PDA

View Full Version : Смяна на ел.моторче...ама друг път!



Rigor
03-06-2010, 12:32
Та значи в събота се засилих да свалям ел. моторчето на клапата за вътрешен/външен въздух- тази под поленовия филтър (аконякой може да каже, защо се казва поленов- добре), защото моята стои в отворено положение от около 6 мес. Не се чува и бучене от моторчето и явно, че му се е случило нещо. Свалям аз жабката, както пишат хората в ръководството и о чудо...нищо се не види. Свалям модула на BOSCH, защото пречи и успявам да напипам две от трите винтчета, които държат моторчето. На пръв поглед не мож да се стигне с никакъв инструмент до там, отделно, че винтчетата са достатъчно малки- главите им са откъм страната на калника и трябва да се работи опипом, демек на фантазия. Обачебях твърдо решен да свърша тая работа и взех, че свалих цялото табло (държи се на 7 болтчета). Вече се видя и тетото винтче- най откъм купето но за развиването на останалите две продължава да пречи една носеща греда- хваната на винтове- т.е. за да се свали това моторче според мен трябва да се свали радиатора на парното и след това целия въздуховод- ЛУДА РАБОТА! Затова сглобих таблото, даже съм разместил нещо клапата, която насочва въздуха из купето (в краката-в лицето-на стълата) та духа само на стъклото, та днес ше видя какво ще я правя. Та да ви кажа, ако не сте с настройката да разглобите половината автомобил- не се захващайте. Или ако някой знае лесен начин- да каже. Ако иска някой да разглобява- да ми пише на Л.С. Нямам снимки, щот от мръсочия и чудене не остана време.

ПП Не видях никакви пластмааси за чупене, които да улеснят впоследствие свалянето на моторчето, както пише в някои теми!

b_angelov
03-06-2010, 12:52
Колега, преди време и аз имам един неуспешен опит. И се отказах. Но... ако искаш пиши едно Л.С. и някой ден след работа ще я подхванем и ще ти помогна с каквото мога. После може и моята да оправим. ;)
Ако си съгласен гледай да е тая седмица, че съм по-свободен.

Rigor
07-06-2010, 10:13
И още по темата. Най-после свалих въпросното моторче. Оказа се, че проблема е, че не му работи реверса, т.е. върти само на една страна. Ако някой има схема на елементите вътре в кутията на моторчето със стойностите им ще съм му много задължен, или откъде да взема ново моторче на сносна цена! Втора ръка малко ме плаши, че за тва моторче разглобих половината кола!

bouncer
07-06-2010, 11:07
казва се поленов, защото осневната му функция е да спира полените във въздуха. Полени са всички микроскопични спори, семена и прах от растителен произход, с които растенията се опрашват. Доста хора са алергични към тях.

Rigor
07-06-2010, 16:26
Проблема е в нещото, което изключва моторчето по ток- предполага се, че е електронна схе или може би релето I35.Някой знае ли кое от двете е, и ако е електронна схема, къде да я търся, защото в Ръководството не е дадено нищо?

VET
07-06-2010, 22:22
Здрасти колега, я разглоби самото моторче и виж как са спойките вътре, че съм брал същите проблеми на Кромата, но се оказаха само лоши спойки. Между другото и при Кромата при свалянето на тези моторчета съм споменавал майките и цялата рода до девето коляно на италианските инженери.

Успех

Rigor
08-06-2010, 10:35
Мерси колега! Моторчето е наред. Само, че при наместването на контактчетата на копчето му ги начупих, та сега ще приспособявам от друго копче или ще търся втора ръка същото.