View Full Version : Съвет при покупка на 146
chaikata
17-05-2010, 19:39
здравейте ... карам фиат браво ... и ми писна от 2вратата ми ниска кола ... харесах една алфа
146 1.4 twinspark .. 2000г
дайте ми съвет и ми разяснете като цяло как са бензиновите алфи ... интересувам се главно от 1.4 и 1.6 моторите ...
ако може и някое мнение как са цените на частите ...
дайте цена примерно на носача ... макар че предполагам са сходни с тея на фиата
щото четах това :
http://news.automedia.bg/read/118.html
и като видях края на статията се стреснах ...
Най-често срещани повреди
Мотор - често скъсани ангренажни ремъци, блокирали и повредени мотори, дефектни маслени помпи за модели произведени 95-96 г.г..
Предавка - заяждащи и дефектни скоростни кутии, дефектни съединители
Електрика и електроника - дефектни имобилайзери - 96-97 г.г., мокри свещи и разпределителни капачки, дефектни бензинови помпи - 95-96 г.г.
Карам я вече почти 4 години без особени проблеми! Забележки единствено имам по електрониката,която при добър диагностик се оправя! И пластмасите са под всякаква критика... чупят се и трябва да се пипат нежно!А иначе колата има завидна мощтност напълно достатъчна за да катеря всеки ден доста стръмен баир! Частите с отстъпките никак на са скъпи! Успех в избора!:thumbup:
joro_donchev
17-05-2010, 20:24
колега има една алфа в стара загора която се продава на мой приател е и е перфектна на 52000 км е много е пазена ако искаш ми се обади 0885/494922 жоро
1.4 twinspark e 103 к. с. и ще плащаш високият данък само заради трите к. с.
poison1912
18-05-2010, 10:04
аз имам същата алфа (1.4 тс. 2000г.) и да ти кажа бая ремонти имаше и много пари хвръкнаха,но не съжалявам и продулжавам да си я карам вече 3-та година.
Иначе съм сменял скоростната кутия и съм правил частичен ремонт на двигателя,че ми лапаше мн. масло(и пак взе да лапа,но накрая ще направя основен),а за данъка вече е голям х..й-за 3-те коня отгоре 145 лв.
DerMeister
18-05-2010, 11:03
Ако ще е бензин да е минимум 1.6, най-добре 1.8, но те са много редки. Колата не е толкова чуплива и претенциозна колкото я изкарват. Само трябва веднъж да се оправи всичко (което е прецакано при покупката) от някой, който разбира и после следва обичайната поддръжка на всяка кола. Двигателите няма как да късат ангренажи, ако се обслужват навреме. За съжаление харчат масло, моята харчи дори доста, но не е болка за умиране, ако не си пълен педант.
Mind_Control
18-05-2010, 14:27
Всичко добре, но не мисли, че алфата е по- висока от фиата. Ако искаш по- висока кола 146-цата няма да ти свърши работа. Иначе като поддръжка не е болка за умиране, но едно 500-600 лв на година средно си приготви за това онова.
една алфа
146 1.4 twinspark .. 2000г
На каква цена ти я предлагат ?!?
chaikata
18-05-2010, 19:40
2 и 6-700 ... това с харченето на масло .... не било болка за умиране ако не си педант ... ако трябва всеки път като слагам бензин да слагам и масло ... не ми се вижда много приятно ....
кои са най честите дефекти които ви дават тея коли и за какво става дума проблеми с електрониката какво прави ...
---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:38 ----------
също аиде да попитам и за дизеловия варянт .... ТД и ЖТД .... разлика в разход вървене ... трошене :)
Това за харченето на маслото нещо е малко мит, на мен за 6000 км не ми е пипнала грам маслото, иначе е нормално 100-200 грама да дръпне, то и при другите марки го има, а може по пръчката да не се забележи също.
