PDA

View Full Version : Питане за климатроник



Hassel
31-03-2010, 22:50
Здравейте, от 1 ден съм собственик на Алфа 166 - Бившата на Жоро. Уникален автомобил. Тази вечер излязх да покарам, понеже не ми се слиза от този автомобил, запотиха ми се стъклата и аз помъчих да пусна климатик или парно и аз незнам, още не го разбирам за да ги издуха. Явно съм пуснал климатика, обаче нищо не се случи, и след няколк осекунди на екрана изписа "Aircondition Fault - Go to Workshop" Я дайте идеи какво може да, понеже когато докарвах автомобила от София си бачкаше климатика, пробвах го. Да не би да иска фреон. Всъщност някой може ли да ми помогне като ми каже как се пуска парното на тази кола, и как климатика, понеже аз съм тотално объркан.

Поздрави

EMo0o
31-03-2010, 23:17
Здравейте, от 1 ден съм собственик на Алфа 166 - Бившата на Жоро. Уникален автомобил. Тази вечер излязх да покарам, понеже не ми се слиза от този автомобил, запотиха ми се стъклата и аз помъчих да пусна климатик или парно и аз незнам, още не го разбирам за да ги издуха. Явно съм пуснал климатика, обаче нищо не се случи, и след няколк осекунди на екрана изписа "Aircondition Fault - Go to Workshop" Я дайте идеи какво може да, понеже когато докарвах автомобила от София си бачкаше климатика, пробвах го. Да не би да иска фреон. Всъщност някой може ли да ми помогне като ми каже как се пуска парното на тази кола, и как климатика, понеже аз съм тотално объркан.

Поздрави

Възможностите са ти доста.. но след като ти го изписва това отиди някъде на диагностика , може и някой датчик да е :) На мен от датчик не ми духаше топло в колата.. но само с диагностика се открива 100% ;)

Value
01-04-2010, 00:00
Аз до колкото съм чел е от някаква клапа за цирулацията на въздуха. Често се среща. При мен също го има, но не ми се занимава да го оправям. За момента съм му хванал цаката. Ако е пуснато да духа на прозорците и/или в краката не прави проблеми. Ако се пусне в друг режим обаче прави. Но дори да ти направи, натисни OK и си продължавай без да те притеснява.
Колкото до парното, аз също не мога да разбера как се пуска само парно или само клима.

Christweil
01-04-2010, 08:49
Колкото до парното, аз също не мога да разбера как се пуска само парно или само клима.

Климатика (т.е. компресор) се пуска като си на FULL режим. Като се пуска няма как да не го усетиш по оборотите...
Компресор се изключва като си на ECON региж (= ЕКОНОМИЯ ;) )


При мен ми даде грешка през зимата. Според мен някакъв клапан се замрази и не се движи достатъчно който се очита най вероятно от един дачик. Ресултат нищо не духа.
Най лесня начин за оправене (поне при мен), гася и пак паля и тогава тръгва. Тогава сигурно е по топла и тогава се оправи (така мисля де и така изглежда след като почва веднага да духа тогава...)

Ass
01-04-2010, 08:57
Компресор не изключва като си на ECON региж (= ЕКОНОМИЯ ;........

Пробвай пак!

Christweil
01-04-2010, 12:26
Пробвай пак!

Добре че някой чете :p ... естествено исках да пиша "Компресор се изключва" а не "Компресор не изключва"
... никога да не пиша сутринта рано след като се събуждам :big_whoops:

Коригиах си поста, благодаря колега.

Hassel
01-04-2010, 19:45
Здравейте момчета. Проблема ми се реши по-много прост начин. Значи, за всички които имат този проблем обяснявам. Има един бушон който се намира под кората под чистачките (там по принцип има доста бушони, незнам дали само там са разположени бушоните на тази кола), та същият този бушон е конструктивно недомислен порадфи това, че когато климата и вентилатора се пуснат да духат на по-силен режим, кабелчетата към този бушон почват да греят и бушона изгаря. Конструктивно италианците са сложили 20 амперов бушон, което е твърде малк оза цялото това натоварване. Проблема ми се реши като свалих старото гнездо с бушона, изчистих го, но беше доста спекло, и оттам един 30 амперов бушон вместо старият 20 амперов! Влизам в колата да тествам, давам контакт, пускам климата и воала, всичко си духа както трябва, и на последна степен направо в тази кола не се издържа, мноого силна струя, много. Ако пък искате всичко да е перфектно, взимате и едно ново, по-широко гнездо, понеже старото е малко тясно, и пак 30 ампера бушон и сте вие. Надявам се да държи, ще покарам и ще следя и ще пиша дали е наред всичко. Бушона струва не повече от 20-30ст.!!!! Аз не съм давал пари понеже в сервиза майстора ми е приятел и не ми взе. Иначе незнам колко би струвала цялата процедура, но не повече от 10лв!!!! Та, преди да хвърляте някакви луди пари за диагностики и нови вентилатори, пробвайте първо това решение, би ви спестило доста пари и нерви. Всъщност тази кола, колкото и да е хубава и колкото и да не м исе слиза от нея, има някои доста недообмислени от гледна точка на натоварване неща, които искат да се намери решение като се направят по-издръжливи.


Само не разбрах това за FULL - ECON режимите. Тоест, ако искам да си пусна КЛИМАТИКА пускам на AUTO режим така ли? А когато иска мсамо парно, натискам ECON бутнона? Я пояснете, че въпреки че се занимкавам с ИТ и ми е леко неясно. Аз обаче мисля да хвана и да прочета User Manual-a за тази кола. Дейба как ме кефи само автомобила не е истина. Преди съм карал основно ОПЕЛ-и и нови и стари, ама такова чудо нема у Германия в средния клас. Този италиански автомобил е уникален. А тези хора правят основно дънки по дяволите. Още съм в недоумение. Има една приказка, който не е пробвал, той не знае.

Поздрави.

Adon
01-04-2010, 21:20
Само не разбрах това за FULL - ECON режимите. Тоест, ако искам да си пусна КЛИМАТИКА пускам на AUTO режим така ли? А когато иска мсамо парно, натискам ECON бутнона? Я пояснете, че въпреки че се занимкавам с ИТ и ми е леко неясно. Аз обаче мисля да хвана и да прочета User Manual-a за тази кола. Дейба как ме кефи само автомобила не е истина. Преди съм карал основно ОПЕЛ-и и нови и стари, ама такова чудо нема у Германия в средния клас. Този италиански автомобил е уникален. А тези хора правят основно дънки по дяволите. Още съм в недоумение. Има една приказка, който не е пробвал, той не знае.

Поздрави.

Колега, ако знаеш английски най-добре е наистина да прегледаш направо двата User Manuals - единия е за автомобила като цяло и другия е специално за ICS-a. Там има обяснено с подробности всеки режим на климатроника какво точно прави и кога компресора е включен и кога не.

