View Full Version : Педал на съединителя
От няколко дена забелязвам ,че педала на съединителя при продължително натиснат педал не се вдига го края ,а спира точно където отделя.
Имали вероятност системата да не е добре обезвъздушена,защото сменях съединител и спирачни накладки и цялата спирачна течност ?
Или долната помпа си е заминала
vnimavai
31-05-2010, 10:38
Аз скоро сменях горна помпа съединител, симптомите бяха омекване на педала и трудно включване на скоростите,не се връщаше до край-както при теб, за долна помпа доколкото знам-работи до последно-но има теч,губиш спирачна течност, педала също може да омекне, и за да се върне трябва да го натиснеш няколко пъти. Горна помпа-около 100 лв,долна около 70.( ако говорим за Алфа 166,2.4 JTD). Тва за не доброто обезвъздушаване също е възможно.
Linkestis
31-05-2010, 13:06
Напротив!
Долната е около 75-80лв.според отстъпките а горната е
е от 32-45лв.!
vnimavai
31-05-2010, 14:10
може и да съм ги разменил цените
Напротив!
Долната е около 75-80лв.според отстъпките а горната е
е от 32-45лв.!
може и да съм ги разменил цените
Да обобщим и да внесем малка корекция .
Помпата е една - намира се над педала .
Това което е отвън в коша при двигателя е работно цилиндърче .
Linkestis
31-05-2010, 14:57
Да така е но повечето са чували "горна и долна" помпа,и така ги знаят.
Аз мисля че долната е по евтина от горната, но това е друг въпрос.
vnimavai
31-05-2010, 20:51
абе и аз тва написах и днес се чух с хората от които пазарувам-горната е по-скъпа от долната с 30-40 лв
Аз скоро сменях горна помпа съединител, симптомите бяха омекване на педала и трудно включване на скоростите,не се връщаше до край-както при теб, за долна помпа доколкото знам-работи до последно-но има теч,губиш спирачна течност, педала също може да омекне, и за да се върне трябва да го натиснеш няколко пъти. Горна помпа-около 100 лв,долна около 70.( ако говорим за Алфа 166,2.4 JTD). Тва за не доброто обезвъздушаване също е възможно.
Но странното е ,че чувам нещо като прещракване в педала,а може и да губи течност долях бая но мисля че като са сменяли съединителя и накладките не са доливали.Ще проверя тези дни
thecleaner
01-06-2010, 03:36
Относно помпи и т.н. http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=492&cat=25&subcat=49&prod=5527&numenkl=1&show=1
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=492&cat=25&subcat=50&prod=3172&numenkl=2&show=1
И така да обобщим при педалите е скъпата (долната) помпа, при двигателя е евтината (горната) помпа.:)
Така съм съгласен различна ни е терминологията
Защо при педалите да е 'долна'? Не е по-надолу от другата... Ако приемем, че ще ги наричаме 'помпа' и двете. :)
vnimavai
01-06-2010, 21:22
Относно помпи и т.н. http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=492&cat=25&subcat=49&prod=5527&numenkl=1&show=1
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=492&cat=25&subcat=50&prod=3172&numenkl=2&show=1
И така да обобщим при педалите е скъпата (долната) помпа, при двигателя е евтината (горната) помпа.:)
така и аз съм съгласен, вярно е обобщението, значи се разминаваме при понятията "горна и долна", за по точно аз сменях помпата а не цилиндъра, и цените съвпадат
thecleaner
01-06-2010, 22:13
Така съм съгласен различна ни е терминологията
така и аз съм съгласен, вярно е обобщението, значи се разминаваме при понятията "горна и долна", за по точно аз сменях помпата а не цилиндъра, и цените съвпадат
Не ние е различна терминологията, беше долна инсинуация от моя страна ма вие сте кротушани и не стана спор :static:
А сега сериозно, долната помпа е "около" скоростите по евтината е и е известна още като цилиндър за съединител. Горната помпа е при педалите, по скъпата е и е известна като помпа на съединител.
vnimavai
02-06-2010, 15:09
"кротушани" - много яка дума, за пръв път я чувам, сещам се кво означава, но не е вярно, просто не съм имал много време/желание за спор, но после търсих в нета цени и даже звънях по тела на познати, за да разсея съмнението от "долната инсинуация" ........