За дефектите, то не са дефекти а по-скоро износени елементи и части. Лично аз съм сменил комплект съединител, почти всичко в алтернатора, термостат( той е доста слабо звено), радиаторче на парното(много е..но се слага), ремъци и ролки, понякога прави проблем имобилайзера заради куца аларма(ако си сложиш някоя смотана китайка и то не където трябва). Проблемен е и вариатора, но това се оправя при смяна на ремъците срещу около 300 кинта или на риск си слагаш 15 левов ремонтен комплект против тракането :) Другото важно е, че трябват хубави и скъпи свещи, както и хубави и скъпи кабели с бубини. За двигателя има също слаби места - слаби биелни лагери и запушване на маслените пътища(започва да пуши като на теца комина и харчи по литър на 100км заради замърсен сепаратор). За дизелите нямам мнение, нека друг колека ти окаже съдействие. Хубаво е да вземеш някой разбиращ от форума, за да се сведат проблемите до минимум и да си караш после колицата с кеф, а не като мен да правиш после двигател заради незнание, не че това е гаранция.
hunter1989
18-05-2010, 20:51
Колега ще ти кажа нещо , което ми казаха преди време на мен . " Алфа се купува със сърце не с разум " . Та мисълта ми е ако наистина искаш тази кола ,не мисли за икономия. За разхода с две думи - повече от бравото, частите са с нормални цени , за пример носача е около 50 лв . Но това не е болка за умиране , проблемното е да купиш счупена алфа че тогава не ти завиждам. Иначе колата е много добра. Стабилна и стегната возия , прилична динамика на малките мотори, които те интересуват . Но тази кола наистина доставя удоволствие при каране . Успех с избора
П.С Вземи боксер не ги слушай за Twin spark :tooth:
chaikata
18-05-2010, 21:39
аз от всичко това дето ми изписахте ... останах с малко лоши впечатления ...
и все пак не съм се отказал все още ...
каква е разликата между боксера и twinsparka?? кой е по проблемен мотор ....
пс също така , чакам отзиви за дизела на алфите
DerMeister
18-05-2010, 22:22
Колега, ако колата не те е грабнала и не се информираш просто, за да знаеш какво те чака, по-добре си търси друга.
Може да попаднеш на някоя каруца и после да виеш на умряло, но това няма да е защото Алфа 146 е лоша кола, а защото е имала лош собственик. По-здрава от Голф не е, но в какво е ПО, мисля няма смисъл да казвам.
Боксер-а е до 96 година и не виждам смисъл да взимаш такава.
Ако не те притеснява разход и си фен на високите обороти и звука от двигателя търси Алфа 146 фейслифт >=1.6.
Иначе JTD е може би най-добрият избор, защото двигателят е здрав, икономичен и пъргав, но все пак е дизел.
Cardinala
18-05-2010, 23:14
Не знам братлета, но няма друг такъв мотор като боксера!!! Добре, че моя не може да говори на български, че за тия 6 години леле леле :)
Боксер-а е до 96 година и не виждам смисъл да взимаш такава.
Това беше най-голямата глупост до тук.
Смисъла на боксера е,че няма вариатор за 200 лева,няма дебитомер за 300 лева,свещите му са 12 лева,а не 300,понася обикновенна газова уредба и като цяло има 100 проблема по-малко от ТС. :calc: Единствения му минус е,че харчи около литър бензин повече.
DerMeister
19-05-2010, 00:33
Това беше най-голямата глупост до тук.
Смисъла на боксера е,че няма вариатор за 200 лева,няма дебитомер за 300 лева,свещите му са 12 лева,а не 300,понася обикновенна газова уредба и като цяло има 100 проблема по-малко от ТС. :calc: Единствения му минус е,че харчи около литър бензин повече.
И кое по-точно му е смисленото да си вземеш кола на 14-15 години с детските болести на модела? Колегата явно има бюджет и за 146-ца след 99-та. По твойта логика дай да караме Голф 2-ки понеже те па са още по-евтини за поддръжка от боксера.
И кое по-точно му е смисленото да си вземеш кола на 14-15 години с детските болести на модела? Колегата явно има бюджет и за 146-ца след 99-та. По твойта логика дай да караме Голф 2-ки понеже те па са още по-евтини за поддръжка от боксера.
Става въпрос за два двигателя на еднакакви коли,а не за различни марки.Колегата пита за различните двигатели,което ме невежда на мисълта,че не се интересува от алфа 2000 година,а за възможно най-рентабилния вариянт.Какво имаш предвид под детски болести за модела,като боксера и ТС нямат нищо общо по двигателите?
