PDA

View Full Version : Капак с амортисьор



Cardinala
17-04-2010, 13:27
Колеги рових из форума, но няма нищо по случая - искам да си сложа амортисьор на предния капак на 145-цата. Имам един здрав, който ми остана като смених на 146-цата амортисьорите отзад. Някой правил ли е подобна интервенция и ако да, да сподели има ли нещо по-специфично, което да гледам? Мисълта ми е трябва ли точно на определено място да бодна амортисьора или само проследявам хода му и го бодвам там?

marian2784
17-04-2010, 22:26
става с амортисьори от 156 със болтовете че са с обла глава,ако намеря снимките ще ги кача че и аз съм проучвал въпроса

Cardinala
17-04-2010, 23:52
Аз ябълките ги имам. Обаче не знам къде точно да ги хвана, а амортисьора е от 146

marian2784
18-04-2010, 10:26
ами отвори си капака,вземи амортисьора който имаш наложи го ,като сложиш единия край върху предния болт койтодържи капака за планката,както е на третата снимка,другия край върху бомбето.после отбележи местата така че да ги видиш при затворен капак.затвори капака измери разтоянието между белезите и ако отговарят на дължината на затворения ти амортисьор дупчиш и си готов,ако не съвпада ще ти трябват амортисьори от 156.дано си ме разбрал

Cardinala
18-04-2010, 14:02
Разбрах за планката, само че не мога да си го представя върху купето, защото тоя амортисьор дето го имам си е дългичък

marian2784
18-04-2010, 16:09
ами нещата може и да не се получат както си мислех,не е удачно да ползваш по-дълъг амортисьор защото долу няма да има опора за закрепване.калника и планката му не са подходящи за тая цел,трябва да е на бомбето,вземи си от някоя морга за 20 кинта такива от 156 и си готов без никакви дертове

Cardinala
18-04-2010, 19:15
Ами варианта върху който мисля е да хвана амортисьора на бомбето и да видя къде ще ми дойде на капака, но ако не стане наистина ще прибягна до варианта 156

marian2784
18-04-2010, 21:47
ами ти така и така ще взимаш втори(защото един няма да може да го държи)по-добр вземи два от 156 и се кефи на живота

Cardinala
18-04-2010, 22:05
Според мен и един ще е достатъчен, защото задната врата на 146 тежи доста, а пък този капак е 15-тина кг някъде. Ще видим утре вечер пак ще го погледна след работа

н.неделчев
22-04-2010, 18:12
Така!Значи след като прегледах темата преди няколко дни реших и аз да си направя капака по този начин.Купих си два амортисьора от 156 комплект със ябълките.Поставих ги,както е снимал колегата по горе.Появи се следния проблем.Болта на капака,за който се захваща амортисьора е ф6,а този на ябълковидния е ф8 та трябва да се разпробие и да му се направи резба на 8.И следващия момент е,че ябълковидния болт,който е от 156 е по дълъг/имам впредвид от шестостена,с който се завива болта до края на ябълката/ и упира във калника.Затова трябва да се сложи възможно най късия.Това е.Дано съм бил полезен.Поздрави!

tokata_pz_flex
22-04-2010, 18:24
Другия начин е с задните амортисьори на капака на Лада Нива . Пасват супер и като че ли са по-евтини от тия на 156-ти номер :disgust:

Abar7h
26-04-2010, 10:54
Другия начин е с задните амортисьори на капака на Лада Нива . Пасват супер и като че ли са по-евтини от тия на 156-ти номер :disgust:И имат страшна сила:screwy: Доскоро имахме нива 2007 година производство...ако пуснеш багажника от повече от 5см се забива като парен чук в колата, чак страх да те хване :cry:

PEPI-2ALFA
26-04-2010, 15:37
Струва ми се досдтатъчно близък проблем, та ще питам тук. Става въпрос за задния капак (5-ата врата). Не знам дали е от амортисьорите, но като отворя от купето багажника (с ръчка и жило съм, не с копче), от тежестта се затваря веднага. Ако някой в същия момент не вдигне отзад капака не се отваря. Тия амортисьори не трябва ли да повдигнат малко капака, за да не се затваря сам? Опитвал съм с настройки на самото жило, но не става. Иначе като го отворя в най-горно положение си стои и не пада. Някакви идеи...?

chico
26-04-2010, 17:35
Не съм сигурен как е при 146, но опитай да развиеш леко гумените тампони, на които се опира при затваряне задния капак. Идеята е да е при затворен капак тампоните да са под леко напрежение...

tonov
26-04-2010, 18:36
....

