View Full Version : Въпрос относно демпферна шайба на 156 2,4 JTD
Zeppelinist
18-05-2010, 11:52
Здравейте колеги,
Днес се оказа, че ще се наложи подмяна на въпростната шайба. Моля, който има впечатления да сподели на каква марка би се спрял с цена евентуално. Аз откривам DAYCO, Unigom, Malo, Febi, като DAYCO-то е най-скъпо, предполагам и най-качествено.
здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.
здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.
това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.
Peter_63
18-05-2010, 12:33
това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.
И аз съм за Dayco, но за цени не мога да те ориентирам. Преди година и половина сменях, точно с дайко, по памет беше към 250 лв., ама моята е 1.9, за 2.4 е друга.
Едит: Сега се сещам да не стане недоразумение. Като казваш "демпферна шайба", предположих, че имаш предвид шайбата, която върти пистовия ремък, където са алтернатора, климатика и пр., а не демпферния маховик, който е част от системата на съединителя.
Zeppelinist
18-05-2010, 13:38
И аз съм за Dayco, но за цени не мога да те ориентирам. Преди година и половина сменях, точно с дайко, по памет беше към 250 лв., ама моята е 1.9, за 2.4 е друга.
Едит: Сега се сещам да не стане недоразумение. Като казваш "демпферна шайба", предположих, че имаш предвид шайбата, която върти пистовия ремък, където са алтернатора, климатика и пр., а не демпферния маховик, който е част от системата на съединителя.
- Имам в предвид шайбата предаваща движението на коляновия вал чрез пистовия ремък към алтернатор, климатик и пр.
Originally Posted by sotko80 http://clubalfaromeo.com/forum/images/bassalpha/buttons/viewpost.gif (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=706082#post706082)
здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.
- При мен има осезаеми вибрации в купето на ниски обороти, първо помислих, че е някой от маслените тампони по двигателя, но се оказа въпросната шайба - гумата между двете метални части напукана, износена и утре предполагам като се сменя с нова, е възможно да се разпадне при демонтажа.
п.с. Едва ли имаш точно същата мацка като моята :)
Chernoto zlo
18-05-2010, 13:45
За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.
Всичко е възможно!Ако при форсиране на място започва да трака, и при задържане на по-високи обороти спира, най-вероятно е шайба.
Peter_63
18-05-2010, 15:08
- Имам в предвид шайбата предаваща движението на коляновия вал чрез пистовия ремък към алтернатор, климатик и пр...
Мдаа, точно тази шайба имах предвид ... Както казах моята я смених с Дайко и досега не е мръднала :thumbup: Ноо, нека и други да се изкажат за марката
За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.
Когато аз сменях шайбата, симптомът се състоеше в много отчетливи вибрации и дрънчене на празен ход, напр. при спиране на светофар и пр., при подаване на газ вибрациите поизчезваха. Освен това като се отвореше капака при работещ двигател, дрънченето и вибрациите се чуваха отчетливо откъм пистовия ремък и шайбата, даже се виждаше как шайбата вибрира, а пистовия ремък изглеждаше бая заминал. Но при мен проблемът беше много напреднал. Както колегата писа, проблемът започва от гумата между двете метални части на шайбата. При по-малка интензивност на износване на тази гума вибрации може да има, но за да се разбере със сигурност дали е от шайбата, може би трябва да се разглоби. Ама и спецовете да кажат, аз говоря само от собствен опит с шайбата на моята кола. Успех!
За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.
Не колега и при мен е така,но до 2000 оборота и ми казаха,че при всички дизели било така просто при алфата се чувало по-отчетливо и аз се бях притеснил за това щото ми се стрява,че не всеки път е така ама знам ли да каже някой по-отракан.
trustworthy
18-05-2010, 16:49
това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.
Има демпферна шайба (върти пистовия ремък) и демпферен маховик - откъм скоростната кутия ;)
Нещото, което стои между тази шайба и маховика, е двигателят ;)
Има демпферна шайба (върти пистовия ремък) и демпферен маховик - откъм скоростната кутия ;)
Нещото, което стои между тази шайба и маховика, е двигателят ;)
Бали му мамата кво стои, нали бръмчи и върви, кво ти пука как се казва :drunk:
trustworthy
18-05-2010, 17:18
Бали му мамата кво стои, нали бръмчи и върви, кво ти пука как се казва :drunk:
По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука ;)
По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука ;)
Ъхъ, ма ако мислиш, че знам кво има в маховика?!? Беше кръгъл, с някви улеи по него, ако не ме лъже паметта ;-)
Peter_63
18-05-2010, 17:25
По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука ;)
Точно така, абсолютно съм съгласен :D Затова по-горе уточнихме, че става въпрос за шайбата, т.е. колегата ще олекне само с ~250 лв, е и труда разбира се. :drunk:
trustworthy
18-05-2010, 17:27
Ъхъ, ма ако мислиш, че знам кво има в маховика...
