PDA

View Full Version : Помощ. Демонтаж на волан



mi6onski
11-04-2010, 21:28
Помощ. След много чегене във форума не можах за радбера как се сваля волана на АР 156. Моля помогнете малко по опидателно.

spe4elist
11-04-2010, 21:33
....помогнете малко по опидателно.

???

gelepz
11-04-2010, 21:56
Здр колега значи по въпроса ти предполагам че отзад има шестограмни болчета които се отвиват и пада възглавницата и от там отвиваш гайката и дарпаш надявам се да съм помогнал и да е така поне на мойта 155 която е с еърбег е така

vladeto_
11-04-2010, 22:08
и на 147-цата е така така че няма как при колегата да е по различно ... Успех никак не е сложно

stefoko
11-04-2010, 22:20
Както колегата gelepz е написал трябва да отвиеш шестограмните болтове с ключ 5 и отам гайката.

myato
11-04-2010, 22:59
Взимаш шестогран 5мм,по-тънка отверка и камък 22 със здраво рамо от гидор.Разкачаш плюса на акумулаторът.Бъркаш с дългото рамо на шестограна в отворите на гърба на волана с наклон,така че върхът да сочи леко към остта.Развиваш рапидите и сваляш бега.Внимателно го разкачваш.Сваляш пластините и пружинките на клаксона.Развиваш гайката и теглиш нагоре.
Те това е.

morfius
11-04-2010, 23:47
Не знам дали при Алфа е така, но за други марки съм чувал, че трябва да се внимава при тегленето - да не си избиеш зъбите с волана.

WarsteineR
12-04-2010, 00:47
хубаво е и да си отбележиш с тебешир накъде е бил волана като си го свалял, че съм я сърбал тая попара :)

nblagoev
12-04-2010, 02:45
Взимаш шестогран 5мм,по-тънка отверка и камък 22 със здраво рамо от гидор.Разкачаш плюса на акумулаторът.Бъркаш с дългото рамо на шестограна в отворите на гърба на волана с наклон,така че върхът да сочи леко към остта.Развиваш рапидите и сваляш бега.Внимателно го разкачваш.Сваляш пластините и пружинките на клаксона.Развиваш гайката и теглиш нагоре.
Те това е.

Днес го правих това упражнение (сменях лентов кабел)!
Всичко е точно така, както го е описал колегата, с изключение на това, че не е нужно да сваляш пружините и пластините на клаксона!
Достатъчно е само да разкачиш буксата на клаксона и airbag-а! ;)

myato
12-04-2010, 09:07
Това с елементите на клаксона е по-скоро профилактично,а не задължително.При избиването могат да се разхвърчат.

nblagoev
12-04-2010, 09:34
Това с елементите на клаксона е по-скоро профилактично,а не задължително.При избиването могат да се разхвърчат.

Така е, но ако се действа по-внимателно, няма проблем!
Аз предпочетох да не ги свалям, а волана излезе с няколко лекички разклащания! :)
Както реши колегата, така да го сваля! :cheers:

ФЕРАРИСТ
12-04-2010, 20:06
а волана излезе с няколко лекички разклащания! :)

Някой излизат с чук и с мамата, веднъж един така ми заяде, а ме мързеше да одя за чук, щях да си разбия носа.....

myato
12-04-2010, 21:07
Най-тарикатски стова със скоба.И зъбите на място и мамата необслужена.:devil:

nblagoev
12-04-2010, 22:02
Някой излизат с чук и с мамата, веднъж един така ми заяде, а ме мързеше да одя за чук, щях да си разбия носа.....

:rotfl:
Хахах, явно съм имал късмет... :tooth:
За първи път го свалях в неделя и стана много лесно, но наистина не е невъзможно да има и инатливи... :yes:

dobromirski
13-04-2010, 09:06
Оооо, и аз веднъж щях да съм с разбит нос. От тогава никога не махам гайката изцяло, а я оставям на 2-3 резби на края. Така като излезе волана от шлица , няма как да се сурне и да ти разбие носа !

toshko69
14-04-2010, 22:45
И аз днес си махах волана.Излезе си без приблем.

kibika
18-04-2010, 11:23
Аз го свалих моя вчера за да сложа друг (пак от 156), но се оказа че ейрбега не пасва хубаво като го завия. В смисъл че от горната страна стои отворен, а отдолу опира плътно в самия волан. Отделно пластмасите на клаксона са се счупили и работи само на 2 пружинки (останалите 2 си седят, но не си изпълняват функцията). Сега се чудя дали продават някъде такива гумени или нещо подобно, защото тази пластмаса ми се струва много твърда и невярвам да успея да я вкарам в самите отвори на металната пластина. Ако някой има идеи да казва? :(

myato
18-04-2010, 14:25
Аз го свалих моя вчера за да сложа друг (пак от 156), но се оказа че ейрбега не пасва хубаво като го завия. В смисъл че от горната страна стои отворен, а отдолу опира плътно в самия волан. Отделно пластмасите на клаксона са се счупили и работи само на 2 пружинки (останалите 2 си седят, но не си изпълняват функцията). Сега се чудя дали продават някъде такива гумени или нещо подобно, защото тази пластмаса ми се струва много твърда и невярвам да успея да я вкарам в самите отвори на металната пластина. Ако някой има идеи да казва? :(
Подлагаш с подходящ изолационен материал под долната пластина,за да застане на нужната височина и проблема е решен.Там се чупи доста често и така се лекува най-лесно.Клаксонът ти ще работи когато натискаш в горната страна.

kibika
18-04-2010, 14:54
Подлагаш с подходящ изолационен материал под долната пластина,за да застане на нужната височина и проблема е решен.Там се чупи доста често и така се лекува най-лесно.Клаксонът ти ще работи когато натискаш в горната страна.

И аз си го мислех това, но го оставих за краен вариант, защото искам да си го направя като трябва да е за една Алфа. :) А и използвам клаксона в долната страна и горе ще ми е до някъква степен неудобно. По другия проблем: срязах наполовина пружинките и подложих с счупените пръстенчета, но може би трябва още малко да намаля височината на пружинките , че не допира като хората клаксона. Но предпочетох първо да питам дали някой не се е сблъсквал с този проблем и да изкаже мнението си?

mi6onski
31-07-2010, 14:02
някой може ли да ми обясни малко по-подробно как да се извърши смяна на лентов кабел.

Satanism
02-08-2010, 08:53
А, да питам и аз, че да не отварям нова тема.Мен не ми работи "муте"-то на мултиволана и искам да отворя тоя пластмасовия триъгълник с копчетата от ляво.Той как се сваля?