DerMeister
19-05-2010, 00:49
Детски болести са всякакви пропуски, недомислици и т.н. по конструкцията, материалите и начина на сглобяване на колата, които в процеса на производство на модела се отстраняват и оптимизират и затова е най-умно да се взимат коли от последните години на производство на даден модел и последен фейслифт. Не искам да влизам в спор ТС или боксер е по-добрият двигател, както сам каза, нямат нищо общо.
alfonco147GTA
19-05-2010, 01:41
препоръка към колегата който си търси кола
ако ще е бензин да е боксер, по ефтин за подражка не толкова претенциозен като тс малко по муден е от тс, ако ставним 1.3 боксер със 1.4 16в тс, 1.6 боксер варви колкото 1.4 16в тс, съвет ако си зимаш боксер си вземи 1.7 16в версия, ако си земеш дизел си вземи 1.9 жтд,дизела като подръжка е колкото на тс но пък в пъти по здрав и не претенциозен а и в пъти по-икономичен от бензина. (тс и боксер, щот горят почти еднакво, кат изключим 2.0 16 тс гори от 12-13 градско нагоре)
в заключение на това ако ще е бензин да бъде боксер газ/безин, в противен случай си земи дизел, поздрави
Извода е - вземи си 1,9 ЖТД 146 от някой, който се е грижил за колата си, препоръчително познат. Знам че acko88 има ЖТД 1,9, той може да ти даде повече обяснения за избора и т.н..
chaikata
19-05-2010, 19:40
станаха някакви скандали заради моята тема .... да изясня понеже всеки с някви предубеждения ... като казвам ще вземам алфа ... не ме разбирайте погрешно ... чесно казано нямам идея от алфите какво им е под капака ....
карах преди година алфата на един приятел ... 146 1.6 тс
и от тогава се зарибих .... ама нямам пари да давам за ремонти по 1000лв на година ..... още като си взех първата кола си мислех за алфа и се отказах заради такива отзиви че ще съм само в сервиза .....
бравото го имам от година и няколко месеца ... на 300 000 км е и съм му сменил само спирачна помпа , серво (щото ги избомбих сам като си натягах ръчната ) ... и един носач ,,,, това са 130лв ....
харесва ми алфа ... да не се изкаже някой сега като не ти се дават пари недей гледа алфа .... тва е безмислено мнение ... ама не си заслужава да ги дам за купчина желязо дето после ще ги давам още много пъти
Няма скандали, а истината е, че трябва да си намериш гледана алфа, за да не се опариш. Има колеги, които не са пипнали нищо по колата си 100 000км. Има винаги и евтини варианти и заместители на оригиналните части - въпрос на избор. Парадоксалното е, че най-трошливите неща са в повечето случаи на Бош :) А за мита с постоянното висене в сервиза - с реното ми висях повече. Ако си вземеш кола нагласена и вкарана от италианска гробница....
PEPI-2ALFA
20-05-2010, 18:38
Добре си се ориентирал първо да питаш, разгледай темите в раздела. Аз с моята 146-ца, откакто в качествен сервиз ми направиха качествена диагностика и смениха 1 датчик, проблеми нямам. Преди това сменявах разни датчици, релета, дебитомер... и все си имаше проблем. Окачването е Типо-во (145/6, 155, Дедра ...), може би и твоя Фиат е с такова - не знам. На боксера (само съм чул) амортисьорите са по-скъпи, така че ако взимаш такъв гледай да се здрави. Колкото до височината ... виж тая тема :cry:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=1675&highlight=%EA%EB%F3%E1+%EA%E0%F0%F2%E5%F0
Успех. Ако не вземеш някой дарак, няма да съжаляваш.
didkoldihno
20-05-2010, 19:47
колега има една алфа в стара загора която се продава на мой приател е и е перфектна на 52000 км е много е пазена ако искаш ми се обади 0885/494922 жоро
че тя няма 100 хиляди ве ква е тая алфа ???? абсурдно звучи :screwy:
Действие умножение на километрите по 4-5 реално, така е у нас. Малко са изключенията, освен ако не е 1-ви собственик или не знаеш историята на колата. Иначе си е мит, че всичко се троши по алфите, просто на 100к километра има доста консумативи за смяна в италианките, а тук колите са на по 300к + километра = трагедия за n-ти собственик.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.