Твоите хиляда лева са в маховика. Друго не ти трябва да знаеш :)
Точно така, абсолютно съм съгласен :D Затова по-горе уточнихме, че става въпрос за шайбата, т.е. колегата ще олекне само с ~250 лв, е и труда разбира се. :drunk:
Трудът е 20 лв макс. Иначе трябва да се вика полиция за пладнешки обир
Peter_63
18-05-2010, 17:31
Трудът е 20 лв макс. Иначе трябва да се вика полиция за пладнешки обир
Мдаа, отново съм съгласен :thumbup:
Zeppelinist
19-05-2010, 19:13
Днес смених демпферната шайба - резултата е по-малко вибрации и мотора не се разтраква при пускане на климатика. Старата шайба е на снимката - разпореното обхваща кръгово цялата гумена част
Chernoto zlo
19-05-2010, 19:20
Колега сподели за колко си я купил, марка , колко ти взеха за работата
Zeppelinist
19-05-2010, 19:35
Новата е някаква испанска, не се сещам за марката, само за сто кинта и уж била надеждна, но ще видим, за смяната 20 лв. Ако новата не излезе читава ща не ща ще слагам Дайко.
понеже и аз съм за нова шайба,искам да питам нещо.щом взимат по 20 кинта за смяна,да разбирам ли,че не е трудно да си го сменя сам.и какви са фатките при подмяната на шайбата с нова.има ли нещо специално което трябва да се знае предварително и в каква последователност става.мн.ще съм благодарен за малко обяснение.колата от подписа:)
Сваляш ремъка, развиваш болтчетата,сваляш шайбата.После в обратен ред.Само с поставянето на ремъка може да се затрудниш, ако си сам.Яка е пружината.Няма нищо сложно и специфично.
много мерси:)изглежда лесно:)ще видим какви ще ги надробя:)
За шайбата не ставаше ли само да се смени лагерчето й!?
За колегата от Пловдив,можеш да си рециклираш(80 лева) старата шайба и да си имаш една резерва,на мен рециклираната ми издържа 2 години и сега пак ? Това 100 лева си е оферта дано издържи и не се разбива повече.Като координати не знам точен адрес зашото не сам от филибето и не го познавам по улици,иначе се намира до едно даскало работилницата ми леко на барака си отива,рециклират всякакви гумени каучукови тампони и прочае.
За шайбата не ставаше ли само да се смени лагерчето й!?Ти за коя шайба говориш?За климатика?
За шайбата не ставаше ли само да се смени лагерчето й!?
аз мисля,че щом шайбата мята,значи се е прецакала гумата,която в случая е демпфер.от там и името.незнам де,така само си мисля.
haljscho
19-05-2010, 23:32
За колегата от Пловдив,можеш да си рециклираш(80 лева) старата шайба и да си имаш една резерва,на мен рециклираната ми издържа 2 години и сега пак ? Това 100 лева си е оферта дано издържи и не се разбива повече.Като координати не знам точен адрес зашото не сам от филибето и не го познавам по улици,иначе се намира до едно даскало работилницата ми леко на барака си отива,рециклират всякакви гумени каучукови тампони и прочае.
Даскалото да не би да се казва "Елин Пелин"..........
Я щракни една снимка на рециклираната шайба, някво биене нещо нямали.........ремъка как беше за 2г.........
За шайбата на климата говоря, сменя се лагера ма вие говорите за др шайба.
Zeppelinist
20-05-2010, 12:21
За колегата от Пловдив,можеш да си рециклираш(80 лева) старата шайба и да си имаш една резерва,на мен рециклираната ми издържа 2 години и сега пак ? Това 100 лева си е оферта дано издържи и не се разбива повече.Като координати не знам точен адрес зашото не сам от филибето и не го познавам по улици,иначе се намира до едно даскало работилницата ми леко на барака си отива,рециклират всякакви гумени каучукови тампони и прочае.
Предполагам визираш у-ще Елин Пелин, ако е това ще питам за рециклиране.