Уплътнението на вратата ти е за смяна.


Не съм сигурен как е при 146, но опитай да развиеш леко гумените тампони, на които се опира при затваряне задния капак. Идеята е да е при затворен капак тампоните да са под леко напрежение...

На 146 няма такива тампони. Не става :(

PEPI-2ALFA
26-04-2010, 23:06
Имам 2 такива тампона в двете страни на вратата, не не се регулират - не мърдат. А за уплътнението... това не ми беше минавало през ум. Благодаря.

acko88
28-04-2010, 22:26
Колеги,понеже и аз сложих амортесьорчета на предния капак,а идеята описана по горе да си разпробивам капака и да правя нова резба на 8мм неми хареса и казах на стругар да ми направи 5 комплекта с нормална резба за да несе преправя,ако някой има нужда нека пише.

Cardinala
29-04-2010, 18:58
Колега прати ми снимки по скайп ако можеш как точно си го направил, за да се ориентирам визуално :)

serafim
29-04-2010, 20:52
Заинтригувахте ме, колеги... и защо снимките по скайп - по-добре ги качете тук, за да има по-малко въпроси.

acko88
01-05-2010, 19:38
Колега прати ми снимки по скайп ако можеш как точно си го направил, за да се ориентирам визуално :)

Ето и снимките

PEPI-2ALFA
19-05-2010, 18:10
... Става въпрос за задния капак (5-ата врата). Не знам дали е от амортисьорите, но като отворя от купето багажника (с ръчка и жило съм, не с копче), от тежестта се затваря веднага....?


Не съм сигурен как е при 146, но опитай да развиеш леко гумените тампони, на които се опира при затваряне задния капак. Идеята е да е при затворен капак тампоните да са под леко напрежение...


Уплътнението на вратата ти е за смяна.



На 146 няма такива тампони. Не става :(
Така, днес си реших проблема. Ново уплътнение не ми се търсеше и пак се борих с проблема. Тъй като тампоните, които имам не се рагулират, предприех обратното действие - смъкнах бравата надолу. След 3-4 намествания нагоре-надолу се получи.
П.П. На едната снимка се вижда как по метода "направи си сам" съм си оправил скъсаното жило :grin:

tonov
19-05-2010, 18:57
Така, днес си реших проблема. Ново уплътнение не ми се търсеше и пак се борих с проблема. Тъй като тампоните, които имам не се рагулират, предприех обратното действие - смъкнах бравата надолу. След 3-4 намествания нагоре-надолу се получи.
П.П. На едната снимка се вижда как по метода "направи си сам" съм си оправил скъсаното жило :grin:

Тва е нож с две остриета. Проблема си решил, но точно така се късат жила. Понеже сега бравата се отваря с повече напън.

PEPI-2ALFA
19-05-2010, 19:08
Усилието, с което дърпам ръчката не е голямо. Даже се усеща доста по-отчетливо момента на отваряне от преди. Дано да изкара повечко време. Сега се прибирам от разходка и минавайки по павирана улица, на която преди самия капак тракаше, сега няма тракане - доста по-плътно е затворен.

tonov
19-05-2010, 19:31
Е щом е така, може пък преди да е била високо. Значи всичко е наред ;)

emo84
19-05-2010, 22:41
да питам само амортисьорите от кво са и колко са дълги ?

acko88
20-05-2010, 11:51
да питам само амортисьорите от кво са и колко са дълги ? тези дето acko88 (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=2744) си е сложил под капака

От предния капак на 156-ца:)

didko_boy
21-05-2010, 13:47
амортисьор за преден капак на 156 размери 399мм (разпънато положение) 153мм (ход на амортисьора) 300 нютона (сила) цена 20лв втора употреба , 24лв НОВ :hehe: (евро 07) OPTIMAL - AG17466
амортисьор заден капак ЛАДА НИВА, САМАРА И 2104(КОМБИ) размери 450 -дължина / 280 -ход и 300 нютона сила цена 12-15лв нов DELPHI - GS10042
на път съм да ги монтирам просто не ми е дошла музата

Дано съм бил полезен

diapper
21-05-2010, 16:29
А тази разлика в дължината на хода и в размери в разпънато положение проблем ли е ?
С кои е по-добре да се направи и тези цени за 1 брой или за 2 са ?

