Log in

View Full Version : смяна съединител



marian2784
10-05-2010, 21:29
днес ме остави съединителя,не съвсем но едвам паркирах колата (живея на 13% наклонена улица),та събота ще го сменям от една година съм приготвил валеото,та въпросът ми е:
ще мога ли да го сменя без подемник или канал че няма такива екстри,мога да вдигна колата на 30-40см най-много.доколкото разбрах трябва да сваля скоростната кутия
другия ми въпрос е каква е хитрината със възтановяването на вилката на съединителя че трака

tonov
10-05-2010, 21:49
Няма невъзможни неща, ама в твоя случай е пребиване. Поне канал да имаше... Еле пък ако не сменял досега, по-добре не се захващай.

marian2784
10-05-2010, 21:52
ами сменял съм на голф 3ка двама човека си го сменихме бе канал без нищо за няколко часа,ама сега е друг филма,а и скоростната кутия сигурно е 50 60 кила

tonov
10-05-2010, 21:56
Ммм тука е повече разглобяване, а и кутията ти идва назад, не е както на голфа отстрани.

marian2784
10-05-2010, 22:01
точно това че е отзад е голямата разлика,а нещо за вилката ще кажеш ли че четох из форума за някаква хитрина не било само заваряне и пробиване както го мислих

mordohy
10-05-2010, 22:05
Колега, гледам, че си от моята кръвна група.
Вземи две талпи и си направи канал с тях.С тая идея ще ти се сбъдне мечтата да си смениш съединителя пред блока.Иначе с крикове и тухли не става!
Тонов е нашия здрав разум!
Вилката по принцип се износва в пъпките.Просто ги наваряваш и изпилваш.
Всичко това в стил- направи си сам!
Успех!

marian2784
10-05-2010, 22:20
ами а кръвната група си прав ,но няма да е пред блока а на работата,смятам да я кача на стойкипод гумите и да вляза отдолу,пусто че няма канал ама ще мислим схеми,един съединител ли няма да сменя

hunter1989
10-05-2010, 22:30
Колега аз минах през същото . В гаража на 4 крика , 2 трупчета и няколко гуми закрепихме колата . НО свалянето е малко проблемно. Ние успяхме без да вадим скоростите да сменим съединителя , но ако и вилка ще ремонтираш ще ти е трудно. При мен вилката беше равномерно износена и сменихме щифтчето ( не знам дали така се казва) на което се държи вилката с по-голямо 6 мм ако не се лъжа (стандартно май беше 4.5 или 5) ще те изъжа. И да знаеш няма нищо общо с голф . А за вилката варианта с наварването не е много подходящ според мен , защото материала от който е направяна е малко специфичен и не става много добре с обикновен електрод . Ако имаш познат стругар отиди при него те имат доста материали. Но не забравяй че ако ще наварваш трябва много хубаво да центроваш отвора на вилката че ако не е точно ( както беше при мен ) лагера ти се чупи за минути и пак трябва да разглобяваш. Другият вариант е нова вилка , но ако не се лъжа в софия има 1 или 2 останали и цената им е доста висока около 70 лв просто вече не се пройзвеждат. Но не се притеснявай има ли желание има и начин . Успех с начинанието. Поздрави

mordohy
10-05-2010, 22:49
Що го плашиш , бе!
Ще ме вкараш в грях форумен!
Вилката се наварява с телоподаващо и всичко си е наред!
Виж ако пружината я няма, а тя по принцип изчезва, си е друг филм!
Кво да и центроваш на вилката!?
Тя нито се върти, нито прави сложни движения.Просто напред-назад!
Важното е пъпките да са с еднакви височини!

marian2784
10-05-2010, 23:22
успокои ме аз по цял ден заварям с телоподаващото,дано успея да намеря тампона на скоросната кутия отзад ,че тука за старите коли нищо няма

hunter1989
11-05-2010, 00:59
Мойта вилка беше така наварена, че вилката натиска лагера само от едната му страна и се сещаш какво става :dyrvo_v_kenefa: . За това му казвам да внимава че всеки мм е от значение. Аз намерих друга вилка която беше в добро състояние ( развномерно износена ) и сменихме само пишката на която се крепи . И сега си свиркам . Дано още дълго време си свиркам :biker: .

marian2784
25-08-2010, 21:26
да си завърша темата макар и със закъснение.миналата седмица смених съединителя като си бях в бг,много разглобяване беше,но се справих и то почти сам,за да центрирам диска ползвах вал за ритач на балканче,и стана от първия път.като свалих съедиинителя беше 5 десети под допуските.беше работил на метал допоследно.само дето не се занимавах с вилката имаше износване около оста където "лагерува" но не ми се занимаваше да го оправям.сега съединителя ми е мек като газта или с идея по-твърд.смених и ангренажите и ролките,ремъците бяха като нови на 60к а ролките бреда бяха отдавна заминали.сега сложих на skf дано искарат поне още 60к.

ivan dimitrov
28-08-2010, 01:57
---

marian2784
28-08-2010, 10:04
от axm около 80 лева бройката