В най-общи линии ако зададеш температура много по-висока от външната дори в режим AUTO не би трябвало да пуска компресор, тъй като той не играе особена роля в режим отопление. Най-сигурния вариант е да натиснеш ECON (което си е буквално ON/OFF копче за компресора като тия, които ги има на колите с обикновен климатик), и да зададеш по висока температура. В режим отопление няма откъде другаде да дойде топлината освен от двигателя, т.е. ако не е загрял няма как да започне да ти духа топло.

Надявам се тази информация да ти е от полза.

П.П. И аз карам 166 от 1-2 седмици и нямам още реални наблюдения дали работи компресора при задаване на по-висока температура. Опита ми е базиран по-скоро на други коли, които съм имал.

Ass
02-04-2010, 11:37
В режим на отопление компресора се включва за да изсушава въздуха и да не се потят стъклата! Дали ще работи като охлаждане или затопляне климатика зависи само от избраната температура и тази извън купето.
Пример при избрана температура 22 гр. и външна 10гр. климатроника ще топли независимо от режима. При 30гр. външна обаче - той ще охлажда. При изключен компресор ЕКОН охлаждане няма как да стане освен за сметка на голям поток от външен въздух, но се сещате, че охлаждането ще е минимално.

Tasho
03-04-2010, 11:33
Аз го имах същия проблем в началото като взех колата.И го оправих много лесно - просто разкачих маската и някоя друга пластмаса,след това с въздух издухах радиаторите и накрая с маркуча от чешмата ги измих и...климатроника полудя.Просто преди на охлаждане на 22 го давах,след интервенцията на 25 ми беше студено вътре при летните жеги вън!И надписа вече го няма!

А колкото до ECON и OFF ,при натискане на първия бутон компресора изключва и перката спира.Това съм забелязал аз.

teodor80
04-04-2010, 09:37
Здравейте момчета. Проблема ми се реши по-много прост начин. Значи, за всички които имат този проблем обяснявам. Има един бушон който се намира под кората под чистачките (там по принцип има доста бушони, незнам дали само там са разположени бушоните на тази кола), та същият този бушон е конструктивно недомислен порадфи това, че когато климата и вентилатора се пуснат да духат на по-силен режим, кабелчетата към този бушон почват да греят и бушона изгаря. Конструктивно италианците са сложили 20 амперов бушон, което е твърде малк оза цялото това натоварване. Проблема ми се реши като свалих старото гнездо с бушона, изчистих го, но беше доста спекло, и оттам един 30 амперов бушон вместо старият 20 амперов! Влизам в колата да тествам, давам контакт, пускам климата и воала, всичко си духа както трябва, и на последна степен направо в тази кола не се издържа, мноого силна струя, много. Ако пък искате всичко да е перфектно, взимате и едно ново, по-широко гнездо, понеже старото е малко тясно, и пак 30 ампера бушон и сте вие. Надявам се да държи, ще покарам и ще следя и ще пиша дали е наред всичко. Бушона струва не повече от 20-30ст.!!!! Аз не съм давал пари понеже в сервиза майстора ми е приятел и не ми взе. Иначе незнам колко би струвала цялата процедура, но не повече от 10лв!!!! Та, преди да хвърляте някакви луди пари за диагностики и нови вентилатори, пробвайте първо това решение, би ви спестило доста пари и нерви. Всъщност тази кола, колкото и да е хубава и колкото и да не м исе слиза от нея, има някои доста недообмислени от гледна точка на натоварване неща, които искат да се намери решение като се направят по-издръжливи.


Само не разбрах това за FULL - ECON режимите. Тоест, ако искам да си пусна КЛИМАТИКА пускам на AUTO режим така ли? А когато иска мсамо парно, натискам ECON бутнона? Я пояснете, че въпреки че се занимкавам с ИТ и ми е леко неясно. Аз обаче мисля да хвана и да прочета User Manual-a за тази кола. Дейба как ме кефи само автомобила не е истина. Преди съм карал основно ОПЕЛ-и и нови и стари, ама такова чудо нема у Германия в средния клас. Този италиански автомобил е уникален. А тези хора правят основно дънки по дяволите. Още съм в недоумение. Има една приказка, който не е пробвал, той не знае.

Поздрави.
Колега имам същия проблем с бушона.Самоче проблема не е в малкия бушон ами в мръсотията на намотките на вентилатора и самия той.Обясни ми мой приятел с вишообразование електротехник ниско напрежение.С този големия бушон се моли само да не се запали колата.И още нещо.Десет години е вървяла така с 20А а сега трябват 30А-Замисли се!!!

Hassel
08-04-2010, 20:12
Хмм, ами по принцип колега 20А са твърде малко за това натоварване. Според мен е по вероятно да се запали с тези 20А, отколкото с 30А бушон. Аз не си го слагах сам, ходех в сервиз естествено. Друго ми направи впечатление. Гледах една Мазда 626, на капака на бушоните й видях схема, на нея бушона за климатика и т.н. е 60А, незнам защо италианците са сложили само 20А бушон за цялата система!!!! Наистина ми е странно. Иначе, дано не се пали пущината, взе да ми харесва......:cheers:

Доколкото съм чел доста Алфи имат този проблем. Дори старият собственик (Жоро) ми каза, че му е правила този проблем и само е сменявал бушона със същият, но той ми каза, че ако искам да си го направя за по-сигурно, да сменя само леглото на бушона с по-голямо, а бушона може да си го оставя същият. Ми ще видим колега, то сега в жегите ще си покаже като работи най-натоварено климата.

Поздрави

EMo0o
29-04-2010, 00:27
Такаа.. днес и при мен се появи проблем, на дисплея изписа "Momentary connection whit air conditioner faulty"(или нещо подобно) и климатроника отказва изобщо да се включи. Когато натисна MAIN отдясно където пише градусите или OFF стои празно поле... някакви идеи или да я карам на доктор?

Pepko-Bepko
29-04-2010, 20:10
Такаа.. днес и при мен се появи проблем, на дисплея изписа "Momentary connection whit air conditioner faulty"(или нещо подобно) и климатроника отказва изобщо да се включи. Когато натисна MAIN отдясно където пише градусите или OFF стои празно поле... някакви идеи или да я карам на доктор?
Емо не знам дали на теб ще помогне това но на мен ми се случи подобно изчезване на иконки ...и ми изписваше че нямам радио нямам ченджър,нямам касета.....А всичко останало си работеше.Проблема се оказа от предпазител.Огледаи за всеки случаи бушоните.

EMo0o
30-04-2010, 00:02
Ами ще прегледам утре.. дано е само това :)

zlatin
01-07-2010, 20:34
Здравейте колеги и аз имам един проблем с климатроника на моята алфа до преди 5 месеца нямах фреон и когато ми сложиха изобщо не трагва духа си топло се едно не подава ток кам компресора и не трагва ако някой може да ми помогне да пише...

