PDA

View Full Version : Питане за 146 1.6 ???



street_fighter
29-05-2006, 23:48
Здрасти колеги!!!стар член съм горе -долу но реших да сменя старата 155 1.8 T.S> с нещо по ново и по икономично ( надявам се :frown: ) Въпросът ми е следния?Хубави ли са моторите 1.6?Мисля че са 120 коня,но до колко са икономични и по-здрава ли е от 155 цата....може и да съм направил грешка като я продадох,но ми беше супер неудобна за каране,а пък 146цата е по-малка и според мен поне има каде-каде по-добри седалки....сега,знам болежките на Алфите щото съм имал....четох че били проблемни в доста отношения...интересува ме от какво страдат най-много,какво да гледам най-вече,колко гори(нямам намерения за газ!!!!)Мислех да се откажа от Алфите ама чесно да си призная нещо ми остана от старата...абе общо взето нищичко не знам за тях...искам реални отгорови...благодаря ви много предварително...

valjo
30-05-2006, 00:01
ми при напълно изправна кола - 12/13 градско
при некви неизправности отиваш на 14-15 "отма":)

от опит :)

VFTI
30-05-2006, 00:02
Ами хай няма да ти дам конкретен отговор, но и аз като алфа маняк и човек който от доста отдавна следи форума искам да ти споделя, че съм останал с впечатление, че 145/6 са доста по проблемни от 155... а особенно твоята като е била потдържана и си инвестирал в нея парички за да си е читава и да си я караш.... но знаеш ли може да случиш на хубава количка и да нямаш много проблеми :P Успех

street_fighter
30-05-2006, 00:09
ми при напълно изправна кола - 12/13 градско
при некви неизправности отиваш на 14-15 "отма":)

от опит :)


малиииии абсурд :frown: май май няма да е такава...ебати кочината...1.6,10 сек ускорение..12-13!!!!! :shock:

156 m-jet
30-05-2006, 00:26
ми при напълно изправна кола - 12/13 градско
при некви неизправности отиваш на 14-15 "отма":)

от опит :)


малиииии абсурд :frown: май май няма да е такава...ебати кочината...1.6,10 сек ускорение..12-13!!!!! :shock:

е има и алфи дето се ускоряват За под 10сек. до сто, имат 210мак. скорост и харчат 5.9литра нафта ГРАДСКО :!: :D

gigi
30-05-2006, 00:55
ми при напълно изправна кола - 12/13 градско
при некви неизправности отиваш на 14-15 "отма":)

от опит :)
Дам найстина си хапват, но ако си рацер, един приятел с 1.4тс го докарва до 10 градско обаче сменя на 2500. А това Валъо дето го е дал е за София имай предвид че при теб е доста по малък разхода според мен а извънградско ще паднеш на 7 и то със нормално каране 120- 140 :D

BatVas
30-05-2006, 10:45
А пък и имай впредвид , че Вальо живее на центъра и сутрин и вечер от там - понякога 30 минути и минаваш 500 метра . Така че градското в София и на Вальо не са чак такъв показател, но все пак колиците си горят. Ама то в София и Корса 1.4 (на колежката)дава 10 литра разход.
Ако все пак търсиш икономичност и същата динамика като на 1,6 - вземи си 146 1,9 JTD - 105 koнчета турбо дизел - без проблем с чип става 125 кончета поне и разхода му е смешен. Примерно 7 градско и 5 извънградско. :wink:
Иначе за разхода на бензинките - моята съм и правил от 10,5 до 15 градско - зависи от маршрута и от това колко я газиш. Извънградско - пак зависи - правил съм и под 7 литра - ама каране като баба (то защото придружавах лада самара) Иначе последния път с много изпреварвания - около 8 при преход до Мелник и обратно до София.

street_fighter
30-05-2006, 13:11
какви дизели бе колеги..... :lol: аз говоря нещо от порядъка на 4500-4700.....пък и знам че от италиански дизел трябва да се избягва...иначе предпочитам ако е дизел имам хубаво предложение..Пунто 1.7 tdi

Vladkata
30-05-2006, 16:44
колега от три седмици карам 146 1,6ТС.
учудвам се за какви разходи пишат колегите 12-13.
за тези седмици съм минал 3000 км. и градско и извън гр. при мен
разхода е 8-9 градско и 7 извън гр.