Ако работното цилиндърче тече се сменя - в противен случей не се пипа. Ако горната помпа тече се сменя, ако не тече подлежи на ремонт при симптомите които има колегата ;)
Ако работното цилиндърче тече се сменя - в противен случей не се пипа. Ако горната помпа тече се сменя, ако не тече подлежи на ремонт при симптомите които има колегата ;)
А коя помпа на съединителя се казва лагер помпа или нещо са ме хвърлили в тиквите,маи било от нея?
А коя помпа на съединителя се казва лагер помпа или нещо са ме хвърлили в тиквите,маи било от нея?
Лагерпомпа е съчетание от хидравлична помпа и аксиален лагер на съединителя в един механизъм-той замества работата на работния цилиндър или така наречената "долна "помпа .Тоест ако колата е с лагер помпа то тя няма работен цилиндър и обратното.
Неприятния момент идва от високата цена на лагер помпата която понякога е по висока дори от самия съединител .
На снимката можете да видите как изглежда лагерпомпата.
Лагерпомпа е съчетание от хидравлична помпа и аксиален лагер на съединителя в един механизъм-той замества работата на работния цилиндър или така наречената "долна "помпа .Тоест ако колата е с лагер помпа то тя няма работен цилиндър и обратното.
Неприятния момент идва от високата цена на лагер помпата която понякога е по висока дори от самия съединител .
На снимката можете да видите как изглежда лагерпомпата.
Ах взе да ме плашиш,толкова да е скъпа.
Днес проверих губи и спирачна течност светна лампата пак.Добре де таз моята кола сега с лагер помпа ли е или по-евтиния вариант
166 JTD 136к.с. 2000г.(май или юни),че май може и да искат да ме дерат .
Лагерпомпа е съчетание от хидравлична помпа и аксиален лагер на съединителя в един механизъм-той замества работата на работния цилиндър или така наречената "долна "помпа .Тоест ако колата е с лагер помпа то тя няма работен цилиндър и обратното.
Неприятния момент идва от високата цена на лагер помпата която понякога е по висока дори от самия съединител .
На снимката можете да видите как изглежда лагерпомпата.
Това е за 2.0 TS, за дизела е по друг начин
Това е за 2.0 TS, за дизела е по друг начин
Да разбирам ли ,че при дизела в моя случай не е с лагер помпа ,а е с цилиндър и помпа?
Това е за 2.0 TS, за дизела е по друг начин
кое по точно ?
Да разбирам ли ,че при дизела в моя случай не е с лагер помпа ,а е с цилиндър и помпа?
Разбирай го така и при бензиновите и при дизелите има и с лагер помпа и без лагер помпа.Отвори капака и погледни ако колата е с лагер помпа то тя няма работен цилиндър и обратното.
Благодаря на всички за мненията ,оказа се Цилиндър за съединителя ,от там е изпускала течност.
Разбирай го така и при бензиновите и при дизелите има и с лагер помпа и без лагер помпа.Отвори капака и погледни ако колата е с лагер помпа то тя няма работен цилиндър и обратното.
Аз лично незнам такава дизелова кола с лагер помпа !
to_lose_HEART
03-12-2011, 17:59
Малко да съживя темата. Тези дни съединителя ми отказа, не погледнах че имаше теч от работния цилиндър и избързах с извода че проблема е от помпата, както и да е смених я. Днес се опитах да сваля и цилиндъра да го сменя и него но работата се закучи. След като рушнах половината кола да имам удобен достъп до него се оказа че е яко корозирал и неще да излезне от планката. Въпроса ми е само зегерката от към вилката ли го държи или има и нещо друго което аз не виждам.
Друг вариант който обмислям е да го сваля с цялата планка и на преса или пак с чука да го избия от нея.
Linkestis
03-12-2011, 20:22
Освен зегерката го държи и тръбичката за спирачна течност.Ако все пак си махнал тези две неща,бутни самата вилка и с чираци или подобни клещи извърти оста на буталото и ще излезне.След това с почукване в посока от калника към двигателя ще падне свободно с няколко удара.
thecleaner
03-12-2011, 23:40
Освен зегерката го държи и тръбичката за спирачна течност.Ако все пак си махнал тези две неща,бутни самата вилка и с чираци или подобни клещи извърти оста на буталото и ще излезне.След това с почукване в посока от калника към двигателя ще падне свободно с няколко удара.
