Log in

View Full Version : Тежък волан на 155 1.8 бензин



Furious 155
22-04-2010, 19:58
От доста време на колата й се утежнява волана и по време на каране е доста досадно, особенно в града! Утежняването го има след като мотора загрее добре и предполагам пада визкозитета на атф-а. Сутрин на студен мотор е като на нова кола усещането, но след като загрее става тежичък. Маслото се сменя редовно, рейката е рециклирана като купих колата, защото тогава течеше като лейка масло от нея. Та къде може да е проблема? Защо го няма на студено?

Alfa User
23-04-2010, 00:37
Прецакана хидравлична течност ?!?
За да пада плътността с увеличение на температурата според мен има само едно обяснение - силно влошени качества на течността.

Furious 155
23-04-2010, 02:13
Прецакана хидравлична течност ?!?
За да пада плътността с увеличение на температурата според мен има само едно обяснение - силно влошени качества на течността.
е това е и с нов атф! не зависи от него, просто винаги като загрее се утежнява волана. Мисля си помпата, ако и омекват от температурата пружините, дали може тя да предизвиква този ефект?

vegatta
23-04-2010, 08:54
ремъка как ти е ?

на мойта когато я купих го имаше тоя проблем и беше от много хлабав ремък, странното беше че не квичеше

toki4a
23-04-2010, 09:07
нищо чудно да е и от помпата проблема

Furious 155
23-04-2010, 09:30
ремъка е нов - гейтс! ;)

b_angelov
23-04-2010, 09:59
И аз имам същия проблем. На загрял мотор волана се вртвърдява доста. Но като дам газ на място олеква. И на мен ми казаха, че е от маслото на хидравликата, но сега се замислих дали е от него. Иначе ремъка ми е чисто нов.

Furious 155
23-04-2010, 11:40
И аз имам същия проблем. На загрял мотор волана се вртвърдява доста. Но като дам газ на място олеква. И на мен ми казаха, че е от маслото на хидравликата, но сега се замислих дали е от него. Иначе ремъка ми е чисто нов.
е 90EP ли да сипя, вместо атф, та да има як вискозитет и да ми е лек волана? Нали все пак си отговаря на изискванията маслото!

b_angelov
23-04-2010, 14:16
Може ли проблема да е в помпата? Разбрах, че била центробежна, с раздвижени лопатки, които при високи обороти се свивали. Може ли да са спекли вече и в ниските обороти да не дава достатъчно дебит?

b_angelov
24-04-2010, 09:37
Никой ли не е отварял помпа, или не е решавал такъв проблем? :shutup:

vaklinator
28-04-2010, 16:34
На много коли помпите са капсуловани и не се отварят, на нашите незнам.
Като сменях казанчето на хидравликата и без да искам долях двигателно масло селения, ,реших, че няма да се отразят 20-30 грама на почти 20 годишна помпа.
Вече над година си е така и волана е много лек.
Няма да пипам нищо докато не се скапе от самосебе си нещо по бабата.

b_angelov
18-10-2010, 16:31
Колеги, тази темичка я оставихме отворена доста дълго време.
Искам да ви споделя, че преди 2-3 дена си смених хидравличната течност и всичко се оправи!!! :super: Сега волана ми се върти с един пръст и като загрее мотора / ATF-a.

Когато източих старата беше доста отвратителна на цвят - тъмнокафява до черна. Миришеше ужасно.
Новата си е бистро червена на цвят. Това ме навява на мисълта, че никога не е била сменяна - може би 300 и повече хиляди км. (по километраж е 160'000, което ме съмнява).
Течността, която сипах си е каквато препоръчват по книжката за GTV - а именно Tutela GI/A.
Вижте какво пише за нея в каталога тук:
http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/158/257/
и по-точно тук:
http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1500&id_lingua=2&id_livello=1&id_canale=3&id_categoria=10



ADVICE ON USE:
On cars, changes should be made every 40,000 km.


Сигурно до сега 10 пъти е трябвало да бъде сменяно това масло на моята кола, ама... нейсе.

Удоволствието от колата в градската джунгла вече е още по-голямо, а и се успокойх, че помпата на хидравликата ми е наред ;)

MUROMAN
18-10-2010, 19:02
А как източи старата?

b_angelov
18-10-2010, 22:44
А как източи старата?

Свалих казанчето, като му разкачих и двете тръбички (вход и изход). Него го промих идеално с ацетон, защото в него има много фина цедка, играеща роля на филтър.

От там вкарах входния за казанчето маркуч в една пластмасова бутилка от минерална вода. В другия маркуч наврях дълъг пистолет за издухване под налягане, подобен на този:

http://www.thispay.com/catalog/images/uploads/14-4.jpg

и уплътних добре с парцали да не излиза въздуха. Дадох газ на въздуха и всичкото мазга се изсипа в бутилката от мин. вода.
Е, на GTV системата събира 1.3л. по книжка. Ние по този метод успяхме да източим точно 1л. Което е напълно достатъчно. Налях една бутилка (1л.) от новата течност и дойде точно до ΜΑΧ-а на щекичката.

ПП. Забравих да кажа, че докато надувахме системата с въздух един въртеше волана за да излезе колкото се може повече стара течност от рейката. ;)

MUROMAN
18-10-2010, 22:52
Интересна и полезна информация благадаря ти пич,мисля и аз да направя това упражнение.8-)

155_8000rpm
20-10-2010, 21:06
А от помпата имаш ли теч...?Не си споменал да ти намалява течността,ама аз да питам.

b_angelov
21-10-2010, 07:59
А от помпата имаш ли теч...?Не си споменал да ти намалява течността,ама аз да питам.
Не, нямам течове на хидравлично масло от никъде.