ACEHOB
02-07-2010, 16:06
А като я напълниха не провериха ли дали всичко е ок?

didod
02-07-2010, 17:41
Ааа, това е толкова трудно...
Колега, провери пресостата дали ти е наред. И всички видове предпазители, свързани с климатика.

zlatin
03-07-2010, 19:15
оправисе от един бушон от дясно които са в една котийка ...

ivelin.yanev
19-01-2011, 20:06
Здравей,
Колега виждам че си имал същият проблем. Можеш ли да ми кажеш как си го разрешил понеже в момента съм се сблъскал и аз с него :).

Мерси предварително.

ihalachev
21-01-2011, 15:20
Здравейте момчета. Проблема ми се реши по-много прост начин. Значи, за всички които имат този проблем обяснявам. Има един бушон който се намира под кората под чистачките (там по принцип има доста бушони, незнам дали само там са разположени бушоните на тази кола), та същият този бушон е конструктивно недомислен порадфи това, че когато климата и вентилатора се пуснат да духат на по-силен режим, кабелчетата към този бушон почват да греят и бушона изгаря. Конструктивно италианците са сложили 20 амперов бушон, което е твърде малк оза цялото това натоварване. Проблема ми се реши като свалих старото гнездо с бушона, изчистих го, но беше доста спекло, и оттам един 30 амперов бушон вместо старият 20 амперов! Влизам в колата да тествам, давам контакт, пускам климата и воала, всичко си духа както трябва, и на последна степен направо в тази кола не се издържа, мноого силна струя, много. Ако пък искате всичко да е перфектно, взимате и едно ново, по-широко гнездо, понеже старото е малко тясно, и пак 30 ампера бушон и сте вие. Надявам се да държи, ще покарам и ще следя и ще пиша дали е наред всичко. Бушона струва не повече от 20-30ст.!!!! Аз не съм давал пари понеже в сервиза майстора ми е приятел и не ми взе. Иначе незнам колко би струвала цялата процедура, но не повече от 10лв!!!! Та, преди да хвърляте някакви луди пари за диагностики и нови вентилатори, пробвайте първо това решение, би ви спестило доста пари и нерви. Всъщност тази кола, колкото и да е хубава и колкото и да не м исе слиза от нея, има някои доста недообмислени от гледна точка на натоварване неща, които искат да се намери решение като се направят по-издръжливи.


Само не разбрах това за FULL - ECON режимите. Тоест, ако искам да си пусна КЛИМАТИКА пускам на AUTO режим така ли? А когато иска мсамо парно, натискам ECON бутнона? Я пояснете, че въпреки че се занимкавам с ИТ и ми е леко неясно. Аз обаче мисля да хвана и да прочета User Manual-a за тази кола. Дейба как ме кефи само автомобила не е истина. Преди съм карал основно ОПЕЛ-и и нови и стари, ама такова чудо нема у Германия в средния клас. Този италиански автомобил е уникален. А тези хора правят основно дънки по дяволите. Още съм в недоумение. Има една приказка, който не е пробвал, той не знае.

Поздрави.

Колега и аз имам проблем с климата. Имам фреон а компр. не трагва. Последвах твоя съвет с бушона, ама за там където говориш има реле 20а а не бушон. Така ли е или баркар нещо

didod
21-01-2011, 15:41
Кога го пробваш това? Сега в студа ли?

ihalachev
22-01-2011, 10:44
Кога го пробваш това? Сега в студа ли?

Е не в студа естествено.Купих я преди 3м. и климата не работеше а има фреон

leketo84
09-06-2012, 14:13
Колеги помагайте къде е точно този бушон 20А. ако може снимка ще съм много благодарен ! Аз намерих един от дясно в кутийката при фара , но е 10А. и е здрав :boo:

to_lose_HEART
09-06-2012, 14:44
Предпазителите за климатроника са в кутията до филтъра на купето

tweety
09-06-2012, 16:58
При мен си работи нормално и на топло и на студено докато не се получи смяна на разликата в температурата. Примерно ако на вън е 20 а аз му задам 23 то трябва да духа топло. Но в момента, в който отвън стане 23 или повече трябва да мине в режим на охлаждане. В повечето случай тогава ми изписва грешката. До колкото съм запознат има една клапа която върши това и от нея дава грешката. Моля кажете къде се намира тя и как да разбера наред ли е? Друг случай когато ми се показва надписа е когато натисна бутона за въртене на въздуха. При включване или изключване на тази опция веднага изкарва надписа и колкото и да му давам ОК не се маха докато не изгася и не извадя ключа. Проверих всички бушони при чистачките, но са здрави. Не съм проверявал гнездото. Споделете кой е проблемният бушон за да видя при него как е или споделете какво друго да търся като проблем. Ако се закачи на диагностика ще изведе ли кое може да е грешката???

to_lose_HEART
09-06-2012, 18:55
Климатроника следи най- вече температурата в купето навън може да е 20 градуса но вътре в колата ако е примерно на слънце може да е 30 тогава като направиш на 23 сещаш ли се че няма как да ти духа топло

tweety
09-06-2012, 19:25
Да това го знам, но имам в предвит, че вече е достигната примерно температурата в купето от 23 градуса и след това се сменя външната и климатроника трябва да обърне от топло на студено или обраното. Точно при тази смяна ми изкарва грешката или във всеки един момент когато натисна копчето за въртене на въздуха в купето

lordliness
09-06-2012, 20:13
Днес се скапа цели два пъти, не работи само, когато е на фул, само на ауто работи, гледах бушоните идеални са, пръснах им малко контактен спрей и смених филтъра .До фара са бушоните за вентилаторите, второто капаче не успях да го извадя(как се вади).И при мен се оправя, ако изгася и запаля

to_lose_HEART
09-06-2012, 20:23
аз моята клапа съм я ремонтирал и си работи коректно но пак се появява тази грешка

lordliness
09-06-2012, 20:42
Сега направих тестове работи идеално, дали е възможно да отказва заради мръсен филтър, аз на мястото на оригиналния филтър одеве сложих филтърна вата, тя се ползва в промишлените вентилации и има по- голяма пропускливост от хепа филтъра

trop4i
11-06-2012, 13:38
Вчера си карам на климатик духа си студено-после за известно време включих на ECOH и така около 5-6 минути, като го изключих въздуха в купето си остана все така без промяна-не тръгна студено. Иначе вентилатора си работи на дисплея не изписва нищо но компресора не се включва. На някой да му се е случвало подобно нещо?

krasivl
11-06-2012, 15:44
Вчера си карам на климатик духа си студено-после за известно време включих на ECOH и така около 5-6 минути, като го изключих въздуха в купето си остана все така без промяна-не тръгна студено. Иначе вентилатора си работи на дисплея не изписва нищо но компресора не се включва. На някой да му се е случвало подобно нещо?

