Log in

View Full Version : Лампа ABS



gero_records
12-04-2010, 19:56
Здравейте колеги,
след като снощи направих неуспешен опит да сменя задната главина (нямах подходящ инструмент) се отказах.След това тръгнах да се мотам малко,но се сблъсках с друг проблем.Лампата на ABS-a светна и така и си остана.Карах я така с надеждата лампата да изгасне по някое време ,но уви.След като се прибрах,откачих клеимите на акумолатора и я осавих така цяла вечер.Надявах се да е компютърна грешка и така ще се изчисти.Сутринта ефект се убедих,че няма.Огледах кабелите на датчика да не сум ги прещипал с крика,но всичко си е добре.Някой по-компетентен от мене има ли идея от какво може да е и как да го излекувам.Между другото накладките са почти нови и казанчето с сп.течност е фул.
Благодаря предварително !
:heavy_cry:

Tonimir
12-04-2010, 20:09
Някой от датчиците:

1) не работи.
2) скъсан му е кабела.
3) Грешно отчита. /грешно поставен/

Когато запалищ колата, /на място, преди да потеглиш/ свети ли постоянно ? Ако е така, значи варянтите са 1 или 2.

Ако светва перманентно след като потеглиш, значи най вероятно е 3 (може пак да е 1).

Говориш нещо за главината отзаде, явно си бутал и датчика, може да си го поставил грешно.
Вероятно е да не отчита движението на главината, защото, ако не отчита движението и, а другите датчици съобщават за движение на техните главини, управлението на АБС-а счита, щом другите датчици, съобщават без един /или повече/ , то тогава има проблем с някой датчик. (счита го за неработещ).

Обясно по подробно как и най вече кога светва лампичката ...

Поздрави.

gero_records
12-04-2010, 20:14
Някой от датчиците:

1) не работи.
2) скъсан му е кабела.
3) Грешно отчита. /грешно поставен/

Когато запалищ колата, /на място, преди да потеглиш/ свети ли постоянно ? Ако е така, значи варянтите са 1 или 2.

Ако светва перманентно след като потеглиш, значи най вероятно е 3 (може пак да е 1).

Говориш нещо за главината отзаде, явно си бутал и датчика, може да си го поставил грешно.
Вероятно е да не отчита движението на главината, защото, ако не отчита движението и, а другите датчици съобщават за движение на техните главини, управлението на АБС-а счита, щом другите датчици, съобщават без един /или повече/ , то тогава има проблем с някой датчик. (счита го за неработещ).

Обясно по подробно как и най вече кога светва лампичката ...

Поздрави.

Още докато подам контакт си светва.Въртя....паля .. НЕ изгасва и за миг даже.Като се движа пак не премигва... седи си светната НОН СТОП :(
А що се отнася до смяната на главината не съм смъквал датчкика.Преди малко като я сменях даже го и почистих.Как да разбера кой датчик не работи ?

Tonimir
12-04-2010, 20:17
Още докато подам контакт си светва.Въртя....паля .. НЕ изгасва и за миг даже.Като се движа пак не премигва... седи си светната НОН СТОП :(
А що се отнася до смяната на главината не съм смъквал датчкика.Преди малко като я сменях даже го и почистих.Как да разбера кой датчик не работи ?
Е то най-лесно на диагностика.
Ама преди да буташ главината, имал ли си проблем с АБС-а? Светвала ли е лампичката?

gero_records
12-04-2010, 20:35
Е то най-лесно на диагностика.
Ама преди да буташ главината, имал ли си проблем с АБС-а? Светвала ли е лампичката?

Незнам дали тука в нашто село има де да я занеса на :prescription:,щото на 1-2 места шурито (с ЛАНЧА) беше питал те му казали,че нямат програма за италианки.
П.П преди не беше правила поразий.Аз я имам от 1 седмица де,но до снощи всичко си беше ОК.

Tonimir
12-04-2010, 20:53
Еми щом преди операцията не е светила лампичката, и след операцията е станал този гаф тогава 99% сигурно в този датчик на тази главина е проблема.

Опасявам се, че докато си се мъчил с главината си наранил/счупил датчика! ако това е станало, търси си нов/друг датчик. Има доста обяви за 155ци с АБС във форума. успех!

П.С: Като си нямал подходящите интрументи, и си нямал нужния опит, защо въобще си се навил да почваш тази операция? Аз лично никога не бих се навил да правя такова нещо, защото, не е проста работа, още повече, като се има в предвид, че в главината има и механизъм за АБС! Сега парите които ще ги дадеш за датчик/диагностика, щеше да ги дадеш на майстор /с опит/ който да ти свали главината и да ти я монтира отново.

Нищо ... другия път ще знаеш :smackbum:

gero_records
12-04-2010, 21:06
Еми щом преди операцията не е светила лампичката, и след операцията е станал този гаф тогава 99% сигурно в този датчик на тази главина е проблема.

Опасявам се, че докато си се мъчил с главината си наранил/счупил датчика! ако това е станало, търси си нов/друг датчик. Има доста обяви за 155ци с АБС във форума. успех!

П.С: Като си нямал подходящите интрументи, и си нямал нужния опит, защо въобще си се навил да почваш тази операция? Аз лично никога не бих се навил да правя такова нещо, защото, не е проста работа, още повече, като се има в предвид, че в главината има и механизъм за АБС! Сега парите които ще ги дадеш за датчик/диагностика, щеше да ги дадеш на майстор /с опит/ който да ти свали главината и да ти я монтира отново.

