PDA

View Full Version : Не включва вентилатора



speеdddddd
01-05-2010, 08:25
Нов съм във форума , затова първо добре дошли. :cheers:

Проблема е следният , впрочем незнам да ли е проблем или това си е нормално но за по-сигурно реших да питам . снощи в 23,30 за мое най голямо учудване се набих в някво дзверско задръстване в центъра при цум (това някой да ми го е казвал ,че в такъв час ще седя 40 мин. в задръстване нямаше да му повярвам,но е факт ) и ми направи впечатление ,че колата вдигна над 90 градуса , стрелката ги подмина с около 1 ,1,5 мм. някъде сигурно мотора беше на около 95 гр .повече от това не загря но и аз вече излязох от задръстването и веднага след кръстовището спрях на аварийки и като отворих капака видях ,че нито един от вентилаторите не работи ,а си седеше още на малко над 90 гр , радиатора беше топъл .
Затворих капака и след потеглянето щом двигнах 60 някъде за няма 200 -300 метра до другият светофар си падна стрелката малко под 90 и се закова така .
Това според вас дали е нормално и на колко градуса включва вентилатора ?
Колата е 156 , 1,9 дизелче и я имам от около 2 сед. минах с нея към 800 км от който някъде 200 са в града , но така да се качи стрелката над 90 досега не е имало случай , най вероятно и поради факта ,че досега не бях влизал с нея в такова задръстване :unsure:

Мерси предварително и се извинявам ако има подобна тема , но просто не я открих в търсачката. Поздрави Илиан :cheers:

haljscho
01-05-2010, 09:41
Някъде на 92-93гр. трябва да включи 1-степен.
Може би ти е заминал резостата.
Намират се до вентилаторите, на самата пластмаса са закачени. Ако са разпукани най вероятно са заминали.
С два вентилатора си нали.....
Също можеш да си направиш експеримент като запалиш колата и е още студена включваш климатика, внтилатора трябва да включи на 1-ва степен. Ако включи със всичка сила значи резостата е заминал. Ако е възможно мериш колко волта е напрежението на клемите 1-ва степен трябва да е ололо 6-волта да речем.

Jivko7777
01-05-2010, 14:52
Виж ако е само 1 мм е рано да се включат и другото което, ти си слязъл да ги провериш след 200-300м., а перката дори на място работи само няколко сек, а и щом си тръгнал почти веднага се е охладила, за това може би нямаш никакъв проблем ;)

speеdddddd
01-05-2010, 16:28
haljscho (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=8509) ,да с два вентилатора съм . Дали ще можеш да снимаш тея реостати къде точно се намират ? Поне аз на мойта не ги виждам двата снопа кабели от двата вентилатора се събират в един общ минават през един 40А бушон вързан със тиксо и отиват към главният сноп кабели над въздушният филтър :grandpa:
Нещо май има побългаряване при мене дело на предишният собственик . Това със климатика немога да го пробвам ,понеже не работи , ще го пусна до ден два най вероятно .

Jivko7777 дано да си прав :spiteful:

Jivko7777
01-05-2010, 18:12
Jivko7777 дано да си прав :spiteful:

Ми виж сега принципно като загрее до 90 и малко тръгнеш ли да се движиш за няма и 200м без включването на перката стрелката пада ;) А при теб тя се включила, но за толкова кратко че ти не си усетил :) Затова че мисля че трябва да си спокоен, но все пак с едно на ум...Иначе щом климатика ти не работи можеш да пробваш следното, покарай я и като загрее, спри на мясти и тя ще почне да качва градуси и някъде на 2мм след 90 градуса трябва да се включи първа степен...също се сещам за доста случаи че първата степен не работи, а само втората, та затова може и това да е! Затова пробвай моя метод и сподели :)

mirchozo
01-05-2010, 19:42
На мойта каляска (2.0ТС с един вентилатор съм) като я взех не ми включваше 1ва степен, оказа се че едната клема на тоя резостат се беше окислила и имаше лош контакт.
А на дизелаците има ли бърза и бавна степен, 1ва не включва ли само единия вентилатор съответно 2ра за другия?
Тая проклетия стои на пласмасовия дифузьор до вентилаторите и през нея минават кабелите и чак тогава в снопа с всички останали.

haljscho
02-05-2010, 21:08
Снимки на дефектирал резостат.
И мястото където се намира, аз съм с един вентилатор, но предполагам ще се ориентираш.

undy
04-05-2010, 16:30
да ползвам темата.аз съм с две перки и доколкото виждам има и два реостата.единия е отгоре на дифузора,другия е отдолу.перките се вкл. на първата черта след 90,даже и след нея(демек на 100 и още малко)но започват да въртят силно(предполагам 2-ра степен)явно не ми вкл.1-ва степен.как да разбера кой реостат за какво е и кой е дефектиралия или и двата са за смяна.това става на изгасен климатик.ако го вкл.започват да въртят перките пак така силно.

speеdddddd
06-06-2010, 14:27
Малко да изтупам прахта от темата .

На мястото на мойте реостати има две дупки :cry:
Двата снопа кабели от двата вентилатора се събират в един общ минава през един бушон и дотук .

Някой има ли схема на свързване на реостатите ,че като си взема два реостата да си възтановя схемата . Тя и така се охлажда на малко над 90 гр. включва перката на макс и се охлажда ,обаче тея вентилатори ми ебават и климатика което хич не ми харесва .
Поздрави .

Kiber
21-05-2011, 15:28
Темата е стара, но да добавя, че резостата се води част с номер 46533716.

undy
21-05-2011, 18:51
или 51736774;
или 7596235.
и трите номера ги има в сайта на АХМ........

renyx
22-05-2011, 22:47
да ползвам темата.аз съм с две перки и доколкото виждам има и два реостата.единия е отгоре на дифузора,другия е отдолу.перките се вкл. на първата черта след 90,даже и след нея(демек на 100 и още малко)но започват да въртят силно(предполагам 2-ра степен)явно не ми вкл.1-ва степен.как да разбера кой реостат за какво е и кой е дефектиралия или и двата са за смяна.това става на изгасен климатик.ако го вкл.започват да въртят перките пак така силно.

Аз го имам същия проблем.Ти и двата ли ги смени?

undy
23-05-2011, 10:53
Само единия.То не беше сваляне и тестване на релетата,слагахме мостове за да видим кога коя степен включва,и диагностиката накрая каза,че няма страшно ,перките си се включват при определени градуси и мотора не може да прегрее.......и до ден днешен незнам кога коя степенработи и дали ми работят и двете степени....даже чух,че били и три....а стария ми реостат си беше здрав,само дето е презапояван,даже още ми е в гаража..

donMirkoni
23-05-2011, 11:10
такаааа за дизела са 2 резостатите за двете перки,обикновенно си отиват и двата по едно и също времеи те са за първа степен на перките и за климатика,ако са изгорели се включва втора степен когато двигателя е над 110 градуса,което пък не е хубаво за климатика,понеже създава голямо налягане и може да се пръсне някой маркуч и да избягафреончето,препоръчително е да смениш и двете,мисля че бяха по около 20 лв,на мен така ми се случи и си ги смених и от тогава нямам ядове вече повече от година

haljscho
23-05-2011, 17:09
такаааа за дизела са 2 резостатите за двете перки,обикновенно си отиват и двата по едно и също времеи те са за първа степен на перките и за климатика,ако са изгорели се включва втора степен когато двигателя е над 110 градуса,което пък не е хубаво за климатика,понеже създава голямо налягане и може да се пръсне някой маркуч и да избягафреончето,препоръчително е да смениш и двете,мисля че бяха по около 20 лв,на мен така ми се случи и си ги смених и от тогава нямам ядове вече повече от година
Това не е вярно.

Kiber
23-05-2011, 20:56
Моята е от 2002 г. и има само един вентилатор сякаш. Тук колегите пишат за по два вентилатора, някой може ли да поясни?

undy
23-05-2011, 20:58
2,4 са с два вентилатора:magic:

haljscho
23-05-2011, 22:13
Моята е от 2002 г. и има само един вентилатор сякаш. Тук колегите пишат за по два вентилатора, някой може ли да поясни?
1голям или 2малки, принципа е един и същ.

Kiber
25-05-2011, 19:03
или 51736774;
или 7596235.
и трите номера ги има в сайта на АХМ........

не съм сигурен за тези другите номера. днес бях в T&N и ми дадоха един резистор, който уж е същия, обаче всъщнсот намотката е малко по-малка, и не знам. Смених резистор, но все още не включва перката между 90 и 110 градуса. Eдинствено се включвана 2-ра степен когато е включен климатроника.

haljscho
25-05-2011, 23:13
не съм сигурен за тези другите номера. днес бях в T&N и ми дадоха един резистор, който уж е същия, обаче всъщнсот намотката е малко по-малка, и не знам. Смених резистор, но все още не включва перката между 90 и 110 градуса. Eдинствено се включвана 2-ра степен когато е включен климатроника.
Новата е с по-малка намотка защото старата се е раздула.
Провери си релетата..........
Извади ги и ги почисти, може да са се окислили крачетата............
Пръсни ги с контактен спрей.........