За шайбата на климата говоря, сменя се лагера ма вие говорите за др шайба.
Шайбата на коляновия вал, която задвижва пистовия ремък - това е тъй наречената демпферна шайба;)
Даскалото да не би да се казва "Елин Пелин"..........
Я щракни една снимка на рециклираната шайба, някво биене нещо нямали.........ремъка как беше за 2г.........
Предполагам визираш у-ще Елин Пелин, ако е това ще питам за рециклиране.
За съжаление нямам снимки,но резолтата беше повече от доволно,а ремака вече е на повече от 3 г. и 50 000км и е за смяна вече,малко по-напукан но не свири!
Ясно, ма чудно как се износва тая шайба...
Колега, тя не е монолитна от метал. Тази част, която ляга към коляновия вал е метална, след това има гума и външната част е пак метална. Затова се казва и демферна - гумата играе тази роля. С течение на времето тази гума остарява ;)
Zeppelinist
21-05-2010, 11:41
Колега, тя не е монолитна от метал. Тази част, която ляга към коляновия вал е метална, след това има гума и външната част е пак метална. Затова се казва и демферна - гумата играе тази роля. С течение на времето тази гума остарява ;)
Само да допълня - стареенето на гумата + дългото време на поемане на вибрации от коляновия вал води до скапването в един момент на въпросната шайба, устроена е така, че да поема вибрации. Самата дума демфер е нещо което поема енергия, удар, подобно е при амортисьорите.
смяната на демпферната шайба от към подкалника ли става или отгоре,че нещо малко тясно ми се струва и за какво трябва да се внимава.аз питах по-напред в темата и колегата го каза много лесно-сваляш ремък после шайба и след тва в обратен ред.малко може би се повтарям с въпроса,за което съжалявам,но искам като почна да знам какво правя.мерси на всеки отзовал се.
Трябва да свалиш гумата /с джантата :tooth:/ и от там!
сега вече ми е ясно като бял ден.............:super:тва с гумата ми хареса,добре,че ме подсети:pokey:,без лоши чувства,мерси:)
rossenvn
21-06-2010, 18:18
Може и без да се сваля гумата, но трябва да е качена на подемник или канал. А и ако има кора под двигателя и тя трябва да си замине :-)
Най-лесно с гумата и джантата :) маха се и малката част от подкалника дето е с 2 винта и една щипка и 10-ка болт към кората под ДВГ. И от там вече се действа.
благодаря колеги,значи това е шайбата която ще получа от колега във форума,и понеже друг колега се произнесе,че гумата на шайбата не била"достатъчно",понеже на дизелите поради по-големите вибраций се нуждаели от повече гума на шайбата и тая шайба не била каквато трябвало.невярвам колегата който ми я продава да ме будалка и му вярвам,че е за моя мотор(от подписа),та въпроса ми е така ли трябва да изглежда въпросната шайба на пръв поглед(за качество не говорим,това времето ще покаже).не съм свалял моята старата и за това се допитвам и за смяната и т.н.
Тази като гледам е за 1.9, на пръв поглед.
стига бе...........:-?,утре ще видим:)
Казвам "на пръв поглед".;)
са като ги раглеждам в axm-а,и мен ми бие да е за 1,9.поне и там има отвоче на периферията(за баланс ли е незнам за какво)
Оригиналната на 2.4 отзад е малко по различна. Това не значи ,че тази няма да ти върши работа! Или ,че не е от 2.4! Не твърдя нищо което не знам със сигурност. Резервни части много и от различни производители.
дано да пасне,колкото до производителите съм напълно съгласен,а и тая не е оригинална,така че кво се шашкам и аз незнам,ще споделя какви са ми впечатленията тия дни.......
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=718385&postcount=1
Така изглеждаше моята стара шайба, като гледам двигателите ни трябва да са еднакви.
днес демонтирах старата шайба и какво да видя.щифта не си беше на мястото и съотвено беше подигнал от едната страна шайбата(1мм) и тя не беше легнала плътно и затова е биела толкова много,нямам думи за тия дето са пипали там.доколкото разбрах шайбата се сваля при смяна на агренажния ремък,значи майстора ми е за........ще се въздаржа.иначе шайбата която днес купих и в момента продавам, пасва идеално нищо,че е изглежда различна,то може би заради това е и разликата в цените.сега хем съм доволен,че моята си е в ред,хем и недоволен,платих нещо което не ми трябва.рестартирал съм вече обявата на колегата INTEGRALE,ако има нуждаещи се,да се обаждат на мен.
INTEGRALE
23-06-2010, 15:27
Шайбата си пасва точно. Беше ми на колата 3 седмици.
Ако не ставаше щях да я върна в магазина още веднага и нямаше да я продавам във форума. Не сме за 1 ден тук. Нямаше разлика нито със старата, нито сега с новата.
За 1.9 jtd отворите за болтове са 4, а за 2,4 са 6.
ПС: Съжалявам колега, че напразно се е разкарвала до теб.
:thumbup:-потвърдено
няма нищо,бизнес да има:)
Да не пускам нова тема:
И аз имам скърцане и тракане на празен ход,подавам газ и изчезва.Сменен е ремъка и обтяжният механизъм с ролката,така че само шайбата остава.Как вървят цените на нови,заслужава ли си 2ра употреба и мнения относно рециклирането?
Zeppelinist
05-05-2013, 22:43
Преди 3 години, когато пуснах темата в крайна сметка си взех оригинална Дайко втора употреба за 80 лв. и от тогава не е мръднала, ако се спреш на този вариант - гледай гумата да е идеална, иначе вече ще е тръгнала и много скоро може пак да е за смяна. Само не си взимай като тази в поста на undy с петте снимки по горе, може да се подведеш по ниската цена като нова - чисто менте е, ще си прецакаш колата. Има писано по-подробно в друга тема за демпферните шайби. Относно рециклирането друг колега също беше писал, че го е изкарала 2 години....80 лв. му излязло навремето....и последния вариант е да търсиш нова само Dayco или Ricambi - ок. 250 лв. От тук тататък сам трябва да си прецениш. Според мен за 13-15 годишна кола оптималният вариант е да търсиш читава втора употреба, вече трябва да се намират още по-изгодно.
Жалко,че не помня кой колега купи въпросната шайба от мен ...щеше да е интересно той да каже какви са впечатленията след толкова време,от този модел.
А колкото до колегата с въпроса каква да си вземе ,аз също съм на мнение- читава(оригинална) втора ръка.Но всеки си преценява според дохода.
Днес взех една,но от 2.4 ТД мотора и се оказа дооста различна,утре ще работят повече морги и ще продължа с търсенето.
danielss
07-05-2013, 11:18
Колеги аз голям таралеж си вкарах с въпросната шайба ... появи се претракване като отидох в сервиз ми казаха че е за смяна,смених я същатата работа сега ми казват че копресора на климатика не е наред ... друго мнение , че ми е за смяна обтяжната ролка ... направо ми е лошо вече .
П.С - като ви гледам шайбите абсолютно различни от моите първата която смених както и втората нямат гума по средата изцяло железни са ... дали е това е проблем ? И ако кажете сервиз в Добрич ще съм много благодарен
Zeppelinist
07-05-2013, 16:44
Шайбата трябва да е задължително като тази http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=68328&highlight=156+%E4%E5%EC%EF%F4%E5%F0%ED%E0+%F8%E0%E 9%E1%E0 т.е. демпферна с дебела гума между двете метални части. Ментето шайба (снимките по горе в настоящата тема реално е едномасова метална шайба със залепена гума само за декорация т.е. липсва демпферната функция която е предвидена за шайбите на JTD моторите , сами си преценете къде ще отидат вибрациите в първия случай - гумата ще ги обере в голяма степен, и във втория с изцяло металната шайба - директно в ролки, лагери и обтегач --> предпоставка за бързото им разбиване и плач какъв трошляк е 156-цата. Изключително неподходящо е точно в този случай да правите компромис.
За колегата над мен: Явно изцяло металната шайба е "помогнала" доста за разбиването на обтяжната ролка, че сигурно и лагера на компресора на климатика е заминал, виж си и фрайлауфшайбата на алтернатора и най-вече си сложи истинска демпферна шайба.
radi_alfa156-2.4jtd
19-11-2014, 17:04
Здр колеги,темата е малко стара ,но да не пускам нова.
При мен се чува свирене (като от ремък) от към въпросната демпферна шайаба няма тракане няма и вибрации,но когато напръскам с вода сама шайба спира свиренето докато изсъхне.
Според вас дали е шайбата или може нещо друго да е?
Ремъка е сменен преди 15 000км и е наред,
коалта е Алфа 156 2.4jtd 136кс
lordliness
19-11-2014, 17:53
По скоро ти приплъзва ремъка. Виж дали е правилно натегнат.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.