View Full Version : Ново приключение с инж. Тоций Бегалий
Alfa User
01-04-2010, 21:18
Колеги, помощ !
Вече нямам нерви да се разправям ... От няколко седмици колата на Милена има сериозен проблем с тока - акумулатора й пада за една нощ, но най-интересното е, че не всяка нощ ?!?
Първо мислех че акумулатора си е заминал ... да, ама не.
Оказа се, че си е съвсем добре - днес го тествах с товарна вилка и т.н., и всичко е ОК.
После реших че е алармата, защото оня ден забелязах, че макар колата да е заключена само с ключ, тя си се пуска и си пищи когато си иска ... Но и това се оказа че не е причината. Днес откачихме едната клема на акумулатора, и замерих с ампермер тока между акумулатора и клемата, и познайте ?!?
Постоянна консумация от 2 ампера !!!
Цял следобяд вадя бушони и релета - никъде не помръдва консумацията, само като извадя релето/бушона на централното за малко скача на почти 10 А, и после пак се връща на 2.
Проверих и буксите на акумулатора, както и буксите в коша на мотора, където се захващат плюсовите кабели - всичко е стегнато и изглежда добре ...
Някакви идеи ???
The_Game
01-04-2010, 21:22
2ампера са само от осветлението в купето. И аз бях потресен като видях 2А консумация.
И тряска големи искри. Аз си мислех, че усилвателите ми правят мизерия с консумацията. То се оказаха плафоните.
Alfa User
01-04-2010, 21:39
Хм ... странно е, защото консумацията я има и като не работи осветлението ... Макар че не ми е ясно кой идиот е вързал плафоните със предния капак - т.е. като е отворен капака, в купето е бял ден ...
Но може ли да е точно това ?!? Защото като всичко е затворено и нищо не свети, пак явно се губи много ток...
Furious 155
01-04-2010, 21:58
дали може алтернатора да ти прави мизерия? ако е пробил някой или група диоди и през тях да се консумира акумулатора? как ти е зареждането на празен ход и на малко на 1200 оборота на акумулатора? или някоя машинка на централното да държи постоянно напрежение?
просто предположения...
Хм ... странно е, защото консумацията я има и като не работи осветлението ... Макар че не ми е ясно кой идиот е вързал плафоните със предния капак - т.е. като е отворен капака, в купето е бял ден ...
Но може ли да е точно това ?!? Защото като всичко е затворено и нищо не свети, пак явно се губи много ток...
Идиота дето ти е вързал така осветлението се нарича Алармаджия. Просто така алармата разбира, че нещо е отворено.
Махна ли крушките в жабката и багажника?
Alfa User
01-04-2010, 22:13
При около 1200-1500 оборота напрежението се качва на почти 14V ...
Крушки в багажника няма, но в жабката си свети ... Колкото до алармаджиите - все ми се струва че на доста други коли, които съм виждал напоследък, отварянето на предния капак не задейства осветлението в купето. Което ще рече, че има и по-различен начин алармата да се информира за отворен капак/врата ...
Ilko Ivanov
01-04-2010, 22:30
Да има начин, но на повечето колеги не им се рзправя...
Колкото до консумацията - ако няма нищо видимо,което изредиха колегите(плафони, радио) и аз залагам на динамо като Furious 155. Може и от релето, може и от диодната плочка да е. Имал съм няколко случая, когато по зареждането не си личи да има дефект, а реално има проблем. Освен това с по-обикновен уред (мултицет) не можеш да хванеш пулсации в напрежението
Би трябвало да е алтернатора-на един приятел с Делта му правеше подобни проблеми и се оказаха четките на алтернатора.
mimouzunov
01-04-2010, 23:21
Колеги, помощ !
Вече нямам нерви да се разправям ... От няколко седмици колата на Милена има сериозен проблем с тока - акумулатора й пада за една нощ, но най-интересното е, че не всяка нощ ?!?
Първо мислех че акумулатора си е заминал ... да, ама не.
Оказа се, че си е съвсем добре - днес го тествах с товарна вилка и т.н., и всичко е ОК.
