View Full Version : JTD разтрака се като трактор
Cardinala
26-04-2010, 22:27
Колеги колата взе много страшно да ручи и бръмчи като трактор. Ходих при майстора дето ми сменя ремъците и той вика, че ми трака по генерацията някъде. Един колега дето кара дизелаци от 10-тина години вика, че ми трака меката връзка. Та тази мека връзка трябва ли да се мести вътре свободно като я хвана примерно в двата края или трябва да си стои цяла без да се движи вътре нищо? И ако наистина е мека връзка някой да ме ориентира за цена за нова и откъде мога да си намеря?
Колега, ти си караш трактор по презумпция!:rotfl:
Меката връзка е между 6 и 20 лева!
Cardinala
26-04-2010, 23:17
А къде я има, защото тук в Плевен ме засилиха с 50-60лв и трябвало на човек с гърнета дето се разправя, че се режело и се заварявало. То и аз мога да си сваля тая част с меката връзка и да си я резна с ракетата и после електрожено? Верно ли е такава работата или ме пращат по върбата?
АААА! И трябва ли да си я движа свободно в средата като я хвана в двата и края? Защото отвън няма никакви визуални признаци да и има нещо?!
Cardinala
03-05-2010, 20:07
Голям проблем хора!!! Май работата не е свързана с генерацията! Днес един приятел ми погледна колата и закачи на компютър и излезна грешка "Зацепване на колянов вал с разпределителен вал" и вика, че ми е прескочила зъб. Той каза, че има голяма вероятност да се размина само с презацепване на ремък или евентуално някоя подбита чашка, защото колата няма промяна във вървежа и върви много прилично. Някой по-запознат с тоя дизел да даде мнение и вероятности, защото вече ще побелея от майстори. Досега няма един път да съм отишъл с някоя от алфите на майстор и после да не пипам нищо след тях.
колега, грешката която излиза е от датчика за положение на разпределителния вал. първо му намерете буксата и я напръскайте с контактен спрей. ако пак я запише ще трябва да свалите външния ремък и да махнете капаците на ангренажния ремък и да проверите дали е на белезите и ще имате и достъп до датчика който може да е скапан
тука от 47 страница надолу пише
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%201/Technical/maintenance.PDF
на меката връзка може да и навиеш минерална вата само за пробата, да видиш от нея ли е.новата се слага със скоби, не ти трябва заварчик, продават се на дължина и диаметър. иначе може и някой тампон на двигателя да е.
Cardinala
04-05-2010, 18:02
Утре колата ще я прегледат дали е прехвърлила зъб. Ако не е обаче, не знам какво да я правя. Тогава ще гледат генерация и тампони, но тя трака много силно отгоре на капака на клапаните. Не знам ако е скъсана тая мека връзка дали ще се чува там? Просто не му вдявам грам на тоя дизел, да беше бензинка по-лесно щеше да ми бъде.
YORDAN alfa maniac
05-05-2010, 02:05
подобно чудо сполетя и един приятел с една Марея. Оказа се, че има един клапан отзад за дообрабтка на изгорелите газове(ЕГР) и този клапан му се извадила тръбичката или му се беше прецакала гарнитурката (не си спомням точно), но звукът явно е като при тебе, защото и той беше тръгнал да сменя меки връзки и да гледа гърнетата.
Моят съвет е да проверите и това като вариянт. Ако желаеш, колега, разгледай и тази темичка за повече инфоhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32945
Cardinala
05-05-2010, 17:31
Значи колеги ремъците не са мръднали уж от белезите. Ходихме на консултация при един друг майстор той каза да запушим ЕГР-а и тракането поотихна малко, но пак се чува и точно най-силно е от самия клапан или зад него. Възможно ли е вътре в клапана нещо да трака, при положение че сега тръбата преди въздушния колектор е затворена с ламарина? Вакуум маркучето не играе роля ако го махна или сложа в тоя случай. Защото майстора иска да ми сваля капака на клапаните и да мерел хлабини и да гледал с няква тел през инжектора къде се намирало буталото. Не знам вече какво да я правя тая кола, а пък иначе си върви без проблеми вече 2-3 седмици откакто трака и разлика във вървеж, разход, пушене и т.н. няма. Не знам как се сваля генерацията откъм мотора да видя да не би да е сцепена от вътрешната страна?
Cardinala
05-05-2010, 21:02
Я да питам някой по-грамотен да ми каже къде е белега на коляновия вал, защото на мойта шайба има 3 белега и майстора я бил зацепвал по средния по спомени!!!
thecleaner
05-05-2010, 21:20
Аз залагам на скъсана шпонка на колянов вал в твоя случай, махаш демфера и зъбното колело на коляновия вал и гледаш как е хавата ;)
П.С. Ако съм познал се кандидатирам за МАГ официално ;)
Cardinala
05-05-2010, 21:41
Не знам какво е това, но ако не го върти ангренажа едва ли е то, защото при откачен пистов ремък пак си бръмчи така колата
Не го върти ангренажа,а то върти ангренажния ремък.
Cardinala
05-05-2010, 22:10
И как да го провера това дали е скъсано? А и друго тракането се чува отгоре на мотора дето е разпределителния вал и клапаните, а не долу!?