Колега загаси и запали трябва всичко да е ок.При мен компресора не го усещам кога работи или не работи.

ivo_io
11-06-2012, 17:51
колеги да ви помоля нещо да обобщите къде се намират всички бушони и релета за климатика.Днес напълниха цялата система оказа се единия от маркучите на компресора но пак не включва нито перката нито компресора,ги дадоха на късо и въртят,казаха че не стига ток,взех колата зимата и не ми се беше налагало да пускам климатика иначе топло духа перфектно:smile:

trop4i
11-06-2012, 21:31
Бушона който беше изгорял се намира в предния ляв калник най-отдолу и отпред 10А, смених няколко но в момента в който включа компресора бушона веднага изгаря.Подлежи ли на ремонт компресора или трябва да се сменя?

Boby
11-06-2012, 23:19
Бушона който беше изгорял се намира в предния ляв калник най-отдолу и отпред 10А, смених няколко но в момента в който включа компресора бушона веднага изгаря.Подлежи ли на ремонт компресора или трябва да се сменя?

Подлежи на ремонт разбира се. Всичко по него може да се смени. Повечето сервизи обаче предлагат рециклирани компресори с/у 300-400лв + твоя компресор, който бива рециклиран и сложен на следващата кола.

---------- Post added at 23:19 ---------- Previous post was at 23:16 ----------


колеги да ви помоля нещо да обобщите къде се намират всички бушони и релета за климатика.Днес напълниха цялата система оказа се единия от маркучите на компресора но пак не включва нито перката нито компресора,ги дадоха на късо и въртят,казаха че не стига ток,взех колата зимата и не ми се беше налагало да пускам климатика иначе топло духа перфектно:smile:

Маркуча оправен ли е? Пресостата премериха ли го?

ecotronic
12-06-2012, 12:47
Бушона който беше изгорял се намира в предния ляв калник най-отдолу и отпред 10А, смених няколко но в момента в който включа компресора бушона веднага изгаря.Подлежи ли на ремонт компресора или трябва да се сменя?

Симптомите, които описваш сочат към проблем с намотката на електромагнитния съединител на компресора. Но проблемът може да е и някъде по инсталацията преди компресора.
Така че, откачи проводника непосредствено преди компресора и пробвай. Ако бушонът продължава да гори, търси причината в дал накъсо кабел а не в самия компресор.

ivo_io
12-06-2012, 16:55
колеги преди малко се появи този надпис и климатроника се побърка "buttons are faulty.
air conditioner working with default settings" което май ще рече "Бутоните са дефектни.климатик, който работи с настройките по подразбиране" демек какво става мамк.....му вчера го гледаха от 7 пак ще го карам да го видят дайте някой и друг акъл до тогава

lordliness
12-06-2012, 17:36
Моя днес работи 5 мин на фулавт.и после мина в авариен режим ,изглежда няма разумно обяснение

ivo_io
12-06-2012, 18:30
Моя днес работи 5 мин на фулавт.и после мина в авариен режим ,изглежда няма разумно обяснение


колега и моя беше така до преди да ми излезе надписа сега като пробвах всичко е нормално дали пък не е от жегите

trop4i
12-06-2012, 18:32
Откачих кабела от компресора и пуснах друг кабел със свързан бушон на него, закачих го на буксата на компр. и при запален мотор и включен климатик допирам другия край на кабела до гнездото на бушона където има ток и веднага бушона на другия кабел изгаря. Явно проблема е в компресора.

zeka1316
12-06-2012, 23:11
колеги може ли да попитам нещо и аз при мен компресора си работи но в купето недуха въобщте нито на стъклата нито централна конзола нито долу в краката на която и степен да е няма никаква реакция много чудно не духа нито на топло нито на студено

lordliness
13-06-2012, 07:39
колеги може ли да попитам нещо и аз при мен компресора си работи но в купето недуха въобщте нито на стъклата нито централна конзола нито долу в краката на която и степен да е няма никаква реакция много чудно не духа нито на топло нито на студено
Сигурно не ти работи вентилатора.

Boby
13-06-2012, 11:18
Откачих кабела от компресора и пуснах друг кабел със свързан бушон на него, закачих го на буксата на компр. и при запален мотор и включен климатик допирам другия край на кабела до гнездото на бушона където има ток и веднага бушона на другия кабел изгаря. Явно проблема е в компресора.

Има вариант и да занесеш бобината да я пренавият там където пренавиват статори и ротори на ел. двигатели. Нова бобина струва от 70-100лв.

---------- Post added at 11:18 ---------- Previous post was at 11:11 ----------


колега и моя беше така до преди да ми излезе надписа сега като пробвах всичко е нормално дали пък не е от жегите

Еб.. тоя климатик ако спре да работи заради жегата! Отиди на диагностика и ще стане ясно какъв му е проблема. От както станаха жегите моя работи поястоянно на Full Auto и не дава проблеми(за сега:stumm:).

Chimev
13-06-2012, 12:11
Вчера отворих тия бушони при левия калник (и при мен, макар и рядко изписва грешка)и се оказа, че тези, които съответстват на символа на перките са 30 и 60 ампера. Бяха си здрави, поразмърдах ги, да видим дали ще дава грешка пак :beer:

lordliness
13-06-2012, 12:33
Вчера отворих тия бушони при левия калник (и при мен, макар и рядко изписва грешка)и се оказа, че тези, които съответстват на символа на перките са 30 и 60 ампера. Бяха си здрави, поразмърдах ги, да видим дали ще дава грешка пак :beer:
Как свали капачето на втората кутийка, аз не успях.

Ass
13-06-2012, 12:34
Вчера отворих тия бушони при левия калник (и при мен, макар и рядко изписва грешка)и се оказа, че тези, които съответстват на символа на перките са 30 и 60 ампера. Бяха си здрави, поразмърдах ги, да видим дали ще дава грешка пак :beer:

И каква е връзката на тези предпазители с климатика?

lordliness
13-06-2012, 12:54
Някой трябва да се престраши да иде в сервиз и да ни разкаже за какво иде реч.Тези предпазители на калника пише , че са за вентилаторите.

Chimev
13-06-2012, 13:09
Как свали капачето на втората кутийка, аз не успях.

Предпазителите за в първата кутийка при мен

lordliness
13-06-2012, 20:04
Предпазителите за в първата кутийка при мен
На втората има същите символи, какво има вътре?

ecotronic
13-06-2012, 20:28
Дискутираният модул се води B-3.

