View Full Version : рестарт ECU
leshoiad
11-04-2010, 13:42
Здравейте колеги, ще споделя с вас малко опит черпан от колегите от Англия и тестван днес от мен. Както сте разбрали, става въпрос за пълен рестарт на ЕКУ-то. някои от вас ще погледнат скептично на темата, но нищо не ви пречи да пробвате и всеки сам да си направи изводи, дали има ефект или не. Процедурата се отнася, както за JTD, така и за TS двигатели. Ето я и нея:
1. Извадете и подгответе кодовете на ICS и Navigation system;
2. Изключете акумулатора за 45 минути;
3. Скачете акумулатора, без да се занимавате с борд компютъра (засега);
4. Подайте контакт, но без да палите двигателя, не пипайте педала на газта!!! и останете така в продължение на 1'30";
5. Изключете контакта и останете така в продължение на 1'30"
6. Запалете двигателя и останете така докато двигателят достигне нормалния си температурен режим на работа и перката се включи, не пипайте педала на газта!!!;
7. Изключете двигателя;
8. Запалете двигателя и направете тест драйв;
9. Сега въведете кодовете, ако си спомняте къде сте ги оставили :devil:
Лични впечатления:
- нормализиране и стабилизиране на оборотите;
- няма спад на оборотите при плавно подаване на газта;
- значително по-добро ускорение;
- спад на разхохда на гориво - това е по мнение на ингилизите, не е доказано още от мен.
В крайна сметка разултатите са положителни при мен, което говори само по себе си, че една такава процедура на никого не е излишна!!!
Късмет на всички!
П.С. Съжалявам, ако съм писал по обсъждана тема до сега, но търсачката не откри нищо!!!
Процедурата изобщо не важи за ЖТД моторите и освен всичко друго процедурата спокойно се изпълнява и без да се откача акумулатора ;)
leshoiad
11-04-2010, 20:23
малко опит черпан от колегите от Англия
Имаше и мнения на колеги с дизелови двигатели!!! Провери си личните че имам интерес към GTV-то.
...
6. Запалете двигателя и останете така докато двигателят достигне нормалния си температурен режим на работа и перката се включи, не пипайте педала на газта!!!;
...
Както спомена и Бобо, ако това го направиш на някое ЖТД и се пробваш да изпълниш тази точка, то май по-евтино ще излезе да отидеш на една диагностика, вместо да чакаш да ти свърши горивото в резервоара :holiday2:
Е па хората може да нямат за нищо една цистерна с нафта. Честно казано не съм изобщо сигурен и дали след една цистерна пак може да заграее на празен ход пчеката
leshoiad
11-04-2010, 22:10
Сега от мен какво се иска, да попитам ингилизите, дали им стигат парите за нафта докато си правят процедурата или да взема да им обяснявам как на некои тук в България термостатите им на празни обороти не отлепят? Пак има некой дето го сърби езика и се чуди с какво да го почеше.....................:jason2:
Колега ти не разбра иронията. Става дума, че JTD с изправен термостат на празен ход и цял ден да работи през зимата, пак няма да загрее. Просто при дизела нещата са различни и поради тази причина условието по т. 6, е много трудно да се изпълни.
Ilko Ivanov
12-04-2010, 23:01
Колега @leshoiad това дето си описал важи само за бензинови двг. и се прави за 20 секунди с подходяща диагностична апаратура...
DerMeister
12-04-2010, 23:22
А ефектът се дължи на?
leshoiad
13-04-2010, 07:45
Колега @leshoiad това дето си описал важи само за бензинови двг. и се прави за 20 секунди с подходяща диагностична апаратура...
Колега Илко, в СтЗ бодването на буксата в диагностична апаратура ше ти струва 38 левчета..............и стига сте ми обяснявали какво и как. Темата е за обща консумация и всеки си прави сметката има ли нужда от нея или няма......и колко време може да отдели за да си извърши процедурата, и средства!!!
Ilko Ivanov
13-04-2010, 22:21
Защо се палиш?
Вече няколко човека казват, че на дизела тази процедура е безмислена.
Това, че го пише в чужд форум не значи, че е вярно.
Това, че искаш да помогнеш на колегите с някакво инфо е чудесно.
Добре е обаче и когато някой е сигурен, че някаква информация е неточна или неправилна също да го каже.
pininfarina
14-04-2010, 08:04
И аз мсля че при дизела е неприложима тая процедура. При бензинките ти птарят една адаптация за няколко минутки, ако всичко ти е Ок и си готов ;-) ( мисля че ефекта е същият ).
leshoiad
15-04-2010, 18:49
Защо се палиш?
Вече няколко човека казват, че на дизела тази процедура е безмислена.
Това, че го пише в чужд форум не значи, че е вярно.
Това, че искаш да помогнеш на колегите с някакво инфо е чудесно.
Добре е обаче и когато някой е сигурен, че някаква информация е неточна или неправилна също да го каже.
Но аз в нито един от постовете не съм твърдял, че става на дизелови двигатели. Опитах се да намекна, че е без значение за мен и това е нещо което не съм си го съчинил а съм го прочел някъде. Друг е въпроса приложимо ли е не е ли на дизелов двигател. Аз съм с бензинов и процедурата при мен имаше ефект!
Ето защо не трябва да помагате на неблагодарниците от тоя форум. Ще ви се изплюят в лицето. Leshoiad не си първия, споко ( брой и мене в това число ). Навремето един човек пусна една тема как да си рециклираме рефлекторите, то не беше критика и колко е невъзможно това и какво ли още не. Накрая всички почнаха да си ги рециклират, така както той каза.
Колеги,човека иска да помогне а вие още малко и ще почнете да го оплювате защо я е пуснал темата.Е на това му викам българска работа
DanewRomeo
16-04-2010, 01:24
Байганьовщината в действие! Вече близо три години имам регистрация във форума и съм останал с отлични впечатления от колегата leshoiad. Винаги готов да окаже съдействие, с положителна настройка, истински ФЕН! Комплименти за което. Обаче комплексарските напъни са наш патент и няма начин някой/и да не плювне, изтъквайки компетентност, един вид - дайте да ви покажа как става, тоя тъпия не го слушайте. Много, много зле говори за вас това, колеги. С този чобански манталитет сте за гората. Лека ви нощ, разбирачи.
pininfarina
16-04-2010, 09:59
Аз не видях никъде дотук в темата комплексарско изказване. Това че някой е решил да сподели как и при кои мотори върши работа това, не значи че е комплексар и че не трябва да се вслушаме в мнението и опита му.
Явно за вас е по добре да правите безмислени процедури и след това да си внушавате ч те имат ефект, пти положение че няма как да има такъв ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.