Ако е скъсана шпонката,ефектът ще е като при прескочил зъб,защото се измества положението на коляновия вал спрямо разпределителния.
trustworthy
05-05-2010, 22:23
Скромната ми обща култура в сферата на дизеловите двигатели, която се базира най-вече на задълбочено изучаване на писанията в жълтата преса, ме кара да ти препоръчам да хвърлиш око на тази тема (http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=17315&postdays=0&postorder=asc&start=15).
thecleaner
05-05-2010, 22:50
Еле майко нямаше ме 2 часа и разглобихте на човека мотора бе хахахах, барабар с скоростите. Колега смъкнете ш...о зъбно колело и проверете дали си седи шпонката на коляновия вал преди да си се вкарал в по голям филм. Ако е така си купуваш друго "коооло" и колата заспива, а ти идваш и черпиш мнооооооооооого.
Cardinala
05-05-2010, 22:55
Не знам, ама ще взема да си направа експеримент и ще си я карам така още 10-тина дена докато се опарича и ще има визита при бат Бобо да я оправи. Изкарала е 3 седмици на дивашко каране и гонитби, та още 10 дена ще я сбъркат. Досега не ме е оставяла Алфа за двигател и мисля, че и тази няма да го направи. В Плевен няма човек да я оставя и да знам, че всичко е ОК, така че ще има София
thecleaner
05-05-2010, 22:58
Ти си знаеш колега ние ще следим темата с интерес, и не карай колата да не стане салата.
Cardinala
06-05-2010, 17:05
Колеги работата е желязна! Колегата дето ми я продаде да е жив и здрав! Колата е била с присадка, защото след смяната за 500км съм назад с половин литър и горница-ще се търси друго моторче явно и това ще си го сваля да си го правя в свободното време през уикендите. Кажете колко върви едно такова животинче чисто без кутии, електроники и прочие...
trustworthy
06-05-2010, 18:03
Сигурен ли си, че няма някакъв теч на масло? да не би да влиза от турбината това масло? 1.5 литраз а 500 км е прекалено много сякаш, за да минава през сегментите само...
Cardinala
06-05-2010, 18:08
Не е 1.5 а е 0,5л ама това тракане, пушене отзад синьо и бяло - натам отиват работите. Паркирам я пред блока и ще си карам другата. Като се опарича ще я разглобим с бащата и ще я правим. Не знам колко време трябва за основен ремонт и какво ще ми струва? Или е по-добре да си купя мотор и да го сменят само?
trustworthy
06-05-2010, 20:09
Все пак си остава възможността да ти влиза маслото през уплътненията на турбината.
Иначе двигател, без турбина и периферията можеш и за около 500 лв да намериш. Основен ремонт на тая кола, на тея години е просто безсмислено мероприятие.
Cardinala
06-05-2010, 20:17
И аз така мисля и направо се насочвам към друго моторче
trustworthy
06-05-2010, 20:21
Ти виж първо какво му е на сегашния ти и после търси друг ;)
Cardinala
06-05-2010, 22:10
Да го видя ама трябва да го сваля и да го разглобя, а бащата няма да го има 2-3 седмици и ще трябва да почака.
Cardinala
08-05-2010, 21:44
Малко ъп по темата! Днес свалих ремъка и се оказа прескочил зъб и дефектирала обтяжна ролка на ангренажа. Сложих старата ролка и сега колата работи значително по-добре, но на моменти пак пречуква леко, което ме навежда на мисълта, че е ударила някой клапан. Дайте идеи какво да правя!
Колеги колата взе много страшно да ручи и бръмчи като трактор. Ходих при майстора дето ми сменя ремъците и той вика, че ми трака по генерацията някъде. Един колега дето кара дизелаци от 10-тина години вика, че ми трака меката връзка. Та тази мека връзка трябва ли да се мести вътре свободно като я хвана примерно в двата края или трябва да си стои цяла без да се движи вътре нищо? И ако наистина е мека връзка някой да ме ориентира за цена за нова и откъде мога да си намеря?
Малко ъп по темата! Днес свалих ремъка и се оказа прескочил зъб и дефектирала обтяжна ролка на ангренажа. Сложих старата ролка и сега колата работи значително по-добре, но на моменти пак пречуква леко, което ме навежда на мисълта, че е ударила някой клапан. Дайте идеи какво да правя!
Вземи един чук:bangin: и иди покани "вежливо":paddle: "майстора" от първия пост да ти поеме разходите по близките срещи от трети вид между буталата и клапаните.
Cardinala
08-05-2010, 23:11
В понеделник след работа така ще стане!!!
Гледам,че шпоркаш тракторчето.Всичко наред ли е вече?
Cardinala
18-05-2010, 22:17
Не! Тракам си още, ама си бръмча яко! Утре я оставям в официалния ни сервиз за града и да видим ко ще ми кажат! Мотора си върви, нищо че си чука
Дано да минеш тънка лайсна.
Cardinala
18-05-2010, 22:22
Тънка дебела - каквато излезе само да я оправят, че полудявам вече!
Cardinala
21-05-2010, 00:27
Проблемът са биелни лагери! Смяна на тях плюс основни, засега е това, по вала няма поражения уж
Cardinala
24-05-2010, 01:38
Вече всичко е 6!!!
trustworthy
24-05-2010, 22:26
Колега, пиши колко пари ти е излезнало, за да е полезно за други с подобен проблем
Cardinala
24-05-2010, 22:48
Значи лагерите са АЕ като марка, съответно биелни 70лв, основни 150лв (или обратното бяха не знам), 70лв масло, 10лв филтър и съответно 150лв за работа.
Общо 450лв
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.