Понякога е като заварена дори и всичко да е извадено. С много нерви и внимателно с почукване ще планката се цепи мнооооооого лесно и после трее я заваряш.
Жокер - при полеви условия използвайте силата на хидравликата и съединителя за да отлепите първоначално помпата ;)
to_lose_HEART
04-12-2011, 21:24
Да обаче като е заминала как да я ползвам. То тя ако може да създава такава сила няма да я свалям ;)
Да обаче като е заминала как да я ползвам. То тя ако може да създава такава сила няма да я свалям ;)
Повярвай ми може ;) Това че изпуска не значи че няма сила да се саморазлепи ;)
to_lose_HEART
05-12-2011, 17:45
Помпите вече са сменени. Долната се оказа доста упорита, но след като я свалих с цялата планка се предаде. Сега нов проблем не мога да обезвъздуша системата. След 2 часа усилия има съвсем слаб резултат, педала има съпротивление от половината надолу и при натиснат зверски до ламарината чак тогава има минимално отделяне. Хода на вилката е около 10 милиметра което ми се струва краино недостатъчно за да работи добре съединителя.
Някой колега знае ли тези тънкости на обезвъздушаването на съединителя че утре пак да се помъча да го оправя. Поздрави
Помпите вече са сменени. Долната се оказа доста упорита, но след като я свалих с цялата планка се предаде. Сега нов проблем не мога да обезвъздуша системата. След 2 часа усилия има съвсем слаб резултат, педала има съпротивление от половината надолу и при натиснат зверски до ламарината чак тогава има минимално отделяне. Хода на вилката е около 10 милиметра което ми се струва краино недостатъчно за да работи добре съединителя.
Някой колега знае ли тези тънкости на обезвъздушаването на съединителя че утре пак да се помъча да го оправя. Поздрави
Нали остави първо помпата да се обезвъздуши, стегни холендърчето и след това остави пробката на работния цилиндър да потече хубаво
lordliness
05-12-2011, 18:24
Нали остави първо помпата да се обезвъздуши, стегни холендърчето и след това остави пробката на работния цилиндър да потече хубавоАз така направих и после за всеки случай качих жена ми в колата да натиска ,натиска и държи -аз отвивам със лула 8 и с едно маркуче да гледам дали има въздух,педала остава долу стягам ,вдигам го на ръка и още веднъж.
to_lose_HEART
06-12-2011, 14:35
След доста усилия вече съединителя е добре и кораба се движи
смених помпата при педала която според мен е горна :) 75 лв с отстъпката от АХМ.Симптомите бяха същите като на колегата и всичко се оправи :metal:
Миналата зима смених съединител и работен цилиндър но не смених помпата Сега скоростите взеха да влизат доста трудно Помпата не тече За смяна ли е или подлежи на ремонт
lordliness
09-02-2012, 00:15
И при мен е така,всичко смених,писах много по въпроса,и не се оправи след смяна на помпата,като е студена трудно включва.
колеги от две седмици съм собственик на алфа 166 2,4JTD та имам същите симптоми със съединителя мек и пропаднал:bouncing_smiley:,проблема е че не тече от никъде,майстора ме записа за др.седмица но ми се налага да се движа а не мога да превключвам,та дали е възможно да е от др.освен от помпата или ако е от нея от горна или долна според вас
колеги от две седмици съм собственик на алфа 166 2,4JTD та имам същите симптоми със съединителя мек и пропаднал:bouncing_smiley:,проблема е че не тече от никъде,майстора ме записа за др.седмица но ми се налага да се движа а не мога да превключвам,та дали е възможно да е от др.освен от помпата или ако е от нея от горна или долна според вас
Ако няма теч е от горната помпа ;)
Ако няма теч е от горната помпа ;)
мерси колега,но все пак за да е сигурна работата доколкото разбирам "горната" е откъм мотора/по-евтината/
to_lose_HEART
09-02-2012, 20:37
Горната помпа е тази на педала, когато е износена няма теч но просто не може да направи нужното налягане да задвижи вилката на съединителя.
А това до двигателя е работен цилиндър но по често му викаме долна помпа
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.