Log in

View Full Version : За климатика на 146 1.4ТS?



boian
22-05-2006, 22:10
Нали вече стана горещо и пуснах климатика. Досега не съм карал кола с клима и ми направи впечатление, че колата доста се спъна, все едно е с 5 човека и багаж. На място нищо не се чува, обаче като вдигна 3000-4000об се чува едно да го нарека виене, слабо като на камион гумите шума или като недобре балансирана гума. Иначе ми замръзва десния крак, дори и да насоча струята към стъклата явно долу си подухва. Четох че компресора давал подобни ядове с виене, ама като не знам колко е нормално да се спъва колата с включен климатик :frown:

valjo
22-05-2006, 22:16
и мойта яко се спъва, ама якооо
и при мен май е почнал да вие тоя компресор, абе вече не знам и аз

само там не см ремонтирал нещо, и явно е време;)))
иначе като я купих колата, я карах само на климатик и не ми е правило впечатление да се спъва чак толкоз, ама знам ли вече може и да си внушавам

boian
22-05-2006, 22:35
Щом твойта се спъва с тея 120коня, значи мойта е като умряло магаре. Обаче проблема е там че не знам къде да отида за да я видят. На баща ми на Пунтото му скъсаха алуминиевите тръбички, после 10 дни ходи да търси маркучите, после 130 лв за зареждане с фреон, после фреона излетя от друго място, айде пак тръбички. Накрая не излетя фреона, компресора тръгна, ама вентилатора блокирал. Айде нов вентилатор. А игличката дето се пълни фреона я развиха с тел :shock: . А за да бръкнеш до климатика се сваля всичко отпред. Накрая тръгна, ама имам съмнение че не са му я заредили с нужното налягане с фреон, щото майстора нещо нагрявал бутилката на слънце за да зареди колата. И въздуха който духа в мойта кола е леден а неговия леко хладен. Май пак се отплеснах да пиша много, ама ми се струва че мойта работа ще стане като с ангр ремък- най-накрая се престраших и го смених след 6 месечно колебание

156 m-jet
22-05-2006, 22:44
Хм...
Мойта Алфа с клима , беz клима се по един начин си върви, а не е много по мощна :?

gigi
22-05-2006, 22:47
Ами нормално е да се спъва колата, то на мойта се усеща леко, а дизела е с висок въртящ момент та може и по да не се разбира.

Bobo
22-05-2006, 23:07
Ами нормално е да се спъва колата, то на мойта се усеща леко, а дизела е с висок въртящ момент та може и по да не се разбира.

Разбира се ако и шофера разбира :wink: :wink: Ако ме схващаш :lol:

DeX
22-05-2006, 23:28
Спъването дето колегите с виещите компресори го усещат е в пъти повече от нормалното. Аз нали по тая болежка ходя от 1 месец и на края се оказа че компресора е за смяна. Може да се кара и така докато не се скапе съвсем, ако преди това не скъса пистовия ремък. Проблема е в това, че има едни лагерчета аксиални дето са м/у 2 плочки и с времето тези плочки се изоносват и дават аксиален луфт на оста на компресора - от там идва виенето и по-голямото натоварване, което указва компресора в/у мотора. Оправия има, но само за известно време и то ако не са износени много - Натяга се болта на задната част на компресора (той държи остта на компресора )много леко обаче (максимум 1/4 - 1/3 оборот) и за известно време спира (при мен спря за 2 месеца). После обаче започва отново и вече с натягане не става - според майстора караш докато съвсем се скапе и после нов. Също така тия дето им вие може да си проверят пресостата (4 степенен датчик за налягане в системата на климата) дали когато радиатора на климатика загрее доста включва перката на 2-ра степен. И също така е желателно да си минат радиаторите на водоструйка (не много силна, че да няма рев после). И ако това не реши проблемите значи компресора е към края на своя жизнен път.

П.С. А дам може също така виенето да се предизвиква от аксиалния лагер на компресора (външния дето е до ролката) смяната му заедно със семеринга и презареждане е около 130 лева. Но в повечето случай е само разход, който не решава проблема.

