Log in

View Full Version : проблем с ВАРИАТОРА



kehi
26-05-2006, 23:00
От днес съм Горд собственик на АЛФА 146-1.4 TS
Като чета вашите мнения мисля че имам проблем с ВАРИАТОРА.
Къде да го сменя и колко ще ми струва?Като ремъци и ролки са сменени.

Dodo 155
27-05-2006, 08:11
От днес съм Горд собственик на АЛФА 146-1.4 TS
Като чета вашите мнения мисля че имам проблем с ВАРИАТОРА.
Къде да го сменя и колко ще ми струва?Като ремъци и ролки са сменени.
Ако има нужда да се сменя, то е трябвало да се направи със смяната на ремъците :idea:
Сега ще трябва пак да се сваля всичко :wink:

Чука ли като дизел при запалване :roll:

kehi
27-05-2006, 14:56
Да!Точно това е,има го единствено при запалване за малко
и после....спира.А за свалянето...ако трябва....ще се свалялят.
А и все още не съм сменял нищо по нея(имам я от вчера), знам само това което са ми казали за нея!

emilio
31-05-2006, 17:52
имам един въпрос - необходимо ли е да се разглоби разпределителния вал или коляновия вал, за да се смени пружинката дето е в ремонтния комплект за вариатора!?

ShoxXx
31-05-2006, 19:31
Да!Точно това е,има го единствено при запалване за малко
и после....спира.А за свалянето...ако трябва....ще се свалялят.
А и все още не съм сменял нищо по нея(имам я от вчера), знам само това което са ми казали за нея!
Колко време след като запалиш го прави?

kehi
31-05-2006, 20:48
Максимум до 5секл и после спира.

ShoxXx
31-05-2006, 21:16
Това не е от вариатора а от бавното качване на маслото. При вариатора звука е еднакъв и като запали и като е работила 2 часа. :wink:
Не се притеснявай! 8)

kehi
31-05-2006, 21:35
А как мога да го оправя?Но така или иначе в петък съм във
Vanto да го видат.Какво да им кажа :?:

valjo
31-05-2006, 21:52
А как мога да го оправя?Но така или иначе в петък съм във
Vanto да го видат.Какво да им кажа :?:
че искаш да ти го оправят, те ше ти кажат че цената е като за смяна на ангренажен ремък - 150лв за труд, навит си или не си навит и те това е целата работа;)

така и така, поне си смени водната помпа примерно или да ти видят ремъци и ролки, за да си заслужава упражнението

Crusader
31-05-2006, 22:38
Споко и мойта беше така, от както съм със Aral 10W40 полусинтетика спря да прави така, според мен тва са повдигачи на клапаните и си искат малко по-гъсто масло та да не се оттича лесно от тях, па и 10W40 си е достатъчно "тънко" та да има нормален старт зимата.
Я дай VIN-а да я проверим :wink:

kehi
31-05-2006, 23:39
Благодаря Ви за информацията,ще се види от какво има нужда :D

Yon
01-06-2006, 09:40
имам един въпрос - необходимо ли е да се разглоби разпределителния вал или коляновия вал, за да се смени пружинката дето е в ремонтния комплект за вариатора!?

Сваля се разпределителния вал на смукателните клапани. Развива се вариатора/цилиндър в края на вала/ отваря се подменя се пружината и пластмасовата шайба минаваш още 5-10 000 и айде пак. НОВ се купува :idea:

http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... F%F2%EE%F0 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=5093&highlight=%E2%E0%F0%E8%FF%F2%EE%F0)

п.с В базата данни има и по-стари теми но нещо не се отварят :cry:

ZoE23
10-06-2006, 13:12
Наистина тракането е от хидравличните повдигачи!И на мене ми го правеше същия номер и ходих да ми ги чистят,но да Ви кажа реЗултата след няколко дни беше потресаващо същия :brickwall:
Ако ще сменяш скоро маслото можеш преди това да сложиш почистващо За да свали каквито мрасотии има и ако имаш късмет може и да не тракат после,ако не са се спекли яко повдигачите?

Mury
10-06-2006, 18:45
Наистина тракането е от хидравличните повдигачи!И на мене ми го правеше същия номер и ходих да ми ги чистят,но да Ви кажа реЗултата след няколко дни беше потресаващо същия :brickwall:
Ако ще сменяш скоро маслото можеш преди това да сложиш почистващо За да свали каквито мрасотии има и ако имаш късмет може и да не тракат после,ако не са се спекли яко повдигачите?Хм каква начетена дама си имаме :lol: :lol:

Милен
11-06-2006, 00:04
имам един въпрос - необходимо ли е да се разглоби разпределителния вал или коляновия вал, за да се смени пружинката дето е в ремонтния комплект за вариатора!?
Ако успееш да разглобиш колянов или разпределителен вал ми се обади , ще ми бъде интересно.............

Милен
11-06-2006, 00:09
На италиянските автомобили (Alfite) са им по остри(в смисъл ъгъла на вала) разпределителните валове и от там работят по-шумно (ако греша да ме поправи някой), не че неможе и от вариятаора да е , или друг проблем. Просто са си по шумни , както бензина така и дизела.

Yon
13-06-2006, 09:47
При липсата на износване на вала и наличието на постоянно тракане - вариатора. Тракане след палене топла /студена и млъкване след 10-15 сек след задържане на обороти - повдигачи. Същото но зверско тракане особено сутрин повдигачи + вариатор.

Опити с различни масла и добавки, ремонтни комплекти или чистене наподобява приказката за още продължаващите опити в приятелска Турция сещате се за какво :D :D

emilio
13-06-2006, 13:08
аз имах тракане при запалването и студен двигател за няколко секунди .смених пружинката на вариатора / ремонтен комплект за вариатор/ и тракането изчезна. не съм капацитет и съм чувал,че това върши работа за не повече от 10000 км,но все пак е някакво решение,ако те дразни :D

BatVas
13-06-2006, 14:02
аз имах тракане при запалването и студен двигател за няколко секунди .смених пружинката на вариатора / ремонтен комплект за вариатор/ и тракането изчезна. не съм капацитет и съм чувал,че това върши работа за не повече от 10000 км,но все пак е някакво решение,ако те дразни :D

Е, като смениш ремонтния комплект върши работа за много повече километри - спокойно мое да изкара и 50 000 до следваща смяна на ремъци да речем :wink:

Yon
13-06-2006, 17:04
Веднъж разтрака ли се 50 000 нема как да стане с ремонтен комплект освен ако не си такси :D Тука в прованса караме на по-къси разстояния, масалцето бързо се изтича и се чуват и най-малките бъгове :? Иначе като хукнеш на дълго или по дълги градски разходки нищо не се чува - грамотна работа.
п.с.
В някои случеи ако не се презацепи правилно ремъка, може тракането да изчезне но... :priest:

sudo
14-06-2006, 09:43
Аз също се разминах само с ремонтен комплект и тракането изчезна, а и още един проблем с ниските обороти. Не съм минал все още 10к км ама дори и след 10к да сдаде багажа при моите темпове на каране след една година ще го сменя тогава целия.

ZoE23
14-06-2006, 11:26
АЗ също съм си вЗела ремонтния комплект и само остава да ми го сменят!След смяната ще споделя мнение :drive:

Yon
14-06-2006, 11:29
Ако някой е разглибявал вариатори и е сменял комплекти или има резервен или нов подръка, имам сериозно питане;
1. Трябва ли да има радиален луфт т.е.при застопорена ос леко да подава цилиндъра около оста си в двете посоки т. е луфт между зъбите и до каква степен?
2. Оста трябва ли да подава навътре и колко?
3. При сглобяването трябва ли да се остави разтояние между малкото зъбно колело и другото дето е със сегмента или и двете се пускат едно след друго върху шайбата така че допирайки се едно с друго да има последователност в кривата на зъбите помежду им ?