PDA

View Full Version : алфа ромео 166 2,4 jtd 2000 за jeep grand cheroki 2,5 td 1998



blubest
06-05-2010, 21:09
дават ми джип гранд чероки 2,5 тд 1998 за моята алфа 166 2,4 жтд 2000.и двете коли са много запазени и се чудя какво да правя.даваите съвети моля ви.алфата е 140 коня а джипа е 150 коня.

thecleaner
06-05-2010, 21:20
дават ми джип гранд чероки 2,5 тд 1998 за моята алфа 166 2,4 жтд 2000.и двете коли са много запазени и се чудя какво да правя.даваите съвети моля ви.алфата е 140 коня а джипа е 150 коня.

Не, даваш си Комън Рейла за VM, какво като е джип, големи яйца. 150 Коня не зная да има мотор ма не претендирам че съм адски запознат ;)

trustworthy
06-05-2010, 21:54
И аз не мисля, че е 150 коня, но най-важното е какъв автомобил трябва - лимузина или джип.

RoMeO_156_GTA
07-05-2010, 10:56
дават ми джип гранд чероки 2,5 тд 1998 за моята алфа 166 2,4 жтд 2000.и двете коли са много запазени и се чудя какво да правя.даваите съвети моля ви.алфата е 140 коня а джипа е 150 коня.

Както ти казаха колегите , този мотор е 115 к.с. и е доста стар като разработка , докато жтд е комън рейл . Като цени са долу горе равностойни при бартер , но въпроса е какво ти трябва - Алфа за дълги пътувания по магистрали , Джипа за разбити и черни пътища ;) Колегата pinko вече мина по този път , най-добре и той да сподели мнение , въпреки че неговият е по-новата генерация с 3.1ТД . С оглед на българската действителност като пътна мрежа - джипа е най-практичен :devil:

stefoo
07-05-2010, 11:36
не сменяи алфонсо за тази кола ще страдаш много с джипа

bobbybg75
07-05-2010, 15:19
давай смело с бартера аз за това си продавам моята за да взема джип в бг само това му е майката джип или танк

santo_traficante
07-05-2010, 16:48
моторите на черокито са гола вода:???:еле тоя 2.5 е...:torch:на едно място работи като трактор беларус:)щом е с код на мотора vm бягай на далече:)

pinko
07-05-2010, 18:11
моторите на черокито са гола вода:???:еле тоя 2.5 е...:torch:на едно място работи като трактор беларус:)щом е с код на мотора vm бягай на далече:)



Много се кефя на хора, които говорят така само въз основа на прочетеното и подочутото тук-там.

Малко факти - моя 3.1 ТД (който си е същия матор като 2.5, но с още един цилиндър) работи на място доста по-тихо от предишната ми 166 2.4 ЖТД (която на празен ход тракаше като ненормална, може би заради веригата на маслената помпа, ама те всичките тракат така). Като цяло шума отвън на празен ход е сравним с другата ми Алфа 1.9 ЖТД, но интериорът е обезшумен значително по-добре от 156. Моторът на Жипа става по-шумен едва над 3000 об./мин, но това това са около 150-160 км/ч, а Жипа не е кола за движение с такава скорост. Най-добре се чувства при 120-130 км/ч, тогава работи с около 2500 об./мин.

А и вече съм минал близо 30 000 км за година и половина и двигателят работи напълно безотказно, като часовник - не си спомням подобно нещо да ми се е случвало с която и да било Алфа, нито дизелова, нито бензинова. На Гранда само наливам нафта и сменям маслото - това е. Не е светвала нито една предупредителна лампа на таблото, абе все едно не е почти 10-годишна кола. И на минус 18, и на плюс 35 пали от четвърт оборот. Сменял съм само консумативи като термостат, амортисьори, дискове и накладки, подгряващи свещи, някои тампончета, един температурен датчик, все пак колата е на 140 000 км (всичките свалени детайли си бяха оригиналните).

Единственото нещо, което е барано по матора, е сменения маркуч между горивния филтър и помпата - беше напукан и смучеше въздух, поради което след по-дълъг престой започна да пали доста трудно. Но проблемът беше отстранен буквално за 5 минути и ми струваше една бира за майстора.

Моторът има един конструктивен недостатък и трябва да се пази от прегряване и да не се гаси поне 3-4 минути, след като е каран по-пъргавко. Иначе може да спука глава. Но като всеки проблем си има и решение - слага се допълнителна циркулационна помпа, която да върти антифриза около 5 минути след изключване на двигателя. Аз обаче монтирах печката Вебасто и настроих нейната циркулационна помпа да върти по десет минути при всяко гасене на мотора. Това е.