Max
23-05-2006, 00:02
Хм...
Мойта Алфа с клима , беz клима се по един начин си върви, а не е много по мощна :?

Тук нещата не опират до мощност, а до въртящ момент. :wink:

rtfm
23-05-2006, 16:38
Къде могат да ми намерят от къде пуска че ми изтича фреона. А колкото до пълненето в Своге ми го напълниха за 37лв.

Max
23-05-2006, 17:05
Къде могат да ми намерят от къде пуска че ми изтича фреона. А колкото до пълненето в Своге ми го напълниха за 37лв.

В Импас проверявал ли си?
http://www.impas56.com
бул. "Черни връх" 67

Crusader
23-05-2006, 17:06
Така кат гледам никой до тук не кара 1.4 TS :wink: , колега спъването е нормално, та тоя ДВГ е някакви си мижави 100 магарета и то на купе 1300 кг. почти, кво очакваш ->нормално е да спъва, па и въртящия момент е 140-150 нютонметра /цитирам по памет/. И при мен спъва, но не вие компресора, изобщо аз съм фен на опитния модел та съм си правил експеримент при движение със 100 на равен участък, при вкючване на климатика скоростта пада на 95-96, без да променям подаването на газ, а за компресора ->иди на специалист, щото тва което ти чуваш и тва което специалиста чува понякога съществено се различава :wink:

boian
24-05-2006, 17:15
Днес ходих до Шумен и през цялото време на климатик /на auto и на low temp/. Замръзна ми крака, че се наложи да го сложа на 25градуса за да духа що годе хладен въздух, а не леден. А това виене се появи за кратко между 80-90км/ч, след това изчезва. Като се включи компресора се усеща леко за секунда и после всичко се оправя. След като на баир поддържа 160км/ч засега нищо няма да пипам по климатика. Явно за градско каране е по-голяма мъка с климатик, ама на дълго е егати кефа.

MONI
25-05-2006, 15:36
И аз да кажа, че и мойта се спъва и си е нормално ...няма малолитражна кола която да не се спъва с пуснат климатик.....така че карай си и тва е. Мисля че разхода се вдига с минимум кило.

valjo
29-05-2006, 00:06
та да си допиша впечатленията....
тука няколко дни е жегаво, и си требе климатик - за кво караме коли с клима ако не го пускаме, та

понеже па се спъва, а сме "рацери' ....

та според мен цаката е следната, пускате да върти само вътрешен въздух, нагласяте температура ок. 20-21 градуса - а не LOW
и не го спирайте, дори дето се вика да ви угасне колата....

след първоначалния шок, климатроника изкл компресора и само поддържа температурата, и е много по-добре и наистина не се усеща

друго, някъде бях чел че ЕКУ-то като отчете ТПС на 100% и отцепва компресора, демек, ако сте много на зор, педала до ламарината :)

може и да си внушавам сичко това, де, но не вреди да пробвате, еле ние с малолитражките:)

Bobo
29-05-2006, 00:25
та да си допиша впечатленията....
тука няколко дни е жегаво, и си требе климатик - за кво караме коли с клима ако не го пускаме, та

понеже па се спъва, а сме "рацери' ....

та според мен цаката е следната, пускате да върти само вътрешен въздух, нагласяте температура ок. 20-21 градуса - а не LOW
и не го спирайте, дори дето се вика да ви угасне колата....

след първоначалния шок, климатроника изкл компресора и само поддържа температурата, и е много по-добре и наистина не се усеща

друго, някъде бях чел че ЕКУ-то като отчете ТПС на 100% и отцепва компресора, демек, ако сте много на зор, педала до ламарината :)

може и да си внушавам сичко това, де, но не вреди да пробвате, еле ние с малолитражките:)

Не си внушаваш всичко дет си написал тоя път е вярно :wink: Само дето при над 70% тротъл също изключва климатика :wink:

DeX
29-05-2006, 09:57
та да си допиша впечатленията....
тука няколко дни е жегаво, и си требе климатик - за кво караме коли с клима ако не го пускаме, та

понеже па се спъва, а сме "рацери' ....