Описанието на релетата и това на предпазителите в него се намира на стр. 189 - 194 от потребителското описание. (http://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/AlfaRomeo/166/Owner%27sManual.pdf)

Boby
13-06-2012, 22:11
Какво ви притесняват тези предпазители? Ако ви работят и двете степени на вентилатора/вентилаторите няма за какво да ги пипате.

to_lose_HEART
14-06-2012, 17:20
В тази кутийка има и един предпазител който мисля е за съединителя на компресора

ecotronic
14-06-2012, 17:29
В тази кутийка има и един предпазител който мисля е за съединителя на компресора

Точно така. Предпазителят за компресора е F13 (7,5 амперов)


http://snimki.be//store/1/401339684375.jpg

trop4i
15-06-2012, 19:38
Като се развият двете гайки които държат цялото тяло и се изтегли напред и надолу към фара така може да се махне капачето на втората кутийка-там има само релета-това за левия калник.

lordliness
15-06-2012, 22:14
И аз така реших, но не ми се занимаваше, не знаех, че има релета, мислех , че още бушони.То където и да погледнеш все на бушон или реле ще попаднеш:)

DiStefano
15-06-2012, 22:18
Да споделя моя проблем.
Когато беше по-хладно навън и валеше пусках на студено за да не се потят стъклата. Беше ОК. Сега като е над 30 градуса, духа силно, но струята не е студена. Не е и като външен въздух. Премерихме температурата на централните духалки и беше 18 градуса. Навън беше 32. Компресорът пое още 300 гр фреон. Демек му досипахме. Обаче все така не духа студено както трябва.
147-цата ми като пусна на охлаждане и вътре прави фризер. Нямаше време да я гледаме повече. Но явно има някакъв проблем. Не е от липса на фреон. Компресорът си работи адекватно. Включва и изключва според командите. Надписът да посетя Уоркшоп ми се появяваше от време на време, но последния месец не съм го мяркал.

lordliness
15-06-2012, 23:05
Фреона трябва да е точно 700 гр.+ масло, мерихте ли го?

Pepko-Bepko
15-06-2012, 23:22
Не е проблема до количеството фреон...Колега провери си ТРВето!

ivo_io
16-06-2012, 21:18
колеги да ви попитам точно между двете перки на радиатора в горния край има нещо като датчик в него влизат два кабела за какво служи и трябва ли да има и в долния край между перките понеже имам само две висящи жици а има същото място???

lordliness
16-06-2012, 21:23
Днес работи четири минути на фул и вентилатора спря да духа, на всички останали режими охлажда превъзходно, идея нямам защо, одеве изчистих и датчика в купето, този с мини вентилаторчето, имаше два мм прах

Boby
17-06-2012, 10:17
колеги да ви попитам точно между двете перки на радиатора в горния край има нещо като датчик в него влизат два кабела за какво служи и трябва ли да има и в долния край между перките понеже имам само две висящи жици а има същото място???

По принцип трябва да има и в долния край. Не е датчик, а е резистор. Като пуснеш климатика колко степени на вентилаторите се включват? Една или две? Виж си по шаси с колко вентилатора я дават твоята, да не се окаже, че някой е сменял вентилаторите.

mian4o
17-06-2012, 18:59
Днес работи четири минути на фул и вентилатора спря да духа, на всички останали режими охлажда превъзходно, идея нямам защо, одеве изчистих и датчика в купето, този с мини вентилаторчето, имаше два мм прах

Може ли подробно да обясниш кое сваляш и къде гледаш за да откриеш този датчик че не го намирам нещо.

Поздрави

trop4i
22-06-2012, 19:04
Бях писал за компресора че дава накъсо-свалих го и го занесох на ремонт, смениха бобината казаха че е от нея. След като заредиха системата компресора пак не тръгна-сега поне не изгаряше бушона. Казаха че съединителя на компресора се е прецакал. Възможно ли е да се повредят едновремено и бобината и съединителя и ако намеря съединител може ли да се разбере по-нещо видимо дали ще работи? На перките има два резистора един горе и долу-като свалях компресора видях че и при мен на горния беше извадена буксата.

trop4i
22-06-2012, 19:43
Казаха ми че може да се смени без да се сваля компресора.Сега се сещам че като го свалях преди да го дам за ремонт, като го завъртам-чуваше се че, вътре се върти и имаше някакво усилие, а после нямаше такова нещо и шайбата се въртеше свободно. Възможно ли е нещо да не е сглобено правилно?

old alfist
22-06-2012, 20:42
Виж бушона в таблото под капака - мисля, че беше 30А.
Имах преди време такива проблеми и го смених с керамичен, след което всичко си заработи.

trop4i
22-06-2012, 20:48
Преди да сменят бобината той включваше и веднага изгаряше бушона, а сега има ток до него но нещо не сработва.

lordliness
22-06-2012, 21:00
Може ли подробно да обясниш кое сваляш и къде гледаш за да откриеш този датчик че не го намирам нещо.

Поздрави
Като седнеш намира се срещу дясното ти коляно, малка кръгла решетчица, вади се с отвертка отдолу е вентилаторчето

qpwo
22-06-2012, 21:06
Като седнеш намира се срещу дясното ти коляно, малка кръгла решетчица, вади се с отвертка отдолу е вентилаторчето
Лошо- там има гол кабел вързан на възел....:machinegunner:

ecotronic
23-06-2012, 10:36
Казаха ми че може да се смени без да се сваля компресора.Сега се сещам че като го свалях преди да го дам за ремонт, като го завъртам-чуваше се че, вътре се върти и имаше някакво усилие, а после нямаше такова нещо и шайбата се въртеше свободно. Възможно ли е нещо да не е сглобено правилно?


Нормалното състояние е това при което като въртиш ремъчната шайба, не се усеща съпротивление и роторът на компресора не се върти. Съпротивление трябва да се усеща след като се подаде напрежение на намотката.
Може неизправността на съединителя да доведе до дефектирането на намотката. Ако например съединителят приплъзва (буксува), заради триенето температурата му се повишава значително. Поради това намотката също прегрява, нарушава се изолационното покритие на проводниците, следва окъсяване на намотки, прекалено голям работен ток, горене на предпазителя........
Обратното също е възможно. А именно съединителят да се повреди заради неизправна намотка. Ако първоначално има окъсили намотки, силата с коята се притискат повърхностите на съединителя намалява, следва приплъзване, греене. В резултат на което намотката съвсем умира.

popaay
23-06-2012, 12:35
При мен проблема е!
Като запаля колата климатроника работи без проблем,като загрее на 90гр.гася и сед 15-20 мин. паля и климатика започва да тръгва и спира,така 2-3 и изписва надписа за лорк шопа,и вентилатора спира.Не знам дали има връзка с вентилатора на парното ,защото ми изгоря най-силната степен на духане?Вчера след като го усетих,че пак ще спре спрях компресора от "екон" и вентилатора продължи да си работи след 2 мин пуснах компресора и си заработи нормално климатроника без да изписва грешка.С два различни софтуера са чели колата,фреона е проверяван на две места също, и не е записана грешката,просто не знам къде да търся проблема?

lordliness
24-06-2012, 14:34
И така- моя климатроник май го оправих, след като АНДРО(специални благодарности)ме насочи към един модул който се намира под дисплея, за достъп се сваля пластмасата около скоростния лост. Свалих модула ( вътре има неща, които сигурно само ЕКОТРОНИК знае за какво са :)има три букси свалих ги напръсках с контактен спрей и тръгна без да пише гадни надписи и да спира. Направих снимки ще ги кача утре.

Dob4i
24-06-2012, 19:20
А да попитам нормално ли е налягането на рейла при пуснат климатик да се вдига от 300 на 350бара и държи 350 докато е включен ? Усещам и доста голяма загуба на мощност, която предните лета сякаш я нямаше. Особено до 1800оборота.

Jivko7777
24-06-2012, 19:53
А да попитам нормално ли е налягането на рейла при пуснат климатик да се вдига от 300 на 350бара и държи 350 докато е включен ? Усещам и доста голяма загуба на мощност, която предните лета сякаш я нямаше. Особено до 1800оборота.

нормално по мудна си е ;)

popaay
25-06-2012, 07:48
И така- моя климатроник май го оправих, след като АНДРО(специални благодарности)ме насочи към един модул който се намира под дисплея, за достъп се сваля пластмасата около скоростния лост. Свалих модула ( вътре има неща, които сигурно само ЕКОТРОНИК знае за какво са :)има три букси свалих ги напръсках с контактен спрей и тръгна без да пише гадни надписи и да спира. Направих снимки ще ги кача утре.
С радост ще чакам да постниш снимките,за да видя туй животно.А има ли нещо общо климатроника с най-силната степен на вентилатора,че при мен я няма?Вчера пътувам от Димитровград за Пловдив и на 10км.преди Пловдив пак спря.Беше настроен на 22 градуса и на две деления на вентилатора.

lordliness
25-06-2012, 09:24
В средата отпред се държи на един болт, който почти не се вижда(моя липсваше)затова може да се наложи и сваляне на горната пластмаса,после се издърпва.
109609 информация за фреона

popaay
28-06-2012, 12:14
Има ли някой,който да постне снимки на прослувутите предпазители при калника.Омръзна ми като я запаля сутринта климатроника да работи,а като се връщам от работа да спира и тръгва и накрая да забие с грешката.Да споделя утре съм на диагностика за този проблем в Бош сервиз,поне дано да намерят за какво я дава тая грешка.

lordliness
28-06-2012, 12:34
96882 Точно срещу резонатора, има врътка, вижда се.

popaay
28-06-2012, 16:41
Мерси много

trop4i
28-06-2012, 18:39
Има ли някой,който да постне снимки на прослувутите предпазители при калника.Омръзна ми като я запаля сутринта климатроника да работи,а като се връщам от работа да спира и тръгва и накрая да забие с грешката.Да споделя утре съм на диагностика за този проблем в Бош сервиз,поне дано да намерят за какво я дава тая грешка.
Това го прави без ти да го включваш и изключваш ли?

popaay
28-06-2012, 19:19
Не като е включен,тръгва да духа и след малко започва да спира и тръгва и накрая изписва надписа за грешка.Това съм го забелязал ,че го прави само като е много топло или при загряла кола.Сутрин като запаля работи,но навръщане от работа прави номера(18.00ч.)

trop4i
28-06-2012, 19:39
При мен не зацепваше съединителят на компресора. Двете метални части на съединителя и шайбата бяха с някакъв клей или нагар изчистих ги и компресора се оправи. За сега работи. Предполагам че като загрее този клей става мазен и съединителят приплъзва. Съединителят, шайбата и бобината могат да се свалят без да се смъква компресора.

popaay
28-06-2012, 20:28
При мен не зацепваше съединителят на компресора. Двете метални части на съединителя и шайбата бяха с някакъв клей или нагар изчистих ги и компресора се оправи. За сега работи. Предполагам че като загрее този клей става мазен и съединителят приплъзва. Съединителят, шайбата и бобината могат да се свалят без да се смъква компресора.

Ще го имам предвид,благодаря.

trop4i
28-06-2012, 21:05
При предния калник малкият предпазител напред и най-долу е за намотката на компресора. Като се освободи пистовия ремък, после се маха казанчето с вода се вижда добре компресора. Развива се болта в средата и се сваля съединителя, после има зегерка маха се и се вади шайбата с лагера-трябва да се внимава при зегерката да не се нарани капсоловката на лагера, после има друга зегерка за намотката. Като сглобих компресора съединитетеля се въртеше трудно, запалих и без да е включен климатика съединителя се увличаше със шайбата и запари стоеше прекалено близо до шайбата а преди до го изчистя при вкл. климатик не зацепваше. Намерих малка шайба на земята до колата-сложих я на съединителя в отвора където влизат шлиците на ротора пасна идеално-помислих че е възможно да е паднала като съм разглобявал. После компресора заработи нормално за сега- вкл. и изкл.-а тая шайба дали при другите е така или някой я е слагал нямам представа.

popaay
30-06-2012, 10:57
96758

Да уточня, че все още работи.В средата отпред се държи на един болт, който почти не се вижда(моя липсваше)затова може да се наложи и сваляне на горната пластмаса,после се издърпва.

Прегледах въпросния модул,пръсках го с контакт спрей,но проблема си остана.Прегледах и напръсках с контактен спрей всички букси на вентилаторите и буксата на компресора но без ефект!

Прегледах въпросните предпазители при калника,там всичко е ок
96960

После видях това реле и предпазителя със знак подобен на вентилатор,и го отворих.
96961

Показа се следната гледка, набъбнал предпазител но здрав!
9696296963

Смених го и проблема пак си остана!
Реших да пусна климатроника да духа на топло(най-големите градуси),проблема с тръгването и спирането на вентилатора на парното си остана.Това ме навежда на мисълта,че проблема може да е в пластмасовата клапа(рамо) при вентилатора на парното.


Забравих да споделя също,че само единия вентилатор(вентилаторите които охлаждат радиатора)се върти.Мисля да разменя буксите да видя да не е изгорял.

popaay
30-06-2012, 13:24
Сега смених буксата на вентилатора който работеше с другия,и той не тръгна.Мога ли да помоля някой колега да пусне климатроника и да види дали и двата въртят или само единия и кой.

lordliness
30-06-2012, 16:03
И двата въртят като луди.

popaay
30-06-2012, 16:45
Значи моя е сдал багажа :rip: :big_money:

popaay
01-07-2012, 20:59
Днес купих вентилатор,монтирах го но грешката на дисплея си остана.Предполагам,че трябва да се изчисти,сега като включа климатроника,въртят и двата вентилатора.Но реших да продължа с търсене на проблема и достигнах до клапата на парното с моторчето.Лоста който свързва клапата където затваря въздуха и цепната в долната си част.Другото което ми направи впечатление,че хода на мотора е много голям(дълъг),а лоста на клапата къс.Направил съм клип.Ако лоста на моторчето е закачен с лоста на клапата както е в момента то мотора с лоста към него ще стои постоянно под напрежение,защото хода му е доста повече от рамото на клапата.Дали трябва да е така?И ако някои знае как се маха лоста кум клапата за да я залепя и удебеля в долния край нека сподели.

Линк към видеото:http://www.videoclip.bg/watch/137117

ecotronic
01-07-2012, 21:35
Днес купих вентилатор,монтирах го но грешката на дисплея си остана.Предполагам,че трябва да се изчисти,сега като включа климатроника,въртят и двата вентилатора.Но реших да продължа с търсене на проблема и достигнах до клапата на парното с моторчето.Лоста който свързва клапата където затваря въздуха и цепната в долната си част.Другото което ми направи впечатление,че хода на мотора е много голям(дълъг),а лоста на клапата къс.Направил съм клип.Ако лоста на моторчето е закачен с лоста на клапата както е в момента то мотора с лоста към него ще стои постоянно под напрежение,защото хода му е доста повече от рамото на клапата.Дали трябва да е така?И ако някои знае как се маха лоста кум клапата за да я залепя и удебеля в долния край нека сподели.

Линк към видеото:http://www.videoclip.bg/watch/137117

Навън е тъмно и сега не мога да погледна как е при мен, но:
Прореза на рамото на клапата ограничен ли е от долната страна? На видеото не се вижда добре. Ако е ограничен така, че щифтът, с който завършва рамото на моторчето да не може да излезе от него при крайното положение, мисля, че няма основание за притеснение. В описанието пише, че няма датчици на положение на клапата. Т.e. няма такава обратна връзка за да спре мотора при дадено крайно положение. Тогава остава да има обратна връзка по ток. Когато клапата стигне дадено крайно положение, моторът се товари, токът през него нараства и управлението прекратява захранването му. Това можеш да го пробваш, като мериш напрежението върху мотора когато стигне крайно положение. Тогава ако то стане 0, всичко е в реда на нещата.

popaay
01-07-2012, 21:48
Да от долу лоста на клапата завършва с "ухо",демек канала му е ограничен.Точно долу на "ухото е сцепено.С токовете не съм на Ти,така че няма да мога,но направих една проба като задържах лоста на моторчето и той не спря,но не го задържах доста защото ме хвана страх да не изгори.Сега съм откачил клемите на акумулатора да видя дали няма да се занули грешката на климатика или да ходя да я чистят.Също така ми направи впечатление че има един кабел които не е вързан никъде,излизат 2 кабела идентични с еднакви букси,а само единия е вързан към моторчето на клапата.

ecotronic
01-07-2012, 21:57
Щом е така, със сигурност се спира захранването, когато се затормози при някое от двете крайни положения. Смело задръж рамото и ще видиш, че усилието ще спре след част от секундата.

popaay
01-07-2012, 22:02
Утре след работа ще го пробвам,а как се сваля лоста на клапата.Може ли климатроника сега да дава от клапата грешка и за това да не работи?

ecotronic
01-07-2012, 22:15
Цепнатината за която говориш от счупване ли е или си е така. Да разбирам, че ако е от счупване, рамото на мотора е излязло от рамото на клапата заради счупването..........
Ако е така, нищо чудно и от това да дава грешка, защото нищо не товари мотора. Т. е. системата задвижва клапата, но крайно положение не се регистрира.

popaay
01-07-2012, 22:59
Да цепната е ,точно където свършва канала по който се движи рамото на мотора е спукано накрая.Дай идея как се сваля рамото на клапата!

popaay
08-07-2012, 22:11
Да продължа малко сагата!
След диагностика се установи,че проблема идва от вентилатора на парното,управлението на климатроника чете информацията на външната температура и на купето отпред и отзад и подава информацията към управлението на вентилатора.Но моето управление на вентилатора се разминаваше с подадената температура,и от там е идвал целия проблем.Като свалих стария вентилатор си оправих и лоста на клапата за рециркулация.Може да ползвате една права по-голяма отвертка за рамо и да я дърпате по оста и на вън.Бях направил снимки но явно не съм ги запаметил,за което много съжалявам.А самата ос където беше спукана в долния си край е направих от телбод от двата края и с поялник ги залепих към нея,след което напълних фугата м/у телботовете с епоксидна смола и стана бетон.

Fr0sT
07-04-2014, 12:53
Хайде да се запиша и аз с добре познатата грешка Air conditioner faulty... Интересното е че зимата нямах никакви проблеми, но като се позатопли времето редовно взе да я плюе тая грешка. След като се появи и дам ОК климатроника влиза в някакъв сервизен режим, перката на 1-ва степен и така докато не изгася колата, само със спиране и пускане на климата нищо не става. Фреон има, проверявана е миналата седмица и студено си духа, ако вдигна ръчно силата на перката.
Какво съм правил до сега:
- проверих всички релета и бушони отпред при чистачките - бушона за вентилатора миналата година ми беше понагорял, смених му гнездото и клемите съм ги изчистил, всичките гнезда съм ги пръскал с контактен спрей
- бушоните и релетата отпред в калника - там всичко е като ново
- бушона и релето до казанчето с антифриза - чистени с контактен спрей
- датчика за вътрешната температура съм го изчистил
- самия модул на климатроника под ICS-a - видимо на буксите нищо им нямаше, напръсках ги с контактен спрей за всеки случай
- клапата за външния въздух над вентилатора си работи

Както се досещате всичкото това резултат не даде.

Поне според мен има няколко варианта.

Проблем с някоя от клапите:
- тази за външния въздух я изключвам понеже я виждам че се отваря и затваря
- тази за разпределението на въздуха от къде да духа (крака, глава, към предното стъкло) също изглежда ОК понеже при цъкане на MODE бутона духа от където очаквам че трябва да духа
- остава тази за смесването на студен и топъл въздух - разкачих и буксата я напръсках с контактен спрей ама без резултат, самото моторче да стигна до него ще е голяма мъка...

Проблем със самия вентилатор - говорят се разни работи за проблеми с управлението му...

Компресора не знам дали да го намесвам понеже грешката ми я даваше и при ECON режим пък и проблем със студеното нямам, само че трябва всичко ръчно да задавам.

Знам че най-добре ще е да започна с диагностика та въпроса ми е къде в София могат да ми се закачат за климатроника ? Само че да не е с MES или производните понеже аз си се закачам за ICS-а ама там записани грешни няма, в момента когато я има грешката също няма нищо.

Ако имате и други идеи ги казвайте смело.

lordliness
07-04-2014, 12:59
Външния температурен датчик. В огледалото.

Fr0sT
07-04-2014, 13:03
Показва ми правдоподобни температури, не -40 примерно когато има прекъснат кабел.

tweety
07-04-2014, 13:13
Аз имах точно същият проблем. Лятото при високи температури и зимата при ниски нямах проблеми защото духа постоянно, но при температури като сега и есента когато трябва да смесва топло и студено ми дава постоянно грешката. Проблемът беше точно в клапата, която смесва топъл и студен въздух. Тогава я карах при Румен и той я оправи като каза, че не е имало нищо счупено, просто се е била извадила. От скоро проблемът пак се появи, но още не съм търсил причината но предполагам че е същата.

Fr0sT
07-04-2014, 13:26
И аз точно тази клапа ми е първия заподозрян, ама като знам как се стига до нея... Явно ще му намеря и аз занимавка на Румен :)
Все пак ако знаете къде мога да ида на диагностика, че да не се окаже пък някоя тъпотия :Suicide:

ecotronic
07-04-2014, 13:57
И аз мисля, че проблемът най-вероятно е в клапата, но може и да е в датчиците, които мерят температурата на изходящия въздух. Те са 2 (K87 и K88 - горен и долен).

http://snimki.be//store/1/721396868228.jpg

Може да се премери напрежението между проводниците им без да се изключват от управлението и да се прецени ситуацията.

