PDA

View Full Version : Въпрос относно демпферна шайба на 156 2,4 JTD



Zeppelinist
18-05-2010, 11:52
Здравейте колеги,

Днес се оказа, че ще се наложи подмяна на въпростната шайба. Моля, който има впечатления да сподели на каква марка би се спрял с цена евентуално. Аз откривам DAYCO, Unigom, Malo, Febi, като DAYCO-то е най-скъпо, предполагам и най-качествено.

sotko80
18-05-2010, 12:01
здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.

RPWWD
18-05-2010, 12:11
здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.

това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.

Peter_63
18-05-2010, 12:33
това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.

И аз съм за Dayco, но за цени не мога да те ориентирам. Преди година и половина сменях, точно с дайко, по памет беше към 250 лв., ама моята е 1.9, за 2.4 е друга.

Едит: Сега се сещам да не стане недоразумение. Като казваш "демпферна шайба", предположих, че имаш предвид шайбата, която върти пистовия ремък, където са алтернатора, климатика и пр., а не демпферния маховик, който е част от системата на съединителя.

Zeppelinist
18-05-2010, 13:38
И аз съм за Dayco, но за цени не мога да те ориентирам. Преди година и половина сменях, точно с дайко, по памет беше към 250 лв., ама моята е 1.9, за 2.4 е друга.

Едит: Сега се сещам да не стане недоразумение. Като казваш "демпферна шайба", предположих, че имаш предвид шайбата, която върти пистовия ремък, където са алтернатора, климатика и пр., а не демпферния маховик, който е част от системата на съединителя.

- Имам в предвид шайбата предаваща движението на коляновия вал чрез пистовия ремък към алтернатор, климатик и пр.

Originally Posted by sotko80 http://clubalfaromeo.com/forum/images/bassalpha/buttons/viewpost.gif (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=706082#post706082)
здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.

- При мен има осезаеми вибрации в купето на ниски обороти, първо помислих, че е някой от маслените тампони по двигателя, но се оказа въпросната шайба - гумата между двете метални части напукана, износена и утре предполагам като се сменя с нова, е възможно да се разпадне при демонтажа.
п.с. Едва ли имаш точно същата мацка като моята :)

Chernoto zlo
18-05-2010, 13:45
За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.

Kuker
18-05-2010, 13:53
Всичко е възможно!Ако при форсиране на място започва да трака, и при задържане на по-високи обороти спира, най-вероятно е шайба.

Peter_63
18-05-2010, 15:08
- Имам в предвид шайбата предаваща движението на коляновия вал чрез пистовия ремък към алтернатор, климатик и пр...

Мдаа, точно тази шайба имах предвид ... Както казах моята я смених с Дайко и досега не е мръднала :thumbup: Ноо, нека и други да се изкажат за марката


За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.

Когато аз сменях шайбата, симптомът се състоеше в много отчетливи вибрации и дрънчене на празен ход, напр. при спиране на светофар и пр., при подаване на газ вибрациите поизчезваха. Освен това като се отвореше капака при работещ двигател, дрънченето и вибрациите се чуваха отчетливо откъм пистовия ремък и шайбата, даже се виждаше как шайбата вибрира, а пистовия ремък изглеждаше бая заминал. Но при мен проблемът беше много напреднал. Както колегата писа, проблемът започва от гумата между двете метални части на шайбата. При по-малка интензивност на износване на тази гума вибрации може да има, но за да се разбере със сигурност дали е от шайбата, може би трябва да се разглоби. Ама и спецовете да кажат, аз говоря само от собствен опит с шайбата на моята кола. Успех!

sotko80
18-05-2010, 16:46
За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.
Не колега и при мен е така,но до 2000 оборота и ми казаха,че при всички дизели било така просто при алфата се чувало по-отчетливо и аз се бях притеснил за това щото ми се стрява,че не всеки път е така ама знам ли да каже някой по-отракан.

trustworthy
18-05-2010, 16:49
това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.

Има демпферна шайба (върти пистовия ремък) и демпферен маховик - откъм скоростната кутия ;)

Нещото, което стои между тази шайба и маховика, е двигателят ;)

RPWWD
18-05-2010, 17:16
Има демпферна шайба (върти пистовия ремък) и демпферен маховик - откъм скоростната кутия ;)

Нещото, което стои между тази шайба и маховика, е двигателят ;)

Бали му мамата кво стои, нали бръмчи и върви, кво ти пука как се казва :drunk:

trustworthy
18-05-2010, 17:18
Бали му мамата кво стои, нали бръмчи и върви, кво ти пука как се казва :drunk:

По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука ;)

RPWWD
18-05-2010, 17:23
По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука ;)

Ъхъ, ма ако мислиш, че знам кво има в маховика?!? Беше кръгъл, с някви улеи по него, ако не ме лъже паметта ;-)

Peter_63
18-05-2010, 17:25
По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука ;)

Точно така, абсолютно съм съгласен :D Затова по-горе уточнихме, че става въпрос за шайбата, т.е. колегата ще олекне само с ~250 лв, е и труда разбира се. :drunk:

trustworthy
18-05-2010, 17:27
Ъхъ, ма ако мислиш, че знам кво има в маховика...

Твоите хиляда лева са в маховика. Друго не ти трябва да знаеш :)


Точно така, абсолютно съм съгласен :D Затова по-горе уточнихме, че става въпрос за шайбата, т.е. колегата ще олекне само с ~250 лв, е и труда разбира се. :drunk:

Трудът е 20 лв макс. Иначе трябва да се вика полиция за пладнешки обир

Peter_63
18-05-2010, 17:31
Трудът е 20 лв макс. Иначе трябва да се вика полиция за пладнешки обир

Мдаа, отново съм съгласен :thumbup:

Zeppelinist
19-05-2010, 19:13
Днес смених демпферната шайба - резултата е по-малко вибрации и мотора не се разтраква при пускане на климатика. Старата шайба е на снимката - разпореното обхваща кръгово цялата гумена част

Chernoto zlo
19-05-2010, 19:20
Колега сподели за колко си я купил, марка , колко ти взеха за работата

Zeppelinist
19-05-2010, 19:35
Новата е някаква испанска, не се сещам за марката, само за сто кинта и уж била надеждна, но ще видим, за смяната 20 лв. Ако новата не излезе читава ща не ща ще слагам Дайко.

undy
19-05-2010, 22:54
понеже и аз съм за нова шайба,искам да питам нещо.щом взимат по 20 кинта за смяна,да разбирам ли,че не е трудно да си го сменя сам.и какви са фатките при подмяната на шайбата с нова.има ли нещо специално което трябва да се знае предварително и в каква последователност става.мн.ще съм благодарен за малко обяснение.колата от подписа:)

Kuker
19-05-2010, 23:05
Сваляш ремъка, развиваш болтчетата,сваляш шайбата.После в обратен ред.Само с поставянето на ремъка може да се затрудниш, ако си сам.Яка е пружината.Няма нищо сложно и специфично.

undy
19-05-2010, 23:12
много мерси:)изглежда лесно:)ще видим какви ще ги надробя:)

rusiq86
19-05-2010, 23:22
За шайбата не ставаше ли само да се смени лагерчето й!?

barash
19-05-2010, 23:23
За колегата от Пловдив,можеш да си рециклираш(80 лева) старата шайба и да си имаш една резерва,на мен рециклираната ми издържа 2 години и сега пак ? Това 100 лева си е оферта дано издържи и не се разбива повече.Като координати не знам точен адрес зашото не сам от филибето и не го познавам по улици,иначе се намира до едно даскало работилницата ми леко на барака си отива,рециклират всякакви гумени каучукови тампони и прочае.

Kuker
19-05-2010, 23:28
За шайбата не ставаше ли само да се смени лагерчето й!?Ти за коя шайба говориш?За климатика?

undy
19-05-2010, 23:31
За шайбата не ставаше ли само да се смени лагерчето й!?
аз мисля,че щом шайбата мята,значи се е прецакала гумата,която в случая е демпфер.от там и името.незнам де,така само си мисля.

haljscho
19-05-2010, 23:32
За колегата от Пловдив,можеш да си рециклираш(80 лева) старата шайба и да си имаш една резерва,на мен рециклираната ми издържа 2 години и сега пак ? Това 100 лева си е оферта дано издържи и не се разбива повече.Като координати не знам точен адрес зашото не сам от филибето и не го познавам по улици,иначе се намира до едно даскало работилницата ми леко на барака си отива,рециклират всякакви гумени каучукови тампони и прочае.
Даскалото да не би да се казва "Елин Пелин"..........
Я щракни една снимка на рециклираната шайба, някво биене нещо нямали.........ремъка как беше за 2г.........

rusiq86
20-05-2010, 10:58
За шайбата на климата говоря, сменя се лагера ма вие говорите за др шайба.

Zeppelinist
20-05-2010, 12:21
За колегата от Пловдив,можеш да си рециклираш(80 лева) старата шайба и да си имаш една резерва,на мен рециклираната ми издържа 2 години и сега пак ? Това 100 лева си е оферта дано издържи и не се разбива повече.Като координати не знам точен адрес зашото не сам от филибето и не го познавам по улици,иначе се намира до едно даскало работилницата ми леко на барака си отива,рециклират всякакви гумени каучукови тампони и прочае.

Предполагам визираш у-ще Елин Пелин, ако е това ще питам за рециклиране.

AlfaMan
20-05-2010, 13:11
За шайбата на климата говоря, сменя се лагера ма вие говорите за др шайба.
Шайбата на коляновия вал, която задвижва пистовия ремък - това е тъй наречената демпферна шайба;)

barash
20-05-2010, 17:46
Даскалото да не би да се казва "Елин Пелин"..........
Я щракни една снимка на рециклираната шайба, някво биене нещо нямали.........ремъка как беше за 2г.........


Предполагам визираш у-ще Елин Пелин, ако е това ще питам за рециклиране.

За съжаление нямам снимки,но резолтата беше повече от доволно,а ремака вече е на повече от 3 г. и 50 000км и е за смяна вече,малко по-напукан но не свири!

rusiq86
21-05-2010, 00:52
Ясно, ма чудно как се износва тая шайба...

AlfaMan
21-05-2010, 08:50
Колега, тя не е монолитна от метал. Тази част, която ляга към коляновия вал е метална, след това има гума и външната част е пак метална. Затова се казва и демферна - гумата играе тази роля. С течение на времето тази гума остарява ;)

Zeppelinist
21-05-2010, 11:41
Колега, тя не е монолитна от метал. Тази част, която ляга към коляновия вал е метална, след това има гума и външната част е пак метална. Затова се казва и демферна - гумата играе тази роля. С течение на времето тази гума остарява ;)

Само да допълня - стареенето на гумата + дългото време на поемане на вибрации от коляновия вал води до скапването в един момент на въпросната шайба, устроена е така, че да поема вибрации. Самата дума демфер е нещо което поема енергия, удар, подобно е при амортисьорите.

undy
20-06-2010, 23:59
смяната на демпферната шайба от към подкалника ли става или отгоре,че нещо малко тясно ми се струва и за какво трябва да се внимава.аз питах по-напред в темата и колегата го каза много лесно-сваляш ремък после шайба и след тва в обратен ред.малко може би се повтарям с въпроса,за което съжалявам,но искам като почна да знам какво правя.мерси на всеки отзовал се.

Kuker
21-06-2010, 00:06
Трябва да свалиш гумата /с джантата :tooth:/ и от там!

undy
21-06-2010, 00:18
сега вече ми е ясно като бял ден.............:super:тва с гумата ми хареса,добре,че ме подсети:pokey:,без лоши чувства,мерси:)

rossenvn
21-06-2010, 18:18
Може и без да се сваля гумата, но трябва да е качена на подемник или канал. А и ако има кора под двигателя и тя трябва да си замине :-)

oem
21-06-2010, 18:39
Най-лесно с гумата и джантата :) маха се и малката част от подкалника дето е с 2 винта и една щипка и 10-ка болт към кората под ДВГ. И от там вече се действа.

undy
21-06-2010, 20:13
благодаря колеги,значи това е шайбата която ще получа от колега във форума,и понеже друг колега се произнесе,че гумата на шайбата не била"достатъчно",понеже на дизелите поради по-големите вибраций се нуждаели от повече гума на шайбата и тая шайба не била каквато трябвало.невярвам колегата който ми я продава да ме будалка и му вярвам,че е за моя мотор(от подписа),та въпроса ми е така ли трябва да изглежда въпросната шайба на пръв поглед(за качество не говорим,това времето ще покаже).не съм свалял моята старата и за това се допитвам и за смяната и т.н.

Kuker
21-06-2010, 20:27
Тази като гледам е за 1.9, на пръв поглед.

undy
21-06-2010, 20:42
стига бе...........:-?,утре ще видим:)

Kuker
21-06-2010, 20:44
Казвам "на пръв поглед".;)

undy
21-06-2010, 20:47
са като ги раглеждам в axm-а,и мен ми бие да е за 1,9.поне и там има отвоче на периферията(за баланс ли е незнам за какво)

Galeano
21-06-2010, 20:51
Оригиналната на 2.4 отзад е малко по различна. Това не значи ,че тази няма да ти върши работа! Или ,че не е от 2.4! Не твърдя нищо което не знам със сигурност. Резервни части много и от различни производители.

undy
21-06-2010, 21:02
дано да пасне,колкото до производителите съм напълно съгласен,а и тая не е оригинална,така че кво се шашкам и аз незнам,ще споделя какви са ми впечатленията тия дни.......

pioneer
21-06-2010, 22:33
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=718385&postcount=1
Така изглеждаше моята стара шайба, като гледам двигателите ни трябва да са еднакви.

undy
22-06-2010, 21:59
днес демонтирах старата шайба и какво да видя.щифта не си беше на мястото и съотвено беше подигнал от едната страна шайбата(1мм) и тя не беше легнала плътно и затова е биела толкова много,нямам думи за тия дето са пипали там.доколкото разбрах шайбата се сваля при смяна на агренажния ремък,значи майстора ми е за........ще се въздаржа.иначе шайбата която днес купих и в момента продавам, пасва идеално нищо,че е изглежда различна,то може би заради това е и разликата в цените.сега хем съм доволен,че моята си е в ред,хем и недоволен,платих нещо което не ми трябва.рестартирал съм вече обявата на колегата INTEGRALE,ако има нуждаещи се,да се обаждат на мен.

INTEGRALE
23-06-2010, 15:27
Шайбата си пасва точно. Беше ми на колата 3 седмици.
Ако не ставаше щях да я върна в магазина още веднага и нямаше да я продавам във форума. Не сме за 1 ден тук. Нямаше разлика нито със старата, нито сега с новата.
За 1.9 jtd отворите за болтове са 4, а за 2,4 са 6.
ПС: Съжалявам колега, че напразно се е разкарвала до теб.

undy
23-06-2010, 20:50
:thumbup:-потвърдено
няма нищо,бизнес да има:)

KoRny
05-05-2013, 21:00
Да не пускам нова тема:
И аз имам скърцане и тракане на празен ход,подавам газ и изчезва.Сменен е ремъка и обтяжният механизъм с ролката,така че само шайбата остава.Как вървят цените на нови,заслужава ли си 2ра употреба и мнения относно рециклирането?

Zeppelinist
05-05-2013, 22:43
Преди 3 години, когато пуснах темата в крайна сметка си взех оригинална Дайко втора употреба за 80 лв. и от тогава не е мръднала, ако се спреш на този вариант - гледай гумата да е идеална, иначе вече ще е тръгнала и много скоро може пак да е за смяна. Само не си взимай като тази в поста на undy с петте снимки по горе, може да се подведеш по ниската цена като нова - чисто менте е, ще си прецакаш колата. Има писано по-подробно в друга тема за демпферните шайби. Относно рециклирането друг колега също беше писал, че го е изкарала 2 години....80 лв. му излязло навремето....и последния вариант е да търсиш нова само Dayco или Ricambi - ок. 250 лв. От тук тататък сам трябва да си прецениш. Според мен за 13-15 годишна кола оптималният вариант е да търсиш читава втора употреба, вече трябва да се намират още по-изгодно.

undy
06-05-2013, 15:24
Жалко,че не помня кой колега купи въпросната шайба от мен ...щеше да е интересно той да каже какви са впечатленията след толкова време,от този модел.

А колкото до колегата с въпроса каква да си вземе ,аз също съм на мнение- читава(оригинална) втора ръка.Но всеки си преценява според дохода.

KoRny
06-05-2013, 18:05
Днес взех една,но от 2.4 ТД мотора и се оказа дооста различна,утре ще работят повече морги и ще продължа с търсенето.

danielss
07-05-2013, 11:18
Колеги аз голям таралеж си вкарах с въпросната шайба ... появи се претракване като отидох в сервиз ми казаха че е за смяна,смених я същатата работа сега ми казват че копресора на климатика не е наред ... друго мнение , че ми е за смяна обтяжната ролка ... направо ми е лошо вече .

П.С - като ви гледам шайбите абсолютно различни от моите първата която смених както и втората нямат гума по средата изцяло железни са ... дали е това е проблем ? И ако кажете сервиз в Добрич ще съм много благодарен

Zeppelinist
07-05-2013, 16:44
Шайбата трябва да е задължително като тази http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=68328&highlight=156+%E4%E5%EC%EF%F4%E5%F0%ED%E0+%F8%E0%E 9%E1%E0 т.е. демпферна с дебела гума между двете метални части. Ментето шайба (снимките по горе в настоящата тема реално е едномасова метална шайба със залепена гума само за декорация т.е. липсва демпферната функция която е предвидена за шайбите на JTD моторите , сами си преценете къде ще отидат вибрациите в първия случай - гумата ще ги обере в голяма степен, и във втория с изцяло металната шайба - директно в ролки, лагери и обтегач --> предпоставка за бързото им разбиване и плач какъв трошляк е 156-цата. Изключително неподходящо е точно в този случай да правите компромис.

За колегата над мен: Явно изцяло металната шайба е "помогнала" доста за разбиването на обтяжната ролка, че сигурно и лагера на компресора на климатика е заминал, виж си и фрайлауфшайбата на алтернатора и най-вече си сложи истинска демпферна шайба.

radi_alfa156-2.4jtd
19-11-2014, 17:04
Здр колеги,темата е малко стара ,но да не пускам нова.
При мен се чува свирене (като от ремък) от към въпросната демпферна шайаба няма тракане няма и вибрации,но когато напръскам с вода сама шайба спира свиренето докато изсъхне.
Според вас дали е шайбата или може нещо друго да е?
Ремъка е сменен преди 15 000км и е наред,
коалта е Алфа 156 2.4jtd 136кс

lordliness
19-11-2014, 17:53
По скоро ти приплъзва ремъка. Виж дали е правилно натегнат.