та според мен цаката е следната, пускате да върти само вътрешен въздух, нагласяте температура ок. 20-21 градуса - а не LOW
и не го спирайте, дори дето се вика да ви угасне колата....

след първоначалния шок, климатроника изкл компресора и само поддържа температурата, и е много по-добре и наистина не се усеща

друго, някъде бях чел че ЕКУ-то като отчете ТПС на 100% и отцепва компресора, демек, ако сте много на зор, педала до ламарината :)

може и да си внушавам сичко това, де, но не вреди да пробвате, еле ние с малолитражките:)

Не си внушаваш всичко дет си написал тоя път е вярно :wink: Само дето при над 70% тротъл също изключва климатика :wink:


Това проверено ли е или само си чешете езиците щото и аз съм го чел това в Сервиз Менуала, но не съм го усетил и понеже ми вие компресора доооста няма как да не разбера дали е изключил когато го натисна яко. И според мен не изключва. По вероятно е на тия дето са с променливи обеми накомпресорите при по високите обороти компресора да занижава режима на работа но чак да изключва .. не съм сигурен.

Bobo
31-05-2006, 12:21
та да си допиша впечатленията....
тука няколко дни е жегаво, и си требе климатик - за кво караме коли с клима ако не го пускаме, та

понеже па се спъва, а сме "рацери' ....

та според мен цаката е следната, пускате да върти само вътрешен въздух, нагласяте температура ок. 20-21 градуса - а не LOW
и не го спирайте, дори дето се вика да ви угасне колата....

след първоначалния шок, климатроника изкл компресора и само поддържа температурата, и е много по-добре и наистина не се усеща

друго, някъде бях чел че ЕКУ-то като отчете ТПС на 100% и отцепва компресора, демек, ако сте много на зор, педала до ламарината :)

може и да си внушавам сичко това, де, но не вреди да пробвате, еле ние с малолитражките:)

Не си внушаваш всичко дет си написал тоя път е вярно :wink: Само дето при над 70% тротъл също изключва климатика :wink:


Това проверено ли е или само си чешете езиците щото и аз съм го чел това в Сервиз Менуала, но не съм го усетил и понеже ми вие компресора доооста няма как да не разбера дали е изключил когато го натисна яко. И според мен не изключва. По вероятно е на тия дето са с променливи обеми накомпресорите при по високите обороти компресора да занижава режима на работа но чак да изключва .. не съм сигурен.

Проверено е изключва само дето съм убъркал понятието тротъл с лоад :oops: А лоада на мотора на по-новите не се определя само по тротъл позишъна :wink:

DeX
31-05-2006, 15:17
ахам ама моя никога не изключва ... нема значение лоад, тротъл. Винаги баца. Дали може да има проблем некакъф?

Patsimir
07-05-2007, 12:08
Колеги, изчетох темата ама отговор на въпроса ми не намерих.

Климатика ми не се включва от копчето в купето, иначе си работи. Според един майстор или е реле /една червена кутийка над казанчето с водата/ или е бушон, ама майстора не е електричар а е по климатици.

Въприоси:

Къде да ида да ми го подленат?
Какъв е фреона, с който се пълни?
Кой е бушона за климатика?

goro
07-05-2007, 12:49
Какъв е фреона, с който се пълни?

Същото питане плюс въпрос къде е най-хубаво да отида да го презаредят тоя фреон,че като пусна климатика пак си духа хладно,но не и студено?

п.п на 145/6 има слаган климатроник? :?: :!: :?: :!: Защото гледам в по-предишните постове е писано да се нагласяват някакви градуси и т.н.,та не ми стана ясно.....?!

Yon
07-05-2007, 13:06
Какъв е фреона, с който се пълни?

Същото питане плюс въпрос къде е най-хубаво да отида да го презаредят тоя фреон,че като пусна климатика пак си духа хладно,но не и студено?

п.п на 145/6 има слаган климатроник? :?: :!: :?: :!: Защото гледам в по-предишните постове е писано да се нагласяват някакви градуси и т.н.,та не ми стана ясно.....?!

Доколкото зная фреона е 134а
Не говорим за климатроник а автоматична климатична система ама пуснете търсачката и четете :wink: