View Full Version : Torsen diferential Q2 , LS (limited slip) - Разглобяване на диференсиел и слагане
През лятото 2009г гo сложих , преди да сложа прочетох всичко що има по интернета за Q2 то , без подготовка не става :calc: гледах и ТВ канал Discovery особено програмите за ремонт на колите :-),
за смяна на диферента имах причини стария над 120 правеше шум , а при изкачване на баир виеше по целия диапазон още малко и ще разбие скоростната кутия ,разби скоростомера и го смля всеки момент очаквах диференцияла да блокира grashh...
1 снимка стария диф-зъбите на чарка са деформирани
2 снимка смлян скоростомер зъб
manolito
06-04-2010, 13:40
И?
Взех Q2 diff. от официалния сервиз на ФИАТ след 3 седмици чакане
3 снимка от смления чарк на скоростомера отсъства главата взех нов
От ТВ канал Discovery гледах програмите за ремонт на колите там един път видях оригинална рецепта , диференция ла го слагаха във фрезера - 20 градус Целзий , а лагери във врящо масло , и аз направих същото , като магия всичко стана като по мед и масло при мен след туй стяга сложите , сложите ...
1 и 2 снимка забележка - лагерите почерняха от врящото масло ,
3 снимка смених Орингс беше надупкано
Забравих - двете издатъци на пластмасовия скоростомер се разпиляват 2-3мм за изравняване
firedragon
06-04-2010, 19:45
Колега,имаш страшно интересни теми,които следя с много голям интерес,но честно казано не винаги разбирам какво си написал.Ако може да пишеш малко по-разбрано,че на мен ми трябват поне 3 прочитания,за да разбера какво имаш предвид ;)
Колега,имаш страшно интересни теми,които следя с много голям интерес,но честно казано не винаги разбирам какво си написал.Ако може да пишеш малко по-разбрано,че на мен ми трябват поне 3 прочитания,за да разбера какво имаш предвид ;)
Да колега грешките гледам да ги редактирам ,,,:smile:
след туй ,,, с помоща на 4 стойки + две 3-тонни крика
+трети комплексен (за мотоциклет 250кинта олекнах) крик 750кг широк за повдигане на двигателя + 2 дървени доста солидни трупа за да не падне колата върху ми ,,, след туй свалих 2та акса , единия е с скоба-блокаж за да го сваля с дълги болтове с луфт монтирах сваления другия акс върху стоящия и с 2 3 удара излезе
8 снимка - дифернцияла не влиза (и обратно) ако не се повдигне мотора като откъм скоростната кутия 10см откъм мотора 5см ляв превенс - отляво повече
Изолзвах анаеробик уплътнител от рода на Локтите 570 дадох към 50 кинта само за него,
И цялата операция на монтиране от началото до края ми коства 1 седмица направо от умора се разбих на ден по 4-5 часа , накрая ми се плачеше мястото беше много тясно ,с тежкия диференциял на онуй тясно място ми отмаляха ръцете (обзе ме страх ако го изпусна там на лицето ми ще падне ) накрая като го сложих подпрях го с ръчката на хидравличния крик и казах оооохх,,,, ама рано съм казал и капака много ме озори повдигнах още малко с крикото с ляв превенс и стана ...
причината за 1 седмица беше ,трябваше да сменя гумения петоъгълник на хидравличната рейка,защото играеше много и при висока скорост беше опасно, за да го направя трябвашсе да откача магарето за да падне 10 15 см надолу , като отпред оставаше закачен ,преди него се сваля колектора отгоре на мотора и т.н. ...
снимките на петоъгълника са в долния линк http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41837
Ти си мазохист..............
CTOMAHATA
15-04-2010, 00:16
Взех Q2 diff. от официалния сервиз на ФИАТ след 3 седмици чакане
Просто информативно: На каква цена ти го дадоха?
На снимката която си сложил поразително прилича на Q2 за JTD-тата на 156/147
Ето снимка на моя преди да го сложа
Просто информативно: На каква цена ти го дадоха?
На снимката която си сложил поразително прилича на Q2 за JTD-тата на 156/147
Ето снимка на моя преди да го сложа
за 1150 кинти заедно с двата лагера номера на кутията пишеше че е за алфа 147 ГТА Епер но 55208952 много хубаво се монтира като нова кола стана
напоследък излязоха и електронни Q2 Алфа 159 но оригиналното си е механичен Q2:on_da_beach:
вече изминах 2000км с Q2 diff
няма го вече "torque steer" най големият бич за алфа 164 с многото коне ,управлението се подобрява тотално и още много ++++
Всички Q2 са еднакви независимо за дизел или бензин!
Освен тва тоя електронния Q2 е пълен ташак ;) Аз карам с електронен ма си монтирах и механичен че иначе нищо не става :lol: И въпреки това тоя мъртъв торсен на алфите се държи много по зле от виско муфа ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.