JORDI
21-05-2010, 16:36
А тази разлика в дължината на хода и в размери в разпънато положение проблем ли е ?
С кои е по-добре да се направи и тези цени за 1 брой или за 2 са ?

Защо да е проблем и за какво?
Предполагам едното е необходимо, за да се затвори капака, а другото да стои в отворено положение!:neutral:

emo84
21-05-2010, 16:41
А тази разлика в дължината на хода и в размери в разпънато положение проблем ли е ?
С кои е по-добре да се направи и тези цени за 1 брой или за 2 са ?
според мен е за два, ама се чуда кой от изброените модели е най добре

---------- Post added at 16:41 ---------- Previous post was at 16:37 ----------


Защо да е проблем и за какво?
Предполагам едното е необходимо, за да се затвори капака, а другото да стои в отворено положение!:neutral:
този примерно от лада нива няма ли да е дълъг да се смести под капака? моля дайте мнения,и друго нещо този от лада нива колко е в сгънато положение? размери 450 -дължина ( това разгънато ли е?) и болтовете при този трябва ли да се пререзбоват?

acko88
21-05-2010, 17:58
Колеги изпробвано е и доказано става работата с амортесьорчета от преден капак на АР 156,ако има други амортесьорчета със същите параметри значи стават!!!

emo84
22-05-2010, 09:01
а тези "болтове" http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2111/2603525673986855971274507737Qs8BEtYdLKXMDZvEU9Tf.J PG
стандартни ли са горе в ябълката.За резбата е ясно,че ако е друга стругар ще я оправи :lupe:

emo84
24-05-2010, 19:35
имам проблем.амортесьорите са в мен от alfa 156 са но проблема ми е,че като сложа болтовете тези с ябълката дето се щраква амортесьора на тях и ми надвишава и подпира в калника,кво трябва да преправя по болтовете за да легне и да не подпира??? да уточня само,че надвишава с милиметри но колкото да неможе да се затвори:big_whoops:

н.неделчев
24-05-2010, 21:03
имам проблем.амортесьорите са в мен от alfa 156 са но проблема ми е,че като сложа болтовете тези с ябълката дето се щраква амортесьора на тях и ми надвишава и подпира в калника,кво трябва да преправя по болтовете за да легне и да не подпира??? да уточня само,че надвишава с милиметри но колкото да неможе да се затвори:big_whoops:

Аз много добре го описах това в поста си преди време,но явно не си го чел иначе щеше да избегнеш проблема.

emo84
24-05-2010, 23:43
грешката ми май е,че болтовете не са ми от 156

Cardinala
25-05-2010, 22:21
Така: Днес и аз сложих амортисьор, но само един! Той е от Рено Меган 2, издържа 500 нютона и става почти идеално с лек мод. Трябва да го снимам, но ще бъде утре сигурно.

emo84
26-05-2010, 09:00
сложих си амортисьорите и всичко е на 6,трябваше малко реправяне на болтовете но резултата е супер:drinking: освем нещо дребно което малко ме дразни,като стана пред колата от мое дясно капака до фара много леко е подигнал,и нямам на идея от кво,амортисьорите никъде не качат.Пак казвам,че е много малко подигнатото.дайте мнение от кое може да е

emo84
26-05-2010, 15:15
разбрах кое повдига,ако и при вас е така,то е много малко но се получава от издутината на която е дупката за пръчката на капака

marian2784
28-05-2010, 21:27
a аз вчера ги сложих и не ми се правеха нови болтове и взех М6 със обла глава и паснаха идеално.сложих ги на мястото на горния болт на пантата и тоя дето е за калника стана за 10 минути.амортисьорите са от 156ца

acko88
02-06-2010, 17:26
Аз направих точите болтове,имам още 6бр. ако някой иска сичко да му е 6 ннека пише :)