Нищо ... другия път ще знаеш :smackbum:

Датчика не съм го и докосвал защото той се пада отдолната страна на главината.А що се отнася до самата смяна е толкова елементарно,че да си монтираш CD-то (примерно) е по-пипкаво.В главината влиза един доста сериозен болт на 6-тограм... минава през лагера на главината и отдругата страна на моста се завива с една доста сериозна гайка.Просто няма как да имаш контакт с датчика,но пак ще видя дали не съм прещипал кабела с крика.

митака-пловдив
12-04-2010, 21:33
Най-лесна проба - Засилваш се малко повече по песъклив път натискаш яко спирачката и виждаш какъв е проблема.Ако се "влачи" тази на която си пипал датчика - там е.Ако "влачи" всичките прегледай си бушоните да не си дал на късо някъде.Между другото между него (датчика) и гривната от която "брои" оборотите трябва да има определено растояние.Виж дали не е много голямо (на камиона съм си ги правил с пластина за клапани).Самия датчик не се чисти,чисти се само гривната,защото работи на принципа на магнита.


Това с откачането на акомулатора е голяма заблуда :) и 2 години да го държиш откачен,нищо няма да стане,да не говорим да се оправи :)

gero_records
12-04-2010, 22:08
Най-лесна проба - Засилваш се малко повече по песъклив път натискаш яко спирачката и виждаш какъв е проблема.Ако се "влачи" тази на която си пипал датчика - там е.Ако "влачи" всичките прегледай си бушоните да не си дал на късо някъде.Между другото между него (датчика) и гривната от която "брои" оборотите трябва да има определено растояние.Виж дали не е много голямо (на камиона съм си ги правил с пластина за клапани).Самия датчик не се чисти,чисти се само гривната,защото работи на принципа на магнита.


Това с откачането на акомулатора е голяма заблуда :) и 2 години да го държиш откачен,нищо няма да стане,да не говорим да се оправи :)

Не съм я засилвал да видя как ще реагира,но на СТОП-а до вкъщи е чакъл.. и всеки път когато спирам на него АБС-а започва да чука..макар,че спирам леко.Шурито ми спомена,че на служебната им Дачия светел и когато набил спирачки яко се оправил.Какво трябва да е разстоянието м/у гривната и датчика.Сега като сменях главината видях,че зад главината има шайба която да я дистанцира и се чудя как се регулира това разстояние ?Венеца на главината е прекрасно почистен преди да го монтирам.Къде да търся бушончето? Долу под таблото го няма.В отсека до АБС помпата има едно като малко табло да го кажем..където има някви реленца и 1 бушон (10А мисля ) ... ама той си е здрав.Утре мисля да огледам кабелите на датчиците и отсека на двигателя ... .Сменях си и датчика за налягане на маслото...да не би тогава да съм откачил нещо :boo:

mimouzunov
13-04-2010, 15:03
[QUOTE=митака-пловдив;684179]Най-лесна проба - Засилваш се малко повече по песъклив път натискаш яко спирачката и виждаш какъв е проблема.Ако се "влачи" тази на която си пипал датчика - там е.Ако "влачи" всичките прегледай си бушоните да не си дал на късо някъде.Между другото между него (датчика) и гривната от която "брои" оборотите трябва да има определено растояние.Виж дали не е много голямо (на камиона съм си ги правил с пластина за клапани).Самия датчик не се чисти,чисти се само гривната,защото работи на принципа на магнита.


При проблем с АБС-а (светеща лампа на таблото) същият неработи изцяло!!
Заблуда е да си мислиш ,че ако има проблем само с едното колело системата работи с останалите 3 примерно!!

gero_records
13-04-2010, 16:08
При проблем с АБС-а (светеща лампа на таблото) същият неработи изцяло!!
Заблуда е да си мислиш ,че ако има проблем само с едното колело системата работи с останалите 3 примерно!![/QUOTE]


Помагайте колеги.Всички кабели са здрави (поне визуално) ...как изведнъж стана така ,че отказа :tank:

Tonimir
13-04-2010, 17:52
Диагностика! Това е решението. /Ама хубава диагностика/

Моя съвет, временно може да откачиш АБС системата /големия кабел на АБС-а/ И си карай без АБС докато минеш на диагностика. /мое лично мнение/

Поздрави.

gero_records
13-04-2010, 18:49
то не е за смях ама се оказа комичен проблема.След като неможах да сменя главината както бях писал по-горе... на другия ден си свалих кората (отзад) да си монтирам колони.Както повечето обаче знаете трябва да се смъкнат задните седалки за да може кората да бъде демонтирана.Дотук добре.Смъкнах седалки,медалки ...кората.. ... монтирах си колоните..сложих я (кората) на мястото й и наредих седалките.Точно там се крие и "проблема" с АБС-а.докато съм слагал седалката съм разкачил датчика на АБС-а от буксата която е под седалката.Те там са и на двата датчика буксите де ,но за моя огромна радост се досетих.Сега вече мога да :sleepy: спокойно.
Благодаря на отзовалите се колеги!
Живи и здрави !

Alfa User
14-04-2010, 00:32
Със здраве да си я юркаш, и другия път по-внимателно с кабелажа и датчиците - че ги има на невероятни места :Tease: