигател. А и ако перката е (GATE) значи съм 100% сигурен:respect:

Около акумулатора няма бушони за перката на радиатора...

robygas
01-04-2010, 11:04
Около акумулатора няма бушони за перката на радиатора...
Понеже си буквалист, колегата пита за бушона залепен на бутуша. На колите без клима има един бушон - 50А за перката, а на тези с клима стоят два- за перката и за климатика. И двата са - 50А

Alfa User
01-04-2010, 11:25
Епа моите са 50 и 20 Ампера бре ...

Tonimir
01-04-2010, 15:36
Епа моите са 50 и 20 Ампера бре ...

Явно 20-ката е бил някога сменен. И явно пича който го е сменил, нямал 50 амперов, и е сложил 20А.

Тази тема, ще ме накара днес да си погледна под капака. :)

robygas
01-04-2010, 16:58
Аз само цитирам /дебелите книги/ за какво са бушоните.


П.П. "Дебелите книги" са - Аутодата и Уоркшоп.

Alfa User
01-04-2010, 17:17
Под капака на колата на Milenamr са два бушона от по 50А - явно при мен някой наистина е правил заменка :)

Иначе по темата - бушоните не горят сами по принцип - нещо претоварва веригата, за да се стигне до тук. И аз бих дал съвет да се огледа всичко преди бушона.

mimouzunov
01-04-2010, 18:05
Ако говорим за двата червени бушона които са до бутуша и при мен са по 50А...

don_pepone
05-04-2010, 19:07
Човека говори за бушоните зад акумолатора (между акумолатора и дебитомера). Бушона се топи от слаба връзка или слаб контакт в леглото му,а изгаря при претоварване или късо. За загряването и стапянето има два основни варианта:
1- Нагар по леглото или по самият бушон
2- просто омекване на метала (На леглото на бушона), а оттам и разширяване от което контактът между бушона и клемите, в които се бучва става слаб и почва нагряване и дори нагар и по двете.
П.С Нагряването става винаги най близо до точката на слабата връзка (лошият контакт)