Да не говорим, че поддръжката на Гранд Чероки (говоря за моделно семейство WJ - от 1999 до 2004 г.) е просто смехотворно евтина - термостат 19 лева, амортисьори (и предни и задни) по 84 лева парчето, при това оригинални Крайслер Мопар в БалкОн Стар (иначе има и по-евтини), 2 предни спирачни диска плюс накладки - 176 лева, 2 задни спирачни диска плюс накладки - 145 лева (дисковете са оригинални щатски Duratrail), тампони за стабилизиращата щанга и за биалетките (39 лева, общо са 10 тампона).

Иначе - нито за момент не съжалявам, че продадох 166 и си купих Жипа - въпреки че бях принуден от обстоятелството, че живея в България, където да се кара лека кола с клиренс около 9 сантиметра и гуми 235/45/17 е абсолютен мазохизъм.

Признавам, че Жипа не може да се кара като Алфата по завои, не е толкова стабилен, дори леко се полюлява, но пък вече престанах да треперя кога ще спраскам картера, кога ще сцепя гума и кога ще ходя да изправям джанти. Просто си карам. Гори доста повече от Алфата (средно около 8 на дълъг път, около 11-12 в града), няма същата динамика, особено при изпреварване, но пък съм спокоен, че ще стигна, накъдето съм тръгнал, независимо дали има огромни трапове, легнали полицаи, нарязан и заебан асфалт, дали пътя е наводнен, дали е паднал 50 сантиметра сняг и т.н. Не се плаши от високи бордюри, може да се паркира където ти хрумне, всички ти дават път и бягат като пилци (явно голямо черно Гранд Чероки внушава доста по-голямо страхопочитание от Алфа 166). Освен това автоматичната трансмисия е страхотен кеф, и то не само в града.
Изключително комфортен автомобил на дълъг път, относително безшумен до разрешените от закона скорости, забележително яки и ефективни спирачки (спирачен път 39,1 метра, измерен през 2001 г. при тестове на AUTO BILD), много удобен и практичен за семеен автомобил с огромен багажник (малкия ми син на 2 години заспива в Жипа веднага, кооето не се е случвало в друга кола, явно заради лекото люшкане). Изключително мощен и ефективен двузонов климатроник, много приятни екстри (електрически кожени седалки с подгряване и памет (дори и за радиостанциите и положението на огледалата), електрически регулируеми и сгъваеми, с подгряване, затъмняващо се вътрешно и външно огледало (шофьорското), много висококачествена аудиосистема Infitity Gold с незнам си колко високоговорителя и некъв огромен усилвател под задната седалка, темпомат, мултифункционален волан и какво ли още не. За проходимостта няма какво да говоря - перманентно двойно задвижване, цели мостове, клиренс 220 милиметра, три блокажа.

http://i21.photobucket.com/albums/b263/IvanSM/Thassos%202009/IMG_1658.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b263/IvanSM/Thassos%202009/IMG_1654.jpg

http://i21.photobucket.com/albums/b263/IvanSM/Thassos%202009/IMG_1662.jpg


Продължавам да съм фен на Алфа, в момента дори съм председател на КАРБ, карам Алфи от 25 години, влюбен съм и се кълна в 166 (бях един от първите тук с такава Алфа), в момента имам и един Вагон (виж подписа), но за ЦЯЛАТА последна година съм го карал не повече от 1200-1500 километра. Само си седи в двора и му плащам данъците, застраховките и всичко останало.

santo_traficante
07-05-2010, 18:36
Много се кефя на хора, които говорят така само въз основа на прочетеното и подочутото тук-там.

може пък да съм карал:???:знаеш ли:)тези който се возят от зад хващат морска болест;) то е люшкане и клатене:)досега май си единствения който хвали този мотор;)който е тръгнал да купува такъв джип търси 2.7црд:)
Колегата пита за 2.5 мотор който е абсолютен мъртвец и запален на едно място издава потресаващи звуци:)...по добре да си кара алфата:punk:

pinko
07-05-2010, 18:48
който е тръгнал да купува такъв джип търси 2.7црд:)
:


Абе точно 2.7 црд хич не ми го хвали - когато си купувах Жипа, бях приготтвил около 25 000 лева и се бях засилил да купувам баш такъв, но трима мои много близки приятели, които карат МЛ-и 270 цди ме ЗАКЛЕХА за нищо на света да не купувам кола с тоя матор - и като гледам кви проблеми имат колегите в офроуд-форума с ГЧ 2.7 црд и за кви цифри говорят, напълно разбирам защо ме посъветваха така. То не са дюзи (консуматив на всеки ~20 000 километра, които освен че трябва да се свалят с динамит, се налага и почти да се демонтира двигателя), то не са течащи нафтови помпи високо налягане, то не са дебиломери и компютри (на един колега му гори трети компютър - струва "само" 3200 лева), скоростната кутия на МБ също не е никак надеждна, постоянно забива грешки, като падне напрежението на акумулатора забива на 2-ра предавка (и трябва да се ходи да се чисти грешката), има десетина гадни датчици, които са луди пари....А 3.1 ТД, който наистина е относително архивна конструкция, няма дори дебиломер, само един МАП-сензор (120 лева) и една умна дюза. Тва е цялата "електроника".