156 m-jet
30-05-2006, 16:45
какви дизели бе колеги..... :lol: аз говоря нещо от порядъка на 4500-4700.....пък и знам че от италиански дизел трябва да се избягва...иначе предпочитам ако е дизел имам хубаво предложение..Пунто 1.7 tdi

Да прав си ако става дума За старите турбодиЗели... наистина там има проблеми, но проблеми имат и Фолксваген и Опел и Форд...
Ако ще е стар ДиЗел отговора е един МЕРЦЕДЕС просто това е вечен мотор

Нещата обаче коренно се променят след 1998 година когато Фиат почва да поставя КоммонРайл диЗелите
В момента 1.9ЖТД Мултиджет е единодушно приЗнат За най добрия диЗел в неговия клас, и то от немците :!:

Проблема е, че За да се купи такава кола с парите който си готов да дадеш 4800лева, ще трябва да се поиЗчака малко.....да речем до 2012година :D

vladu
30-05-2006, 16:54
колега от три седмици карам 146 1,6ТС.
учудвам се за какви разходи пишат колегите 12-13.
за тези седмици съм минал 3000 км. и градско и извън гр. при мен
разхода е 8-9 градско и 7 извън гр.

ха така - подтискай ги :)
но за съжаление истината е, че по каталог ги дават 11.1/100 и канче ... колкото до 7 извън - и аз съм там ако не карам с над 120 ... иначе моята след чипа ми даде 11/100 градско(преди 13/100), а някои смятат, че натискам здраво - аз лично се дистанцирам от тея неразумни и необмислени твърдения

street_fighter
30-05-2006, 23:40
[quote="street_fighter":tp5cr46p]какви дизели бе колеги..... :lol: аз говоря нещо от порядъка на 4500-4700.....пък и знам че от италиански дизел трябва да се избягва...иначе предпочитам ако е дизел имам хубаво предложение..Пунто 1.7 tdi

Да прав си ако става дума За старите турбодиЗели... наистина там има проблеми, но проблеми имат и Фолксваген и Опел и Форд...
Ако ще е стар ДиЗел отговора е един МЕРЦЕДЕС просто това е вечен мотор

Нещата обаче коренно се променят след 1998 година когато Фиат почва да поставя КоммонРайл диЗелите
В момента 1.9ЖТД Мултиджет е единодушно приЗнат За най добрия диЗел в неговия клас, и то от немците :!:

Проблема е, че За да се купи такава кола с парите който си готов да дадеш 4800лева, ще трябва да се поиЗчака малко.....да речем до 2012година :D[/quote:tp5cr46p]


значи - първо ти ми говориш за съвсем ново поколение дизели и аз ако имам пари да си позволя този тип дизели отговорът ми е един - Honda Accord 2.2cdti
второ - за мерцедеса си прав,а тва кадето са го признали немците кога е станало и каде никои не е чувал щото те по-принцип немците си признават само тяхното но не ме карай да ти сканирам ауто билд да видик кои е най-добрия дизел в класа си
трето - ебати цената кадето ще държи за дизел тоя Фиат....пак казвам,тва е фиат....колата която най-бързо се обезценява



и най-важното - тука за кви глупости спорите като комон рейл-а е измислен от Пежо????

