Log in

View Full Version : Тропа вариатор



BIzZkIt4o
29-04-2010, 08:46
Пичове разтропа се вариатора и въпроса ми е какво става ако свърши напълно какви са последствията или няма такива? колата е 166 2.0 тс

oem
29-04-2010, 09:12
Когато се износва, вариатора следствое на това си дава закъснение на смукателния вал. Може да имаш намалена мощност в ниските обороти. Друго фатално няма.

Ass
29-04-2010, 09:12
Колко време "тропа"?

dimo
29-04-2010, 09:32
Тропа до живот или докато госмениш или поправиш -поправката е успешна само ако тропането е в началото после този ход е не достатъчно ефективен .

Ass
29-04-2010, 10:27
Тропа до живот или докато госмениш или поправиш -поправката е успешна само ако тропането е в началото после този ход е не достатъчно ефективен .

Въпроса ми беше към автора на темата във връзка с това което си обяснил.

emil georgiev
29-04-2010, 12:39
Пичове разтропа се вариатора и въпроса ми е какво става ако свърши напълно какви са последствията или няма такива? колата е 166 2.0 тс
как разбра, че е вариатора, може да са хидравличните повдигачи

souze
29-04-2010, 20:15
как разбра, че е вариатора, може да са хидравличните повдигачи

Колега, ти чувал ли си вариатор как трака????

dimo
30-04-2010, 00:21
Въпроса ми беше към автора на темата във връзка с това което си обяснил.

ок :tequilla::waving:

emil georgiev
30-04-2010, 15:20
Колега, ти чувал ли си вариатор как трака????след три години опит разбрах, че вариатора тропа предимно в главите на някои колеги

AR147
30-04-2010, 15:36
Обикновенно ,шума от заминалия вариатор се характеризира с тракане като от дизелов мотор.
Често причина за повреда на вариатора, особено след не голям пробег е дефект в работата на масления клапан, осигуряващ смазването му.

oem
30-04-2010, 16:19
Често причина за повреда на вариатора, особено след не голям пробег е дефект в работата на масления клапан, осигуряващ смазването му.

Абсолютна глупост. Колега прочети първо как работи вариатора.

Ако не работи соленоида няма и да работи вариатора. Следователно вътре в него няма да има движение респективно износване. Вариатора работи с масло под налягане. Има масло - работи, няма масло - не работи (работи клапана - има масло, не работи клапана - няма масло).

Мога ли да попитам колега ти под капака на бензинова Алфа ровил ли си се, че поставяш такива диагнози?

AR147
30-04-2010, 16:31
Абсолютна глупост. Колега прочети първо как работи вариатора.

Ако не работи соленоида няма и да работи вариатора. Следователно вътре в него няма да има движение респективно износване. Вариатора работи с масло под налягане. Има масло - работи, няма масло - не работи (работи клапана - има масло, не работи клапана - няма масло).

Мога ли да попитам колега ти под капака на бензинова Алфа ровил ли си се, че поставяш такива диагнози?
Чета по форумите какво пишат спецовете.

oem
30-04-2010, 16:57
Чета по форумите какво пишат спецовете.

Ами толкова са спецове. Значи това не е вярно пак го казвам. Просто си се износва. Имайте предвид, че вариатора докато карате се включва и се спира 100-тици пъти може би. С всяко подаване на газ той се включва после спира когато стигне определени обороти, при връщане на газта той пак се пуска и долу под 1800 оборота се спира. Това всяко пускане/спиране е движение вътре в него. И от силата на пружината зъбните колелца удрят корпуса и поради и въртеливото им движение го износват. Като се появят луфтовете вътре започва да чука.

dimo
30-04-2010, 17:01
При всяко положение не е добре да се кара дълго с тракащ защото тогава ремонтния комплект не върши никаква раота а се отива направо на нов .

AR147
30-04-2010, 17:08
При всяко положение не е добре да се кара дълго с тракащ защото тогава ремонтния комплект не върши никаква раота а се отива направо на нов .
В ланча форума ,повечето колеги които са сменяли само ремонтния комплект изкарват по 15тина К километра.

---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 17:06 ----------


Ами толкова са спецове. Значи това не е вярно пак го казвам. Просто си се износва. Имайте предвид, че вариатора докато карате се включва и се спира 100-тици пъти може би. С всяко подаване на газ той се включва после спира когато стигне определени обороти, при връщане на газта той пак се пуска и долу под 1800 оборота се спира. Това всяко пускане/спиране е движение вътре в него. И от силата на пружината зъбните колелца удрят корпуса и поради и въртеливото им движение го износват. Като се появят луфтовете вътре започва да чука.
Приемам забележката ти,ако повечето майстори във форума ни информираха така като теб,нямаше да говорим глупости.

BIzZkIt4o
01-05-2010, 13:18
Значи тропа от 1 година и както казват някои от вас мотора работи като дизел. В ауто италия и други сервизи казаха че е той.... аз съм свикнал вече с тропането не ми пречи :) инрересуваше ме какво се случва защото доста патувам и редовно я натискам до 180 да не се вида в чудо по пътищата.Намалена мощност в ниските обороти имах преди да си смена свещите но сега след смяната им доста се подобри вървежа,а да ли има някакво намеление на мощността заради вариатора не мога да кажа защото не съм карал друга 166-ца освен моята. Като заговорихме за ремонти зимата окачването скърца ,а лятото почва да чука вие сменяте ли ги тези носачи. Питах в един магазин за цени от порядака на 300 лв броиката.

souze
01-05-2010, 22:58
......Като заговорихме за ремонти зимата окачването скърца ,а лятото почва да чука вие сменяте ли ги тези носачи. Питах в един магазин за цени от порядака на 300 лв броиката.

Да колега, сменяме ги. Първо провери от кой носач точно тропа, за да не си купиш долен без нужда. И има по-евтини варианти, които не са дотам лош избор ;) -

http://www.alfisti.bg/?step=module_action&modname=pricelist&modaction=details&product=132&product_cat=107&lang=2

BIzZkIt4o
02-05-2010, 12:22
Интересен сайт вие от там ли пазарувате аз от TN Car взимам защото ми е близко тука в Люлин,а тука гледам за това масло Selenia racing дайте малко информация за него аз карам с Selenia 20k .

souze
02-05-2010, 21:53
Интересен сайт вие от там ли пазарувате аз от TN Car взимам защото ми е близко тука в Люлин,а тука гледам за това масло Selenia racing дайте малко информация за него аз карам с Selenia 20k .

Ето една дискусия, изводите си направи сам колега....

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=35461

dimo
03-05-2010, 11:23
В ланча форума ,повечето колеги които са сменяли само ремонтния комплект изкарват по 15тина К километра.

Някои пък рядко изкарват 2-3000 км, но както казах и съм казвал и преди -това е поради прекалено дългото изчакване за ремонт.При първи симптоми, когато варитора изтропва секунди само при палене на студен мотор -тогава ремонтния комплект дава един задоволителен резултат, може да стигне до пробег равен пробега на ангренажа и при смяната на ангренажа да се постави и нов ремонтен комплект който след увеличението на цената струва вече цели 13 лева. Дебело подчертавам, че това е валидно когато вариатора се ремонтира за първи път и когато не е тракал хиляди километри .Отлагането на този ремонт води до все по-незадоволителен ефект-правопропорционален на немарливостта на собственика, а крайния резултат е само нов вариатор върши работа!
Редовното и правилно обслужване на автомобила с качествени консумативи води до по качествена и безпроблемна експлоатация-Навреме сменено хубаво масло смазва по-добре всички компоненти на двигателя включително и самия вариатор.

BIzZkIt4o
03-05-2010, 12:51
Мерси за темата прочетох я цялата и не се убедих кое масло е по добро. Всеки изказва различни мнения , като цяло за racing прочетох добри неща но не не съм убеден че трябва да мина на него ще продължа да си карам с 20k защото имам и алфа 146 1.6 boxer и от 4 години я карам с 20к и съм доволен.

Alexandra
03-05-2010, 13:08
А къде се намира тоя..вариатор?

slav40
03-05-2010, 13:23
В двигателя ..хванат/навит за вала ....

Jorkkoo
04-05-2010, 22:39
Мерси за темата прочетох я цялата и не се убедих кое масло е по добро. Всеки изказва различни мнения , като цяло за racing прочетох добри неща но не не съм убеден че трябва да мина на него ще продължа да си карам с 20k защото имам и алфа 146 1.6 boxer и от 4 години я карам с 20к и съм доволен.

Колега с този стил на шофиране горещо ти препоръчвам да сложиш 10w60 пък и която и марка да е :)