View Full Version : Бръмчене изпод таблото
gero_records
17-04-2010, 07:51
Здравейте отново колеги !
След като си реших проблема с главината и АБС-а,сега е наред следващият и надявам се последен проблем.
Ситуацията е такава: Когато подам на контакт .. нещо под таблото започва да бръмчи.След като колата работи поне 3-5 мин спира.Мисля,че е нещо от климатроника,но незнам дали трябва да е така или не.Шурито ми има Делта.Тя е пак със климатроник като моя,но при него го няма това нещо.На следващото подаване на контакт пак така...работи 3-5мин спира....и така на всяко палене.Може ли някое реле нещо да се е скапало или проблема е по-сериозен.Пак инфо за Алфата...2.0,8V,1992г,AR67202 мотор.
Ако не съм описал нещо както трябва-питайте :)
Благодаря предварително !
Kолега, и аз го имам това "бръмчене" само че ми бръмчи по малко около 5-10сек. Това е от моторчето което задвижва клапата за външният/вътрешният въздух в купето.Говоря за бръмчене под жабката.
Ако звукът е от друго място вече незнам.......друг трябва да помага....За повече информация влез в "фиат" форума и намери теми за този често срещан проблем.....а може и в нашият форум.
От прочетеното стигнах до извода да не се занимавам!!!!!
Просто свикваш:grin:
gero_records
17-04-2010, 09:07
Точно под жабката се чува.
Alfa User
17-04-2010, 10:05
Това е точно самодиагностиката на климатроника, но наистина трябва да е около десетина секунди - не повече. Удълженото време на бръмченето може да се дължи на износени части и предавки (всичко е пластмаса там ако не се лъжа). Проблема е досаден, но наистина ползвай търсачката - доста неща се изписаха за него.
Furious 155
17-04-2010, 10:13
бръмчене от таблото може да идва от 2 места според мен - едното е моторчето на датчика за вътрешната температура за климатроника - вдясно под волана е. Другото според мен при подаване на контакт е мотора на клапата за външен/вътрешен въздух, която е най-вдясно под жабката на вертикалната стена на климатичната система от клапи и въздуховоди.
gero_records
17-04-2010, 10:22
[QUOTE=Furious 155;687302]бръмчене от таблото може да идва от 2 места според мен - едното е моторчето на датчика за вътрешната температура за климатроника - вдясно под волана е. Другото според мен при подаване на контакт е мотора на клапата за външен/вътрешен въздух, която е най-вдясно под жабката на вертикалната стена на климатичната система от клапи и въздуховоди.
Точно от отсека на жабката се чува.Какво се прави в случая...много е дразнещо
Свиква се!!!!..... или те чака много "ГЪРЧ" при смяна!!!:tooth:
А да те питам, бръмченето спира ли , когато изключеш бутона на вътрешната клапа?
Ако моторчето е с прецакани зъбчета /което е много вероятно (всички го имаме този проблем)/, като му се даде да "затвори" клапата, и той почва да върти, ама ако е с прецакани зъбчета, върти много време. За това опитай се да изключеш този бутон, спри климатроника, изключи от контакт, после пробвай пак, и виж това бръмчене дали ще потрае повече от 10-15 сек.
Поздрави.
gero_records
19-04-2010, 11:46
даже и климатроника да е спрян пак си бръмчи.
http://lancia-bg.com/forum/viewtopic_3315_0.html
Полезно четиво.
WhitePower
19-04-2010, 16:32
това брънчене се получава ако е откачена клапата или моторчето превърта , защото изключвателите на моторчето са по ток
mimouzunov
19-04-2010, 18:44
това брънчене се получава ако е откачена клапата или моторчето превърта , защото изключвателите на моторчето са по ток
То е по ток но и по време!!!След 40-50 секунди пак спира...
WhitePower
20-04-2010, 17:22
То е по ток но и по време!!!След 40-50 секунди пак спира...
нормално , електрониката преценя че има проблем и го гаси само
до следваща задача за този мотор и пак така по 30 секунди ако цъкнеш бутона за тази клапа
Petronii
20-04-2010, 22:25
Проблема е в това, че оста на моторчето за отваряне на клапата за външен въздух намиращо се под жабката е скъсана. Проблема се отстранява доста трудно защото хамакогията е голяма. Трябва да се свалят куп неща от табло за да се осигури достъп. В сервиз струва около 150 лв с ремонта на моторчето, като водещото коле и оста вече се прави от автоматна стомана. Иначе мнението за това, че моторчето се ограничава от протичащия ток е верно. Просто незнам как конструкторите на този тип климатроници са избрали точно този тип ограничени при условие, че оста на самото моторче е от полиамид.
Petronii
20-04-2010, 22:48
45425
45426
Ето това е проблема.
gero_records
21-04-2010, 06:54
Евала за компетентните мнения колеги !
Обаче чек ме е страх да почвам да разглобявам,че като гледам май най-добре е да си бръмчи.
WhitePower
21-04-2010, 17:45
Евала за компетентните мнения колеги !
Обаче чек ме е страх да почвам да разглобявам,че като гледам май най-добре е да си бръмчи.
изкуби му кабела ;)) и си остави клапата на постоянен външен и си готов
Това е най-лесното решение.
Само че да не бъде напълно отворена клапата.
Виж от страна на филтъра за купето - там се вижда клапата с минимално разглобяване можеш да видиш в какво положение е останала.
И си я захвани с каквото ти е удобно така че да остане 1-2 пръста отворена.
Това жълтото на снимката е смата клапа - вижда се как при мен беше останала максимално отворена
http://pr_00f.clubalfaromeo.com/Forum/remonti/Filtar-Kupe.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.