С повишаване на тумпуратурата на потока следва напрежението да намалява и обратно.

Накратко - според мен въпросната грешка се визуализира, когато има някакво логическо противоречие в работата на системата. Примерно задание за студен поток, пък се регистрира топъл такъв.

Fr0sT
07-04-2014, 14:54
Да, може и от тези датчици да е, макар че като гледам те са на още по секси място и от моторчето на клапата :wierdo:
Ще пробвам да замеря напреженията да видим какво ще излезе.

didod
07-04-2014, 20:33
Само да вметна, че климатроника си е отделен блок. В ICS няма как да видиш грешките. Ако правилно съм разбрал схемата на свързването... :)

Fr0sT
08-04-2014, 10:10
Отделен блок е ама рапортува на ICS-а или поне за някои неща. В МЕС/ФЕС има опция да се свържеш съм ICS-а и там съм виждал грешки от климатроника, само че в конкретния случай няма нищо.

Fr0sT
12-06-2014, 10:38
Взех си аз резервен вентилатор за парното и моторчето на клапата за смесване на студен и топъл въздух и ги почистих хубаво. После се залових с разглабянето и смяната (резервните ги взех да ги сменя за всеки случай да не правя това упражнение втори път). При всичко разглобено гледах как работи клапата за да съм сигурен че всичко е наред. Не намерих видимо нещо нередно по моторчета, клапи, вентилатори и т.н. Сглобих всичко обратно, но проблема си остана :chair:
Ходих на диагностика но с оригиналния екзаминър като започне да изчита грешките от климатроника и зависва...
Мерих четирите температурни датчика на пиновете на ECU-то и според стойностите в e-learn-а и околните температури си бяха ОК.
Тогава реших да се върна към постановката от зимата, когато нямах проблеми - през зимата го карах с изключен компресор и ръчно да духа в краката и на предния джам. Пробвах първо ръчно да задам на къде да духа и грешка нямаше, после пускам фул и само спирам компресора и отново без грешка. След като мина на фул ауто до няколко минути грешката светва. Пробвах и от фул ауто ръчно да задам скоростта на вентилатора но тогава грешката си светна след няколко минути, т.е. вентилатора който вече бях сменил си е ОК. Тогава забелязах, че след като грешката е светнала и съм цъкнал ОК, климатроника продължава да работи но ако ръчно променя на къде да духа (например в краката) нищо не се случва, т.е. на екрана на ICS-а казва че трябва да духа в краката а то духа през горните духалки. Гася колата, пускам пак климатроника и ръчно сменям от къде да духа и всичко е ОК, пускам го на фул и след като излезе грешката остава да духа в последното си положение. От тук имах нов нарочен виновник - моторчето или клапата за разпределение на въздуха.
Първоначално си мислех, че за да стигна до него трябва да махна цялото табло, но после попаднах на пост в английския форум и се оказа че достъпа е доста по лесен (ама не съвсем :hump:). Махнах таблото с уредите, десния дунапрен и в далечния десен ъгъл се вижда самото моторче. Развиват се двата винта на металната планка и самото моторче тръгва с нея. Тук вече идва интересното - въртях, суках ама така и не излезе и както си беше в дупката развих моторчeто от планката и ги извадих по отделно. Самото моторче видимо си беше ОК, разглобих го, гресирах обилно вътре и го затворих. Като го включа без да е закачено за клапата изглежда да си работи ОК. След това закачих само моторчето за клапата (без планката) за да го видя как работи. Внимавайте обаче, че като дадете на контакт с разкачено табло се записват една камара грешки за неработещи лампи - ABS , Airbag (остава да свети на таблото), подгрев и т.н. Клапата също изглеждаше да работи нормално.
Дойде време за обратното сглабяне - наложи ми се на скастря една от околните пластмаси за да набутам обратно моторчето с планката. Остана само да го закача на клапата - сещате се че може да влезе само по един начин и понеже мястото е доста ограничено задачката хич не е лесна. След всеки път, когато си мислех че съм го закачил правилно пусках климатроника и местех разпределението на въздуха. При един от опитите успях без да искам да симулирам проблема който имах - моторчето не успя да се завърти и грешката цъфна на климатроника, след което при ръчно местене на позицията му, моторчето даже не правеше опит да се завърти. В крайна сметка успях да сглобя всичко обратно и за няколко дена грешка не съм виждал.
Та накратко проблема поне според мен е бил или в разместено моторче спрямо клапата или самата клапа е запецвала и оказвалата по-голямо съпротивление при преминаване от една позиция към друга.
Надявам се съм приключил с тази случка, ако не се обадя в темата повече значи наистина в това е бил проблема :priest:

Boby
12-06-2014, 22:51
Поне едно нещо да става по лесияначин. Има ли значение в какво положение е клапата когато се вади моторчето?

Fr0sT
13-06-2014, 09:43
Хич не е лесен, само така изглежда :Suicide:
Положението няма значение стига после при слагането и клапата и моторчето да са в едно положение. Самата клапа на ръка аз не можах да я завъртя за това нанизах моторчето без планката му и така я завъртях до най-горното положение, което духа от горните духалки. После извадих моторчето и с пуснат климатроник го накарах също да духа от горните духалки. После следва сглабянето.

Boby
13-06-2014, 13:03
А когато клапата е в крайните положения спира ли моторчето или продължава да работи и го блокира хода на клапата? Т.е. държи клапата винаги под някакво напрежение.

Fr0sT
13-06-2014, 13:13
И това и моторчето за смесване на топъл/студен въздух са ограничени по движение и спират в крайните си положения, не се въртят свободно както това за циркулацията на външния въздух. Отделно вътре имат нещо като реостати които казват на ECU-то в какво положение е клапата в момента.

ecotronic
13-06-2014, 13:16
А когато клапата е в крайните положения спира ли моторчето или продължава да работи и го блокира хода на клапата? Т.е. държи клапата винаги под някакво напрежение.

Би трябвало да спира, защото двете вътрешни клапи (смесващата и разпределящата потока) са с вградени потенциометри, които дават обратна връзка за положението.
За разлика от клапата за рециркулация, чиито мотор няма обратна връзка за положение. Но на него също би могло да му се сприра захранването, когато достигне крайно положение и се натовари.

Това е изпълнено така, защото за разлика от клапата за рециркулация, която има 2 възможни състояния, при вътрешните клапи управлението трябва да "знае" точното им положение за да ги спира в междинните положения.

Boby
13-06-2014, 17:59
За междинните положения ясно. Крайните ме интересуваха за да знам като го разкача от клапата и ако тя се размести или моторчето се завърти дали при монтажа ще мога да го зацепя правилно. Щом спира на определени места в крайните положения значи трябва да го зацепя много точно.