Верно, 2.7 върви по-добре, малко по-безшумен е, но е много по-проблемен - това е първото поколение комън-рейл на Мерцедес и си е тояга.

pinko
07-05-2010, 19:12
тези който се возят от зад хващат морска болест;) то е люшкане и клатене:)досега май си единствения който хвали този мотор


Люшкането и клатенето се лекува на 90% срещу около 200 лева с два нови амортисьора и по-твърди тампони на биалетките и стабилизиращата щанга отзад - точните цени ги има по-горе.
А и малкия ми син се чувства на дълъг път най-добре точно в Жипа - знаеш какво работя и че съм го возил в практически всякакви коли. Никъде не е заспивал толкова бързо и толкова непробудно. И никога не е повръщал в Жипа - докато в БМВ например (досега в новата 7-ма серия, Х5 и Х6, 5-та серия GT, новата 5-та серия и разните тройки) повръща задължително още след първите 10 завоя. В Lexus RX 450h също повръща, в Toyota Land Cruiser V8 също, да не говорим кво чудо беше в Infiniti FX50 S и Mercedes GL 420 CDI. Не знам защо е така, но е факт.

Освен това съвсем не съм единственият, който хвали този матор - отвори германския форум на Жип и виж кво пише за 3.1 и 2.7. Точно обратното на това, което битува като мнение в България.

Абе България е странна държава - някой джамбазин от Горубляне каже: "Тоя матор на VM е боклук" или "Алфите са италиански кошници и се трошат постоянно" - и целокупния бългаски народ им вярва като на ББ. Време е сами да си правим проучванията и да не вярваме на градски легенди.

blubest
07-05-2010, 19:26
благодаря за мненията само да добавя че мотора наистина е 115 коня но е чипосан на 150.даваите още мнения че скоро трябва да давам отговор.точната марка на джипа е гранд чероки лимитед 2,5 тд 150 коня 1998г.

pinko
07-05-2010, 19:31
благодаря за мненията само да добавя че мотора наистина е 115 коня но е чипосан на 150.даваите още мнения че скоро трябва да давам отговор.точната марка на джипа е гранд чероки лимитед 2,5 тд 150 коня 1998г.

По-добре недей. Тоя матор по принцип е "топличък" и чипосването не е никак желателно. Макар че в офроуд-форума има няколко 3,1 тд, чипосани до 174 коня и 500 Нм, и засега май издържат на напъна. Ама те са с модифицирано охлаждане.

Препоръчвам ти да се огледаш за Гранд Чероки 3.1тд като моето - вози по-добре, сериен автоматик, Limited са с Quadra Drive, доста по-модерен модел. А и заради лошата слава на матора е доста евтин.

santo_traficante
07-05-2010, 19:50
Абе точно 2.7 црд хич не ми го хвали - когато си купувах Жипа, бях приготтвил около 25 000 лева и се бях засилил да купувам баш такъв, но трима мои много близки приятели, които карат МЛ-и 270 цди ме ЗАКЛЕХА за нищо на света да не купувам кола с тоя матор - и като гледам кви проблеми имат колегите в офроуд-форума с ГЧ 2.7 црд и за кви цифри говорят, напълно разбирам защо ме посъветваха така. То не са дюзи (консуматив на всеки ~20 000 километра, които освен че трябва да се свалят с динамит, се налага и почти да се демонтира двигателя), то не са течащи нафтови помпи високо налягане, то не са дебиломери и компютри (на един колега му гори трети компютър - струва "само" 3200 лева), скоростната кутия на МБ също не е никак надеждна, постоянно забива грешки, като падне напрежението на акумулатора забива на 2-ра предавка (и трябва да се ходи да се чисти грешката), има десетина гадни датчици, които са луди пари....А 3.1 ТД, който наистина е относително архивна конструкция, няма дори дебиломер, само един МАП-сензор (120 лева) и една умна дюза. Тва е цялата "електроника".

Верно, 2.7 върви по-добре, малко по-безшумен е, но е много по-проблемен - това е първото поколение комън-рейл на Мерцедес и си е тояга.
тук си прав че е тояга.приятел бра ядове с помпата на такова чероки:)
навремето се бях огледал по тоя джип ама нещо бързо ми мина...по добре бензинов такъв...:)
а и "люшкането и клатенето" при джипките ме отказа;)аз обичам да давам газ и затова си останах на леки автомобили.