а ако може да ме убеди някои че кола с 1.6 100 коня мотор е нормално да ми гори 12-13 и да ускорява за 10 сек...му свалям шапка-ебати смешнят двигател...за тоя харч ще карам 323 и ще ми е 1000 пъти повече тръпка

=========================================
Още едно такова изказване и печелиш промоцията на месеца - БАН за цялата година, и еднопосочен билет за клуб Пежо (може и Хонда по избор)

VFTI
31-05-2006, 00:10
[quote="156 m-jet":2a5j7av9][quote="street_fighter":2a5j7av9]какви дизели бе колеги..... :lol: аз говоря нещо от порядъка на 4500-4700.....пък и знам че от италиански

значи - първо ти ми говориш за съвсем ново поколение дизели и аз ако имам пари да си позволя този тип дизели отговорът ми е един -



и най-важното - тука за кви глупости спорите като комон рейл-а е измислен от Пежо????

пъти повече тръпка[/quote:2a5j7av9][/quote:2a5j7av9]

ЛЕЛЕЕЕЕЕ ей сега как ще те нахранят не е истина! ЗАЩО ПЪК си мислиш че комън рейа е на пежо :lol: :lol: :lol: :lol: кой те излъга бре...НЯМА такова нещо комън рейла е напревен от ИТАЛИАНЦИТЕ... запомни го и не се бъркай повече :!:

gigi
31-05-2006, 00:22
значи - първо ти ми говориш за съвсем ново поколение дизели и аз ако имам пари да си позволя този тип дизели отговорът ми е един - Honda Accord 2.2cdti
второ - за мерцедеса си прав,а тва кадето са го признали немците кога е станало и каде никои не е чувал щото те по-принцип немците си признават само тяхното но не ме карай да ти сканирам ауто билд да видик кои е най-добрия дизел в класа си
трето - ебати цената кадето ще държи за дизел тоя Фиат....пак казвам,тва е фиат....колата която най-бързо се обезценява



и най-важното - тука за кви глупости спорите като комон рейл-а е измислен от Пежо????

а ако може да ме убеди някои че кола с 1.6 100 коня мотор е нормално да ми гори 12-13 и да ускорява за 10 сек...му свалям шапка-ебати смешнят двигател...за тоя харч ще карам 323 и ще ми е 1000 пъти повече тръпка
Колега първо не гледай Авто билд какво пишат че по големи мошенници от тях няма. Винаги ФВ груп са най добри сети се що. А относно Фиат ми те просто прават малки коли предимно и затова е нормално цената да им е по ниска на старо, но като процент на обезценка далеч не са на края. Плюс това тука говориме за Алфа а не Фиат, та ако сравниш цените на алфите след 98г ще видиш че са като на коли като ауди и т.н. и даже аз не съм сигурен че 2012 ще струва една 156-ца да речем, 4800 и то дизел. Като не те кефи Алфата още предишната какво само разпитваш земи си 323 и действай, щото то видиш ли харчи 5-100 и набира за 6.6сек. А мога ти кажа аз в София съм докарвал до 14 на 100 1.2 автомобил и то немски. Но щом си разбирач и 1.6 на Алфата е смешен скачай на бавареца и после пиши кое колко харчи щото май нямаш никаква идея и само си чувал.
Съвет от мене като не те кефи тая кола вобще не я гледай винаги ще и намериш косур, каквото ти харесва това взимай може и тико да е щом те кефи е по добре.
А тва за Пежо и дизела цепна мрака :lol: :lol: :lol:

Crusader
31-05-2006, 00:27
Май ти не си на ясно кой какво е измислил ма тва е друга тема, и кой ти каза да избягваш турбодизеловите мотори от по-стария клас ->я земи 2.5 TD и пак ми говори /истина е че не се монтира във 146/, ма за 5К кво очакваш? Ако искаш читав дизел ще трябва да се бръкнеш още! А за разхода на бензиновите, писна ми от глупости и от това да слушам как немските бензинови мотори горели толкова супер малко че направо пълнели обратно резервоара ->глупости на таркалета Фиеста 1.1 гори 11-12 градско, същото важи и за британците, мой колега със Ровър 214 /което е 1.4/ дава разходи от 12-15 градско, а прочутите Аудита нямат под 10 у града, е тогава за кви глупости си говорим а? Сеат Толедо 1.8 16V дава разход от 10-16 в града, тва всичкото е на база лични наблюдения. Единствено някакво изключение прави Опел, ма тва е колата дето измислила ръждата/е би ли карал подобен ръждив чайник?/ И коя кола дето е 100 кончета и тежи към 1300 кг. гори под 10 градско -> е няма такава бензинова кола, другото са митове и легенди /и търговски трикове/
А и не на последно място Алфа Ромео се купува със сърце ->помисли върху това :!:

valjo
31-05-2006, 00:35
а ако може да ме убеди някои че кола с 1.6 100 коня мотор е нормално да ми гори 12-13 и да ускорява за 10 сек...му свалям шапка-ебати смешнят двигател...за тоя харч ще карам 323 и ще ми е 1000 пъти повече тръпка


хм, от сичкото само с тва не см съгласен ....
дай го тоз 323.... когато кадето кажеш
ше доем със "смешния" двигател и ше се разбере....

се ми се струва че 1.6 ТСа е смешен, ама само сравнен с 1.8 ТС и 2.0 ТС и нагоре..... но не пречи де...

156 m-jet
31-05-2006, 01:59
АЗ мисля, че се пише CTDI...
Това е първиа опит на Хонда , и е нищо особенно. Има 300 кубика повече от моя мотор и същата мощност, но на аутобана не върви така добре. Това от лично наблюдение го каЗвам

За цената...ами виж в мобиле.де, и тогава пиши. Алфа 156 ДиЗел държи дори по висока цена от Ауди А4, Пасата вобще не се класира даже...и това на паЗара в Германия :!:

И последно, това За пежо... :shock: :shock: :shock:
Се едно да напишеш, че си от Марс....същата глупост е
Ся ако си дошъл тук да се Заяждаш , е това е друга тема...

.

vladu
31-05-2006, 09:36
АЗ мисля, че се пише CTDI...
Това е първиа опит на Хонда , и е нищо особенно. Има 300 кубика повече от моя мотор и същата мощност, но на аутобана не върви така добре. Това от лично наблюдение го каЗвам

За цената...ами виж в мобиле.де, и тогава пиши. Алфа 156 ДиЗел държи дори по висока цена от Ауди А4, Пасата вобще не се класира даже...и това на паЗара в Германия :!:

И последно, това За пежо... :shock: :shock: :shock:
Се едно да напишеш, че си от Марс....същата глупост е
Ся ако си дошъл тук да се Заяждаш , е това е друга тема...

.

молим ти се не равнявай 156 с а4 ... изобщо не ги полагай у едно изречение ... и нека се заяжда човека, никому не е лесно да е тъп - за малко повече разбиране апелирам аз тука

Lucky
31-05-2006, 10:28
АЗ мисля, че се пише CTDI...
Това е първиа опит на Хонда , и е нищо особенно. Има 300 кубика повече от моя мотор и същата мощност, но на аутобана не върви така добре. Това от лично наблюдение го каЗвам

За цената...ами виж в мобиле.де, и тогава пиши. Алфа 156 ДиЗел държи дори по висока цена от Ауди А4, Пасата вобще не се класира даже...и това на паЗара в Германия :!:

И последно, това За пежо... :shock: :shock: :shock:
Се едно да напишеш, че си от Марс....същата глупост е
Ся ако си дошъл тук да се Заяждаш , е това е друга тема...

.

Сори за :offtopic: но май някой го е хванала онази болест алфамания :twisted: :D :D .
Кефиш ме колега :wink:

Dodo 155
31-05-2006, 12:02
Common-rail системата съм чел на доста места, че е съвместна разработка на французи и италянци, а не конкретно на ФИАТ или Пежо :idea:

@street-fighter - колега, вземи си ФИАТ Пунто ТД (не е tdi, няма интеркулер) дето ти го офертират и си свиркай :wink: При ФИАТ-а ще имаш нисък разход, евтина подръжка и лесен за паркиране. Ще се лишиш от удобството на Алфа Ромео, както и на дизайна на една Алфа и ще се примириш с вървенето, но поне ще ти излиза евтинко :wink:
Другото както ти го казаха колегите с разни Мерцедеси и АУДИ-та си е компромисен вариант :wink:

Bobo
31-05-2006, 12:32
Common-rail системата съм чел на доста места, че е съвместна разработка на французи и италянци, а не конкретно на ФИАТ или Пежо :idea:

Системата е разработена от незнайно кого точно е има го ма нема общо с колите а е внедрена 100% първо от Фиат :wink:

street_fighter
31-05-2006, 13:04
Common-rail системата съм чел на доста места, че е съвместна разработка на французи и италянци, а не конкретно на ФИАТ или Пежо :idea:

@street-fighter - колега, вземи си ФИАТ Пунто ТД (не е tdi, няма интеркулер) дето ти го офертират и си свиркай :wink: При ФИАТ-а ще имаш нисък разход, евтина подръжка и лесен за паркиране. Ще се лишиш от удобството на Алфа Ромео, както и на дизайна на една Алфа и ще се примириш с вървенето, но поне ще ти излиза евтинко :wink:
Другото както ти го казаха колегите с разни Мерцедеси и АУДИ-та си е компромисен вариант :wink:


e тва е отговор - благодаря ти много колега!!!(бе и аз знам че няма интеркулер но нали знаеш как ги пишат и за това съм се объркал)

BatVas
31-05-2006, 13:38
За колегата Street_fighter - я проследи това спорче за дизела :D

http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=6308

Naso
31-05-2006, 19:23
АЗ мисля, че се пише CTDI...
Това е първиа опит на Хонда , и е нищо особенно. Има 300 кубика повече от моя мотор и същата мощност, но на аутобана не върви така добре. Това от лично наблюдение го каЗвам

За цената...ами виж в мобиле.де, и тогава пиши. Алфа 156 ДиЗел държи дори по висока цена от Ауди А4, Пасата вобще не се класира даже...и това на паЗара в Германия :!:

И последно, това За пежо... :shock: :shock: :shock:
Се едно да напишеш, че си от Марс....същата глупост е
Ся ако си дошъл тук да се Заяждаш , е това е друга тема...

.

молим ти се не равнявай 156 с а4 ... изобщо не ги полагай у едно изречение ... и нека се заяжда човека, никому не е лесно да е тъп - за малко повече разбиране апелирам аз тука


Щооо ? Ние немаме нищо против да принизяват 156цата до Ауди Пасат 8) Изобщо що си мислиш, че колите на ВАГ са нещо особено ? Щото ги карат компира и репата ли ? Толкоз им е акъла и не си знаят парите :roll:

Naso
31-05-2006, 20:58
Май не съм разбрал Владе... Явно сме на едно мнение с него 8) Пис Владе !


Кажи баба ТенкЮ :roll:

vladu
31-05-2006, 21:39
Май не съм разбрал Владе... Явно сме на едно мнение с него 8) Пис Владе !


Кажи баба ТенкЮ :roll:

Пиис мен - няма да пия с теб!
И ти ли си ми надошел да се заяждаш тука само с ората - утре ша ти покажа кви галошки си зех за алфонсо - ханкуук оптимо к406 - веке съм с полуслик, не кат преди да се фръцкам по кОнци ....

vladu
31-05-2006, 21:41
Common-rail системата съм чел на доста места, че е съвместна разработка на французи и италянци, а не конкретно на ФИАТ или Пежо :idea:

Системата е разработена от незнайно кого точно е има го ма нема общо с колите а е внедрена 100% първо от Фиат :wink:

плииз слагай запетайки, че си ми труден да ти следя мисълта...

Crusader
31-05-2006, 22:30
Ми за комън рейл дизела съм чувал че е съвместна разработка на Фиат и Бош и е вграден първо във Фиат Крома.

Norton
31-05-2006, 22:39
Ми за комън рейл дизела съм чувал че е съвместна разработка на Фиат и Бош и е вграден първо във Фиат Крома.
И аз така :gruebel:.

valjo
31-05-2006, 23:38
Ми за комън рейл дизела съм чувал че е съвместна разработка на Фиат и Бош и е вграден първо във Фиат Крома.
шо шо ?? :hmm: :hmm:
Croma JTD нема;)
в Крома е вграждан първия дизел с директно впръскване - TDI, но той не е бил комонрейл....

BatVas
01-06-2006, 09:29
Ми за комън рейл дизела съм чувал че е съвместна разработка на Фиат и Бош и е вграден първо във Фиат Крома.
И аз така :gruebel:.

"Work on the Common Rail or unijet system started at the Fiat research centre in the 1980s but it was not until the 1990s that the technical obstacles were overcome. During 1992 and 1993 all preliminary reliability and consistency tests, both on engines and vehicles were satisfactorily passed and at the end of 1993 the Common Rail System (UNIJET) samples were in a well-proven pre-industrialized stage. The first car to use the new system was the Alfa Romeo 156 JTD and this has been followed by a host of models in Alfa Romeo, Fiat, Fiat Commercial Vehicle and Lancia ranges. The technology has also been licensed to other vehicle makers so that they may benefit from the Fiat developed technology."
The common rail system prototype was developed in the late sixties by Mr. Hiber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology focusing on his research the common rail technology was advanced. In mid nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, Japanese automotive parts manufacturer Denso Corporation, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 common Rail system, which was mounted on the HINO RAISING RANGER truck and sold for general use in 1995. Later in 1997 the German automotive parts manufacturer Robert Bosch GmbH extended its use for passenger car.


Common rail engines have been used in marine and locomotive applications in times past. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also know as a modified common rail.


With rising fuel prices throughout the 1990s, a number of companies, including Robert Bosch GmbH, Fiat,Volvo and MTU, attempted (separately) to develop new Diesel engines with lower emissions and higher fuel efficiency.

Common rail engines were first used by the Fiat subsidiary Alfa Romeo, and the technology is most commonly used by Fiat, under their MultiJet brandname. The engines are suitable for all types of road car, including small hatchbacks such as the Fiat Panda.

Kurz zur Geschichte: -НЕМСКИ
Common-Rail wurde von einem Forschungsunternehmen der Fiat-Gruppe namens Elasis in Neapel entwickelt. 1993 hatten sie den Prototyp ihrer neuen Einspritzung fertig. Probleme mit den Toleranzen der Injektoren vereitelten jedoch eine geplante Serienfertigung. Bosch kaufte Ende 1993 die Patente und entwickelte das Common-Rail-System zur Serienreife weiter. Fiat durfte als 1. im Oktober 1997, mit dem zur Fiat-Gruppe gehцrenden Alfa 156, mit der Common-Rail auf den Markt kommen. Mercedes fьhrte 1998 mit dem 220 CDI als deutscher Hersteller das neue System ein

Превод от НЕМСКИ - колегата М-джет

КоммонРайл беше от един ИЗследователски център на ФИАТ Групата с име ЕЛАСИС в Неапол раЗработен.1993год. имаха ПРОТОТИПА на системата вече готов.Проблеми с прециЗната иЗработка на инжекторите отлагат пускането на системата в серийно проиЗводство.БОШ купува в края на 1993год. ПАТЕНТА и продължава раЗработката на системата.ФИАТ има право първи да въведе новата система на паЗара преЗ октомври 1997год. в принадлежащата на Група ФИАТ - Алфа 156. Мерцедес го пуска 1998год. с 220ЦДИ като първи немски проиЪводител новата система


:D :wink: