PDA

View Full Version : Друго турбо в 156-ца JTD



ReLeFNIQ
28-04-2010, 23:04
Колеги, знам че тука във форума има доста хора по една или друга причина с неоригиналното си турбо, говоря за 2,4 jtd 136 катъра. Знам че оригиналното не е кой знае какво, а това което в последсвие слагат в 140/150к.с е доста по-добро като показатели, та въпроса ми е кой е най-добрия вариант за замяна на стоковото. А турбото в 175 20V версията различно ли е от това в 140/150? ГТ2256V ли е турбината с най-голям потенциал за този мотор? Или има вариант от друга кола да се приспособи с по-голям потенциял от тази ГТ2256V...Говоря за турбина която с по-голям кулер може да издържи до по-големи налягания. И какъв кулер с по-голям дебит може да се постави? Какви са максималните допустими налягания на турбонадув и какво може да се постигне с този мотор с подходящ кулер и турбо..За сега е само идея затова ще се радвам всеки да сподели ако е правил нещо такова.

П.С Возил съм се в 2.4 jtd 136 с турбо от 175 коня и колата е неознаваема дори и без сериозен чип..:evil:

ReLeFNIQ
29-04-2010, 09:48
По тези данни които открих
Alfa Romeo 156 2.4L JTD 2003 - 175 - GT2256V 717661-0001 46808717 3K

Alfa Romeo 156 2.4 JTD 2001 M722.KT 24 140 - GT225 710811-0001 46769104 3K

Си правя извода че в 175 к.с версията турбото е GT2256V а в 140 к.с e GT225?
Значи все пак е различно турбото в двете версии?

plamen76
29-04-2010, 18:44
Колега,турбото го смених с това за което се интересуваш-прочети това http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=615243&postcount=293
и виж за моделите на кои се слагат-мисля че този каталог е най-верен.http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=GT2256V
Моето е с надув 1.4 bara и колата си е самолет и знам че може да се увеличи още но това си ми е достатъчно и разлика със старото турбо наистина има-това си захранва мотора доста сериозно с въздух-сравнение(преди колата не-можеше да прехвърли скорост от 205-210км/ч на равен път,а с новото турбо по баир 220км/ч с потенциал за още.Ремапа не е коригиран.Ускорението от 0-100 и е7.8сек по компютър)
Надявам се да съм ти помогнал.:plane::plane::plane:

ReLeFNIQ
29-04-2010, 18:56
Да колега точно такъв отговор се надявах да получа, значи наистина GT2256V e турбината която ми трябва.. Защото сега моята стоковата надува на 1,2 бара, а 1,4 е доста по-сериозно от това :) А ти не си сменял кулера с по-голям нали?
П.С И моята прави 210 сега...

plamen76
29-04-2010, 19:13
Само спортен филтър съм сложил и надува 1.4 не мисля че е много голям,щом може да се вдигне до 2 bara след смяна на map senzor мисля ?

ReLeFNIQ
29-04-2010, 20:00
Аз съм останал с впечатлението, че стоковия кулер в 136 к.с версията не е достатъчно голям да поеме такива турбонадуви..А какъв мап сензор трябва да се монтира за да се постигне това налягане 2 бара? Хайде нека знаещите се намесят да напрайме бързи JTD-тата :)

Galeano
29-04-2010, 22:34
Само спортен филтър съм сложил и надува 1.4 не мисля че е много голям,щом може да се вдигне до 2 bara след смяна на map senzor мисля ?

Колега от чисто любопитство, колата ти данеби да е сива на цвят с джанти 5 кръга?

dobromirski
30-04-2010, 10:20
Как стават тия работи дето ги пишете тук , не ми е ясно :shutup:
Турбината на алфата не е ли с "електическо" управление от ECU-то или е механчино вакуумно ( само от всмукателният колектор) ? Пък дори и така да е , ЕЦУ-то да не е сляпо ? Според мен веднага ще резне нафтичката и ще разтовари турбината. Без ремап... просто не ми е ясно как ще се случи всичко това !

oem
30-04-2010, 10:27
Те искат да сложат друг мап сензор на който волтажа му да отговаря на други стойности и така да излъжат ЕКУ-то да не разтоварва на 1.2 да речем, а по късно. Сещаш ли се? :) Ма това е тъпо според мен... щото нали някой трябва да пусне и повече гориво.

dobromirski
30-04-2010, 10:43
Именно !!!! Някой беше споменал в една друга тема, че MAP-a на алфата е до 1500 kPa ( 1,5 бара). Та си мислех, че искат да го сменят , за да могат да се качат над 1,5 бара ( което за турбината на алфата споерд мен ще е пагубно) . А пък от "лъженето" само на мапа няма НИКАКЪВ смисъл. Нафтицата му е майката . Целта е да има какво да развърти бързо турбината ( за да се намали дразнещият турбо лаг).
Като ви се ескпераментира по "бабешки" , лепнете тиксо на решетката на дебитомера ( от към страната на фълтъра) . Тиксото да закрива по около цигара разстоняие от двете страни на решетката. Ще останете доволни , като му подухне на дебитомера :D Но не е това правилният начин :)