После реших че е алармата, защото оня ден забелязах, че макар колата да е заключена само с ключ, тя си се пуска и си пищи когато си иска ... Но и това се оказа че не е причината. Днес откачихме едната клема на акумулатора, и замерих с ампермер тока между акумулатора и клемата, и познайте ?!?
Постоянна консумация от 2 ампера !!!
Цял следобяд вадя бушони и релета - никъде не помръдва консумацията, само като извадя релето/бушона на централното за малко скача на почти 10 А, и после пак се връща на 2.
Проверих и буксите на акумулатора, както и буксите в коша на мотора, където се захващат плюсовите кабели - всичко е стегнато и изглежда добре ...
Някакви идеи ???
Ако имаш време откачи таблото с бушоните от планките които го държат и почни да изключваш клемите една по една докато отечката изчезне!!!После ще си провериш въпросната клема какво захранва....
ако е алтернатора консумацията е около 3А
колкото до бутона на предния капак по-добре направо го изкл. превантивно :-)
залагам за окислен бутон на капака или касетофона
Alfa User
02-04-2010, 00:34
Това за касетофона не съм го помислил, а бутона на предния капак ще го погледна утре.
Благодаря на всички за мненията и съветите! :cheers:
milenamr
07-04-2010, 15:09
Май почти вече се разбра какво така упорито ми смуче акумулатора и това е тихо и кротко скритата лампа на жабката. Снощи, след като случайно установих, че пари като нажежен котлон, стигнах до извода, че няма от какво да пари освен от това, че е работила нон стоп кой знае от кога.
Дано наистина това е решението на задачата с много неизвестни:calc:
Май почти вече се разбра какво така упорито ми смуче акумулатора и това е тихо и кротко скритата лампа на жабката. Снощи, след като случайно установих, че пари като нажежен котлон, стигнах до извода, че няма от какво да пари освен от това, че е работила нон стоп кой знае от кога.
Дано наистина това е решението на задачата с много неизвестни:calc:
По принцип тази лампичка и стига ток единствено когато колата е включена на контакт, като се извади ключа, трябва да се изгаси лампичката. /т.е да не и стига ток въобще/
Alfa User
07-04-2010, 16:07
Тц, нейната снощи светеше постоянно, и затова я заподозряхме веднага.
Странни неща стават по тия тоци в Алфите ...
Тц, нейната снощи светеше постоянно, и затова я заподозряхме веднага.
Странни неща стават по тия тоци в Алфите ...
Направете я с копче :P
On/Off :wow:
По принцип тази лампичка и стига ток единствено когато колата е включена на контакт, като се извади ключа, трябва да се изгаси лампичката. /т.е да не и стига ток въобще/
При мен лампичката свети винаги като отворя жапката, независимо дали колата е на контакт или не. Даже скоро имах следният проблем.....изведнъж спря да свети и аз логично си помислих, че е изгоряла лампичката и докато я свалях ....... светна!!!! нещо явно се мести от вибрациите по нашите "хубави" пътища и не дава на контакт и като я ударя...... светва!:bouncing_smiley:
Копче трябва да има, така или иначе... За да свети само като се отвори жабката :)
cyberhill
08-04-2010, 08:49
Грешка :(
Тва с лампата в жабката е класика :-)
Преди да си сменя пластмасите по таблото, често се случаше да изпадне кутийката, на която са копчето за отваряне на багажника и бутона за тая пуста лампа. Като прасна жабката и тя натисне въпросния бутон, цялата кутия пада, бутонът се отпуска, естествено, и цяла нощ микробите не могат да спят от светлина и жега, но отвън не се вижда нищо. До следващото отваряне на жабката след седмица :-)
И като така, махнах таз крушка, за да ми е мирна главата. И не съм я връщал след смяната на пластмасариите.
И аз съм брал ядове с тази крушка.
Само че тя беше 5-10 вата така че 2 А утечка няма как да са от нея,
E само при мен ли, като изключа от контакт крушката се изключва? :hmm: /независи му дали е отворена жабката или не/
Alfa User
08-04-2010, 11:31
При нас крушката свети при отворена жабка без значение дали ключа е на контакт или не.
А утечката от 2А е сумарна от всички лампи в купето - просто не се сетих, че като меря тока през акумулатора, плафоните светят заради вдигнатия преден капак ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.